Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6620 jäsentä  •  413690 viestiä  •  19654 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi sari65, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Onko keltään loppunut insuliini kesken jossain?  (Luettu 41460 kertaa)

nepic

• Vieras
Vs: Onko keltään loppunut insuliini kesken jossain?
« Vastaus #15 : Kesäkuu 13, 2012, 20:56:49 ip »

Juu, onhan minulla, koulussa. Sokerit oli lähempänä 20 (oli ollut köksää aamulla), mutta söin kuitenkin koulun tarjoaman välipalan ennen kuin pistin, koska insuliinikynä oli jäänyt laukkuun luokkaan. Siinä sitten olin syönyt sen ~30hh noilla sokereilla, ja menin luokkaan hakemaan insuliinikynän ja tajusin, että ampulli oli tyhjä. Loppupäivän sokerit sitten keikkuivat vähän korkealla..  ;)
Kirjattu

NINJA

• Vieras
« Vastaus #16 : Heinäkuu 12, 2012, 13:09:55 ip »

Mulla ei oo vissiin ku kerran oikeesti loppunu kokonaan pumpusta inska. Olin sillon kaverilla parin tunnin bussimatkan päässä.. siitä sitte vaan kotiin ja ku pääs kotii vaihtaa kanyyliä ni oli sokeritki mukavasti pilvissä ja ketoaineitaki aika reippaasti.. No opin ainaki sen että tarkistan tarkkaan aina että onhan tarpeeks inskaa ku lähen jonnekkin.. tämäkin piti tietysti oppia kantapään kautta.. :'D
Kirjattu

Pläski

• Veteraani
  • ♂ D2
« Vastaus #17 : Heinäkuu 12, 2012, 16:07:27 ip »

Minulla loppui reissussa inska. Se oli ensimmäinen käyttämäni kynä, enkä osannut arvioida sen loppumista. Sain laitettua puolet määrämitasta. Laitoin loput 8 yksikköä puolenyön aikaan kotona. Ajattelin, että jos olen vuosia ollut >30 mmol/l tasolla, ei tuo haittaa mitään. Mitään kummempia tuntemuksia ei ollut.
Kirjattu

Haushinka

• Aloittelija
  • Sugar and spice and everything nice
« Vastaus #18 : Elokuu 10, 2013, 13:04:52 ip »

No ei ihan, mutta juhannuksena mökillä ollessa sai olla kynien kanssa kieli keskellä suuta laskemassa, kun oli ampuleista inskat melkeen loppu (ja vara ampulit ei tietenkään mukana  ::) ja matkaa kotiin 400 km...) tottakai oli verensokerit hitusen korkealla kun oli sekä NovoRapid että Levemir lopussa ja insuliinia tuli pistettyä liian vähän ettei loppuisi kesken  :D Kotiin palatessa huomasin, että olihan mulla mukana jossain laukun salataskussa ne vara ampulit  :)
Kirjattu
D1 04/2013 ja atopia
Levemir + NovoRapid

Idiot&Killjoy

Time grabs you by the wrist, directs you where to go

ezmel

• Jäsen
« Vastaus #19 : Huhtikuu 30, 2014, 00:21:19 ap »

Voi, ei oo kerta eikä kaks, kun mulla on pumppu tyhjentynyt kesken työpäivän. Ja vaikka mulla on inskapullo työpaikan jääkaapissa, ei aina välttämättä ole varasettejä kaapissa - niin kotiinhan siitä tulee lähtö ja aika pikaseen... Huomasin muuten juuri, että nytkin on näköjään setit lopussa täältä - täytän säiliön aika usein täällä töissä. Pitääkin muistaa loman jälkeen tuoda, kiitti muistutuksesta  8) Tuota ilmasäiliöjuttua en oo koskaan hokannutkaan - hätätilanteessa tuo varmaan on ihan käypä juttu.

Pidän "vanhoja vähänkäytettyjä" säiliön täyttö tarvikkeita insuliinin kanssa jääkaapissa. Eli se neulaosa sekä männän veto-osa. Jos insuliini loppuu eikä uutta settiä ole,  täytän näillä vanhoilla tarvikkeilla jo kerran käytetyn säiliön ja käytän vanhaa kanyylia. Ei hyvä mutta saa kuitenkin insuliinia.
Kirjattu
D1 -01

MiniMed Paradigm Veo 05/11 alkaen

laalaa

• Vieras
  • 1-tyypin diabeetikko jo vuodesta 2006.
« Vastaus #20 : Joulukuu 07, 2014, 20:42:39 ip »

Jep,loppui koulussa kerran  :-\ Asuin n.14km päästä keskustasta,missä siis kävin koulua. Sanoin opelle,että nyt on pakko lähteä hakemaan inskaa. Koulupvä oli vasta aluillaan,vanhemmat oli silloin töissä ja kuljin bussilla kouluun. No,menihän siinä puolitoistatuntia kun saavuin koululle,en saanut onneksi mitään myöhästysmismerkkejä tms. Siitä asti olen katsonut,että kumpaakin insuliinia on riittävästi  ::)
Kirjattu

Rasitusvamma

• Jäsen
« Vastaus #21 : Lokakuu 25, 2015, 22:36:04 ip »

Mentiin yks kesä mökille Keski-suomeen täältä etelästä ja epähuomiossa en ottanu tarpeeks inskaa mukaan, seuraavana pv vasta huomasin ku loppu.
Kirjattu
"This world gives birth to infinite possibilities.
I am not one. If you are a possibility, then I'm an improbability, so I must be erased from the past and vanish from the future."

Linkkejä

Yksi elämä palkitsi diabetestoimijoita

Julkaistu 29.11.2017 | 14:52