Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Hiilari hyötyä  (Luettu 7075 kertaa)

kriisikko

• Vieras
Re: Hiilari hyötyä
« Vastaus #15 : Maaliskuu 14, 2010, 12:59:00 ip »

Tyyppi2!

Voisitko ystävällisesti olla purkamatta aggressioitasi palstan uusiin kirjoittajiin.
Kuusi viestiä kirjoittanut henkilö ei välttämättä ole perillä tiukasta nettietiketistäsi, joka on toiminnassa silloin, kun sinulle itsellesi sopii.
Voisit vaikka siirtyä netin vihapalstoille aina silloin, kun et hallitse tunteenpurkauksiasi.
Kirjattu

Hese

• Lentävä kynä
« Vastaus #16 : Maaliskuu 14, 2010, 14:41:45 ip »

Lainaus:

Lainaus:

Lainaus:

Up UP this

kiinnostaisi todella tietää

väännetään sulle (-kin) rautalangasta:
jos olet kakkonen ja harrastat tehokasta liikuntaa ja pyrit pitämään sokerisi ns.terveen lukemissa (4-7) ja olet aikeissa lähteä lenkille esim.4,5 lukemissa,niin TODELLAKIN hiilarilisä on paikallaan tässä vaiheessa,hypoja voi liikunnan yhteydessä tulla kakkosillekin (jopa pillerilääkityksellä) ja liikunnan terveyshyödyt (etenkin kakkosille) tiedetään:verenpaineen lasku,resistenssin väheneminen jne jne. Syytä myös huomata,että kakkosista n.10-15% sairastuu 2.tyypin diabetekseen muun kuin ylipainon seurauksena ja edellä sanottu pätee etenkin heihin.
2.Kaikki kakkoset eivät käytännön syistä (=vaikea toteuttaa ns.kodin ulkopuolella ja muita syitä) pysty/halua toteuttaa ruokavaliota,jossa energia saadaan pääosin rasvasta ja tällöin sokeritasapainoa säädellään tarvittaessa lääkkeitten ja insuliinien avulla hiilareihin suhteuttaen...pitääkö vielä hakea lisää rautalankaa??

En usko.että Pete2:sella,Konradilla ym.monilla muillakaan on edes juurikaan omaa kokemusta kunnon liikunnasta ja sen vaikutuksista ver.sokeriin , terveyshyödyistä puhumattakaan.

Tietty aina parempi,mitä vähemmän kakkoset käyttää insuliinia,niin jää sitä/rahaa enemmän niille,jotka sitä tarttee hengissä pysymiseen.

jos mä lähden liikuntaa harrastamaan ja vs olisi (jostain kumman syystä) alle 5 niin kroppa (eli terhakas maksani) tuottaa sen verran glukoosia että n 4-5 tunnin golf  kierroksen (tai tunnin uinnin) jälkeen vs on taas tasan 8.

Kaikkien elimistö ei vaan toimi noin.

Rasvis vaan jatkaa täällä tuota höpinäänsä, joka osoittaa hänen täydellisen tietämättömyytensä kakkosista, sekä jostakin kumpuavan käsittämättömän vihan ja inhon kakkosia kohtaan. Eivät ne tarvitse edes insuliinia. Kuolkoot pois.

Voi hyvä jysäys sentään. Jos on D:n perässä kakkonen ja haima ei toimi, niin ei insuliinia, ei. On kakkonen.

Voiko olla järjettömämpää ajattelutapaa?
Kirjattu
Tunne itsesi - mutta älä VAAN kerro kenellekkään.

tiitu120

• Vieras
« Vastaus #17 : Maaliskuu 14, 2010, 16:01:24 ip »

Huh, kylläpäs kilahdit, ei taida olla sokrut ihan kohdallaan?
Neuvoja aloittelijalta: Älä ihmeessä syö leipää, jos noin kurjasti käy!
Toivottavasti saat muutenkin sokerit kohdalleen, että mielenkin tasapaino palautuu.
Näin aloittelijana/juuri DII diagnoosin "saaneena" toivotan kaikille muille tsemppiä hiilaritaisteluun!
Kirjattu

Haimaremppa

• Intoilija
« Vastaus #18 : Maaliskuu 14, 2010, 17:03:22 ip »

Lainaus:

Ai niin ps.voisko joku selventää:onks tää nimim.Haimaremppa minkään sortin diabeetikko itse?

Luuletko tosiaan, että kirjoittaisin riviäkään tänne, jos en olisi diabeetikko?

Oot sä kumma tyyppi. Eikö täällä saa kirjoittaa mitään mitä rasvis ei sulata?
Kirjattu

rasvis

• Lentävä kynä
Re: Hiilari hyötyä *DELETED*
« Vastaus #19 : Maaliskuu 15, 2010, 09:48:48 ap »

Viestin poistanut: Diabetesliiton tiedotus
Kirjattu

Haimaremppa

• Intoilija
« Vastaus #20 : Maaliskuu 15, 2010, 14:26:25 ip »

Sekö sen sitten todistaa, että kun merkkaan profiiliin Humalog, Protaphan ja sairastumisvuosi 1979 niin olen uskottava diabeetikko? Ei hyvää päivää ja kirvesvartta mikä todiste.
Kirjattu

Hese

• Lentävä kynä
Re: Hiilari hyötyä *DELETED*
« Vastaus #21 : Maaliskuu 15, 2010, 15:16:50 ip »

Viestin poistanut: Diabetesliiton tiedotus
Kirjattu

Diabetesliiton tiedotus

• Administrator
  • Veteraani
« Vastaus #22 : Maaliskuu 15, 2010, 15:22:08 ip »

Pyydämme keskustelijoita pysymään otsikon aiheessa ja lopettamaan henkilökohtaisen arvostelun. Muuten joudumme poistamaan tämän keskustelun.

Diabetesliiton tiedotus
Kirjattu

tyyppi2

• Vieras
« Vastaus #23 : Maaliskuu 15, 2010, 16:18:57 ip »

<Tiedotus poistanut hlökohtaisen viittauksen>

Aloittamani keskustelu oli:

"Voisko Hese, liitäjä ja muut 2-sokeritautiset vhh-allergiset kertoa mitä hyötyä 2-sokeritautisille on hiilihydraateista muuta kuin sokerien nostaminen."

Keskusteluun ovat osallistuneet monet 1-diabeetikot joille tämä asia ei kuulu mitenkään vaan ykkösille hiilareilla on aivan eri merkitys kun 2-sokeritautisille.

Olisi ehdottomasti pidettävä ykkösten ja kakkosten keskustelut erillään ettei kummatkaan saa vääriä käsityksiä.
Kirjattu

Hese

• Lentävä kynä
« Vastaus #24 : Maaliskuu 16, 2010, 21:33:58 ip »

Anteeksi vaan tiedotus.

Minä kyllä olen NIIN typerä. että jos minua kohtaan hyökätään jne. niin minä kyllä puolustaudun. Jos se on teidän melestänne väärin, voitte poistaa minut listoiltanne.

Minä EN mene henkilökohtaisuuksiin, jollei joku ensin sano, etten ole 'oikea' diabeetikko, tms.

Aivan turha poistella minun kirjoituksiani. Osoittaa vaan, ettette hallitse tehtäviänne, taikka olette samaa mieltä erään kanssa, joka sanoo, ettei insuliinia kakkosille.

Anteeksi vaan, mutta tuntuu todella typerältä toiminnalta.
Kirjattu

rasvis

• Lentävä kynä
« Vastaus #25 : Maaliskuu 17, 2010, 11:10:22 ap »

"ethän" sinä mene henk.kohtaisuuksiin,nimittelet vaan toisia ihmisiä ilman  mitään syytä natseikis,rasisteiksi ym.puppua...ja varmistat sulkulistallasi sen,että ei pääse yv:lla vastaamaan ja sulkulistasi avulla sotket toisten sanomisia,kun et edes näe kaikkia/alkuperäisiä viestéjä.
Kirjattu

Diabetesliiton tiedotus

• Administrator
  • Veteraani
« Vastaus #26 : Maaliskuu 17, 2010, 12:01:02 ip »

Arvoisat keskustelijat!

Kohtauspaikan ylläpito ei voi ottaa kantaa siihen, kuka aloitti kenenkin haukkumisen ja miksi. Siksi:
- poistamme tekstit joissa loukataan toisia keskustelijoita
- poistamme tekstit, jotka eivät liity aloituksen aiheeseen
- poistamme tarvittaessa koko aloituksen keskusteluineen, mikäli keskustelu ei huomautuksesta huolimatta pysy raiteillaan.
Nämä ovat ainoastaan keinoja, joilla pyrimme turvaamaan tärkeimmän:
- Kohtauspaikka on tarkoitettu mahdollistamaan vertaistuki.

Mikälli tämä tavoite ja nämä keinot eivät jollekin keskustelijalle sovi, ei Kohtauspaikalle ole pakko kirjoittaa.

Jos ylläpidon taidot tai resurssit eivät riitä havaitsemaan loukkauksia ajoissa, pyydämme ilmoittamaan niistä meille välittömästi.

Terveisin:
Diabetesliiton tiedotus
Kirjattu

Hese

• Lentävä kynä
« Vastaus #27 : Maaliskuu 17, 2010, 12:53:40 ip »

Ok.

Ok.

Hyväksyn tämän.

Olihan tuo lähes anteeksipyyntö

Minunkin pitää myöntää virheeni ja pyytää anteeksi. Tänäänkin eräältä lehtiasiamieheltä(naiselta) pyysin anteeksi, että olin ärähtänyt. Siinä aiassa olin oikeassa, mutta kumminkin. Saattaa olla, joskin harvoin, että satunkin olemaan väärässä.

Joku sanoi, että minun olisi pitänyt suuntautua politiikkaan. Saan dsanottua sadalla sanalla ei yhtään mitään....
Kirjattu

rasvis

• Lentävä kynä
« Vastaus #28 : Maaliskuu 17, 2010, 14:42:20 ip »

Lainaus:

Arvoisat keskustelijat!

Kohtauspaikan ylläpito ei voi ottaa kantaa siihen, kuka aloitti kenenkin haukkumisen ja miksi. Siksi:
- poistamme tekstit joissa loukataan toisia keskustelijoita
- poistamme tekstit, jotka eivät liity aloituksen aiheeseen
- poistamme tarvittaessa koko aloituksen keskusteluineen, mikäli keskustelu ei huomautuksesta huolimatta pysy raiteillaan.
Nämä ovat ainoastaan keinoja, joilla pyrimme turvaamaan tärkeimmän:
- Kohtauspaikka on tarkoitettu mahdollistamaan vertaistuki.

Mikälli tämä tavoite ja nämä keinot eivät jollekin keskustelijalle sovi, ei Kohtauspaikalle ole pakko kirjoittaa.

Jos ylläpidon taidot tai resurssit eivät riitä havaitsemaan loukkauksia ajoissa, pyydämme ilmoittamaan niistä meille välittömästi.

Terveisin:
Diabetesliiton tiedotus

1.tulee varmaan liitolle aika paljon poistettavaa,jos kaikki ei alkuperäisessä aiheutuvat keskustelut poistetaan,he,he.

2.LOUKKAAMINEN on käsitettävä siten,että se tarkoittaa vain henk.kohtaista nimittelyä (tyyliin natsi,idiootti ym.vastaava)...EI loukkaavana voida pitää esim.sitä,jos D2:sesta puhutaan pitkälti elintapatautina tai puhutaan esim.siitä,ketkä on laitettava esim.hoitoresursseissa etusijalle (kummatkin jo yhteiskuntakin tunnustanut lääkkeitten ym.korvattavuuden suhteen jne)tai jos joku kertoo esim.painavansa 150kg ja häntä kutsuu ylipainoiseksi,vaikka h:löt kokisivatkin nämä "loukkaavina".
Tulen itse JATKOSSAKIN puhumaan täällä diabeteksen ohella poliittisista mielipiteistä ym.muustakin,EI sitä voi estää.
Kirjattu

Linkkejä