Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6882 jäsentä  •  416760 viestiä  •  19912 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi d1hemuli, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Millä ruokapöydän antimella herkuttelette?  (Luettu 15244 kertaa)

Antsu1

• Lentävä kynä
Re: Millä ruokapöydän antimella herkuttelette?
« Vastaus #30 : Tammikuu 29, 2010, 19:32:18 ip »

Mulla on usein ravintolakeikalla juuri kala se, jolla haluan herkutella (itse olen vähän tumpelo kalan valmistuksen kanssa ).

Olen tuossa helmikuun loppupuolella menossa ulos syömään tutun porukan kanssa ja tutkailin jo, että ois esim. nieriää saatavilla. Se on yksi mun mielikaloista ravintelissa.

Ja haa, nythän taitaa olla madesoppa-aika, pitääkin muistaa hommata vähän madetta (mäteineen), perunoita, sipulia, kermaa,... ja siitähän sitä tulee, kunnon madesoppaa
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

Hese

• Lentävä kynä
« Vastaus #31 : Tammikuu 29, 2010, 19:48:18 ip »

Lainaus:

Näitä lukiessa tuli niin karsee nälkä, että pakko lähteä kauppaan ostamaan ainakin savulohta, vuohenjuustoa, rucolaa, ilmakuivattua kinkkua, melonia, rieskaa ja kuivaa valkoviiniä. Jääkaapissa kun ei ole juuri muuta kuin kaalisoppaa.  

No, entäs salmiakkia???
Kirjattu
Tunne itsesi - mutta älä VAAN kerro kenellekkään.

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #32 : Tammikuu 29, 2010, 20:19:42 ip »

Mä tein taas kookosvuoria. Vastahan mä tein niitä keskiviikkona  
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #33 : Tammikuu 29, 2010, 20:31:01 ip »

Lainaus:

Lainaus:

Näitä lukiessa tuli niin karsee nälkä, että pakko lähteä kauppaan ostamaan ainakin savulohta, vuohenjuustoa, rucolaa, ilmakuivattua kinkkua, melonia, rieskaa ja kuivaa valkoviiniä. Jääkaapissa kun ei ole juuri muuta kuin kaalisoppaa.  

No, entäs salmiakkia???

Mä en tykkää salmiakista, en edes salmiakkikossusta. En ole oikeastaan kovinkaan perso karkeille.  
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #34 : Tammikuu 29, 2010, 20:42:19 ip »

No salmiakkikossu onkin ihan paskaa... kun sitä on kerran teininä juonut liikaa ja oksentanut violettia, ei sen jälkeen pysty edes haistamaan sitä. Salmiakki salmiakkina ja viina viinana, mitä niitä sotkemaan. Niinku joku salmiakkisuklaa. Yök. Hyvä salmiakki pilattu suklaalla!

Taidankin tästä mennä keittämään kaurapuuroa. Se on kyllä aina hyvää. Jos ei ole muuta ruokaa kaapissa, niin kaurapuuro maistuu aina. Reilulla voisilmällä tai marjoilla. Nyt ei kyllä ole kuin mustaherukoita.

Ja joku mainitsi mustaherukkahyytelön! Ensi kesänä täytyy kyllä tehdä mustaherukkahilloa! Paljon! Viime kesänä tein karviaishilloa. Siitä tuli hyvää, on hyvää viilissä ja maustamattomassa jogurtissa.
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

Hese

• Lentävä kynä
« Vastaus #35 : Tammikuu 29, 2010, 20:53:32 ip »

Silläkin ehdolla, että menee yli hilseen - eiku - ohi aloituksen. Muistaako kukaan muu 40 - luvulla syntynyt sitä neekerirommia, jota mustilai - eiku - vähemmistökansanryhmään kuuluvat myivät?

No - kuuma kesäpäivä. Kärpäset surisivat korvissa. Todella kuuma. Pullo neekerirommia. Ulkovessassa haisi se ittensä.

Tämän muistoksi voisin ottaa neekerirommia, mutta saako sitä mistään? Edes vähemmistökansanedustajiltakaan?

Tästä tuli mieleeni - taikka - joo. Olen voinut kertoakin? Miten eräs näistä meni tienvarren taloon kysymään, että tarviiko isäntä halkoja?

Okei - sitähän minäkin
Kirjattu
Tunne itsesi - mutta älä VAAN kerro kenellekkään.

Taitsa

• Vieras
« Vastaus #36 : Tammikuu 29, 2010, 22:45:38 ip »

En minä sinun "vähimmöstörommia" muista,me juotiin solmurommia,joka oli niin hyvää,että oksennus tuli

Salmiakista tykkäsin aikoinaan,vaan nykyään sen suolaisuus polttelee suuta .Mä käytän nykyään todella vähän suolaa,enemmän mausteita.

Valion sokerittomista mehukeitoistkaan en pidä,ovat minun mielestä ylimakeita.

Maapähkinät ja vastaavat taitavat olla mun heikkous ,näistä sipseistä,popcornista,takuista,tikuista ja mitä niitä lienee,olen päässyt eroon.Okei,tunnustan, voin minä maistaa sipsejä 2-3 kpl.,siihen se sitten jääkin.
Kirjattu

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #37 : Tammikuu 29, 2010, 23:18:53 ip »

Miten oot saanut vierotettua ittesi shipseistä? Mä jos yhden otan, niin se on sitten menoa
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

Taitsa

• Vieras
« Vastaus #38 : Tammikuu 29, 2010, 23:27:18 ip »

En mä vaan tiedä,tökkivät nykyään.Mä maistan ne 2-3 kpl.,kun sukulaislapset tarjoavat,eikä halua aiheuttaa niille pahaa mieltä.
Hmh..mun kummityttö(yksi monista),sanoi tässä muutama vuosi sitten,etten mä voi syödä karamellejä,kun mulla on dee.Sanoi myös ettei halua deetä itselleen ja söi kaksin käsin karkkeja,ai että minua nauratti
Kirjattu

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #39 : Tammikuu 30, 2010, 13:30:32 ip »

Syö sipsejä ja säpsejä kerralla niin paljon että leijut turvonneena pallona viikon. Niin että suussa maistuu sipsi ja röyhtäyksetkin on pelkkää sipsin makua. Toimii takuulla!  

Mä en syö sipsejä edes vappuna tai uutena vuotena, oikeastaan en koskaan. Kerran kun se raja on ylitetty niin teho riittää loppuiäksi.  

Poppareita syön kerran, pari vuodessa. Pieni laatikko lämpösiä poppareita elokuvissa on kyllä iso ilo!  

PS. Mutta supersalmiakki ja aakkoset onkin sitten taas eri juttu...  
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #40 : Tammikuu 30, 2010, 14:07:21 ip »

Mullekaan ei oikein sipsit eikä kyllä popparitkaan maistu, vaikka suolaisesta pidänkin. Pähkinät sen sijaan maistuu, vaikka joka syönnin jälkeen tärähtää naama täyteen finnejä  
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #41 : Tammikuu 30, 2010, 21:05:08 ip »

Mäkään en sipseistä juuri välitä, mutta jos juustonaksuja sais 70G pussissa...   ei kukaan jaksa syödä sitä jättisuperybermegapussia, ja ku ei niitä ees syö kukaan muu ku minä.
Ostin just tänään 40G rasian fazerin salmiakkia, se mustavalkoruudullinen rasia. namskis. sitäpaitsi se on niin vähän että ei sitä voi edes laskea.   hiilareitakaan ole ku 25G koko rasiassa. Ja onpahan kivampi sairastaa.  

Tänään kävin herkuttelemassa anopin ruokapöydän antimilla. Jokainen tarvii yhden anopin, joka tekee paahtopaistia viikonloppuisin.   Oli kuule meleko hyvväää!
Kirjattu

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #42 : Tammikuu 30, 2010, 22:27:55 ip »

MÄ söin jo shipsini tänään, en osta muuta kuin noita pikku-pusseja, siis 75 grammasiin, kun se pussi on aina syötävä loppuun Joskus oon kyllä saanut kammettua pussin kaappiin pitkäksikin aikaa, jos oon ison pussin erehtynyt ostamaan. Onneksi on pienet shipsi- ja karkkipussit olemassa, just mua varten
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #43 : Tammikuu 30, 2010, 22:35:27 ip »

Meikä on nyt illalla herkutellut mustikkapiirakalla Eli kaupan pakastemurotaikinaa, kermaviilipurkki, kananmuna ja pakastemustikoita...

Piti syödä 1/8 pala pyöreästä vuokallisesta, mutta miten sitä nyt sitten sattuikin menemään tuplat Siis neljännes pyöreästä piirakkavuokallisesta.

Kaiken lisäksi laski hiilarit pieleen yläkanttiin, joten päälle meni vielä 2dl appelsiini-Grandi. Onneksi tajusin laskentavirheeni ennenkuin sokerit ihan alamaihin ehtivät.

Mutta olipas vaan hyvää... oikein syntisen hyvää
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #44 : Tammikuu 31, 2010, 02:32:35 ap »

Kuulostaa niin helpolta että minäkin saattaisin onnistua!!   uuni 20min 200°C? Paljonko muuten on hiilareita 1/4 piirakassa?  
Kirjattu

Linkkejä