Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6906 jäsentä  •  417074 viestiä  •  19928 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Myymeli, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Vaarallinen tutkimus  (Luettu 11582 kertaa)

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
Re: Vaarallinen tutkimus
« Vastaus #15 : Maaliskuu 15, 2010, 22:26:50 ip »

Mutta 18 palaa leipää vajaassa kolmessa päivässä ja ihan tahallaan?  
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #16 : Maaliskuu 15, 2010, 22:30:22 ip »

N. 6 palaa päivässä, mä syön 2-3 palaa päivässä. No, mä en noudatakaan mitään ns. ruokavaliota.
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

vivianv

• Vieras
« Vastaus #17 : Maaliskuu 15, 2010, 22:33:41 ip »

Lainaus:

Eikös suositus enää olekaan 6 leipäpalaa päivässä? Siitä tulee 18 palaa kolmessa päivässä.

Muoks: On se. Tämän esitteen sivun 6 kuvasta laskin 6 palaa leipää yhden päivän ruosista, energiasisältö 1800 kcal.

http://www.diabetes.fi/tiedoston_katsominen.php?dok_id=1219
Kirjattu

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #18 : Maaliskuu 15, 2010, 22:35:54 ip »

Lainaus:

Lainaus:

Eikös suositus enää olekaan 6 leipäpalaa päivässä? Siitä tulee 18 palaa kolmessa päivässä.

Ja täällähän kaikki syövät suositusten mukaan?????
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #19 : Maaliskuu 15, 2010, 22:37:12 ip »

Tyyppi2 ei syönyt leipää suositusten mukaan. Sunnuntainakin Tyyppi veti 8 leipäpalaa. Ei ihme, että äkkiseltään lyö vatsan kuralle.  
Kirjattu

vivianv

• Vieras
« Vastaus #20 : Maaliskuu 15, 2010, 22:41:19 ip »

Lisäsin linkin yläpuolelle, mutta laitan sen uudestaan.

http://www.diabetes.fi/tiedoston_katsominen.php?dok_id=1219

Siinä yhden päivän ruoista (s. 6) voi laskea 6 palaa leipää ja yhden pullaviipaleen. Tyyppi2 ei siis juurikaan ylittänyt suositusta, varsinkin jos vaihtoi muutaman hiilarityypin keskenään (hedelmä<->leipä tai peruna<->leipä).
Kirjattu

vivianv

• Vieras
« Vastaus #21 : Maaliskuu 15, 2010, 22:42:07 ip »

Lainaus:

Lainaus:

Lainaus:

Ja täällähän kaikki syövät suositusten mukaan?????

Itse asiassa aika harva syö. Se johtunee siitä, että suositus on sieltä ja syvältä.
Kirjattu

rasvis

• Lentävä kynä
« Vastaus #22 : Maaliskuu 16, 2010, 13:11:31 ip »

Varo,ettet IKINÄ suostu käyttämään pikainskaa pieninäkään annoksina,se saattaa tuhota sut hetkessä!!!!?veikkaisin,et noin heikolla sokerinsietokyvyllä joudut jokatapauksessa (vhh:llakin) inskapotilaaksi hyvinkin pian.
Kirjattu

Vetoketju

• Aloittelija
« Vastaus #23 : Maaliskuu 17, 2010, 02:15:36 ap »

Lainaus:

Minulle (D2) keskussairaalan ravintoterapeutti suunnitteli ruokavalion joka sisälsi 14 palaa leipää joka päivä. Ihan tahallaan?
Kirjattu

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #24 : Maaliskuu 17, 2010, 07:29:47 ap »

Olitko milloin sairastunut?
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019

Hese

• Lentävä kynä
« Vastaus #25 : Maaliskuu 17, 2010, 07:41:40 ap »

Miten sinä uskallat? Ylläpito alkaa sensuroida sinun juttujasi? Minä ainakin, kun olen sanonut oman mielipiteeni, puolustautunut minua kohtaan esitettyjä hyökkäyksiä vastaan jne. ylläpito pitää minua niin vaarallisena, jne. että minun kirjoitukseni pitää poistaa.

Kyselyistäni huolimatta eivät sanoneet, miksi. Mikä niissä oli vaarallista, kansankiihoittamista tms. Ne vaan yksinkertaisesti poistyettiin, koska eivät olleet soveliaita.

Miksi? Mitä niissä oli?

En jaksa ymmärtää.

No, joka tapauksessa, jos minä söisin esim. 6 palaa leipää päivässä, en söisi mitään muuta.

Tätähän minä olen yrittänyt kysellä noilta VHH - uskovaisilta, miksi ruisleipä on kielletty. Jos sitä vedetään noin, koko limppu kerrala, niin...

Minä otan aamupalalla n. 1 - 1,5 dl puuroa. Lounaalla sen yhden leipäpalan. joka ei todellakaan ole puolikas limppua. Päivällisellä pikkaisen perunaa, pastaa taikka riisiä. Kalaa, lihaa, tai mitä nyt sattuu pakkasesta löytymään.  Iltapalalle tyaas se pikkupala leipää ja hedelmä.

Hiilarimäärä koko päivälle on n. 80 - 120 g.

Ei, En todellakaan ole VHH.  Tämä vaan sopii minulle, lisäten, että kovia rasvoja EN käytä., mutta valkosipulia kyllä.

Kuvitteleppa, miten epäterveellisesti minä syön, ja olen yhä vielä elossa?
Kirjattu
Tunne itsesi - mutta älä VAAN kerro kenellekkään.

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #26 : Maaliskuu 17, 2010, 09:23:48 ap »

Lainaus:

Minulle (D2) keskussairaalan ravintoterapeutti suunnitteli ruokavalion joka sisälsi 14 palaa leipää joka päivä. Ihan tahallaan?

En ala näistä leipäpaloista enää tämän jälkeen vääntämään mutta kysehän oli siitä, että tyyppi2 syö leipää, vaikka tietää seuraukset. Siis  tahallaan .

Ihan vastaavaa, jos itse vetäisin päivässä kaksi litraa tavallista maitoa ja laktoosi-intolerantikkona tiedän, mitä siitä seuraa: karmea ripuli, vatsakivut ja pierut.  

Siispä jätän maidot juomatta.  

Siihen, mitä ravitsemusterapeutti sinulle suositteli, en ota kantaa koska en edes tiedä taustoistasi enempää enkä ole asiantuntijakaan.  
Kirjattu

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #27 : Maaliskuu 17, 2010, 13:19:44 ip »

Lainaus:

Lainaus:

Aikamoisen asiantuntematon ravintoterapeutti, jos suosittelee leipää 8 palaa enemmän kuin virallisissa suosituksissa on. Jota sitäkin pidetään useissa tapauksissa liikana.

Mielenkiintoista olisi tosin joskus kuulla tilanne "ennen ja jälkeen" eli minkälaisten aikaisempien ruokailutottumusten korjaamiseen niitä leipäpalakasoja suositellaan ja, minkälainen on potilaiden ateriakoostumus yleensäkin. Jos esim. normaalia lämmintä ruokaa ei ole syöty tai edelleenkään syödä, onko esim. tarkoitus korvata niillä leivillä kokonaisia aterioita tai jotakin karkki-limu-roskamättöä???

Muoks. Luulen, että ykkösissä ja kakkosissa on pieni osa niitä, joiden hiilariensietokyky on hyvin alhainen. Heidän on silloin turvauduttava vhh:een, jos ei lääkkeitä halua tai niistä ole apua. Itse kuulun niihin, jotka sietävät hiilareita kohtalaisesti, mutta syön päivittäin vähän alle tai yli 100g. En kuitenkaan syö yleensä yhtä ruoka-ainetta kerrallaan, vaan pääasiassa monipuolisia aterioita ja sekaruokaa, jossa osa ruoka-aineista hidastaa tai kumoaa toisen vaikutusta.
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

tyyppi2

• Vieras
« Vastaus #28 : Maaliskuu 17, 2010, 18:17:05 ip »

Lainaus:

Itse kuulun niihin, jotka sietävät hiilareita kohtalaisesti

Ehkäpä ykkösille ei sillä ole sen suurempaa merkitystä kuin terveille, paitsi joutuu pistämään inskaa vähän enemmän.

Kakkosille asia on ihan toinen koska mielestäni koko sairaus johtuu siitä.
Kirjattu

tyyppi2

• Vieras
Re: Vaarallinen tutkimus *DELETED*
« Vastaus #29 : Maaliskuu 17, 2010, 18:34:29 ip »

Viestin poistanut: tyyppi2

Poistin viestin koska se oli tullut vahingosssa ja siitä puuttui oma kommenttini.
Kirjattu

Linkkejä