Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
3 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Verenpainemittarit Suomessa  (Luettu 30384 kertaa)

Jalari

• Vieras
Verenpainemittarit Suomessa
« : Tammikuu 24, 2010, 22:49:35 ip »

On aika kalliita, omroneja kun kattelee niin sellainen saatsen kieppeillä tuntuu hinnat olevan. Päädyin tilaamaan Omronin karvalakkimallin englantilaisesta verkkokaupasta, hinta lähetyskuluineen noin 28 €. En aio mainostaa ilman rahallista korvausta, mutta googlelal varmaan löytyy superliving hakusanalla. Sitä en vielä tiedä tuleeko laite ehjänä tai ylipäätään ollenkaan, mutta toistaiseksi vaikuttaa olevan ok.
Kirjattu

tanhus

• Vieras
Re: Verenpainemittarit Suomessa
« Vastaus #1 : Tammikuu 24, 2010, 23:34:36 ip »

on osa on edullisia osa kalliita mulla on ainut ongelma pulssi noin 88-105
Kirjattu

Philomela

• Vieras
« Vastaus #2 : Tammikuu 25, 2010, 09:27:22 ap »

Halvalla sait!  Itsellä on Omron noin satasella ostettu
Kirjattu

Yuza

• Vieras
« Vastaus #3 : Tammikuu 25, 2010, 10:11:27 ap »

Lainaus:

On aika kalliita, omroneja kun kattelee niin sellainen saatsen kieppeillä tuntuu hinnat olevan. Päädyin tilaamaan Omronin karvalakkimallin englantilaisesta verkkokaupasta, hinta lähetyskuluineen noin 28 €. En aio mainostaa ilman rahallista korvausta, mutta googlelal varmaan löytyy superliving hakusanalla. Sitä en vielä tiedä tuleeko laite ehjänä tai ylipäätään ollenkaan, mutta toistaiseksi vaikuttaa olevan ok.

Hyvä tietää. Köyhällä ei ole varaa ostaa Suomesta, se on tullut monesti todettua. Esimerkiksi d-vitamiinit saan vuodeksi noin kymmenellä eurolla kun tilaan ulkomailta.
Kirjattu

Jalari

• Vieras
« Vastaus #4 : Tammikuu 25, 2010, 14:08:45 ip »

Tuossa oli että se käsivarren ympärille tuleva juttu on kokoa M jossa maksimi käsivarren ympärys 32 senttiä. Ittellä on 33 senttiä... mahtaako tuo toimia, samaa kokoa näytti suomenkin kaupoissa olevan. Mielestäni mun käsivarret on kyllä sen verran hoikanluihut, että olisin kuvitellut M-koon olevan mulle itsestään selvyys.
Kirjattu

Antsu1

• Vieras
« Vastaus #5 : Tammikuu 25, 2010, 14:20:14 ip »

Aika vahvoja näyttävät nuo verenpainemittarit olevan. Katsoin juuri, että omallani olen mittailut ainakin 7 vuotta. Muutamat uudet sormiparistot on toki tarvinut tässä vuosien saatossa vaihtaa.

Kertakustannus oli aikoinaan muistaakseni noin 100 €, mutta jos sen jaksottaa tähän mennessä kertyneelle käyttöajalle, niin eipä tuosta paljoa tule vuositasolle, kolmisen tupakka-askia tai pari kohtuullista viinipulloa .
Kirjattu

mattiyy

• Vieras
« Vastaus #6 : Tammikuu 25, 2010, 14:47:57 ip »

Kuka vastaa Dvitamiinin onko jotain paskaa,kun tilaa netin kautta ulkomailta?Luuletko,että kaikki osaa englantia,ei kai niitä Suomeksi saa tilattua.Onkohan verenpaine mittari,kunnon tavara.
Kirjattu

snupsis

• Vieras
« Vastaus #7 : Tammikuu 25, 2010, 20:00:12 ip »

On noi mittarit turhan kalliita. Mun piti ostaa mittari kun lääkäri käski mitata paineita liian korkeitten arvojen takia. Omronin ostin ja hyvä on ollut. Sais vaan näyttää pienempiä arvoja. Se myyjä sanoi että mittari kannattaa kaliproida välillä. En huomannu kysyä että miten se tapahtuu. Tietääkö joku?
Kirjattu

Antsu1

• Vieras
« Vastaus #8 : Tammikuu 25, 2010, 20:20:12 ip »

No minä olen "kalibroinut" mittariani muutaman kerran. Itse olen toiminut niin, että otan mittarin mukaan esim. diabeteshoitajan luo ja sitten mitataan molemmilla mittareilla arvot. Pitäisi olla kohtuu yhteneväiset.

Nyt olen helmikuun alussa varannut ajan työterveyshoitajalle ihan vartavasten mun oman verenpainemittarin kalibrointiin (siellä olen käynytkin ehkkä eniten). Siellä tulee samalla tsekattua, että mun oma mittaustekniikka on pysynyt ok:na. Eli mitataan molemmat niin mun omalla kuin työterveyshoitajankin mittarilla. Sitten katsotaan vielä miten hyvin meidän tulokset vastaa toisiaan. Niin ja tietenkin se katsotaan, että lummallakin mittarilla tulokset ovat tosiaan mahdollisimman lähellä toisiaan.

Tää on ollut mun tapa. En tosiaan mitenkään jatkuvasti tuota tee, ehkä vuoden, parin välein. Miten muistan omaa mittaria raahata mukana.
Kirjattu

Yuza

• Vieras
« Vastaus #9 : Tammikuu 25, 2010, 23:15:48 ip »

Lainaus:

Kuka vastaa Dvitamiinin onko jotain paskaa,kun tilaa netin kautta ulkomailta?Luuletko,että kaikki osaa englantia,ei kai niitä Suomeksi saa tilattua.Onkohan verenpaine mittari,kunnon tavara.

Sitäpä itsekin mietin, mutta kun tilaa paikasta joka on luotettavaksi todettu ja tuotteita jotka muut ovat jo hyväksi todenneet, on riski mitätön.

En toki tarkoittanut että kaikki mars tilaamaan ulkomailta, mutta se on vaihtoehto. Suomeksi ei taida saada tilattua, mutta tuttavista tai sukulaisista löytyy yleensä joku joka voi avittaa.

Verenpainemittareissa luotan itse Omroniin, muista kun ei ole oikein kokemustakaan. Samoja tuotteita ne monesti ovat mitä täälläkin myydään.
Kirjattu

Jalari

• Vieras
« Vastaus #10 : Tammikuu 25, 2010, 23:35:24 ip »

Mä olen hiukan pihalla tuon mun verenpaineen kanssa, vanhemmilalni on mummolta peritty Omron ja se voi näyttää ekakerralla 160/90, sitten minuutin päästä 140/85 ja sitten 130/75. Jos oikein keskityn telkkariin, esim juoneen ja hahmojen olemukseen, niin näyttää jotain 125/65 parhaimmillaan. Vähän mietityttää ja tolleen. Lääkärissä aina 160/jotai. Mulla vuosi sitten joskus oli 24h seuranta ja se antoi kyllä normaalit/ei lääkitystä tuloksen.  
Kirjattu

Jalari

• Vieras
« Vastaus #11 : Tammikuu 26, 2010, 16:27:46 ip »

No nysse tuli, postityttö toi kotiovelle oikein. Tasan viikko meni siis tilauksesta. Aluksi se ei musta  oikein kiristäny kunnolla, mutta ihanko olis alkanu nyt paremmin. Lujaa pärisee.
Kirjattu

Jalari

• Vieras
« Vastaus #12 : Helmikuu 18, 2010, 19:20:31 ip »

Semmonen päivitys, että tuossa Omronissa tulee Medium-kokoinen mansetti ja se on tarkoitettu 22-32 senttisen ympärysmitan olkavarteen. Aikani pähkäilin kun oman käsivarteni ympärys on 34 senttiä, että pitäiskö se ostaa isompi. M-koon mansetilla arvot tuntui heittelevän aika lailla ja oli hiukka niin kun korkeallakin. No mä tilasin englannista (taas) uuden masetin mikä tais maksaa enemmän kuin toi mittari. Jumakauta kun on iso toi L-koon 32-42 sinttiseen tarkoitettu. Hohhoh... Mutta tuntuu että tuo antaa huomattavasti johdonmukaisemmin samanlasia arvoja peräkkäin mitattaessa ja arvot on parikymmentä elohopeamillimetriä alemmat yläpaineessa. Yöllä + aamulla oli 105-115/60-65 ja pulssi 45, eli loistavat arvot. Aamukahvimukien jälkeen taas oltiin parikymppiä ylempänä. Mitä näistäkin nyt sitten tietää... Tolla M-koon mansetilla, mikä siis on ohjeen mukan mulle liian pieni, tulee hyvin usein 135-165/ 65-75 arvoja, mutta sykkeet heittelee miten sattuu 45 ja 60 välillä. Toi L-koon mansetti on kyllä sellainen että melkein mun reidestäkin sais mitattua   Käteen sitä on melkein hankala laittaa (aluksi) kun se on sellainen teltta, mutta miellyttävämmältä se mittaus tuntuu..
Kirjattu

äskoo

• Vieras
« Vastaus #13 : Helmikuu 18, 2010, 22:22:54 ip »

Lainaus:

No mä tilasin englannista (taas) uuden masetin mikä tais maksaa enemmän kuin toi mittari...

Nettikauppa on edullinen, mutta sovittaminen on vaikeampaa kuin Instrussa.  
Kirjattu

Veli Piltto

• Vieras
Vs: Verenpainemittarit Suomessa
« Vastaus #14 : Syyskuu 05, 2010, 13:13:05 ip »

Verenpainetta käskettiin seurata. Laiskuuttani en jaksa taapertaa arvauskeskukseen mittailemaan, joten päädyin tilaamaan itselleni Omronin mittarin ulkomailta. Kotiin kannettuna mittari tuli kolmessa päivässä ja maksoi noin 45 egee. Mansetti on valmiiksi isompaa mallia, on tuo haba niin hirvee :)
Toimii hyvin ja paineetkin on lukemissa 126/76. Eli on alentanut paineita pelkkä kotimittaus.
Kirjattu

Linkkejä