Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6882 jäsentä  •  416775 viestiä  •  19914 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi d1hemuli, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Millä ruokapöydän antimella herkuttelette?  (Luettu 15262 kertaa)

Friita

• Lentävä kynä
Millä ruokapöydän antimella herkuttelette?
« : Tammikuu 28, 2010, 23:27:04 ip »

Mikä on se herkkujen herkku, kun oikein jotakin tahtoo syödä hyvää, niin sitä sitten. Mikä teillä on se numero ykkönen

Mulla on juustot, siis Auraa tai Emmentaalia, pelkästään ja isoina paloina suoraan paketista, tai sitten todella harvoin bekonia uuniin kahden leivinpaperin väliin ja sillä sitten
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

Taitsa

• Vieras
Re: Millä ruokapöydän antimella herkuttelette?
« Vastaus #1 : Tammikuu 29, 2010, 00:18:32 ap »

Pihvi,sisäfilee,medium.Mauste-tai valkosipulivoi, sinihome-tai valkosipuliperunat,punaviinilasillinen.Jälkkäriksi pieni annos suklaajäätelöä,jonka kruunaa VSOP konjakki ja kahvi.No,tätä tapahtuu ainoastaan töissä,työnantaja maksaa.

Pekoni,kuola valuu
Kirjattu

jester

• Veteraani
« Vastaus #2 : Tammikuu 29, 2010, 02:50:02 ap »

marat likaiset sukat tuulettajan etessa.laihtutus on jatkuvasti
Kirjattu

tyyppi2

• Vieras
« Vastaus #3 : Tammikuu 29, 2010, 03:48:05 ap »

Jälkiuunileipä ilman voita
Kirjattu

Hese

• Lentävä kynä
« Vastaus #4 : Tammikuu 29, 2010, 07:19:05 ap »

Oivoi - niitähän on...

Yleensä kuitenkin sellainen, jossa on tuhdit mausteet. Nyt täksi päiväksi olen suunnitellut herkutteluhetkeen Chili con Carnea. Pikkulasi punaviiniä ja päälle kahvit ja konjakki. Siitähän se juhla syntyy.

Toisella kertaa sitten pippuripihvi taikka pörkölt taikka - niin, niitä on mahdoton laittaa edes suosikkijärjestykseen.
Kirjattu
Tunne itsesi - mutta älä VAAN kerro kenellekkään.

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #5 : Tammikuu 29, 2010, 07:32:49 ap »

Joo, mä en nyt ihan jokapäiväistä herkuttelua tällä tarkoittanut, vaan sitten joskus, kun tuntuu, että jotakin hyvää tahtois Alkoi eilen tehdä bekonia mieli, viimeksi syönyt varmaan elokuussa sitä   Juustoja nyt vähän useammin, mutta tosta aurasta pelkästään ei mun kaikki ruumiinosat tykkää
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

Hese

• Lentävä kynä
« Vastaus #6 : Tammikuu 29, 2010, 07:44:14 ap »

Niin no - ei tuo minulla nyt ihan jokapäiväistä ole. Ehkä kerran kuukaudessa joku herkkuateria lisukkeineen. Ja tietysti paljon valkosipulia.
Kirjattu
Tunne itsesi - mutta älä VAAN kerro kenellekkään.

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #7 : Tammikuu 29, 2010, 08:06:15 ap »

Myös minun herkkuhetkiini kuuluu juustot. Mutta etenkin nefropatian vuoksi niitä ei voi ainakaan kerralla paljon syödä. Tosin en syö hirveästi lihaa joten suon itselleni sen ihanan juustohetken silloin tällöin proteiinilähteenä.

Rakastan oikeastaan kaikkia ruokaisia salaatteja ja teen niitä paljon. Ja ruoan kanssa pitää aina olla iso kasa tuoretta jääsalaattia ja siinä punasipulia.

Myös herkulliset keitot kuuluvat suosikkeihini. Joskus harvoin joku pitkään haudutettu lihakasvispata on ihanaa hyvän punaviinin kanssa. Mies taitaa tuon lajin parhaiten.
Myös maksa kermakastikkeessa on se liharuoka jota silloin tällöin. Samoin broileri.

Makea kuuluu herkuttelihetkiin äärimmäisen harvoin. Joskus kesällä tuore, pieni mansikkaleivos ehkä. Ja ravintolassa joku pieni hyvä pääruoan jälkeen, mutta ei missään nimessä mitään imeläpläjäystä.  

Katkarapuleipä toisinaan on myös herkuttelua.  
Kirjattu

applefigure

• Lentävä kynä
« Vastaus #8 : Tammikuu 29, 2010, 09:32:00 ap »

Vaihtelee... joskus on juustoja ja keksejä + hedelmiä, joskus uunissa tehtyä kalaa, vihanneksia juustokuorrutteella, pihviä... Joskus taas dipataan beibiporkkanoita ja muita pikkuvihaisia kermaviilisörsselssöniin. Se niin riippuu sukan asennosta ja mielentilasta.

Mutta mikä on herkkujen herkkua, on tietysti kunnon talakkunapuuro voisilimällä!
Kirjattu
I don't care what you think as long as it's about me.....

päivikki

• Aktiivinen
« Vastaus #9 : Tammikuu 29, 2010, 09:50:59 ap »

Eikö talakkunapuurossa piä olla voesilimä?
Kirjattu

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #10 : Tammikuu 29, 2010, 10:10:01 ap »

Lainaus:

Joo, mä en nyt ihan jokapäiväistä herkuttelua tällä tarkoittanut, vaan sitten joskus, kun tuntuu, että jotakin hyvää tahtois Alkoi eilen tehdä bekonia mieli, viimeksi syönyt varmaan elokuussa sitä   Juustoja nyt vähän useammin, mutta tosta aurasta pelkästään ei mun kaikki ruumiinosat tykkää

Mulla tuo vaihtelee paljon. Aikas usein tulee fiilis, että nyt tekin jotain tosi hyvää mieli. Kun tuo fiilis iskee ruokakaupassa, niin saattaa valitettavsti käydä niin, etten löydä mitään, kun en osaa päättää mitä tällä kerta olisi se "oikein hyvä" Viimeksi taisi olla makea-palana Fazun laskiaispulla hillolla

Suolasella puolella oli viimeksi mielitekona rapeaksi paistetut muikut, tietenkin ruisjauhoissa pyöräytetyt (piti vartavasten lähteä kaupasta ruisjauhoja hakemaan). Ei tarvinut muuta kuin ruisleipää lisukkeeksi (tosin vatsa vaan ei tuosta satsista tykännyt ).
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #11 : Tammikuu 29, 2010, 11:44:42 ap »

Sellainen harvinainen herkkuherkku on katkarapuleipä tai sitten sellainen hiilaripommileivonnainen, kun yleensä syön sellaisia leivonnaisia, joissa ei ole kovin paljon hiilareita (kuten kermakakku ja juustokakku  ).
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #12 : Tammikuu 29, 2010, 13:17:22 ip »

Kalaan ja katkarapuihin minunkin herkutteluni kallistuu.

Kermainen katkarapu-valkosipulipata, lisukkeeksi tuoretta patonkia ja kuplivan kuivaa valkkaria. Se on siinä.  

Tai savumuikkuja ruisleivän kera. Taikka juustotarjotin ja hyvää punaviiniä. Homejuusto ja Gouda on lempparit. Ennen tykkäsin Mustaleima Emmentalista, mutta jostakin syystä se kirvelee nykyään mun suuta.  

Enempi nuo herkuttelut kallistuu suolaiselle iltapalapuolelle, mutta joskus kahvin kanssa maistuu ihanan karvasmantelinen Runebergintorttu tai omatekemä laskiaispulla MANTELITÄYTTEELLÄ.  

MUOKS: Kermakakku jossa on banaania ja mansikkaa, huoh. Ihanaa!  
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

jester

• Veteraani
« Vastaus #13 : Tammikuu 29, 2010, 14:03:36 ip »

sokeri tautiset ja munuais tautiset herkuttelee viimeista paivaa
Kirjattu

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #14 : Tammikuu 29, 2010, 14:12:05 ip »

Lainaus:

sokeri tautiset ja munuais tautiset herkuttelee viimeista paivaa

Ai, sulla onkin ruokapöydässä "viimeistä päivää", mahtaakin olla melkoinen herkku
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

Linkkejä