Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6908 jäsentä  •  417081 viestiä  •  19928 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Anili, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Taas lopetettiin keskustelu  (Luettu 8406 kertaa)

Taitsa

• Vieras
Re: Taidan arvata kenestä puhut
« Vastaus #45 : Huhtikuu 13, 2010, 12:45:51 ip »

Lainaus:

Mutta pahinta on vihamielisyys ja syyttely, johon omien ongelmien takia helposti tartutaan. Toinen on yleinen ikävä asenneilmapiiri Suomessa. Sitä en osaa ymmärtää, enkä selittää, mistä se johtuu. Ehkä liian suuri kysymys.

Jos mikä,niin nuo asiat kuuluvat suomalaiseen,ah niin peruspositiiviseen menttaliteettiin,miun mielestä

Suomalainenhan napisee ja purnaa asiasta kuin asiasta.Joku viisas? sanonnut,että silloin ihmisellä menee hyvin???
Kirjattu

Pete²

• Lentävä kynä
« Vastaus #46 : Huhtikuu 13, 2010, 14:50:57 ip »

Lainaus:

.
2.Etenkään 2.tyypin diabetes ei tänne ole mistään tyhjästä tullut,se on suurimmalta osin elintapatauti,eikä sen sanominen ole mikään loukkaus,vaan yleisesti asiantuntijoittenkin sanoma asia.Tietty perimän osuus kasvaa koko ajan taudin etenkin Suomessa yleistyessä koko ajan. .

hmm.. perimän luomaa sikäli että 2 tyypille alttiit selvisivät ruokapulan aikana parhaiten, kas kun pystyivätä varastoimaan läskinä enemmä nruokaa kuin ei alttiit. Ehkäpä jo siirryttäisiin (kaikki) tosi niukkaan ruokavalioon kakkonenkin häipyisi kuvioista. Elintapasairaus sikäli, että jos näillä gheeneillä elelee tavanomaiseen suomalaiseen tapaan niin melko varmasti sairastuu.
Kirjattu
D2 tod 98,
ennen paljon pillereitä nyt vain pikaa ja pitkää
YHH max 100 g/vrk miel alle 50 g/vrk

moninainen

• Matkailija
« Vastaus #47 : Huhtikuu 13, 2010, 17:09:06 ip »

Minäkin ihmettelen ilmapiirin ankeutta tässä suomenmaassa.
Eikö meillä ole oikeesti huumorintajua vai mikä on?
Aavistan,että tämä on taas vaarallinen aihe ja noottia tulee?
Kirjattu

Hese

• Lentävä kynä
« Vastaus #48 : Huhtikuu 13, 2010, 18:22:23 ip »

Mutta kun sanotaan, että kehitys pysähtyy, jos ihmiset ovat tyytyväisiä.

Voi hyvät hyssykät, sanon minä.

Eikö sentään ole niin, että tyytyväiset ihmiset saavat enenmmän aikaan ja tehokkaammin kuin sellaiset, jotka aina valittavat ja ovat katkeria jostain. Eihän se, että on tyytyväinen elämäänsä tarkoita sitä, että lakkaa tekemästä asioita, käyttämästä aivojaan ja suunnittelemasta uutta.

Taikka voihan sen niinkin ajatella, että esim. minä, kun olen tyytyväinen elämääni, niin minun kehitykseni on pysähtynyt johonkin varhaisteini - ikään.
Kirjattu
Tunne itsesi - mutta älä VAAN kerro kenellekkään.

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #49 : Huhtikuu 14, 2010, 00:19:05 ap »

Uhhh... Mä taisin pudota nyt kyydistä.

Joo, kakkostyyppi on elämäntapasairaus, mutta myös perinnöllinen. Ykkönen ei ole elämäntapasairaus, mutta perinnöllinen, joskaan kaikilla se ei ole perittyä.

Minun suvussani ei ole ykköstä eikä kakkosta, joten tuskin minun lapset sairastuis D:hen sen todennäköisemmin kuin kenenkään muunkaan, jolla ei ole sukurasitetta. Enkä todellakaan ajattele että minä nyt aiheutan tässä sukurasitteen kaikille sukulaisilleni. Ei, minä satuin vain sairastumaan väärään flunssaan väärään aikaan ja elimistö meni sekaisin että mitkä oli pöpöjä ja mitkä ei.  

Saatto mennä jo piiiiitkästi ohi aiheen, mutta  Aivan ssama!  

Seuraava aihe: Mun mielestä meillä on huumorintajua. Mulla ainaki on. Emmä jaksa olla ankea. Minä oon sairastanu masennuksen, se kesti kolme vuotta, ja siihen en aio palata. Se oli sanalla sanottuna kurjaa.   Ja iloiset ihmiset on kivampia, tehokkaampia, terveempiä ja elävät pidempään. Se on tutkittu juttu. Minä haluan vanhana mummona olla semmonen hassu mummo, joka ei turhia nipota, vaan käyttää vappuna hassuja laseja.  

Tunnustan oman huonon puoleni ja paskimman piirteeni: Lyhyt pinna. Se ilmenee eri muotoina. Ärsyynnyn helposti, ja sitä on erittäin vaikeaa pitää sisällään. Tai vastaavasti jos joku ei onnistu toisella, saati kolmannella yrittämällä, meinaa tulla itku. Liikenteessä kyrpii ne viisarilleen ajavat ja ahtaasta parkkitalosta isolla autolla poistuminen saa ahdistuksen kyynelet pintaan.
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

Linkkejä