Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6900 jäsentä  •  416932 viestiä  •  19922 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Tyypin 1, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: positiivisia asioita diabeteksesta  (Luettu 14635 kertaa)

DM1

• Aktiivinen
Re: positiivisia asioita diabeteksesta
« Vastaus #15 : Marraskuu 28, 2009, 17:26:40 ip »

... ja jatkan itseni kanssa (näköjään) keskutelua hetken vielä.. Elän päivän kerrallaan sokeritaudin kanssa ja jos tulee huono päivä niin tiedän, että se on mahdollista olla parempi huomenna. Tuntuu vain pahalta kun immeisillä on aika negatiivisia ajatuksia, johan ne johtaa negatiivisiin tuloksiin. Nautin elämästä enkä ajattele mitä olen 20 kymmenen vuoden kuluttua, voinkan jäädä vaikka auton alle huomenna ja sitten kyllä potuttais aiemmat turhat murehtimiset!
Kirjattu

nosugardad

• Jäsen
    • www.SOKERITTOMATHERKUT.fi
« Vastaus #16 : Marraskuu 28, 2009, 17:29:47 ip »

Sain liian korkeat verensokeriarvot alle tavoitetasojen VHH ruokavaliolla ja liikunnalla. Arvot olivat vuositolkulla jatkuvasti reippaasti koholla. Lisäksi laihdutin 17 kg. Lääkkeet määrättiin jo kerran mutta olen pärjännyt ilman elämäntapamuutoksilla. Terveystietoisuuden lisääntyminen, diabeteksen ymmärtäminen ja tutustuminen uusiin terveellisimpiin elämänasenteisiin on ollut todella antoisaa. Kokonaisuus antoi vielä uuden ammatillisen haasteenkin koska perustin Sokeriton.fi -palvelun reilu vuosi sitten. Monta hyvää asiaa sanoisin.
Kirjattu

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #17 : Marraskuu 28, 2009, 17:49:11 ip »

Lainaus:

Ei tule mieleen yhtään ainoaa positiivista asiaa  

Vähän sama juttu. No, kun löysin tämän paikan, niin se toi paljon elämääni
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

rasvis

• Lentävä kynä
« Vastaus #18 : Marraskuu 29, 2009, 14:48:56 ip »

Lainaus:

Niin minäkin!  

YLEENSÄKIN 60-luvulla syntyneet on ihan parhaimmistoa tän päivän Suomessa!
Kirjattu

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #19 : Marraskuu 29, 2009, 17:52:43 ip »

Jepjep!  
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

Ultsi

• Lentävä kynä
« Vastaus #20 : Marraskuu 29, 2009, 18:09:33 ip »

Niin ollaankin!  
Kirjattu
D2

Sus

• Vanha tekijä
« Vastaus #21 : Marraskuu 29, 2009, 18:27:24 ip »

Lainaus:

mitä olen 20 kymmenen vuoden kuluttua, voinkan jäädä vaikka auton alle huomenna ja sitten kyllä potuttais aiemmat turhat murehtimiset!

Voihan sitä, joo. Ja silti v***tuksen aiheet on pääasiassa samat kuin ennen tapahtunutta. Vaikea minunkaan on mistään TAUDISTA mitään positiivista keksiä.

Sitä paitsi, sitten jos sattuu jäämään auton alle - tai muuten teloo itsensä tosi pahasti - saa suunnilleen joka tohtorin suusta kuulla, miten "ei tuo ikinä kunnolla parane, kun sulla on se diabeteskin..."
Kirjattu
\Sus
------------------------------------------------
Still alive and kicking!

vivianv

• Vieras
« Vastaus #22 : Marraskuu 29, 2009, 18:47:16 ip »

Lainaus:

saa suunnilleen joka tohtorin suusta kuulla, miten "ei tuo ikinä kunnolla parane, kun sulla on se diabeteskin..."

Mäkin pääsin kuulemaan samansisältöisiä lausahduksia jo jäätyneen olkani takia. Kun spontaania parenemista oli odoteltu vuosia, niin vihdoin se lääkäri, joka laittoi mut leikkausjonoon sanoi, ettei se tuosta enää itsestään parane, kun on se diab..jne.

Sitten kun leikkaukseen asti päästiin, leikkaava lääkäri ennen ja jälkeen operaation manasi, ettei tällä todennäköisesti mitään tulosta saada kuitenkaan, kun on se diab...jne.

Tällä hetkellä näyttää siltä, että lääkäri nro 1 oli enemmän oikeassa kuin nro 2, sillä olkapää liikkuu jo nyt lähes yhtä hyvin kuin terve. Kivutkin ovat olleet hyvin vähäisiä, vaikka leikkauksen jälkeisillä kivuilla on peloteltu kautta hoitojakson. Ja tämä siis ihmisen suusta, jota sattuu kaikki aika paljon.
Kirjattu

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #23 : Marraskuu 29, 2009, 19:32:05 ip »

Lainaus:

vaihteeksi vähän positiivisemmalla sävyllä; mitä etuja teille on ollut diabeteksestä?  

1. Muutamia kertoja olen onnistuneesti käyttänyt ns. D-korttia tarvitessani julkisia terveydenhoitopalveluja.  
2. Pääsen etunenässä johonkin jonoon (esim. sikarokote), kun kuuluun riskiryhmään.
3. Olen oppinut katsomaan tarkemmin, mitä syön ja miten elän
4. Olen tutustunut täällä aivan mahtaviin tyyppeihin, joiden kanssa olen ystävystynyt myös siviilissä.  
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

Taitsa

• Vieras
« Vastaus #24 : Marraskuu 29, 2009, 21:14:06 ip »

Kaiketi tuo ruokapuoli,tulee katsottua,mitä "käkättimestä" tunkee alas.Eipä ennen,nykyään lukee kaupassa tuoteselostuksen tarkkaan jos on uusi tuote kyseessä.

Kadoksissa ollut liikunta tullut kuvioihin taas mukaan.

Ja sitten nämä mahtavat ihmiset jotka näillä sivustoilla käyvät.Aina saa vertaistukea,neuvoja ym.

Haa..kaikki diabeetikot joihin olen saannut tutustua (terkkuja kaikille,kesä ja Kouvola),niiden kanssa voi puhua mistä tahansa,liikoja selittelemättä,asiasta kuin asiasta (asian vierestäkin).

Niin,enpähän ole yksin tässä maailmassa tämän sairauteni kanssa,tuntuuhan meitä muutama olevan,vai mitä.

Yritän deestä huolimatta,elää täysillä,toteuttaa unelmiani.

Oliko nämä positiivisia asioita,hmh...
Kirjattu

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #25 : Marraskuu 29, 2009, 21:54:14 ip »

mitähän tuota valehtelis....

- no ainaki pääsee lääkäriin helpommin. Kun ajanvarausneiti sanoo että nyt menee kyllä viikon päähän, niin ku parkasee että "ei voi ku on diabetes ja kaikkee!" niin pääsee jo samana päivänä!  
- influenssarokote on mun mielestä hyvä etu kans
- ei tarvi alkaa bussikuskiksi tms ku ei Saa alkaa
- voi sanoa että "olisin minä halunnu mennä armeijaan mutku eihän minua oteta..."
- pääsee lounaalle aiemmin ku sanoo että sokerit laskee
- penskana ei tarvinnu mennä pyörällä kouluun jos oli aamulla matalat
- on hyvä syy kieltäytyä makeasta, eikä tarvi selitellä karkkilakkoaan. "sokerit menee sekasin"
- hyvä syy pitää säännöllisiä kahvitaukoja (opettaja kysyy luokalta pidetäänkö tunnit yhteen ja katsoo mua, pieni päätösvalta mulla. mans got to eat when mans got to eat..)  

Onhan näitä. Ei se elämä Aina ihan perseestä tän taudin kanssa ole, vaikka välillä siltä tuntuukin. Itelläni ainaki on enemmän niitä hyviä ku huonoja päivä. Ootahan kun saan pumpun niin tämähän on yhtä juhlaa!!  
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

Taitsa

• Vieras
« Vastaus #26 : Marraskuu 29, 2009, 22:58:21 ip »

Lainaus:

mitähän tuota valehtelis....

Onhan näitä. Ei se elämä Aina ihan perseestä tän taudin kanssa ole, vaikka välillä siltä tuntuukin. Itelläni ainaki on enemmän niitä hyviä ku huonoja päivä. Ootahan kun saan pumpun niin tämähän on yhtä juhlaa!!  

Jep,enemmän on noita hyviä päiviä elämässä,deestä huolimatta,päivääkään en vaihtaisi pois.

Pumppu juhlat tiedossa,oikein
Kirjattu

ergava

• Veteraani
  • D2 Keliakia
« Vastaus #27 : Marraskuu 29, 2009, 23:14:38 ip »

Diabetes tuntuu mahtavalta, kun sen on hetkeksikin pystynyt unohtamaan.
Kirjattu
D2 vuodesta 1997 ja Keliakia n.1995
Menee toistaiseksi : Levemir 14yks, Metforem 750mg 1,Trajenta 1 aamulla, Met 2 illalla,  ASA-ratiopharm 50mg, Magnesium,  vitamiineja

lona92

• Jäsen
« Vastaus #28 : Marraskuu 30, 2009, 00:34:55 ap »

Itse vielä odottelen jotain positiivista, eli ei oo tullu viel ku huonoo juttuu. Nä antaa uskoo et täst sairaudest voi saada irti jotain positiivistakin
Kirjattu

Tanjaleena

• Vieras
« Vastaus #29 : Marraskuu 30, 2009, 06:38:12 ap »

Eipä tässä oo oikein mitään positiivisia asioita tästä diabeteksestä paitsi se että saan kelalta kuntoutusrahaa.
Kirjattu

Linkkejä