Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6882 jäsentä  •  416760 viestiä  •  19912 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi d1hemuli, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Millä ruokapöydän antimella herkuttelette?  (Luettu 15243 kertaa)

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
Re: Millä ruokapöydän antimella herkuttelette?
« Vastaus #15 : Tammikuu 29, 2010, 15:02:56 ip »

Eikun ne "hikiset sukat"...  
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #16 : Tammikuu 29, 2010, 16:33:20 ip »

Niinpä niin... Saahan sitä joskus herkutella, en muuten rajannut kysymystä mitenkään, ainakaan tarkoittanut rajata. Mutta aika vähän makealla herkutellaan

Hese, mä vaan tarkensin kysymystäni
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #17 : Tammikuu 29, 2010, 16:56:45 ip »

Oijoijoijoijoi...   Mistä aloittaisin.. Monta lempparia.
1) Juustoja, keksejä, viinirypäleitä ja viiniä hyvässä seurassa pelikorttien kera
2) Uunilohi sipulitäytteellä ja lämpimillä vihanneksilla
3) Savulohi!!! Sit kun oon iso ja rikas, syön vain salaattia ja savulohta!!
4) Ravintolaillallinen hyvässä seurassa pitkän kaavan mukaan Oskarin Kellarissa: Alkupalaksi valkosipulietanoita, Pääruoaksi lämpimiä vihanneksia, salaattia ja medium miinus sisäfilepihvi maustevoilla, Jälkiruoaksi jäisiä vadelmia ja karpaloita kuumalla kinuskikastikkeella. Kaikki tämä kera hyvän punkun ja jälkkärin kanssa liian kallista konjakkia.
(tämä tapahtuu siis noin kerran-pari vuodessa ja tätä kelpaa muistella sen puoli vuotta. on nimittäin maailman parasta ikinä!!)
5) Juustokakku!! Espanjassa sai juustokakkujäätelöä. Vähänkö se oli hyvää!

Edullisempia herkkuja joita voi syödä myös ilman sen suurempaa seuraa:
6) sillivoileipä
7) kukkakaalikratiini
8) kanasalaatti
9) brandya
10) kermaviilidippi ja vihannestikut
11) Työvoimatoimiston lounsaravintola Vanillan Uuniperuna-salaattilounas: katkarapukastike perunalle ja savulohta ja raejuustoa salaattiin.

Melko kattavat herkut mulla. Munkkeja yms syön todella todella harvoin! Arnoldsin donitsilla käytiin syksyllä, enkä edes jaksanut syödä kuin puolet SIITÄ PIENESTÄ!! Vaan alkoipas tekemään mieli savulohta, juustoja ja punkkua...  
Nyt olen aikeissa hakea pakastimesta herkun jonka laitoin sinne aamulla. 2dl banaanijogurttipurkki, tökkäsin kannesta puulusikan läpi ja pistin pakkaseen. nam! Hyvää tulee myös maustamattomasta jogurtista ja marjasoseesta.
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

päiviö

• Jäsen
« Vastaus #18 : Tammikuu 29, 2010, 17:36:06 ip »

Tämmöinen kausiherkku kun laskiaispulla! Teen niin että halkaisen pullan, "voitelen" hillolla ja iiiso kukkura kermavaahtoa. Ja teetä,kahvia tai kaakaota kylkeen. Nam nam nam
Kirjattu
20. v d1 vuodesta -99, lantuksella ja humalogilla eteenpäin

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #19 : Tammikuu 29, 2010, 17:37:52 ip »

Mä tykkään syödä mantelimassaa lusikalla suoraan pötköstä  
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

Hese

• Lentävä kynä
« Vastaus #20 : Tammikuu 29, 2010, 17:38:36 ip »

Okei!

Mutta omasta puolestani - en oikein ikinä ole tykännyt makeasta. Minun herkutteluni alkaa tosiaankin siitä, kun nostan maustepurkit pöydälle (ja keskimäärin kerran kuussa, toisen marsissa - eiku - maassa). Garam masalaa, inkivääriä, chiliä, kurkumaa, jne. Sitten katsotaan, mitä laitettaisiin niiden mausteiden lisukkeeksi

Ei vaineskaan - kyllähän se on pakko olla joku perusraaka - aine, josta mausteiden avulla tehdään se herkku.

Eipä ole vaimo yli 30:n vuoden aikana moittinut. Ei uskalla - reppana isolle miehelle....
Kirjattu
Tunne itsesi - mutta älä VAAN kerro kenellekkään.

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #21 : Tammikuu 29, 2010, 18:19:50 ip »

Eipä itelläkään nuo makeat herkut iske. Toki joskus on kiva syödä kunnon kermakakkua, mutta ei kyllä ikinä tule kermakakkuhimoa. Vappuna on pakko saada munkkirinkilä, mutta siihen se jää. Karkkiakaan minä en syö muuta kuin salmiakkia. Ja sekään ei ole oikeastaa makeaa, vaan suolaista. Mitä suolaisempaa salmiakkia, sitä parempi. Ne haribon pikkupussissa saatavat pirates-karkit on muuten hyviä, melko ärtsyjä.  

Ukko puolestaan on sokerihiiri. Tahtoisin joskus pitää iiiisoa kulhollista sekalaisia karkkeja tai pöntöllistä vaahtokarkkeja ikäänkuin koristeena olohuoneen pöydällä, mutta ei ole kuule toivoakaan kun ne on mennyt yhdessä illassa kaikki, oli niitä miten paljon hyvänsä!  

Menin taas harhateille otsikosta. Tai ainakaan meidän ruokapöydässä ei ole salmiakkia ja munkkeja.  
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #22 : Tammikuu 29, 2010, 18:35:40 ip »

En minäkään erityisemmin makean perään ole. Mutta rasvaisen kyllä   eli syynä kermakakkuhimoon on se kermavaahto ja sama pätee juustokakkuun, pähkinöihin, voihin ja rasvaisiin leivonnaisiin, että mitä rasvaisempaa, sen parempaa, oli sitten makeaa tai suolaista.
Kirjattu

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #23 : Tammikuu 29, 2010, 18:50:50 ip »

Mulle kyllä iskee kaikenlainen makeakin ajoittain ja oikein surutta sitten makeasta nautinkin, kun ei tuota painoa tarvi pahemmin vahtia.

Mutta jos tosiaan unohdetaan jälkiruokapöytä ja kahvipöytä, niin ruokapöydän herkuttelupuolelle kuuluu mm.
- paistettu maksa sipulihöystön kera
- rapeaksi paistetut "ruishunnutetut" muikut
- täytetyt paprikat, täytteenä melkien mitä vaan
- italiansalaatti, ehdottomasti perunaversio, ei spagettiversio
- isot veriräiskäleet ja puolukkasose
- ... ja oishan noita

Eilen söin töissä pitkästä aikaa kunnon kanaviillokkia riisin kera ja olipas hyvää, lisukkeena vieä mustaviinimarjahyytelöä

Minusta tuntu, että mä herkuttelen melkein  ruoalla kuin ruoalla, koska minusta ruokailu vaan on sellainen positiivinen hetki aina
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

Hese

• Lentävä kynä
« Vastaus #24 : Tammikuu 29, 2010, 18:55:31 ip »

Justiinsa. Siis vappunakin minä syön mieluummin sen vappuviuhkan kuin tippaleivän. Vaikkei se tippaleipäkään niin hirveän makea ole. Mutta, kumminkin. Salmiakki - voe hyvä jyssäys. Mitä tulisempi, sitä parempi. Vaimo joskus ostaa sekoitepussin, mistä minä saan kaikki salmiakit Toki - sekin on kielletty (kihti - toim. huom.)

Nojoo - ohihan tämä. Mutta, jos minä joskus pysyisin aiheessa, olsisin vikaraiteilla. Tai miten se nyt menikään???
Kirjattu
Tunne itsesi - mutta älä VAAN kerro kenellekkään.

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #25 : Tammikuu 29, 2010, 18:59:44 ip »

Näitä lukiessa tuli niin karsee nälkä, että pakko lähteä kauppaan ostamaan ainakin savulohta, vuohenjuustoa, rucolaa, ilmakuivattua kinkkua, melonia, rieskaa ja kuivaa valkoviiniä. Jääkaapissa kun ei ole juuri muuta kuin kaalisoppaa.  
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #26 : Tammikuu 29, 2010, 19:03:10 ip »

Lainaus:

Minusta tuntu, että mä herkuttelen melkein  ruoalla kuin ruoalla, koska minusta ruokailu vaan on sellainen positiivinen hetki aina

Sama täällä ja helppohan tässä on herkutella, kun lempiruokani on kuitenkin edelleen se kaurapuuro, jota olen tänäänkin syönyt jo kahdesti. Siihen ei kyllästy ikinä  
Kirjattu

Kössi

• Intoilija
« Vastaus #27 : Tammikuu 29, 2010, 19:11:24 ip »

Mun herkkuja ovat; hapankaalikeitto
                   vihannessosekeitot kermalla ja juustolla
                   tuliset lihapullat
                   ylikypsä lihapata juureksilla
                   aurajuustolohi
                   kylmäsävulohiterriini
     ja harvemmin; juustosuikerot
                   perunalastut
                   kismet
Kirjattu
"pessimisti ei pety"

Kössi

• Intoilija
« Vastaus #28 : Tammikuu 29, 2010, 19:19:27 ip »

Anteeksi tämä viesti tulee nyt väärään paikkaan, mutta kokoilemisen arvoinen ja ei tiedä vaikka lisäisitte herkkuruokien listaan
  Kokeilkaapa joskus tällaista:
  Tehkää juustokeitto valmisjauheesta ja laittakaa keittoon loppuvaiheessa juustosuikeroita. Sulavat nopeasti ja saostaa keittoa. Hyvää
Kirjattu
"pessimisti ei pety"

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #29 : Tammikuu 29, 2010, 19:27:37 ip »

Toi on kyllä niin totta mitä sanoit että  ruokailu vaan on sellainen positiivinen hetki .

Ja kun tykkää sekä suolaisesta että makeasta ja vielä siltä väliltäkin, niin niitä positiivisia hetkiä tulee aika usein!  

Ja nälkä, se on se paras mauste!  

Me herkuteltiin äsken tuoreella paistetulla kuhalla ja pottu-porkkanamuusilla. Lisukkeena marinoituja kanttarelleja ja vihersalaattia. Mielettömän hyvää, etenkin se kuha.
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

Linkkejä