Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6933 jäsentä  •  417398 viestiä  •  19955 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi hirax, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: D-vitamiini ja diabeteksen ilmaantuvuus  (Luettu 5246 kertaa)

tyyppi2

• Vieras
Re: D-vitamiini ja diabeteksen ilmaantuvuus
« Vastaus #15 : Toukokuu 28, 2010, 10:57:41 ap »

Lainaus:

No esim. siis just toi likaisuus/kliinisyys.

Onko ylikliinisyys syynä diabetekseeen, ei varmasti ole.
Suomalaisilla on tietääkseni paljon enemmän diabetestä kun esim. ruotsalaisilla. Ovatko ruotsalaiset tai singaporelaiset likaisempia?
Kirjattu

Schafer

• Vieras
« Vastaus #16 : Toukokuu 28, 2010, 12:32:16 ip »

Lainaus:

Onko ylikliinisyys syynä diabetekseeen, ei varmasti ole. Ovatko ruotsalaiset tai singaporelaiset likaisempia?

Se tuli aika vakaalla rintaäänelle. Elinympäristön ylikliinisyys ja likaisuus on kaksi ihan eri asiaa. Kaupungit ovat likaisia ja ylikliinisiä; maalla on puhdasta ja hyvin epäkliinistä. Itse pidän hyvin todennäköisenä että juuri tuo teoria on erittäin hyvä lähtökohta diabeteksen syiden selvittelyyn. Samaan kastiin kuuluvat muutkin autoimmuunisairaudet.
Kirjattu

tyyppi2

• Vieras
« Vastaus #17 : Toukokuu 28, 2010, 17:57:23 ip »

Lainaus:

Elinympäristön ylikliinisyys ja likaisuus on kaksi ihan eri asiaa. Kaupungit ovat likaisia ja ylikliinisiä; maalla on puhdasta ja hyvin epäkliinistä.

Niinhän se tietysti on.
Mun piti kirjoitaa epäkliininen eikä likainen. Kansakoulussa 60-luvulla ei puhuttu näiden eroista mitään.

Tottakai ylikliininen on aivan eri asia kun likaisuus varsinkin kaupungeissa.
Kirjattu

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #18 : Toukokuu 31, 2010, 23:23:49 ip »

Ruotsalaisista en tiedä, mutta asiaa on tutkittu Karjalassa, kun rajan kahta puolta on aikalailla samat geenit mutta aivan eri sairastuvuus. Jostian lehdestä luin aikoinaan, kuulosti mielenkiintoiselta. Tämä koskee kyllä varmaan lähinnä ykköstä, jossa kehon oma puolustusjärjestelmä hyökkää omia soluja vastaan eli liittyy immuniteettiin jne; ilmeisesti liian kliinisessä ympäristössä puolustusjärjestelmä kehittyy yliherkäksi. Mutta mun pointti oli vaan, että vaikuttaahn meihin kaikki ympärillämme, uni, stressi, ihmissuhteet, ympäristön kauneus/elvyttävyys (=miten toipuu stressistä), kuinka paljon ympäristö pistää/kannustaa liikkumaan jne, että on niitä muitakin ympäristötekijöitä kuin ravinto. Ainakin mun mielestä. Ja ne kaikki vielä pelaa yhteen - vaikkapa ravinnon tarve ja vaikutus on eri, jos elämäntyylin aktiivisuustaso on eri jne.
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

Linkkejä