Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6915 jäsentä  •  417191 viestiä  •  19934 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Hajonnut, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: "kauneusleikkaus"  (Luettu 7301 kertaa)

Mimosa_84

• Jäsen
"kauneusleikkaus"
« : Marraskuu 25, 2009, 15:00:40 ip »

Onko kukaan ykköstyypin diabeetikko tällä foorumilla, käynyt missään ns. kauneuskirurgisessa leikkauksessa? Kuten, rasvaimu, vatsanahan kiristys, rintojen suurennus/piennennys, kasvojen kohotukset tms.??

Millaisessa taspainossa sokerinne ovat olleet ennen leikkausta, leikkauksen aikana ja sen jälkeen? miten toivuit? Mitä miletä diabeteslääkärisi oli leikkaukseen menosta, kerroitko/kysyitkö hänen mielipidettä ylipäätään? Menisitkö uudestaan?
Kirjattu
Mimosa_84
Parempi pyy pivossa kuin kymmenen tikkua laudalla.

RAR

• Lentävä kynä
Re: "kauneusleikkaus"
« Vastaus #1 : Marraskuu 25, 2009, 15:19:17 ip »

En menisi vaikka 50 tuli täyteen tuossa taannoin.  
Maan vetovoima kun voittaa kuitenkin.  
Muista leikkauksista olen toipunut aina hyvin mutta kaikkiin sisältyy riski. Vaikka olisi tervekin.
Ihan uteliaisuuttani tiedustelen, miksi noin nuori näitä ajattelee..?  
Kirjattu

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #2 : Marraskuu 25, 2009, 16:43:46 ip »

Keiju hei, sulla ei olisi tarvettakaan mihinkään kauneusleikkaukseen! Olet upea nainen muutenkin!  

Ihan omana mielipiteenäni vielä sanon, etten myöskään menisi kauneusleikkaukseen, ellei olisi pakko esim. liian isojen rintojen vuoksi. Mutta mokomasta ei ole pelkoa!

Hyväksyn kuitenkin kyseiset leikkaukset, ne ovat jokaisen oma valinta.  
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #3 : Marraskuu 25, 2009, 17:10:19 ip »

Lainaus:

Keiju hei, sulla ei olisi tarvettakaan mihinkään kauneusleikkaukseen! Olet upea nainen muutenkin!  

Kiitos kaunis, johan tässä vallan punastuu..  
Ite oot upea!! Oikeesti.

Lainaus:

Hyväksyn kuitenkin kyseiset leikkaukset, ne ovat jokaisen oma valinta.  

Näin on. Jokainen tekee kuten itseltä hyvältä tuntuu. Ja kaikki "kauneusleikkaukset" eivät ole välttämättä turhamaisuutta.
Täällä olikin joskus kysely, oletko turhamainen. Ja itse tunnustaudun niihin. Tykkään laittaa tukkani nätisti, kulkea kauniissa vaatteissa (kuten kesähelteellä prätkäkamppeissa ja vaaleanpunaisessa kypärässä   ), meikata, minulla on geelikynnet jne. Ja joskus olen kuin seinästä revitty riihipiru kun ei jaksa tälläytyä!  

No, eksyi vähän aiheesta. Anteeksi.  
Kirjattu

Bebe

• Veteraani
« Vastaus #4 : Marraskuu 25, 2009, 18:40:29 ip »

En ole käynyt, harkinnut kylläkin.  Alaluomileikkausta, kasvojen kohotusta. Maksavat vain niin paljon, etten sitten ole niihin alkanut.

Yhteen aikaan haaveilin silmälaseista luopumista ja siis laserkäsittelyä. Kysyin sen kohdalla lääkäriltäni, joka on diabetologi, kantaa riskeistä ja d-mielekkyydestä.

Hän sanoi, ettei millekään leikkauksille ole estettä. Kaikkiin voi ryhtyä aivan normaalisti, edellyttäen, että oma d-hoito on hallinnassa ja arvot jokseenkin kohdallaan.
Kirjattu
Ei ikinä periksi
Bebe, D1 vuodesta 1970
Tresiba kokeilussa + Humalog 1-5 kY / vrk 
ja liikuntaa niin paljon kuin ehtii. Ja  ruokatarkkuus

Sus

• Vanha tekijä
« Vastaus #5 : Marraskuu 25, 2009, 22:11:49 ip »

Mulle on tehty plastiikkakirurginen leikkaus, en tuota niin " kauniina" pidä: kaksi vuotta sitten kovin pahan onnettomuuden jälkeen tehtiin oikeaan sääreeni kolmen kämmenen levyinen ihonsiirto.

Sokerit eivät olleet ongelma, vaan operaation jälkeinen n. viikon liikkumiskielto, jonka aikana ei saanut edes varpaita venytellä.
Kirjattu
\Sus
------------------------------------------------
Still alive and kicking!

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #6 : Marraskuu 25, 2009, 22:45:38 ip »

Ainut, mikä kiinnostaa, on rasvaimu, lähinnä vatsasta ja varmaan sitten myös kainaloista ja kolmarista. Mutta taidanpa olla liian mukavuudenhaluinen, että lähtisin tositoimiin. Ja jos vatsa pienenisikin rasvaimulla, siinä ois taas hyvä syy syödä lisää  
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

karlip11

• Intoilija
« Vastaus #7 : Marraskuu 26, 2009, 00:11:45 ap »

Minulle on tehty uusiorinta .Menetin rinnan syövälle.Otettiin kieleke selästä ja lisäksi pieni silikoni.Toista rintaa pienennettiin ja kohotettiin.Lisäksi uusiorintaan on tehty nänninpihan tatuointi.
Kirjattu

Ultsi

• Lentävä kynä
« Vastaus #8 : Marraskuu 26, 2009, 08:25:36 ap »

Minun silmälääkärini ei suositellut silmien leikkausta. En tiedä oliko noin yleinen ohje vai koskiko vaan minua jolla on silmissä ongelmia. Kyseisellä silmälääkärillä on  silmälasit.
Kirjattu
D2

Lintu_84

• Vieras
« Vastaus #9 : Marraskuu 26, 2009, 09:00:05 ap »

Minulle tehtiin kosmeettinen leikkaus terveyssyistä. Alkoi selkä/hartiaseudun kivut olemaan niin  kovat että tuntui ainoalta järkevältä ratkaisulta. Olin jo menossa yksityiselle, kun diabeteslääkäri laittoi minulle lähetteen kunnalliselle puolelle, jossa se sitten hoituikin vuoden odottamisen jälkeen.

Tässä tapauksessa se vuoden odottaminen oli järkevää siinä mielessä, että sain vs-tasapainoa jonkinverran paranneltua. Loistava se ei kuitenkaan ollut, 8,3 muistaakseni.

Tikkejä ja arpia löytyy varmaan puolen metrin verran, ja toipumisprocessi sen mukainen, eli pitkä. Loppujen lopuksi diabetes ei mielestäni aiheuttanut ongelmia, sain vain yhden tulehduksen, mikä oli ymmärtääkseni ihan normaalia tämän tyyppisissä leikkauksissa, kun osa haavasta jää "hautumaan". Tajusin tulehduksen todella nopeasti juuri korkeiden verensokereiden takia, ja se saatiin sen takia hoidettua todella aikaisin.

Diabetes siinä aiheutti ainoastaan sen, että sain olla lastenosastolla hoidettavana ja minut leikattiin heti aamusta, ei kuitenkaan ensimmäisenä. Vähän olen miettinyt vaikuttiko se myös myönteiseen leikkauspäätökseen, leikkaus oli silminnähden aiheellinen, mutta tavallisesti sitä ei näin nuorilla ei suostuta leikkaamaan (tai siis neuvotaan odottamaan). Kipu kuitenkin näky verensokereissa ja koska en kyennyt kuntoilemaan kunnolla vaikeutti se myös siinä mielessä verensokereiden tasapainossa pitämistä.
Kirjattu

Mimosa_84

• Jäsen
« Vastaus #10 : Marraskuu 27, 2009, 14:17:05 ip »

No arvasinkin että uteluja tulee. Vaikkakin koen että en ole velvollinen perustelemaan (eikä kukaan muukaan ole joka kysymyksiä/galluppeja tms. täällä esittää) taustojani ja syitäni kyselyihini, teen sen silti. Koska en häpeä sitä, että olen kaksikymmentäviisivuotias ja haluaisin teettää kauneusleikkauksen. Mutta ulkomuotoani häpeän kyllä. Miksi ja mitä kohtia erityisesti, haluaisitko siitäkin erillisen selvityksen?

Olen kyllä huomannut että etenkin itseäni hieman vanhemmat ihmiset ja eritoten naiset ovat näitä ns. kauneusleikkauksia vastaan. Mentaliteetti tuntuu olevan, "kerta minä olen pärjännyt sillä mitä luoja on suonut, niin mikset sinäkin." "Kyllä minäkin opin elämään itseni kanssa kun täytin 40v." jne.

Miksi mietin näitä kun olen "näin nuori". Itse en pidä itseäni "nuorena". Vaikka mittarissa on vasta se 25, niin olen silti kerennyt elämään itseni kanssa hyvän aikaa. Olen tehnyt kaksi lasta, ja ketkä ovat lukeneet tuolla raskauspuolella kertomuksia raskauksistani, tietävät varmasti että enempää lapsia en aio/voi tehdä, vaikka ehkä joskus haluaisinkin. Mielestäni hyvä aika kauneuleikkaukselle olisi nyt. Olen terve (lukuunottamatta diabetesta ja refluksia), sokeritasapainoni on hyvä ja lisäksi olen miettinyt asiaa, punninnut riskejä ja ottanut asiasta selvää jo useamman vuoden ajan. Tämä ei siis ole hetken mielijohteesta johtuva päähänpisto.

Mielestäni on hienoa, että sinä Keiju, olet sinut itsesi kanssa ja niin upea viisikymppinen että et moisia leikkauksia tarvitse. Niinkuin Toukokuukin. Olkaa onnellisia, sillä kaikki eivät ole, vaikka olisivat puolta nuorempia.

Kyselylläni en tullut hakemaan hyväksyntää teoilleni tai aikeilleni, mutta hienoa että semmoinenkin sieltä tuli..   En myöskään udellut kuka menisi leikkaukseen ja millaiseen menisi jos menisi, tai millaiset kauneusleikkaukset kenenkin mielestä ovat hyväksyttäviä. Mutta hauskaa, että niihinkin tuli vastaus ihan kaupanpäälisiksi.

Kiitos kaikille asiallisista vastauksista. Niitä saa laittaa edelleenkin, jos uskaltaa..   Myös yksityisviestiä voi laittaa tulemaan, niin jutellaan aiheesta lisää.

Mukavaa joulun odotusta kaikille!  
Kirjattu
Mimosa_84
Parempi pyy pivossa kuin kymmenen tikkua laudalla.

MiniMi

• Lentävä kynä
« Vastaus #11 : Marraskuu 27, 2009, 15:00:45 ip »

Ihailtavan hieno vastaus! Enpä oo ehtinyt vastaamaan aikasemmin vaikka aioin, etkä varmasti nyt munlasita vastausta kaipaakaan, mutta laitetaan nyt sitten.... Mulla on tooooosi paljon arpia sekä kasvoissa että muualla kropassa eri sysitä vuosien varrelta kertyny, ja olen useasti kyllä miettinyt että pitäiskö käydä "siistimässä" vähän tiettyhä iho-alueita (rintojakin on koverrettu niin, että näyttävän enemmän edamjuustolta kuin silosilta heduilta ) Sokeritasapaino on mullakin ollut ihan jees, eikä läkäreiltä jolta asiaa olen kysellyt, ole tullut mitään tuomitsevia vastauksia.....
Nyt olen kuitenkin siinä pisteessä etten ainakaan muutmaan hetkeen meinaa tehdä asialle mitään. Syy on nyt täysin typerä ja hieman naurettavakin: Metallica kun laulaa  biisissään "We die hard" hyvin hyvin vakuuttavasti "Show your scars!", ja on niiiiin haska käydä heidän konserteissa näyttämässä arpista minääni ja olla "sinut itsensä kanssa".
Oikeen hyvää jatkoa kaikille   MiniMi
Kirjattu
D1 vuodesta -72 + "kaikki" liitännäiset + vähän muitakin juttuja
Kokemus on hyvä opettaja,joka lähettää sikamaisen kalliita laskuja

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #12 : Marraskuu 27, 2009, 15:55:17 ip »

Mimosa, anteeksi jos vein aihetta väärille urille.  

Ei ollut tarkoitukseni ollenkaan.  

Aihe on hyvä ja on mielenkiintoista lukea ihmisten mielipiteitä kauneusleikkauksista. Ja Mimosa, meillä vanhemmillakin on usein ollut tosi pitkä ja kivinen tie tähän itsemme hyväksymiseen. Ja kuten totesit, kaikki eivät tule itsensä kanssa sinuiksi koskaan ja silloin on hyvä, että vaihtoehtoja löytyy!

Tsemppiä tulevaan!  
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #13 : Marraskuu 27, 2009, 18:57:53 ip »

Minäkin pyydän anteeksi jos tuntui siltä että arvostelin tms.  
Se ei ollut todellakaan tarkoitukseni. Kuten mainitsin, vain ihan uteliaisuudesta tiedustelin. Anteeksi vielä kerran.

Luin kaiken lisäksi väärin tuon kyssärisi. Luulin että siinä oli että menisitkö kauneusleikkaukseen vaikka siinä luki että menisitkö  uudestaan . Siksi vastasinkin että en menisi (vaikka syytä olisi monessakin kohdassa!).

Aihe on jotensakin arka, joten siksi ehkä tuli väärinkäsityksiä ja pyysin jo aikaisemminkin anteeksi että meni sivuraiteille kuten Toukkiskin.

Älä välitä meistä keski-ikäisistä täti-ihmisistä. Jokaisella on oikeus tehdä mitä haluaa eikä niitä tarvitse täällä todellakaan perustella.  
Kirjattu

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #14 : Marraskuu 27, 2009, 19:01:04 ip »

Oi, mä niiin haluisin nenäni oikaistavan... Se otti kerran osumaa ja nyt siinä on kyhmyrä, Ja jonkunlainen rasvaimu pitäs nenänpäähän tehä kun se on jotenki semmonen pallo.. Ehkä sitten kun on rikas mies.
-Toki jos ihan turhamaisiksi ruvetaan niin kulmien kohotus olis kans ihan jees, ne kun on kovin matalat ja ei-naiselliset.
-Ja rasvaimu olis kans tervetullut, ainakin mahaan, reisiin, jenkkakahvoihin....

eli et oo todellakaan ainut joka näitä miettii. tuo nenä mua on häirinny viimiset viis vuotta ihan tosissaan.
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

Linkkejä

Lääkehoito onnistuu yhdessä

Julkaistu 08.10.2019 | 15:07