Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Voikukka  (Luettu 2582 kertaa)

empsu

• Intoilija
Voikukka
« : Maaliskuu 02, 2010, 19:40:24 ip »

Luin tänään tulleesta puutarhalehdestä(vai olikohan joku viherpiha ym. ) voikukan kiihdyttavan haiman toimintaa.

Googlettelin asiaa ja pixelin kasvion mukaan voikukka lisää haimanesteen eritystä.
(http://www.pixheli.com/yrtti/kasvio/voikukka/index.html)

Käynnistäisköhän haimanesteen erityksen(siis tarkottaa varmaa insuliinia ), jos alkais voikukkaa ahkerasti syömään Tuolta metrin hangesta sitä ei vain taida löytyä edes kaivamalla
Kirjattu
D1, Animas & Novorapid

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
Re: Voikukka
« Vastaus #1 : Maaliskuu 02, 2010, 20:05:09 ip »

Mä kyllä näin äkkiseltään oletan tuon haimanesteen tarkoittavan jotakin ruuansulatukseen liittyvää litkua. Haima ja sappihan valmistavat noita vahvoja nesteitä jotta ruoka sulaisi.

Mutta mikäs estää kokeilemasta kunhan ekat lehdet puskee maasta esiin? Ei siihen niin kovin kauan enää mene.  

Ja mä olen joskus syönyt voikukan lehdistä tehtyä salaattia ja maistanut tujauksen voikukkaviiniä.  
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

Konrad

• Vieras
« Vastaus #2 : Maaliskuu 02, 2010, 20:18:09 ip »

Vähän samaa mieltä. Voikukka tunnetaan maksan ja sapen toimintaa edistävänä yrttinä. Haima on vähän oudompi tähän kuvioon. Toisaalta haimalla ja maksalla on aika lailla yhteistyötä. Ehkä sitä kautta.
Kirjattu

empsu

• Intoilija
« Vastaus #3 : Maaliskuu 02, 2010, 21:37:30 ip »

Lehti olikin maalla Pitäis varmaan ettiä jo joku varhaisdementikoiden kohtauspaikka...

Toukokuulle, voi mennä vielä hetkinen ennen voikukan esiin nousua tai jos kaivaisi maahan paljaan paikan, saattaisihan auringon paiste herättää voikukat jo kasvuun
Kirjattu
D1, Animas & Novorapid

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #4 : Maaliskuu 02, 2010, 21:49:36 ip »

Juu. Suurin osa haimasta, noin 98%, valmistaa ruuansulatusnesteitä. Lopulla haimalla hoidetaan insuliinintuotanto.

Aika "makee" homma!  
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

Haimaremppa

• Intoilija
« Vastaus #5 : Maaliskuu 02, 2010, 22:45:52 ip »

Onhan tuo ollut tiedossa jo jonkin aikaa. Moni muukin kasvi vaikuttaa haiman toimintaan. Mustikan lehti ja muutama muu kasvi laskee verensokeria.
 Enpä ole viitsinyt tänne pahemmin kirjoitella näistä LUONNON omista lääkitsevistä ruoista, kun palaute on muutamalla tyypillä ollut melkoisen nuivaa. Käsketty jopa lopettaa näistä kirjoittaminen. Eihän luonto paranna/auta vaivoihin, eihän? Vain lääketiede saa jyllätä vaikka tulokset ovat hyvinkin kiistanalaisia.
 Mistä on lähtöisin lääketieteen antibiootti? -Sienestä, tosin antibiootit taitavan nykyään olla synteettistä myrkkyä.

Lääkinnälliset sienet:
http://raakaveljekset.blogspot.com/search/label/Immuunij%C3%A4rjestelm%C3%A4

Voisin tai joku muukin halutessaan voi aloittaa oman keskustelun näille luonnonjutuille, jos on kiinnostusta ajatuksenvaihtoon. Tosin epäilen, että siinäkään ketjussa ei voi häiriöttä keskustella otsikon aiheesta.
Kirjattu

Haimaremppa

• Intoilija
« Vastaus #6 : Maaliskuu 03, 2010, 01:13:12 ap »

Ajatus mukaan, kun luet tämän sivun:
http://www.ramadasa.fi/?sivu=elavaravinto

Lähinnä tuo vehnänoras on se asia joka kannattaa ottaa tosissaan.
Kirjattu

Hese

• Lentävä kynä
« Vastaus #7 : Maaliskuu 03, 2010, 08:35:10 ap »

Tuota minäkin olen ihmetellyt. Ja usein. Luonnonlääkitystä pidetään jonakin uskon asiana. Eihän hyvänen aika siitä ole kauaa aikaa, kun muita lääkkeitä ei ollutkaan. Mitä eläimet tekevät kun sairastuvat? Syövät erilaisia kasveja. Periaatteessa kaikki lääkkeet ovat alkuisin luonnosta. Niitä on vaan alettu valmistaa synteettisesti. Ja yhä tänä päivänä on käytössä lääkkeitä, jotkam ovat suoraan luonnosta.

Jotkut vaan sekoittavat asioita. Luulevat, että luonnonlääkityksessä on kyse jostain poppamiehistä tms.
Kirjattu
Tunne itsesi - mutta älä VAAN kerro kenellekkään.

Konrad

• Vieras
« Vastaus #8 : Maaliskuu 03, 2010, 20:12:07 ip »

Apteekithan ennen ostivat yrttejä niiden kerääjiltä. Apteekkari sotki näistä sitten erilaisia pillereitä tai liuoksia, joita käytettiin lääkkeinä.

Lääketehtaita eivät yrtit oikein kiinnosta, koska ne eivät tarjoa patenttimahdollisuuksia niinkuin itse kehitetyt molekyylit.
Kirjattu

Linkkejä

Osallistu Diabetes arjessa -kyselyymme

Julkaistu 07.08.2020 | 10:59