Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6908 jäsentä  •  417077 viestiä  •  19928 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Anili, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Taas lopetettiin keskustelu  (Luettu 8402 kertaa)

tyyppi2

• Vieras
Taas lopetettiin keskustelu
« : Huhtikuu 09, 2010, 17:02:03 ip »

En todellakaan ymmärrä miksei kysisestä pääjohtajasta saa puhua mitään muuta kuin hyvää. Hän on osaltaan aiheuttanut meille Diabeteksen esim vähentämällä D-vitamiinin saannin olemattomaksi, syöttänyt transrasvoja ja lopannut jauhoja palkkion toivossa, onnistuenkin.
Meidän taudista hän ei ole vähääkään kiinnostunut vaan käskee syömään 6-8 palaa leipää ja jättämään kananmunat käytännössä pois.
Keuhkosyöpäasioissa hän varmaankin toimii oikein, yrittää saada meidät lopettamaan tupakoinnin. Niin se on muissakin maissa tapahtunut muttei hänen ansiostaan.

HEITTÄKÄÄ MUT TÄLTÄ PALSTALLA ULOS, VOIN JATKAA MUUALLA!

tällainen palautus tuli moderaattorilta:

"Kohta menee jankkauksen puolelle moderaattorinkin puolelta, mutta todettakoon vielä:

Kohtauspaikkaa ei "isoveli valvo" vaan muutama pieni tietotyöläinen, jotka käyttävät tavallista tietotyöläisen järkeään arvoidakseen milloin keskusteluun on syytä puuttua.

Ihan sama, kutsutaanko ihmisiä asiattomissa viesteissä koko nimellä vai nimikirjaimilla vai muulla peiteilmaisulla, tai puhutaanko asiattomassa viestissä henkilöistä lainkaan, asiaton viesti on silti asiaton.

Edelleen ystävällisin terveisin:

Diabetesliiton tiedotus."
Kirjattu

Jape

• Lentävä kynä
Re: Taas lopetettiin keskustelu
« Vastaus #1 : Huhtikuu 09, 2010, 18:31:29 ip »

Älä iso mies viitsi tätä enää jatkaa....eiköhän pointti tullut selväksi. En ainakaan itse halua että tämä tulee tänne kestoaiheeksi.
Kirjattu
Jape, vanha pessimisti.

tyyppi2

• Vieras
« Vastaus #2 : Huhtikuu 09, 2010, 19:38:48 ip »

Kirjoitan 2-sokeritautisten puolesta. En ole kiinnostunut 1-diabetikoiden asioista joten älä Sinäkään puutu meidän asioihin, meitä on sentään 10 kertaa enemmän.

Saattaa olla että Puskan opit toimivat jotenkuten ykkösille mutta ovat aivan vääriä 2-sokeritautisille.

Jatkan tätä samaa, jos en täällä niin sitten jossain muualla.
Sinä etkä kukaa muukaan ei saa mua lopettamaan.
Kirjattu

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #3 : Huhtikuu 09, 2010, 19:49:24 ip »

Lainaus:

Kirjoitan 2-sokeritautisten puolesta. En ole kiinnostunut 1-diabetikoiden asioista joten älä Sinäkään puutu meidän asioihin, meitä on sentään 10 kertaa enemmän.

Voi olla maailmassa, mutta KP:lla olette kuitenkin vähemmistönä.
Tosin täällä kirjoittavista  kakkosista taitavat vhh-immeiset olla melkein enemmistönä.  
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

tyyppi2

• Vieras
« Vastaus #4 : Huhtikuu 09, 2010, 19:53:18 ip »

Eihän tätä 1-diabetikoiden ylivoimaa ja kakkosten asioihin sekaantumista monikaan 2-sokeritautinen kauaa kestä. Itse olenkin hullu.
Kirjattu

Jape

• Lentävä kynä
Asiallinen kysymys
« Vastaus #5 : Huhtikuu 09, 2010, 20:16:36 ip »

Miten se, että PP on jotain mieltä, estää sinua syömästä juuri sitä mitä itse haluat ?  
Kirjattu
Jape, vanha pessimisti.

Hese

• Lentävä kynä
Re: Asiallinen kysymys
« Vastaus #6 : Huhtikuu 09, 2010, 20:20:26 ip »

Voin sanoa sinulle Jape, että ei kannata.

Tämä tyyppi jankkaa omaa asiaansa vaikka maailman tappiin saakka. On aina oikeassa. Hänelle sopiva ruokavalio jne. on ainoa oikea.

Saatpa nähdä, että pian tulee minulle kuittaus, vaikka olen miljoona kertaa sanonut, että ei kannata, koska on minun ohituslistallani.
Kirjattu
Tunne itsesi - mutta älä VAAN kerro kenellekkään.

Jape

• Lentävä kynä
« Vastaus #7 : Huhtikuu 09, 2010, 20:50:49 ip »

Juu ei ole aikomustakaan jankata, ihmetyttää vaan....mutta meitä on onneksi joka junaan, osa jää asemallekin.
Kirjattu
Jape, vanha pessimisti.

Taitsa

• Vieras
« Vastaus #8 : Huhtikuu 09, 2010, 21:01:21 ip »

Lainaus:

Juu ei ole aikomustakaan jankata, ihmetyttää vaan....mutta meitä on onneksi joka junaan, osa jää asemallekin.

Jotkut eivät pääse edes asemalle
Kirjattu

Hese

• Lentävä kynä
« Vastaus #9 : Huhtikuu 09, 2010, 21:36:44 ip »

Rautatieasemillakin on jonkinlainen tasovaatimus
Kirjattu
Tunne itsesi - mutta älä VAAN kerro kenellekkään.

tyyppi2

• Vieras
« Vastaus #10 : Huhtikuu 09, 2010, 22:03:34 ip »

Lainaus:

Miten se, että PP on jotain mieltä, estää sinua syömästä juuri sitä mitä itse haluat ?

Oletko uusi täällä koska et ole kuullut mitä PP-virallinentaho voi määrätä.

Olin Pärnun sairaalassa kun aamupuurostani jätettiin voisilmä pois. Syy: suomalisille sokeritautisille ei saa antaa voita, margariinia olisin kyllä saanut. Määräys löytyi uuden sairaalan tietokoneelta ja se oli tullut Suomesta.

Kyllä virolaisia nauratti, suomalaiset sokeritautiset ei saa syödä voita.

Oletko kuullut siitäkään että 2-sokeritautisille ainakin muutama vuosi d-hoitajat neuvoivat syömään 6-8 palaa ruisleipää päivässä ja kananmunatkin pitää jättää syömättä ettei kolesteroli nouse. Ykkösenä et varmastikkaan tiedä millainen sokerinnostaja ruisleipä on. Ainakin joutuu ykkösten inska varastlla käymään.

Pari vuotta sitten tutkin asiaa ja pyysin lääkäriltäni Lantusta, ei meinannut antaa, mutta otin "väkisin". Ei halunnut olla sen jälkeen omalääkärini. Taisi olla oikeassa, mulla oli kuitenkin tutkimus menossa.

Ennen inskaa pitkäsokeri oli 7,0. Puolen vuoden ajan käytin Lantusta 80 yksikköä illassa, paino nousi 3kg ja pitkäsokeri nousi 7,5. Söin inska-aikana jonkunverran leipää ja joskus perunaakin mutta 7,5 tuloksen saatuani lopetin inskan välittämösti.

Lähes pelkkää kinkkua, munia ja vihanneksia söin muutaman kuukauden, menin labraan, sokeri oli pudonnut muistaakseni 6,5 ja paino oli 5kg alempi kun aloittaessani inskakokeilun.

Eikö tässä ole jo tarpeeksi tietoa että 1-diabetikotkin ymmärtävät, vaikkei asia heille kuulukkaan. Ykköset eivät ole allergisia hiilareille.

Tämä herra jonka nimeä ei saa mainita on saanut palkinnon ja rahaa 100000 euroa kun on saanut suomalaiset lisäämään jauhojen käyttöä. Palkinnon maksoi englantilainen myllyteollisuus.
Voi oli myrkkyä kun samainen herra oli margariiniteollisuuden markkinoinnissa. Silloin oli ja on edelleenkin transrasvatkin terveellisempiä kun voi.

Haluatko lisää totuuksia vai haluatko suomalaiset terveemmiksi?
Kirjattu

kimalainen

• Vieras
Taidan arvata kenestä puhut
« Vastaus #11 : Huhtikuu 09, 2010, 22:23:37 ip »

Kyllä hän kompiksineen lanseerasi tupakasta vieroituskurssit ulkomaille hyvin aktiivisesti aikoinaan. Ettei vain olisi vuosittainen kisa hänen aikaansaannoksiaan. Ja väliäkös sillä on tai ei. Lopputulos pääasia. Tottakai tarvitaan yhteisvoimia tupakkateollisuuden mahtia vastaan.

Minä syön leipää, pyrkien vähähiilihydraattiseen (matalan GI:n ravintoon). Ei ne leivät 4:ssä pysy, vaikka kuinka yritän, (enää en edes yritä). On silti D2 vielä pysynyt torjuttuna, jo useita vuosia. D-vitamiinin saan purkista jos tahdon, ei se kenenkään vika ole. Kananmunaa syön, vaikka hirveet kolesteroliarvot. souvvat.

En minä mitenkään voi nähdä, että joku ihminen olisi minulle aiheuttanut D2:n. Lähinnä tulisi mieleen syyttää sitten verensokerikriteerejä ja lääketeollisuutta, jos nyt jotain pitää syyttää.

Tietenkin, kun ihmisellä on vakava sairaus, sen yksi käsittelyvaihe voi kukaties olla toisten ihmisten syyttely, lääkkeiden syyttely, hoitajien syyttely, Jumalan syyttely. Sellaiselta se helposti alkaa kuullostamaan.
Kirjattu

tyyppi2

• Vieras
Re: Taidan arvata kenestä puhut
« Vastaus #12 : Huhtikuu 09, 2010, 23:25:54 ip »

Syytän vain tätä herraa joka rahanahneuttaankin aiheuttaa jatkuvasti suomalaisille vääränlaista ruokailu ajattelua.

Kun mietitään sitä mistä 2-sokeritaut alkaa, kukaan ei sitä usko eikä rupea etukäteen miettimään vaan syö sitä mitä muutkin, mitä mainostetaan ja mitä alan ammattilaiset sanovat.
Näin on varmaankin alkanut suurinosa suomalaisten sokeritaudista, ei itse aiheutettuna vaan "tyhmyyttään" kun uskoo mitä asiantuntijat sanovat. Ei suostuta syömään muutakuin leipää, leipää, leipää, pizzaa, pizzaa ja haukutaan niiden päällisiä epäterveelliseksi. Jotkut raapivat pizzan päältä juustoa pois ettei lihoisi. Tämä on ihan normaalia eikä siitä voi syyttää muuta kuin ns. asiantuntijoita jotka eivät paremmasta tiedä. Se ei ole oma vika.

Olen itsekkin mennyt samaan vipuun ja tulos on tämä 2-sokeritauti ja hulluus.

En uskonut 10 vuotta sitten syödessäni peruna/makaroonilounaita baarissa ja koko iltapäivän nukkuneena että kysymys on sokeritaudista. Oli yllätys kun menin 50 vuotis lääkäriin. Sokerit oli 13-20, ei edes huolittu 2-sokeritautisille tehtävään lääkekokeiluun liian suurien arvojen perusteella.
Pari kertaa ajellessani moottoritiellä näkö meni haitariksi. Menin sairaalaan, ajoivat mut ulos. Kai sitä olis pitänyt ajaa kolari että olis ambulanssi vienyt.

Olen asunut 5 viimeisen vuoden aikana ja asun edelleen 4 eri maassa. Missään muualla ei ole näin huonoja terveyspalveluja kun Suomessa.

Virossa ja Unkarissa pääsee lähes välittömästi julkiselle erikoislääkärille. Unkarissa laitetaan jonotusnumero laitteeseen 1,5euroa ja voit valita minkä tahansa erikoislääkärin. Thaimaassa erikoislääkärille hoitoonpääsy taataan 40 minuutissa. Hammaslääkärille 10 minuutissa.

Nämäkin asiat kuuluvat virassa olevalle pääjohtajalle, mitään ei ole kuitenkaan saatu Suomessa aikaiseksi muutakuin tupakapolton vähentäminen. Keskioluen alkoholi prosentin laskeminen puoleen on ollut varmaan herran päätavoitteita viimeisen 10 vuoden ajan. Kun sekään ei  onnistunut lähti herra ulkomaille ottamaan sokeri Pepsit pois koulujen limssa automaateista. Myöhästyi, lapset eivät ole juoneet sokerilimssoja muualla kuin Suomessa pitkiin aikoihin. Tulipa kuitenkin sulka hattuun.

Aion silti asua Suomessakin koska täällä on olevinaan jotain siteitä, onko ne sitten todellisia. Työni pystyn tekemään missä maassa tahansa samoin tämän kaikkien tunteman herran moittimisen.

ps. olen senverran hullu että otin kopion itselleni koko n. keskustelusta. Se varmasti poistetaan ylemmän tahon määräyksestä.
Kirjattu

rasvis

• Lentävä kynä
« Vastaus #13 : Huhtikuu 10, 2010, 10:10:56 ap »

1.Missä ne sun KONKREETTISET todisteet D-vitamiinin yhteydestä diabetekseen löytyy?? (en kiistä,ettei sillä voisi olla merkitystä,voi hyvinkin olla),mutta monissa ihan lähitienoon itäeurooppalaisissa maissa,joissa vastaavat sääolosuhteet ei D-vitamiinilisää ole nautittu juuri laisinkaan,eikä ravinnostakaan juuri saatu,eikä oo silti Diabetestä läheskään samassa määrin.
2.Totta,että teikäläisiä (kakkosia) on paljon enemmän=PILAATTE ykkösten maineenkin siinä samalla.
Kirjattu

kimalainen

• Vieras
Re: Taidan arvata kenestä puhut
« Vastaus #14 : Huhtikuu 10, 2010, 11:54:55 ap »

Selailtuani pikasesti näitä puheita ...
Syyttely ja marttyyrin sädekehä ei ole uskottava lähtökohta millekään, eikä menneisyydessä pidä pitkään rypeä.
Baari syötti (-ää?), mikä rahaa tuo, mitä halvemmalla, sen tuottavampaa. Se on yksinkertainen dieetti, omavalintaista aikuiselle ihmiselle. Menyyssä 2 vaihtoehtoa
1 makkara muusilla
2 makkara ranskalaisilla

Nimi ei kerro vielä laadusta mitään.
(Minä syön joskus muuten omiakin eväitä, ja teen joskus iteki ruokaa)

Makaroniloota ja ketsuppi yms. on tyypillistä lasten herkkuruokaa. Hehän ovat kasvavia ja tarvivat energiaa, kasvamiseen yleensä ylöspäin.
Aikuisella on kaikki oikeus pitää itseään aikuisena ja päättää mitä myös syö.

Sairaalassa ennen vanhaan aika vähän pystyi vaikuttamaan ruokavalintaansa. Tuskin se siitä ainakaan paremmaksi on tullut. Sitä varten pitää olla kavruja, jotka tuo salaa vaikka voipurkin siihen henkilökohtaiseen laatikkoon, niin ei oo pakko syödä margarinia. Siiltä viipasee lusikallisen vaan puuroon.

Virossa ei muuten varmaan ole rasva-aineenvaihduntasairauksia niin, koska siellä on aika hiljan alkanut saada ruokaa. Kaupan hyllyille sitä on myös aika myöhään ilmestynyt, tietääkseni.
Ihmiset varmaan hyötyliikkuvat vielä, niin kuin meillä ennenvanhaan varsinkin kun siirrytään ajassa hevosaikakauteen.

Mitä tulee jonkun ihmisen ammatilliseen kehityshistoriaan, niin ei tosiaankaan vois vähempää kiinnostaa, kun pitää elää tätä päivää ja tulevaisuutta. Enkä minä jonkun palkkaakaan ny niin hirveesti karehdi, mutta ei kai se nyt tähän pitänyt kuuluakaan.
Kirjattu

Linkkejä