Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Verensokerit ihan päälaellaan... :(  (Luettu 2527 kertaa)

milja2010

• Vanha tekijä
Verensokerit ihan päälaellaan... :(
« : Helmikuu 19, 2010, 12:37:00 ip »

Mun menee käämit mun sokereitten kanssa... Viimeviikolla siis olin raskaudensuunnittelukäynnillä ja hoba oli silloin 6.9. Nyt menee sokerit ihan häränpyllyä. Lääkäri käski mun vähentää hypojen takia lantusta parilla yksiköllä ja mä koitin, mut heti alkoi sokerit nousta... Sitten  lantus takaisin entiselleen. Viikonlopun sokerit eli reissussa ihan omaa elämäänsä... Koko ajan koholla ja humalogia meni ainakin 4 kertaa normaalia enemmän eikä silti meinanneet kunnolla laskea inhimillisiin lukemiin. Heitin insuliinit roskiin ja uusilla kynillä yritystä ja alkuviikko menikin vähän paremmin. Nyt taas tänään menny jo enemmän humalogia mitä normaalisti koko päivänä... Ja alle 3.5 arvoja oli useita päivässä vielä viikko sitten... Suututtaa ja harmittaa...
Kirjattu

milja2010

• Vanha tekijä
Re: Verensokerit ihan päälaellaan... :(
« Vastaus #1 : Helmikuu 19, 2010, 12:37:45 ip »

Melko sekava tuo minun edellinen sepustus, mut niin minäkin nyt just
Kirjattu

masukas

• Aktiivinen
« Vastaus #2 : Helmikuu 22, 2010, 11:46:48 ap »

Jos tuolta oikein luin niin plussaa näytti sinulle ja onnea siitä!...Ei siinä muuta tarvi sokereita sekoittamaan...Minulla oli esikoista odottaessa ensimmäiset 5 vkoa ihan älyttömän korkeat sokerit ennekuin alkoi hyponaikakausi jota kesti tuosta 6-7 vkosta tuonne 19  
Kirjattu

milja2010

• Vanha tekijä
« Vastaus #3 : Helmikuu 22, 2010, 17:08:30 ip »

Joop... Tuolloin ku kirjoittelin en vielä ollu saanu plussaa... Siihen plussaan mä jotenkin nuo korkeet yhdistin... Nyt on laitettu vähän lisää insuliineja ja pikkuhiljaa taas saatu sokerit kuosiin... Saas nähdä koska tullaan ryminällä alas... ( no just nyt paikat tärrää ku äsken mittasin 2.4 Banaania ja maitoa nassuun ja kohta on taas kaikki hyvin... Tosin noille lapsosille äsken sanoin, et nyt on pare olla kiltisti ku äitee on pahalla päällä muuten... )
Kirjattu

Trixie82

• Aloittelija
    • irc-galleria.net/view.php?nick=Trixie82
« Vastaus #4 : Maaliskuu 05, 2010, 12:33:17 ip »

Hei.
Onnittelut plussasta   Ite painiskelen nyt sokrujen heittelemisten kanssa, sokerit saattaa heittää parin tunnin aikana yli 30 mmol   Testiä en oo nyt hetkeen tehnyt ja koska PCO todettu ni ei ole edes normaaleja kiertoja ja nyt varmaan jo KP 45. Mut kuitenkin, sokerit heittelee todella radikaalisti ja kuukausi sitten Hba1c oli 7,9% ja pysyi hyvin sokerit aisoissa mut edelleen vähän olis kirittävää. Sokerit alkoi kuitenkin heitellä 3 vkoa sitten. Yhtäkkiä tuli hypoja (1.2-1.8) ja sitten sokeritankkauksen jälkeen nousikin pilviin (20-28. Tätä kesti muutaman päivän ja sen jälkeen en ole saanut tasoittumaan ollenkaan. Enimmäkseen sokerit ollu siis ylhäällä. Tosin olen ollut hieman flunssavirusten kourissa, mutta tulehdusarvot normit. Eilen taas aloitti tuon jojoilun ja illalla sokerit oli niin korkealla ettei edes mittari näyttänyt ja koitin 5 yksiköllä novorapidia saada laskemaan edes sen verran, että näkee kuinka korkeilla mennään, mut ei kovin nopeasti laskenut ja menin nukkumaan, kunnes 2h insuliinin ottamisen jälkeen heräsin 1.4 hypoihin  
Tänään taas vetää ylös alas samalla tavalla ja tuntuu ettei pää pysy oikein vauhdissa mukana. Muita raskausoireita ei kumminkaan ole. Tosin ihme alakuloisuutta ollut ja tunteiden myllerrystä viime aikoina, mut koitan vielä pitäytyä järkevänä etten turhia odottele. Testi varmaan pitää tehdä huomisaamulla... Katotaan mitä tapahtuu...

-Trix
Kirjattu
1.tyypin diabeetikko

Vauvalupaa odotellessa
Nous défendre quelque chose, Ce qui nous en donner envie

milja2010

• Vanha tekijä
« Vastaus #5 : Maaliskuu 09, 2010, 13:02:30 ip »

Trixie: Jokos oot testannu? Mulla tosiaan nousi selvästi insuliinin tarve heti hedelmöittymisen jälkeen. Enkä heti ees tajunnu, joten ihan ensimmäiset hetket meni vähän turhan korkeilla ja heittelevillä sokereilla. Nyt kun on 6+4 niin on pari päivää( tai paremmin yötä) menny hypoiluun eli nyt mennään rytinällä sitten alas päin...
Kirjattu

Trixie82

• Aloittelija
    • irc-galleria.net/view.php?nick=Trixie82
« Vastaus #6 : Maaliskuu 09, 2010, 13:41:39 ip »

Testin tein vkonloppuna ja negatiivistahan se näytti   Tosin sokerit heittelee edelleen ja huomenna olisi sitte hoitajan kanssa miittinki ja katotaan mistä vois johtua. Edelleen hypoilen pari kertaa päivässä ja välillä mennään hypereillä. No ehkä se joskus pomppailee vielä sen masuasukin takia sitte, sitä odotellessa

-Trix
Kirjattu
1.tyypin diabeetikko

Vauvalupaa odotellessa
Nous défendre quelque chose, Ce qui nous en donner envie

Ninnuli81

• Vieras
« Vastaus #7 : Maaliskuu 09, 2010, 20:23:55 ip »

mulla oli tuossa helmikuun alussa ihan kamalan vaikeeta saada sokerit kuriin, kun jatkuvasti olivat liki 26. Sitten alkoi kausi, kun vaan laskivat koko ajan ja nyt tänään kävin sitten lääkärillä, ja siellä porskuttelee pikku ihmisalku.
Kovin on hankalaa vaan pitää sokereita kurissa, kun jatkuvasti pitää mittailla ja olla pistämässä.
Kirjattu

Linkkejä