Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6882 jäsentä  •  416760 viestiä  •  19912 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi d1hemuli, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Mllaisen diabetekseesi sopivan aterian söit  (Luettu 7683 kertaa)

Antsu1

• Lentävä kynä
Re: Mllaisen diabetekseesi sopivan aterian söit
« Vastaus #30 : Helmikuu 22, 2010, 13:26:42 ip »

Lainaus:

Mitä sopivaa löydätte työmaaruokaloista ja mitä mukaan eväsreissuille näillä pakkasilla.

Mulla on työmaaravintola aika hyvä paikka sikäli, että on "seisova pöytä" tyylinen. Siis itse saa ateriansa koostaa tarjolla olevasta ilman ihmeempiä rajoituksia. Ja vaihtoehtojakin löytyy lämpimän ruoan suhteen joka päivälle neljä, joista yksi kasvis ja yksi keitto. Kalaakin on pari kertaa viikossa ja jälkkäriä onneksi vain kahdesti

Itselleni jotain negatiivistakin on eli lämpimiä kasviksia on mielestäni aivan liian harvoin. Vaikka salaattiainekset ovat melko runsaita (siis valikoima), niin silti haluaisin useammin osan vihanneksista lämpimänä.

Minä en pakkasilla pahemminn eväsretkiä harrasta. Kesäisin normi marjareissulle (about 5-6 tuntia) riittää kaksi ruissydänsiivua kevytlevitteen ja kalkkunaleikkeen kera sekä yksi omppu - noin keskimäärin. Taskumatillinen vettä kyytipojaksi.

Hypovara on sitten erikseen
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

ergava

• Veteraani
  • D2 Keliakia
« Vastaus #31 : Helmikuu 23, 2010, 06:39:46 ap »

Eväsreissu tänään. Mukana pieni kahvipullo ja kaksi tattarileipää. Välissä juustosiivu ja kinkkusiivu. Saman sisältöinen oli aamupala.

Tuosta ei saa D2 sapuskaa kuin vähyydellä.

Pakkasta -19Cast ja työmaalla ei ole lämmitystä eikä vettä.
Lounaspaikkaan sieltä olisi 13km....liian kauan siihen menee.

Hese: Minulla ei ole ateriainsuliinia. Levemir ei taida silleen toimia, Novonorm tabletti auttaa jonkin verran. Luulen, että se insuliini monesti matkassa jäätyisi.
Kirjattu
D2 vuodesta 1997 ja Keliakia n.1995
Menee toistaiseksi : Levemir 14yks, Metforem 750mg 1,Trajenta 1 aamulla, Met 2 illalla,  ASA-ratiopharm 50mg, Magnesium,  vitamiineja

Hese

• Lentävä kynä
« Vastaus #32 : Helmikuu 23, 2010, 10:17:13 ap »

Lainaus:

Hese: Minulla ei ole ateriainsuliinia. Levemir ei taida silleen toimia, Novonorm tabletti auttaa jonkin verran. Luulen, että se insuliini monesti matkassa jäätyisi.

Öh - siis, mitä, kuka, häh?
Kirjattu
Tunne itsesi - mutta älä VAAN kerro kenellekkään.

ergava

• Veteraani
  • D2 Keliakia
« Vastaus #33 : Helmikuu 23, 2010, 16:39:43 ip »

Lainaus:

Lainaus:

Öh - siis, mitä, kuka, häh?

Yritin vastata tuohon.
"Enpä tiedä montaakaan ruokaa, joka ei diabeetikolle sopisi."
Arvelin monenkin ruuan olevan sopimatonta Diabeteksen kanssa minulle ilman ateriainsuliinia.
Kirjattu
Menee toistaiseksi : Levemir 14yks, Metforem 750mg 1,Trajenta 1 aamulla, Met 2 illalla,  ASA-ratiopharm 50mg, Magnesium,  vitamiineja

tyyppi2

• Vieras
« Vastaus #34 : Helmikuu 23, 2010, 17:16:31 ip »

1kg sian jauhelihaa (muutkin jauhelihat käy)
1-2 sipuli
2 munaa
3 valkosipulin kynttä
tuoreita (pakastettuja) vihreitä papuja pilkottuna 1cm pätkiksi
currya
tuoreita korianterin lehtiä (voi jättää poiskin)
1-2 shiliä
suolaa
pippuria

Tehdään pihvejä ja paistetaan omassa rasvassa kypsäksi.
Kookosmaitoon lisätään thaicurrypastaa kiehauttetaan ja lisätään valmiit pihvit ja kukkakaalin paloja. Valmista syötäväksi kun kukkakaali on sopivan kypsää.
Kirjattu

Hese

• Lentävä kynä
« Vastaus #35 : Helmikuu 23, 2010, 19:41:35 ip »

Niinno. Minulle kyllä sopii. Ei se laatu, vaan se määrä. Esim. kaurapuuro aamulla ja lounaaksi pala ruisleipää lisukkeineen, tekee yhteensä .n 30 g hiilareita. Jne.
Kirjattu

Pete²

• Lentävä kynä
« Vastaus #36 : Helmikuu 24, 2010, 23:31:04 ip »

Lainaus:

Niinno. Minulle kyllä sopii. Ei se laatu, vaan se määrä. Esim. kaurapuuro aamulla ja lounaaksi pala ruisleipää lisukkeineen, tekee yhteensä .n 30 g hiilareita. Jne.

tiukkaa vhh ruokavaliota, vai kuinka    
Kirjattu
D2 tod 98,
ennen paljon pillereitä nyt vain pikaa ja pitkää
YHH max 100 g/vrk miel alle 50 g/vrk

ergava

• Veteraani
  • D2 Keliakia
« Vastaus #37 : Helmikuu 24, 2010, 23:54:26 ip »

Mllaisen diabetekseesi sopivan aterian söit

Tuolla nyt hain jokaisen vastaajan omasta mielestään hänen diabetekseensa sopivaa ateriaa. Sopivaa ehkä myös kunkin ruokailumahdollisuuksien mukaan.

Tänään työmaaraaruokalassa toteutui Keliakian ehdot. D huonosti.

Reseptejä on muillekin keskustelualueille tullut kivasti.
Kiinnostaa
Kirjattu

jester

• Veteraani
« Vastaus #38 : Helmikuu 25, 2010, 01:59:29 ap »

viimeiselta ravinto oppi tunnilta.rajoita,saannostele oljya lihaa beans....valmista oma tieto kanta kortisto
Kirjattu

Hese

• Lentävä kynä
« Vastaus #39 : Helmikuu 25, 2010, 13:18:15 ip »

Lainaus:

Lainaus:

tiukkaa vhh ruokavaliota, vai kuinka    

Ei. Sitä samaa, mitä olen noudattanut vuosia. Ei VHH, mutta en läträä niiden kanssa ylenmäärinkään. Pointtihan tässä on se, mitä sanoin jo aikaisemminkin: ei se laatu, vaan määrä. Eli miksi leipä, peruna, puuro jne pois, kun määriä kontrolloimalla voi kontrolloida myös hiilarien määrää?
Kirjattu

tyyppi2

• Vieras
« Vastaus #40 : Helmikuu 25, 2010, 13:34:26 ip »

Lainaus:

Eli miksi leipä, peruna, puuro jne pois,

siksi että voi vähentää/lopettaa inskan.
Tarkoittaa tietysti 2-sokeritautisia. Hesellä on mahdollista olla ykkönen kakkosen lisäksi.
Kirjattu

tyyppi2

• Vieras
« Vastaus #41 : Helmikuu 25, 2010, 13:44:08 ip »

Lauantai aamuna kilpailevalla rahastolla on kokous, johon aiomme osallistua koska siellä on tarjolla kaurapuuroa ja siiheen voita niin paljon kun haluaa. Olen ihmetellyt miksi joka toinen lauantai syödään kaurapuuroa mutta siihen on selvä syy. Kokouksen jälkeen on petankikisat, täytyy kuulemma tankat.

Kansainvälinen VHH rahasto ei normaalisti hyväksy jäseniltään mitään tällaisia poikkeuksia kuin erityistapauksissa. Nyt voisilmä ratkaisi anomuksemme.
Kirjattu

Linkkejä