Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Eroaminen Suomen Diabetesliitosta  (Luettu 10124 kertaa)

Antsu1

• Lentävä kynä
Re: Eroaminen Suomen Diabetesliitosta
« Vastaus #30 : Maaliskuu 08, 2010, 11:29:52 ap »

Minusta on hienoa, että liiton sivuja jaksetaan näin ahkerasti lukea Näyttävät heidän sivuilla- vierailu-laskurinsa hyviltä tilastoissa

Sehän tarkoittaa, että sivusto on "hintansa väärti" , ilmaista kun sen (yllä)pito ei liitolle ole.
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

Konrad

• Vieras
« Vastaus #31 : Maaliskuu 08, 2010, 11:37:56 ap »

Voisihan liitto hankkia sivuilleen mainoksia kustannusten kattamiseksi. Minulla olisi muutama sopiva diabeteksen hoitoon ja erityisesti ruokavalioon liittyvä kirja mielessä.

Jos ei mainoksia haluta, niin D-liiton verkkokauppa voisi kaupata noita kirjoja saaden samalla provikat käyttöönsä.

Annan vinkit vapaasti käytettäväksi.  
Kirjattu

Hese

• Lentävä kynä
« Vastaus #32 : Maaliskuu 08, 2010, 11:38:35 ap »

Ei niin. Ei tosiaankan.

Voisi sanoa entien (tai edellisen) jääkliekkoilijan sanoin: kaksi maaia tehtyään ei tosissaankaan ole malintekijä
Kirjattu
Tunne itsesi - mutta älä VAAN kerro kenellekkään.

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #33 : Maaliskuu 08, 2010, 11:48:59 ap »

Juu, ja senhän ymmärtää, että me positiivisesti liittoon suhtautuvat käymme sivuilla ahkeraan, mutta että ne katkerimmat vihaajatkin käyvät myös Joku sivuissa kiehtoo selvästikkin
Kirjattu
Antsu1

Dad

• Vanha tekijä
« Vastaus #34 : Maaliskuu 08, 2010, 12:04:48 ip »

Lainaus:

Juu, ja senhän ymmärtää, että me positiivisesti liittoon suhtautuvat käymme sivuilla ahkeraan, mutta että ne katkerimmat vihaajatkin käyvät myös Joku sivuissa kiehtoo selvästikkin

Taitaa olla se diabetes, joka tänne foorumille johdattaa. Kiehtovampaa olisi ollut, jos ei olisi tarvinnut tähän tautiin niin läheltä tutustua.
Kirjattu
"Well managed diabetes is the leading cause of nothing", Dr. William Polonsky

"It never ceases to surprise me at the infinite capacity of the human mind to resist the introduction of useful knowledge." Thomas Raynesford Lounsbury

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #35 : Maaliskuu 08, 2010, 12:21:05 ip »

Lainaus:

Lainaus:

Taitaa olla se diabetes, joka tänne foorumille johdattaa. Kiehtovampaa olisi ollut, jos ei olisi tarvinnut tähän tautiin niin läheltä tutustua.

No mä tarkoitin kyllä tuota varsinaista liiton sivustoa, en tätä kohtauspaikkaa
Kirjattu
Antsu1

Konrad

• Vieras
« Vastaus #36 : Maaliskuu 08, 2010, 12:40:58 ip »

Eikös Liiton voisi uskoa olevan tyytyväinen, kun sen sivustolla käydään, linkataan sinne ja tehdään lainauksiakin?
Kirjattu

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #37 : Maaliskuu 08, 2010, 14:06:00 ip »

No sitähän minä olen yrittänyt tässä koko ajan kertoakin .

Tosin lainauksista heillä ei taida tilastoa olla, mutta varmasti muuten sivuilla käymisistä.
Kirjattu
Antsu1

Luke

• Matkailija
« Vastaus #38 : Maaliskuu 12, 2010, 13:57:24 ip »

Olen ollut yhden kerran Diabetes-keskuksella kurssilla ja siellä sai syödä mitä halusi ja miten paljon tarjolla olevasta ruoasta. Jos halusi syödä pelkkää salattia ei kukaan perään haukkunut. Muutaman kerran oli ravintoterapeutti avustamassa hiilareiden laskemisessa ja pistosmäärän etsimisessä. Ei liitto käske miten pitää kenenkin syödä. Jospa ihmiset edes söisivät ravintosuositusten mukaan. Kyllä D2 tulee erillaisella ravinnolla kuin mitä liitto suosittelee.

Kakkosen syntyy vaikuttaa myös se miten yhteiskunta suhtautuu perusliikuntaan nykyään. Kaikkialle pitää päästä autolla, liikkuminen rajoitetaan mahdollisimmin vähäiseksi. Massojen liikuntaan ei panosteta vaan rahat syydetään ihan turhaan tarpeettomaan huippuurheiluun.

Miksi Konrad taistelet täällä tuulimyllyjä vastaan kun voit ottaa osaa paikallisyhdityksen toimintaa ja siitä edeten vaikuttaa liiton toimintaan (liittokokous ja muut instanssit... en tunne liiton rakennetta tarkemmin. Valistakaa te viisaat minua).

Itse olen tyytyväinen nykyisiin ruokavaliosuosituksiin vaikka en niitä noudatakaan kirjaimellisesti. Yritän syödä lautasmallin mukaan ja jos siinä on hiilareiden määrä pudonnut niin sitten on. Maha ainakin toimii ja nuhia ei ole niin usein kuin ennen. Nuhattomuus johtuu mielestäni lisääntyneestä C-vitamiinin saannista.
Kirjattu

rasvis

• Lentävä kynä
« Vastaus #39 : Maaliskuu 12, 2010, 14:59:19 ip »

Lainaus:

Seuraava teksti on kovaa, mutta niin on asiakin.

Onko kukaan harkinnut julkisesti ilmoittaa eroamisestaan Suomen Diabetesliitosta väärien ruokavaliosuositusten vuoksi?

en todella jaksanut lukea koko ketjua,mutta ihmettelen mihin hra (" ") Konradkin tunkisi kaikki netistä kopsatut terveyslinkkinsä,jos Diabetes liiton ylläpitämiä kp sivuja ei olisi olemassa.
Ehkä parempi todella olisikin,jos nämä sivut olisi tarkoitettu oikeasti DIABEETIKOILLE,eikä esim.muutaman v.ajan sokeriaineenvaihduntahäiriötä (joka n.85% potilaista itseaiheutettua)poteneille.
Hiilarisuosituksia kakkosille tullaan takuuvarmasti pudottamaan,mutta se mitä esim.hra Konrad ei millään tajua on se seikka,että kaikilla ei ole todellakaan minkäännäköisiä mahdollisuuksia käytännön syistä toteuttaa arkielämässään ruokavaliota,jossa energia tulee pääosin rasvasta ja tällöin sokereitten säätely inskan (ja osin hiilareitten) avulla on monelle hyvä vaihtoehto.
Kirjattu

rasvis

• Lentävä kynä
« Vastaus #40 : Maaliskuu 12, 2010, 15:06:21 ip »

Lainaus:

Voisihan liitto hankkia sivuilleen mainoksia kustannusten kattamiseksi. Minulla olisi muutama sopiva diabeteksen hoitoon ja erityisesti ruokavalioon liittyvä kirja mielessä.

Jos ei mainoksia haluta, niin D-liiton verkkokauppa voisi kaupata noita kirjoja saaden samalla provikat käyttöönsä.

Annan vinkit vapaasti käytettäväksi.  

olen JO AJAT SITTEN ehdottanut,että Liitto voisi panna näille sivuille mainos osion erikseen mainostajille...mutta tietty sellasta kirjaa,kun A.Heikkilän Diabeteksen hoito ruokavaliolla ei voida sivuille ottaa eettisistä syistä,siinä kun uhataan ihmisiä ampumisella ("poistakaa varmistin") ja VALEHDELLAAN,että D1:set voivat kuulemma olla jopa USEITA vuorokausia ilman insuliinia. Muuten kirja ok.
Ai niin,mut Konradhan ei ikinä kommentoi näitten kirjojen näitä "pikku" lapsuksia.
Kirjattu

liitäjä

• Vieras
« Vastaus #41 : Huhtikuu 24, 2010, 18:12:28 ip »

Kahdestakympistä alkoi minunkin sokeritason pudotus, kohta 14 v sitten, ikä siinä mitään atkinsonin dieettejä tarvittu, eikä tarvita!
Läskinsyömiseen toivottavasti tämä kansa ei enää ikinä palaa! Monipuolinen kasvisvoittoinen ruoka sopii mainiosti kakkoselle. Sokeriarvot tippuvat kunhan pitää mässäämisen kurissa, välttää valkeaa pullaa, turhaa rasvaa. Kohtuullisesti ruisleipää, hedelmiä, marjoja, kalaa eikä mitään fundamentalistin vouhkaamista, ja paluuta diabeteksen hoidossa aikaan, jolloin lääkkeitä ei vielä ollut. Silloinhan diabeetikon keski-ikä oli sikalyhyt, siis sillä voi/rasva-dieetillä, mitä uudelleen yritetään kierrättää ihmisille!

Jos aihetta ruokamuutoksiin tulee TUTKITUSTI ja yksiselitteisesti ruokavaliot varmaan muuttuvat ilman pamppumiehiäkin !!! Outoa tuo väkisin pakottaminen, ihmisten ahdistelu, pienen ryhmän toimesta!!

Suomessa on sitäpaitsi yhä valita itse omat ruokavalionsa.
Siihen ei guruja kaivata!! Jos pitää itseään ainoana oikeassa olevana, pitää perustaa oma liike, nousta barrikaadeille!

Sitähän kommaritkin yrittivät, missä lienevät nykyään?
Kirjattu

Linkkejä