Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6960 jäsentä  •  418030 viestiä  •  19984 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi milkavainamo, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: D1 ja laihdutus  (Luettu 493076 kertaa)

080750

• Vanha tekijä
Vs: D1 ja laihdutus
« Vastaus #3000 : Kesäkuu 19, 2016, 15:36:53 ip »

Sanotaan että hypotyreoosi lihottaa. Minulla se ei pidä paikkaansa. Noin vuosi sitten huomasin laihtuneeni noin 2-3 kg. Syytä en keksinyt ja muutama tuttavani siitä myös huomautti. Painonpudotus oli tietenkin ihan kiva vaikka ylipainoa ei ollut. Syyskuussa vuosikontrollissa todettiin tämä hypo. Mitään muita oireita painonlaskun lisäksi ollut. Kävin myös yksityisellä lääkärillä ja kokeita otettiin niin ettei anemia ollut kaukana. Lääkitys alkoi sitä vähitellen lisäten. Kokeita otettiin taas talvella ja kaikki oli ok. Insuliinimäärät ovat pienentyneet, sekä pitkä että lyhyt Juuri tänhetkistä tilannetta kilpparin suhteen en tiedä mutta parin kuukauden päästä on kontrolli. Paino ei ole ONNEKSI noussut. Mittauksissa lihasmassa on aina ollut suhteessa suuri rasvaan verrattuna. Salikäynnit ja pyöräly vaikuttavat kropan rakenteeseen.
Kirjattu

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #3001 : Kesäkuu 19, 2016, 18:58:18 ip »

Ei se ole niin yksinkertaista.

Jos syö hirveen vähän, niin elimistö hidastaa toimintojaan ja pitää kiinni niistä ravintovarastoista (läskistä) mitä sillä on. Sit jos syö vähän enemmän, niin tottakai se nappaa kaiken ylimääräisen ja varastoi (muuttaa läskiksi) sen äkkiä, siinä pelossa että kohta joutuu taas olemaan ravinnotta.

Säästöliekin purkaminen ei ole mikään nopea prosessi.
Ja ruoan laadulla on merkitystä.

Eikö ihmisellä pitäis olla kylmä, jos ois säästöliekillä? No, mä en edelleenkään usko siihen, että jos syö vähemmän ku kuluttaa, siitä lihoo, muutenhan maailman nälkäongelma ois ratkaistu, nälkäiset vain vähentäisivät syömistään ja alkaisivat lihoa  ;) No, ei tää mulla niin vakava asia oo, kilot tulee ja menee, ja tää mummotautikin voi vaikuttaa asiaan.
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #3002 : Elokuu 07, 2016, 11:57:49 ap »

Nyt se paino onkin tippunut. Mietin, onko jotain muutosta. No, oon ainakin syönyt paljon marjoja ja sieniä, vaan niillähän karhu itsensä lihottaa talviunta varten...
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #3003 : Elokuu 07, 2016, 14:58:31 ip »

Eikö ihmisellä pitäis olla kylmä, jos ois säästöliekillä? No, mä en edelleenkään usko siihen, että jos syö vähemmän ku kuluttaa, siitä lihoo, muutenhan maailman nälkäongelma ois ratkaistu, nälkäiset vain vähentäisivät syömistään ja alkaisivat lihoa  ;)
Niin, säästöliekillä oleminenhan ei tarkoita ihan tuota.  ::)
Kirjattu

HeikkiJ

• Vanha tekijä
« Vastaus #3004 : Elokuu 24, 2016, 22:08:21 ip »

Vaikka tässä on ollu vähä kaikennäköstä epäsäännöllisyyttä syömisten kanssa ni paino on ruvennu oleen 75-78 välissä. Vattan kohdalla o vähä löysää nahkaa, mahtaakohan koskaan kadota.
Kirjattu

lailai

• Vieras
    • Laihdutus blogi
« Vastaus #3005 : Tammikuu 31, 2020, 16:22:42 ip »

Ei se ole niin yksinkertaista.

Jos syö hirveen vähän, niin elimistö hidastaa toimintojaan ja pitää kiinni niistä ravintovarastoista (läskistä) mitä sillä on. Sit jos syö vähän enemmän, niin tottakai se nappaa kaiken ylimääräisen ja varastoi (muuttaa läskiksi) sen äkkiä, siinä pelossa että kohta joutuu taas olemaan ravinnotta.

Säästöliekin purkaminen ei ole mikään nopea prosessi.
Ja ruoan laadulla on merkitystä.

Eikö ihmisellä pitäis olla kylmä, jos ois säästöliekillä? No, mä en edelleenkään usko siihen, että jos syö vähemmän ku kuluttaa, siitä lihoo, muutenhan maailman nälkäongelma ois ratkaistu, nälkäiset vain vähentäisivät syömistään ja alkaisivat lihoa  ;) No, ei tää mulla niin vakava asia oo, kilot tulee ja menee, ja tää mummotautikin voi vaikuttaa asiaan.

Monet nykyisin pinnalla olevat pätkäpaasto-dieetit pyrkivät ottamaan huomioon tuon "säästöliekki" jutun, eli paastotaan pätkissä, jottei elimistö menisi säästöliekille. Ainakin 52 dieetissä on tällainen jippo. Olen törmännyt myös muihin pätkäpaasto juttuihin, mutta niinden nimet ei tule nyt mieleen  ::)
Kirjattu

Linkkejä

Puolustusvoimat ei muuta päätöstään diabetesta sairastavien varusmiespalveluksesta

Puolustusvoimat vahvisti tänään päätöksensä, että diabetesta sairastavat vapautetaan palveluksesta rauhan aikana. Käytännössä päätös hautaa monen nuoren diabeetikon toiveet asevelvollisuuden suorittamisesta.

Julkaistu 07.02.2020 | 13:29