Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6924 jäsentä  •  417257 viestiä  •  19944 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi HyTeR3, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Omena ja Appelsiini yms....  (Luettu 6583 kertaa)

moninainen

• Matkailija
Omena ja Appelsiini yms....
« : Maaliskuu 21, 2010, 16:40:38 ip »

Onhan tää pulmallista ja takkusta ja vaikeeta.
Mitä helkkaria tässä itteensä ahtaisi????? Mitään ei saa syödä.
Epätoivossa tuijottelen vaakaa,nälkä kurnii,silmissä sumenee.
Ja pieleen menee joka päivä kaikki. En osaa "hoitaa"itteeni ja rämmin epätoivoisena ajatuksessa,että olenko tosiaan jatkoajalla ja oikeesti en enään eläisi ,jos luonto tämän homman hoitaisi. Nyt rämmin syvällä.
Eläisinkö,jos söisin vain hedelmiä? APUA!
Kirjattu

tiitu120

• Vieras
Re: Omena ja Appelsiini yms....
« Vastaus #1 : Maaliskuu 21, 2010, 16:51:58 ip »

Ihan kuin omasta suusta. Siellä samassa rämmin. Vaaka räjähtää kun sille astuu, jääkaappi täynnä vihanneksia ja muuta "kelpaavaa" ruokaa, mitään ei kuitenkaan pysty syömään, hiilareita ei "saisi" syödä, mikään muu ei maistu, nytkin vs. alle 4 ja hatuttaa.
Sori, ei siis minusta apua, mutta osaisko joku MUU auttaa???
Kirjattu

moninainen

• Matkailija
« Vastaus #2 : Maaliskuu 21, 2010, 16:55:54 ip »

Nojataan etes toisiimme. Lohduttaa tää,kiva kun vastasit.
Kiitti.
Kirjattu

tyyppi2

• Vieras
« Vastaus #3 : Maaliskuu 21, 2010, 21:48:48 ip »

Lainaus:

nytkin vs. alle 4 ja hatuttaa.

Minkä tähden syöt Janumetia?
Jos vhh auttaa noin hyvin, ei siihen lääkkeitä tarvita.
Kirjattu

moninainen

• Matkailija
« Vastaus #4 : Maaliskuu 22, 2010, 04:13:22 ap »

No, olen jo nostanut itseni otsatukasta "hapen puolelle" enkä enään huku murheen suohon. Toivon sinulle samaa.
Eilinen ilta meni lopulta hyvin .Söin pari appelsiiniä ja omenan sekä uunilohipalan.Muuten olen iltasyöppö aamiaiset ei oikein maistu,mutta ilta olisi sitten yhtä pupeltamista.
Olenkin kiinalaisessa horoskoopissa ROTTA .viikset väpättäen vaan komerolle ...jeee!  no,lusikkaa taas kauniisti käteen.
Ajattelin,että koska kuitenkin lueskelen näitä kp:n juttuja ,niin voinhan tänne myös kirjoitellakin ja en yhtään välitä vaikka kukaan ei meikää ymmärtäisikään ja ajattelin myös,että olisiko täällä mahdollisesti jonkinlaista vertaistukea hoipertelevalle kakkosdiabeetikolle joka yrittää ja erehtyy. Ei se kuitenkaan haittaa jos yksinkin tässä kirjoittelen. Onhan tämä palstaan tutustuminen ollut vähän ...en oikein tiedä?
Kirjattu

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #5 : Maaliskuu 22, 2010, 09:52:03 ap »

En voi taaskaan olla puuttumatta vaikka olenkin ykkönen.  

Ymmärrän hyvin tunteesi. Tämä deen kanssa eläminen on välillä kuin löisi päätä seinään yhä uudestaan. Se, mikä toimi eilen ei tänään enää toimikaan ja taas yritetään!  

Mutta ne pienet askeleet vie kuitenkin eteenpäin, älä siis yritä harppoa liian suurilla saappailla päivästä toiseen. Ja ihan kokemuksesta puhun!  

Välillä menee päin mäntyä, sitten on niitä hyviäkin hetkiä taas ja niiden voimalla on vaan porskutettava. Huonomminkin kun voisi olla!  

Jaksuja taisteluun! Kohta on kesä!  
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

moninainen

• Matkailija
« Vastaus #6 : Maaliskuu 22, 2010, 10:59:23 ap »

KIITOS sanoistasi-uskoa antaa taas etiäppäin.
Varmaan ongelmani on paljolti se,kun olen tällanen fiilistyyppi,joka asiassa.Masentaa väliin,kun on sairauksia ja kipuilee kovasti ja helposti just silloin säikeet sekoo-ei aina vaan jaksa huvittaa.Astma yskittää palkeet pihalle,Reuma jyskyttää luissa ja lihaksissa,Tinnitus huutaa korvissa yms.pientä ja kivaa.MUTTA.........D2 hoidetaan syömällä hyvin ja oikein ja oikean laista ruokaa. Yritän taas parhaani.
Sori,jos ruikutin,ei oo kivaa,tiedän.
Kirjattu

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #7 : Maaliskuu 22, 2010, 11:47:59 ap »

Lainaus:

Sori,jos ruikutin,ei oo kivaa,tiedän.

Eipä oo kauan siitä kun sorruin samaan.  

Tuttuja ovat nuo reumakivut, korvakin humisee ja kaikuu avoimen korvatorven vuoksi, pierettää+turvottaa (laktoosi-intoleranssi) ja nyt olen menossa tutkimuksiin gastropareesiepäilyn vuoksi.

Välillä kunnon pillitys tekee hyvää mutta eihän sitä kauan jaksa!  
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

ergava

• Veteraani
  • D2 Keliakia
« Vastaus #8 : Maaliskuu 22, 2010, 12:53:27 ip »

Samaa tuumailen jatkuvasti. Mittaa vs vaikutukset myös hedelmillä. Useampi appelsiinikin nostaa arvoa kohtuuttomasti minulla.

Äsken söin munakkaan. Kävin kaupassa ja sian sisäfile oli 3,99€/kg, Toin vähän. Mitä muuta sitten voisin syödä : broileria, kalkkunaa, kalaa, (Pirkan ohjeella) kaalilaatikkoa ilman riisiä, parsakaalia -, kukkakaalia keitettynä, keräkaalia raastettuna puolukan kanssa, salaatteja oman makuni mukaan. Pidän myös herkkukurkusta, tomaateista ja paprikasta. Äsken autoilin 670km yhdellä kahvitauolla. No gluteenitonta ei kuppilassa ollut. Hätäpäissäni ostin A-luokan Poutun nakkeja. Siinä se matkaeväs.
Hiilihydraatteja ei tarvitse etsiä. Ovat kaikkialla esillä kuin karkkihylly.
Tuosta mustikkakeitosta. Se on makeutettu aspartaamilla ja asesulfaami K:lla. Ei kiva.

Nuo ovat omia mutu höpinöitäni.
Kirjattu
D2 vuodesta 1997 ja Keliakia n.1995
Menee toistaiseksi : Levemir 14yks, Metforem 750mg 1,Trajenta 1 aamulla, Met 2 illalla,  ASA-ratiopharm 50mg, Magnesium,  vitamiineja

moninainen

• Matkailija
« Vastaus #9 : Maaliskuu 22, 2010, 13:37:22 ip »

Kaikesta kannustuksesta TATTIS!
ja onhan  muillakin omat ongelmat jaksamisen kanssa,en olekkaan yksin. Jokainen painii itsensä kanssa ja yrittää jaksaa parasta itselleen.JAKSAMISTA vaan teillekin.
 ja ruuanlaittoon: teen jauhelihakeiton. ilman perunaa,mutta vettä, kaikkia kasviksia paljon ja rusk.jauheliha. liemikuutio yrttejä.
On sopivaa syötävää-kö? on on.
Kirjattu

tiitu120

• Vieras
« Vastaus #10 : Maaliskuu 22, 2010, 14:22:00 ip »

Nojataan... nojataan ja kops, yhdessä nurin!
No, välillä voidaan vähän nostaakin toista kanssamatkaajaa, tänään on mieliala paremmin hallussa, ruokailut muuten ihan hyvin, mitä nyt pari suklaakeksiä meni, kun oli jäänyt viikonlopulta, itku!
Siivous jatkuu... ja sokerit vajoaa.
Kirjattu

tiitu120

• Vieras
« Vastaus #11 : Maaliskuu 22, 2010, 14:25:41 ip »

No itseasiassa tuo Janumet on vielä ostamatta, kun kela ei jostain syystä näytä lähettävän korvauslausuntoa.
Galvus menossa ja aloitettiin romahteleviin verensokereihin, vhh ei todellakaan onnistu, toimisi varmaan, jos pystyisin noudattamaan, joskus niistä ongelmista kirjoittelin, samat ongelmat jatkuu.. huoh.
Täällä käyn lukemassa ja kadehtimassa "hyviä" ihmisiä, jotka pitää painonsa ja verensokerinsa kurissa. Ja masennun lisää.
Kirjattu

moninainen

• Matkailija
« Vastaus #12 : Maaliskuu 22, 2010, 15:26:32 ip »

Omena ja Appelsiini
Päärynä ja Mandariini..
Suklaakeksi kaupan ovi,tälle kadulle ei sovi!
Paitsi,et varmaan hetelmiss on yhtpaljon sokerii.
Kirjattu

Pete²

• Lentävä kynä
« Vastaus #13 : Maaliskuu 22, 2010, 17:28:30 ip »

Lainaus:

No itseasiassa tuo Janumet on vielä ostamatta, kun kela ei jostain syystä näytä lähettävän korvauslausuntoa.
Galvus menossa ja aloitettiin romahteleviin verensokereihin, vhh ei todellakaan onnistu, toimisi varmaan, jos pystyisin noudattamaan, joskus niistä ongelmista kirjoittelin, samat ongelmat jatkuu.. huoh.
Täällä käyn lukemassa ja kadehtimassa "hyviä" ihmisiä, jotka pitää painonsa ja verensokerinsa kurissa. Ja masennun lisää.

LAinaus täältä
http://www.ema.europa.eu/humandocs/PDFs/EPAR/galvus/H-771-fi1.pdf

"Miten Galvus vaikuttaa?
Tyypin 2 diabetes on sairaus, jossa haima ei tuota tarpeeksi insuliinia veren glukoosi- eli
sokeripitoisuuden säätelyyn tai jossa elimistö ei pysty käyttämään insuliinia tehokkaasti. Galvuksen
vaikuttava aine, vildagliptiini, on dipeptidyylipeptidaasi 4:n (DPP-4) estäjä. Se toimii estämällä
inkretiinihormonien hajoamista elimistössä. Näitä hormoneita erittyy ruokailun jälkeen, ja ne
stimuloivat haimaa tuottamaan insuliinia. Nostamalla veren inkretiinihormonipitoisuutta vildagliptiini
stimuloi haimaa tuottamaan lisää insuliinia silloin, kun veren sokeripitoisuus on korkea. Vildagliptiini
ei vaikuta silloin, kun verensokeri on matalalla. Vildagliptiini myös pienentää maksan tuottaman
sokerin määrää nostamalla insuliinin ja laskemalla glukagonihormonin pitoisuutta. Yhdessä nämä
prosessit laskevat veren glukoosipitoisuutta ja auttavat tyypin 2 diabeteksen hallinnassa."

Maallikkonan sanoisin että nuo alhaiset arvot johtuvat galvuksesta, eli minun maalikon tulkintani tuosta on että vs laskee alasa galvuksen takia eikä niin että galvus estäisi matalia. (vaikka tekstissä sanotaankin toisin, mutta mataliin keksi muutakaan syytä)

VHH ja Galvus eivät välttämättä sovi yhteen

Itse jättäisin Galvuksen pois kokeeksi - ainakin jos yrtittäisin sinnitellä VHH:lla(olen vastaavilla lääkkeillä "kokeillut" lääkärin käskystä kolme kertaa ja joka kerran olen lopettanut alle viikossa sivuvaikutusten vuoksi, joita minulla oli ennen kaikkea nopea painon nousu)

Ja minä en sitten ole lääkäri ja nämä perustuvat vain omiin kokemuksiin ja mittauksiin!
Kirjattu
D2 tod 98,
ennen paljon pillereitä nyt vain pikaa ja pitkää
YHH max 100 g/vrk miel alle 50 g/vrk

tiitu120

• Vieras
« Vastaus #14 : Maaliskuu 22, 2010, 18:26:06 ip »

Minulle kävi niin, että ensin tippui 4-5 kg paino, kun aloitin Galvuksen, mutta sitten pikkuhiljaa alkoi taas nousta ja nyt on jo yli lähtölukemien, sitten kun lisäsin Metforem 500 1x vielä lääkitykseen, niin painoa on vieläkin hankalampi saada laskemaan ja alhaiset lukemat tulee yhtä usein, tosin nyt on kyllä selvä nousu myös aterian jälkeisissä arvoissa, ennen korkeintaan 7, nyt menee jo 9-10 suht normaalilla ruoalla.
Taidan pitää muutaman viikon tauon lääkkeistä ja yrittää vielä vhh:ta, sillä versiolla, kuin nyt suinkin pystyn noudattamaan.
Esim hedelmistä en kyllä pysty luopumaan, en millään!
Kirjattu

Linkkejä