Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Olin "lihakauppias" omaa syyttäni  (Luettu 1410 kertaa)

tyyppi2

• Vieras
Olin "lihakauppias" omaa syyttäni
« : Toukokuu 04, 2010, 20:01:50 ip »

Siittä on aikaa jo 15 vuotta, mielessä on kuitenkin pääasiat.
Vuokrasin luomu lihakauppiaalle luomumyymälästämme pienen osan johon rakensin myymälän ja kylmiön lihatuotteille.

Kauppiaan busines ei lähtenyt toivotulla tavalla käyntiin, ja halusi luopua tilasta. Otin kaupan hallintaani ja sain hyviä ohjeita, joista varnmasti muistan; makkarat pitää laittaa suolaveteen ettei mene vanhan näköisiksi.

Söin suurimman osan palvilihoista, enkä koskenutkaan suolavedessä lilluneihen makkaroihin. Tuotteet kuitenkin aikanaa loppuivat ja lähdin noviisina ostoksille.

Melkein 100km päästä Tampereelta löyty makkaratehdas, joka mielestäni oli sopiva. Kysyin johtajalta onko teemakkarassa paljon rasvaa kun kaupan hinta oli alle 10 mummon markkaa/kilo. Rasvaa ei ole koska rasvasta maksetaan Euroopassa paljon enemmän kun kympin kilo.
Mitä se sitten sisältää, kysyin:
vettä, kamaraa, maitojauhetta ja aineita millä vesi saadaan pysymään leikattavassa muodossa vastasi johtaja. Samalla hän kertoi makkaran päällysmuovin olevan kallein osa.
En tehnyt silloin lisätilausta, enkä muista jälkeenpäinkään.
Lopetin halvan makkaran myynnin, siirryin palvilihaan jota pystyin kehumaan asiakkaille.

Myin Firman 15 vuotta sitten, nykyään tien toisella puolella on Citymarket, Prisma ja Lidl. Niistä varmasti saa näitä luomumuovimakkaroita ja nakkeja.
usines ei lähtenyt toivotulla tavalla, ja halusi luopua tilasta. Otin kaupan hallintaani ja sain hyviä ohjeita, joista varnmasti muistan; makkarat pitää laittaa suolaveteen ettei mene vanhan näköisiksi.

Mikä tässä on sitä sokeritautia?
Mulla ei ollut vielä todettu, enkä ollut siitä mitenkään tietoinen. Söin leipää, perunaa, pastaa, riisiä ja kaikke virallisterveellistä kevytlevite ja -jugurtit mukaan luettuna. Oli makoisaa syödä tuoreita luomuleipiä aamuisin suoraan hyllystä.

Sitä ennen olin jo mielestäni sairastunut 2-sokeritautiin:
söin lounaalla virallisterveellisiä pasta ja perunaruokia joissa oli käytetty vain vähäisessä määrin PP rasvaa.

Nukuin aina iltapäivät aiemmin, mutten muista lihakauppias olo aikaan nukkuneeni. Pitiköhän palvella asiakkaita.

Kirjattu

Linkkejä

Osallistu Diabetes arjessa -kyselyymme

Julkaistu 07.08.2020 | 10:59