Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6899 jäsentä  •  416925 viestiä  •  19922 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Ailurus fulgens, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Mitä söit iltapalaksi?  (Luettu 11433 kertaa)

tyyppi2

• Vieras
Re: Mitä söit iltapalaksi?
« Vastaus #15 : Huhtikuu 08, 2010, 10:59:47 ap »

Lainaus:

ruokailun jalkeiset korkeat sokerit lisaa kuolleisuutta ja lisa sairauksia.

2-sokeritautisille liha ja punkku ei nosta sokereita. Vihreässä teessä en käytä sokeria. Hedelmät oli vikatikki, olis pitänyt syödä kermavaahto pelkästään.
Illalla syöty leipä ja puuro ovat pahinta jos niiden päälle vielä laittaa margariinia tai kevytlevitettä.

ps. olen vieläkin hengissä enkä nuku päiväunia niinkuin hiilarisyöpöt.
Kirjattu

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #16 : Huhtikuu 08, 2010, 14:28:09 ip »

Mulla on iltaisin taas ihan hirveä nälkä kun aloitin työt.  

Vaikka syön aamupalan, lounaan ja päivällisen ihan normaalein annoksin, niin illalla on vielä pakko saada leipää ja teetä, hedelmä tai marjoja. Enemmänkin söisin, mutta ei ole tarvis kun katsoo peiliin...  
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #17 : Huhtikuu 08, 2010, 14:29:04 ip »

Ihana vastaus sulla!  

Tervetuloa siis Suomen iltapalamarkkinoille!  
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

Konrad

• Vieras
« Vastaus #18 : Huhtikuu 08, 2010, 18:02:36 ip »

En syönyt mitään. Oli verensokereiden kannalta aamumittausten perusteella aivan hyvä asia.

Tuo vaatii vielä lisää kokeilua, koska aamunkoittoilmiön nujertamiseksi on yleinen ohje kakkosille, että pitäisi syödä epämääräinen yhdistelmä hiilareita/proteiineja/rasvaa. Jotkut ovat jollakin yhdistelmällä saaneet hanskattua homman. Joillakin on lasi tai pari punaviiniä tai rommia ollut hyvä. Itselläni ei aamuun asti mikään oikein kanna. Punaviini muuttuu helposti korkatuksi pullolliseksi. Verensokerit ovat aamulla hyvät, mutta pyrkivät nousemaan liikaa ennen seuraavan illan pullollista.  

Toisaalta maailman ehkä kuuluisn D-lääkäri Bernstein suosittaa kaikille diabeetikoille tyypistä riippumatta seuraavaa:

aamupala 6 g HH
lounas ja päivällinen 12 g HH

Ei mitään välipaloja eikä iltapaloja. Mahdolliset hypot hoidetaan tietysti sopivalla hiilariannoksella.
Kirjattu

Ruiskaunokki

• Aktiivinen
« Vastaus #19 : Huhtikuu 08, 2010, 19:38:04 ip »

Kiitos   Jep, hiilareita en aio lomalla laskeskella, vaan syön just niin paljon kuin huvittaa...  
Kirjattu
D1 vuodesta 1987
"If you don't like where you are, move. You are not a tree. "

Taitsa

• Vieras
« Vastaus #20 : Huhtikuu 08, 2010, 20:47:18 ip »

Lainaus:

Toisaalta maailman ehkä kuuluisn D-lääkäri Bernstein suosittaa kaikille diabeetikoille tyypistä riippumatta seuraavaa:

aamupala 6 g HH

Ei mitään välipaloja eikä iltapaloja. Mahdolliset hypot hoidetaan tietysti sopivalla hiilariannoksella.

Amen ja halleluja,noutaja tulisi noilla HH määrillä.Positiivista asiassa olisi,että yhteiskunta säästäisi kun kuolisin pois,johan täältä joutaa lähteäkin
Kirjattu

Konrad

• Vieras
« Vastaus #21 : Huhtikuu 08, 2010, 21:01:41 ip »

Lainaus:

Lainaus:

aamupala 6 g HH

Amen ja halleluja,noutaja tulisi noilla HH määrillä.Positiivista asiassa olisi,että yhteiskunta säästäisi kun kuolisin pois,johan täältä joutaa lähteäkin

Tuo Bernstein on muuten sairastanut ykköstyypin diabetesta vuodesta 1946 asti. Saatuaan noin 40 vuotta sitten ensimmäisiä kotimittareita, totesi saamansa ruokavaliohjeet vähintään virheelliseksi. Kehitti omat menetelmänsä, jolla piti verensokerinsa kunnossa. Yritti julkaista niitä alan tiedelehdissä. Ei onnistunut, koska ei ollut lääkäri. Oli insinööri. Opiskeli sen jälkeen lääkäriksi. Sai julkaistua oppinsa.

On noudattanut itse oppejaan jo noin 40 vuotta hyvin tuloksin. HbA1c on nykyään 4,6 %. Ei tosin lähde ykkösille aivan noin kovista vaatimuksista hyporiskin takia.

Perusasia vähillä hiilihydraateilla on käsitykseni mukaan se, että hiilihydraattimäärän arvioinnissa ei pienillä määrillä voi tulla paljon grammamääräistä virhettä. Tällöin ei myöskään inskamäärässä voi tulla paljon virhettä: Ei mahdollistu helposti liian korkeat tai matalat sokerit.

http://www.diabetes-book.com/book/mylife.shtml
Kirjattu

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #22 : Huhtikuu 08, 2010, 21:09:21 ip »

Niin, siis kysymys kuului "Mitä söit iltapalaksi?". Aika yksinkertainen kysymys. Et kait sinä kuitenkaan Bernsteiniä syönyt

Minusta olisi ollut kivaa lukea millaisia iltapaloja täällä on, siis lyhyesti ja ytimekkäästi. Yksilöllisiä kun näissäkin jutuissa olemme, ei edes Bernstein voi sitä estää

Ja haa, pyydän jo etukäteen anteeksi, olen tänään kuttumaisellä päällä, huomenna helpottaa (tai sitten ei), kun on kotrollikäynti takana ja tilannetieto kohdillaan
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

Tea

• Lentävä kynä
« Vastaus #23 : Huhtikuu 08, 2010, 21:17:55 ip »

Juuh, tältä illalta:

- yksi Pullapoikien maailman paras (terveisiä Lahteen!) ruisleipä, päälle margariinia, juustoa & maustekurkkuviipaleita
- mandariini
- lasi vettä

Tänään näin.

Ps. Antsu, et kai sinä edes osaa olla kuttumaisella päällä..?

Pps. Ne tuon Bernsteinin oppeihin nojaavat eivät vieläkään ole kertoneet, miten homma hoidetaan kun sekä hormonaalinen kierto, stressi, vireystila (nukkuminen/nukkumattomuus), jne. vaikuttavat normien l. liikunnan, aterioinnin & pistosten lisäksi tähän tautiin (hiilareita kun on riivittävä B:n suositusta enempi jo siksi, että maksassa oikeasti on varantoa korjaamaan rajusti putoavat sokerit). Mahdolliset vastaukset tähän asiaan ihan uuteen ketjuun, kiitos!
Kirjattu
Tea
DM tyyppi1 (Levemir & Humalog)

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #24 : Huhtikuu 08, 2010, 21:20:56 ip »

Lainaus:

Juuh, tältä illalta:

- yksi Pullapoikien maailman paras (terveisiä Lahteen!) ruisleipä,

Mä oon kade

P.s. Pullapojat on Hollolan Salpakankaalla Tai ainakin ennen olivat  
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

Konrad

• Vieras
« Vastaus #25 : Huhtikuu 08, 2010, 21:23:34 ip »

En syönyt mitään niinkuin kerroin aikaisemmassa viestissäni. Koklaankin sitä jatkossa enemmän. Kakkosten ei milestäni tarvitse sen kummemmin syödä iltapalaa kuin terveiden, jos eivät ole inskalla. Inskan kanssa olevistakaan en ole varma.

Bernsteinin kirja on hyvä, mutta ei ehkä syötäväksi sentään.
Kirjattu

Tea

• Lentävä kynä
« Vastaus #26 : Huhtikuu 08, 2010, 21:24:54 ip »

Hyvinkin voivat olla Hollolasta, mutta paketissa taitaa lukea Lahden Pullapojat, jollen nyt ihan väärin muista... (juoksee keittiöön)... ja muistinhan minä väärin. Hollolasta, eikä paketissa lue (enää) Lahdesta mitään  
Kirjattu
Tea
DM tyyppi1 (Levemir & Humalog)

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #27 : Huhtikuu 08, 2010, 21:26:43 ip »

Mä hain ennen niiden tehtaanmyymälästä pullaa töihin, silloin kun mieli teki. Mä en usein syö pullaa, mutta niiden rusinapitko on taivaallinen Kun jätin työpaikkani, niin pojat kertoivat seuraajalleni, että mää toin satunnaisesti eli usein pullaa ja se oli sellaiseen valkoiseen paperiin kääritty
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #28 : Huhtikuu 08, 2010, 21:30:56 ip »

Lainaus:

Kakkosten ei milestäni tarvitse sen kummemmin syödä iltapalaa kuin terveiden, jos eivät ole inskalla. Inskan kanssa olevistakaan en ole varma.

En mä ainakaan sen takia syö illalla, että tarvisin, vaan sen takia, että illalla on mukavinta syödä   Lounaan taas jätän väliin sen takia, etten tarvi sitä  
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

Konrad

• Vieras
« Vastaus #29 : Huhtikuu 08, 2010, 21:38:14 ip »

En mä ainakaan sen takia syö illalla, että tarvisin, vaan sen takia, että illalla on mukavinta syödä   Lounaan taas jätän väliin sen takia, etten tarvi sitä  

Sinähän olet eurooppalainen (ei tarkoita eulainen). Keski- ja Etelä-Euroopassa yleensä satsataan illalla. Ruokailu on yleensä oman käsitykseni ja suppean kokemuksenikin mukaan vasta noin klo 20.
Kirjattu

Linkkejä