Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6984 jäsentä  •  418368 viestiä  •  20018 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi JokkeVantaa, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Mokia hoitovälineiden kanssa...  (Luettu 10716 kertaa)

d1-nainen

• Lentävä kynä
Re: Mokia hoitovälineiden kanssa...
« Vastaus #60 : Maaliskuu 08, 2010, 22:47:37 ip »

Lainaus:

Siis ei ole totta, vieläkö on mittareita, joissa ei muistia ole Uskomatonta Jaa, d1-nainen, sinähän sanoitkin, että muistitoiminto ei toimi Käyppäs nyt nopeasti hakemassa jakelusta uusi mittari ja varamittarikin samalla.

En tuota vanhaa mallia viitsi enää hakea ja uutta tässä odottelen, niitä on kuulemma viime viikolla jo tilattu. En tiedä saanko yhden vai kaks, kahta kyllä pyysin. Pyysin jopa ketopissaliuskoja. Mutta mä en jaksa opetella mittareissa käyttämään yhtään ylimääräistä toimintoa eli mulla on päivämäärät ja kellonajat aina nollaa enkä tiedä, miten muisti toimii  

Muoks eli siis tosiaankin viime maanantaina olen tilannut mittarin ja tänään laitoin viestiä, että voiko hakea (kun ei mitään ollut kuulunut), niin tuli vastaus, että niitä uusia mittareita ei vielä ole.
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #61 : Maaliskuu 09, 2010, 08:40:55 ap »

Siis mitä uusia mittareita ei vielä ole Jos tarkoitat Performa Nanoa, niin kyllähän niitä ainakin on ollut.

Mä hain uuden mittarin pari viikkoa sitten ja sitten kyseltyäni auliisti anettiin vielä varamittarikin. Näin Kivelässä. Eli viikko sitten maanantaina ainakin oli vielä mittareita niin, että antoivat varallekkin yhden

Mä muuten huomasin, että kun syksyllä oikein tyrkytettiin ketoliuskojakin, ei pissaliuskoja vaan Xceed-mittariin, niin oli lähetteessä nyt merkintä, että 90 kpl ois tälle vuodelle saamatta, siis ilmeisesti 100 liuskaa on laitettu määräksi. Tasan nolla olen käyttänyt, joten hyvin taitaa tuo määrä riittää
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #62 : Maaliskuu 09, 2010, 09:41:32 ap »

Kivelästä just eilen vastattiin, että ei ole Nanoa. Siis että niitä tilattiin viikko sitten kun tilasin omani eikä ole vielä tullut. Niitähän käsittääkseni tilataan sen mukaan, kun joku tilaa itselleen, kun ei siellä kuulemma ole varastotilaa, jossa voisi pitää.
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #63 : Huhtikuu 26, 2010, 20:15:33 ip »

Mun viimeinen pumppumoka on melkoisen tuore, tapahtui tuon edellisen ampullin kanssa (tänään oli vaihtopäivä).

Olin just ajanut katetrista pienen ilman pois ja piti pumppu käynnistää. Olin laittanut jo katetrinkin kiinni takaisin kanyyliin.

Sitten tuli joku katkos ajatuksista ja onnistuin painamaan sitä määnänvarren palautusta ja niinpä lähtikin mäntä palaamaan pohjaan ampullin ollessa kiinni ja lisäksi katetrin kanyylissa.

Siis en kertakaikkiaan keksinyt mitään järkevää toimintaa, siis nopeasti vaan irrotin katetrin kanyylinsta ja sitten huomasin miten se männän varren palautus veti sitä ampullin mäntää mukanaan ja ampulliin tuli ilmaa sitten tilalle.

No siinä vaiheessa kiersin ampullin irti, jottei ehtisi ihan loppuun asti ilmaa työntää. Männän varsi palautui alkuasentoonsa ja sitten vaan alusta uudelleen, eli ensin arviolla kuljetin männänvartta, sitten kiinnitin ampullin uudelleen ja lopulta vielä katetrin täytöllä työntelin viimeiset ilmat pois.

En tuossa hässäkässä keksinyt miten oisin saanut pumpun pysäytettyä siinä, kun se surrutti sitä männänvartta alkuasentoonsa. Ainoa mikä tuli mieleen oli sitten se, että kanyyli irti nyt ihosta, ettei vahingossa verta/kudosnestettä ampulliin vetäisi

Vähän varoen aloin sitten "kovia kokeneen" ampullin käytön jatkoa, mutta ei ongelmia, ihan hyvin meni.

Jotenkin toimin kuin kone, siinä ei oikein ehtinyt järki mukaan lainkaan, mitenkähän ois pitänyt virallisesti toimia...
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #64 : Huhtikuu 26, 2010, 21:43:36 ip »

Lainaus:

Mokiahan sattuu, mutta tämä ei ole varsinainen moka. On vaan sattumus. Onko kenellekään muulle sattunut tätä? Olin juuri pistämässä insuliinia ja piikki oli mahassa pystyssä, kun yhtäkkiä tuli aivastus. Oli se neula sen seitsemässä sykkyrässä, kun sen vedin pois. (Jälkeenpäin olen ajatellut, että oli hyvä, ettei se neula katkennut sinne läskien joukkoon). Yhtään en tiennyt, oliko mennyt iskaa ja jos oli, paljonko.

Vau... Mä oon tajunnut vetää neulan ensin ihosta vekka, ennen aivastusta
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

PateT

• Lentävä kynä
« Vastaus #65 : Huhtikuu 26, 2010, 22:53:00 ip »

voi vitsi d1-nainen,

etkö käynyt Kivelässä,silloin,kun oli puhetta,että mittariedustaja on oikein vasiten paikalla   ,todellakin ihan meitä varten opastamassa ja jakamassa mittareita,muistaakseni työsuhde
(hänen)kesti toukokuulle,tai olisko ollut poisssa paikalta just ,kun kävit,arvailen vain  
Kirjattu
Elämä on kuin kameli.Sen saa tekemään mitä tahansa paitsi peruuttamaan.
-Marcelene Cox

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #66 : Huhtikuu 27, 2010, 16:35:34 ip »

Jos väärät inskat lasketaan tähän mokaryhmään, niin niitä kyllä löytyy roppakaupalla. Milloin mitäkin piikkiä ja annostusta mihinkin aikaan Nyt oon yrittänyt olla tarkkana, kun noi kynät on liki samannäköisiä, mutta aina ei voi olla varma, onko vähemmän skarppi vaiko enemmän skarppi.
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #67 : Huhtikuu 27, 2010, 22:43:15 ip »

Tuota mokaa mä en oo ikinä ymmärtäny!   Miten pystyy munaamaan pitkän ja lyhyen sekasin?!?! Vois siinä olla melko kusessa ku tuikkais 20ky lyhyttä pitkän sijasta. Jos ei ehtis tiristä yhtään siitä pistosreijästä ulos, niin siinä sais alkaa syömään...

Mä oon kerran bolustanu kyllä ihan omiani. Avaudunkin siitä vissiin jossain keskustelussa kun bolustin yli tuplat siitä mitä piti. Ei siitä sen enempää.  
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

Taitsa

• Vieras
« Vastaus #68 : Huhtikuu 27, 2010, 23:01:00 ip »

No,väsyneenä olen mä kanssa sotkennut lyhyen ja pitkän .
Tuli meinaan piikin ja haukottelun jälkeen vähän kiire,kun tajusin etten Lantusta pistänytkään,vaan Humalogia 22 yksikköä aamutuimaan

Muoks.Kyllä ruoka maittoi,hiilareita lapoin aivan tosissani suuhuni
Kirjattu

Linkkejä