Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6908 jäsentä  •  417077 viestiä  •  19928 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Anili, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Taas lopetettiin keskustelu  (Luettu 8403 kertaa)

rasvis

• Lentävä kynä
Re: Taidan arvata kenestä puhut
« Vastaus #30 : Huhtikuu 12, 2010, 16:07:14 ip »

KIMALAISELLE:sanoit,että diabetekseen tarvitaan PERINNÖLLINEN tausta,ei todellakaan pidä täysin paikkaansa,vaikka pilvin pimein löytyy ihmisiä esim.Suomesta,jotka sairastuvat sekä 1.että MYÖS 2.tyypin D:hen,vaikkei sitä ole lähiomaisissa/lähisuvussa.
2.Etenkään 2.tyypin diabetes ei tänne ole mistään tyhjästä tullut,se on suurimmalta osin elintapatauti,eikä sen sanominen ole mikään loukkaus,vaan yleisesti asiantuntijoittenkin sanoma asia.Tietty perimän osuus kasvaa koko ajan taudin etenkin Suomessa yleistyessä koko ajan. Niinkuin KAIKKI asiantuntijat ja lääkäritkin voivat sinulle kertoa:perimä ei tarkoita kuitenkaan mit.automaattisairastumista kakkoseen,vaan moni voi sen vältää kokonaan/lykätä siihen sairastumista todella pitkälle omalla toiminnallaan.
Kirjattu

rasvis

• Lentävä kynä
« Vastaus #31 : Huhtikuu 12, 2010, 16:14:53 ip »

Ps.ja YLEISELLÄ tasolla sanon vielä varmuuden vuoksi selvennykseksi,että mulla ei todella mitään lihavia ihmisiä vastaan,ei todellakaan,mutta ylipainosta(siis lähinnä vyötärö) puhuminen on kakkosesta puhuttaessa väistämätätöntä....se,mikä mua  ärsyttää on anorektikot/bulimikot,TÄYSIN itse aiheuttamine syömisongelmineen.
Kirjattu

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #32 : Huhtikuu 12, 2010, 17:54:45 ip »

Niin se meilläki oli että halpaa syötiin. Kolme lasta, äiti kotona ja isä opiskeli. Ei siinä paljon 5€/kg tomaatteja popsittu... Nyt syön mieluummin vähemmän ja terveellisempää. Sillon kun on loppukuussa rahat tiukilla, niin hyödynnän kouluruoan ja syln siellä niin paljon kun ikinä jaksan.

Tilasin just Ameriikoista D-vitamiinia joka on kymmeniä kertoja tujumpaa ku mitä meillä saa apteekista.   Sitä pitäis kyllä kaikkien syödä.

Mitähän muuta mun piti kommentoida.. No ainaki sitä että mulla ei oo sukurasitetta diabeteksesta, ja siksi kukaan ei varmaan mun oireita tajunnukaan ennen ku tosiaan siellä ensiavussa...   Toivottavasti seuraavalla tajutaan ajoissa, jos seuraavaa edes tulee. Tuskin tulee. Mulle on siunaantunu kaikki tauit, niin ei muille tuu mitään.  
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

tyyppi2

• Vieras
« Vastaus #33 : Huhtikuu 12, 2010, 21:30:17 ip »

Multakin lähtee tänään tilaus Usaan. D-vitamiinia en nyt tarvi koska on vielä vuoden annos 150 migrag. varastossa.
Kirjattu

kimalainen

• Vieras
« Vastaus #34 : Huhtikuu 12, 2010, 23:34:29 ip »

Ymmärrän, että väität, että D2:n voi saada silloinkin jos ei ole perintöominaisuuksia. Jos todistat sen sillä, että diabetesta ei ole lähisuvussa, olet väitteinesi hakoteillä. Ja että perimän osuus kasvaa taudin yleistyessä, on kummallinen väite. Tottahan se siellä perimässä on, mikä on, yleistyi tauti tai ei. Sitäpaitsi eikös sen syyn nyt pitänyt olla niissä ulkoisissa tekijöissä siihen yleistymiseen. Kukaan ei tietääkseni ole kieltänyt, etteikö kyseessä olisi elämäntapasairaus. Eikä kukaan ole väittänyt, että perimä aiheuttaisi automaattisairastumisen kakkoseen. Tämä meni näköjään heti saivartelun puolelle.
Kirjattu

kimalainen

• Vieras
« Vastaus #35 : Huhtikuu 12, 2010, 23:47:40 ip »

En usko että ano-buli-mikkojenkaan ongelmia on syytä aliarvioida. Jonkun tutun tiedä sairastaneen, mutta tarkemmin en taustoista tiedä.
Kirjattu

tyyppi2

• Vieras
Usan vitamiinitilaus
« Vastaus #36 : Huhtikuu 13, 2010, 00:40:32 ap »

Lähti tänään. Rahti ilmainen, alv ei mene.

Country Life, Superior Vitamin C, 1000 mg, 90 Tablets

$11.05

Now Foods, Magnesium Citrate, 200 mg, 250 Tablets

$12.73

Doctor's Best, Best Benfotiamine 150, 150 mg, 120 Veggie Caps

$14.54

Now Foods, L-Carnosine, 500 mg, 100 Vcaps

$34.41

Extra Discounts:

* Extra 10% discount for orders over $60.00 (12% if $240.00, 14% if $480.00)

($7.27)

Order Totals:
Sub Total:

$72.73
Discounts:

($7.27)
Rewards:

($10.00)
Shipping Handling:

$0.00 ($4.00 off)
Total Before Tax:

$55.46
Tax:

$0.00
Total:

$55.46
Kirjattu

äskoo

• Lentävä kynä
Re: Usan vitamiinitilaus
« Vastaus #37 : Huhtikuu 13, 2010, 07:59:41 ap »

Joo, tullimaksun ja alvin välttämiseksi EU:n ulkopuolelta kannattaakin tilata niin pienissä erissä, ettei tavaran ja toimituskulujen määrä ylitä tiettyä summaa eli, jos tulli jää alle 10 euron, sitä eikä alvia peritä Suomessa.  
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

moninainen

• Matkailija
« Vastaus #38 : Huhtikuu 13, 2010, 10:06:25 ap »

Minusta tuntuu,että psyyke sanelee hyvin paljon näitä häiriöitä syömisessä. Luulen,että kaikilla vakavaa syömishäiriötä potevalla on mielenterveysongelmia.
Onkohan sitä kukaan mitannut kuinka ankeena elämänsä kokee lihavuuteen pikkuhiljaa pulskistuva napostelija joka hakee lohtua siitä syömisestä.
Mielialamatalalentoa täällä suomessa kyllä osataan viettää ja harvapa tulee lohduttelemaan onnetonta- ja sitten sitä herkkusuuta vielä moititaan ,kun suu napsaa. Voi,voi
Kirjattu

rasvis

• Lentävä kynä
« Vastaus #39 : Huhtikuu 13, 2010, 10:23:31 ap »

Kyllä tosiaan bulimikoilla yms. psyyke täysin aiheuttaa heidän paino-ongelmansa,ylipainoon saattaa joillakin vaikuttaa poikkeuksellinen aineenvaihdunta,liikuntakyvyttömyys yms.
En todella tarkoita,että bulimikkojen (tai kenenkään muunkaan...itseni muk.lukien) psyykenongelmia pitäisi vähätellä millään muotoa,mutta onhan se aika outoa,miten paljon mediahuomiota/tv aikaa kys.marginaaliongelma saa moniin yleisempiin vakaviin fyysisiin sairauksiin verrattuna.
Teini/nuorilla aikuisnaisilla ton ongelman vielä hyvinkin ymmärtää,muilla ei.
Kirjattu

Hese

• Lentävä kynä
« Vastaus #40 : Huhtikuu 13, 2010, 10:45:37 ap »

Lainaus:

Kukaan ei tietääkseni ole kieltänyt, etteikö kyseessä olisi elämäntapasairaus.

Minä kylläkin olen väittänyt. Tosin vain omalta kohdaltani ja joidenkin lähisukulaisten kohdalta.

Eikä  kukaan ole vielä pystynyt sanomaan, mitä meidän olisi pitänyt tehdä elämäntavassamme toisin, ettemme olisi sairastuneet.
Kirjattu
Tunne itsesi - mutta älä VAAN kerro kenellekkään.

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #41 : Huhtikuu 13, 2010, 11:17:44 ap »

Lainaus:

Luulen,että kaikilla vakavaa syömishäiriötä potevalla on mielenterveysongelmia.

Syömishäiriöt ovatkin nimenomaan mielenterveysongelmia?
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

applefigure

• Lentävä kynä
« Vastaus #42 : Huhtikuu 13, 2010, 11:25:36 ap »

Lainaus:

Syömishäiriöt ovatkin nimenomaan mielenterveysongelmia?

Nimenomaan niitä, ja vieläpä vakavia. Ruumiinkuvan vääristyminen omassa mielessä on vaarallinen sairaus ja vaikea parantaa.
Kirjattu
I don't care what you think as long as it's about me.....

tyyppi2

• Vieras
« Vastaus #43 : Huhtikuu 13, 2010, 11:49:09 ap »

Lainaus:

Eikä  kukaan ole vielä pystynyt sanomaan, mitä meidän olisi pitänyt tehdä elämäntavassamme toisin, ettemme olisi sairastuneet.

Oletko muistanut juoda joka päivä 2 lasillista punkkua?
Ei riitä että juo pullon maanantataina, keskiviikkona ja lauantaina. Punkkua pitää juoda joka päivä.
Kirjattu

kimalainen

• Vieras
« Vastaus #44 : Huhtikuu 13, 2010, 12:34:32 ip »

Eikä ole väärässä sekään väite, että minkä tahansa sairauden takana on mielenterveysongelma,
ja on muuten päinvastoinki, kyllähän siinä varmasti mielenterveys on uhattuna jos joku toimintakyky on mennyttä ja vaikka sitten se elämäntapakin.

Mutta pahinta on vihamielisyys ja syyttely, johon omien ongelmien takia helposti tartutaan. Toinen on yleinen ikävä asenneilmapiiri Suomessa. Sitä en osaa ymmärtää, enkä selittää, mistä se johtuu. Ehkä liian suuri kysymys.
Kirjattu

Linkkejä