Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6974 jäsentä  •  418238 viestiä  •  19999 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Riikka Lindholm, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: PSDY haluaa selvitystä Hgin mittarikilpailutuksen  (Luettu 10964 kertaa)

Friita

• Lentävä kynä
Re: PSDY haluaa selvitystä Hgin mittarikilpailutuksen
« Vastaus #30 : Joulukuu 09, 2009, 07:11:22 ap »

Meillä vaihtui jo Surkeat mittarit vaihtuivat vielä surkeimpiin Tää on mun mielipide.
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

Ultsi

• Lentävä kynä
« Vastaus #31 : Joulukuu 09, 2009, 07:22:05 ap »

Mulla menee myös mittari vaihtoon. Kävin maanantaina Hertsikasta hakemassa nykyiseen liuskoja.
Sieltä vahvistettiin nykyisen mittarini poistuvan joten seuraavan kerran tilaan sähköpostitse mainiten nykyisen mittarini ja saan uuden mittarin ja liuskat kesäkuussa 2010.
Kirjattu
Määrittämätön diabetes

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #32 : Joulukuu 09, 2009, 07:24:57 ap »

Lainaus:

Ei ole kovin montaa viikkoa enää siihen, kun mittarit vaihtuu. Minkähän merkin sitä nyt sitten ottais, kun oman merkin liuskoja ei enää saa? Pitäisköhän se mittari jo tilata firmasta? Uusi liuskalähete varmaankin pitää olla?

Mulla on vielä OTUun liuskoja joku 800 jäljellä, joten siinä mielesä ei mittarin vaihdolla ole kiire.

Mutta käydessäni pika-hobiksessa siellä meidän yhteisellä d-hoitsulla (tai ainakin hoitopaikassa ), sain mukaani jo Aviva Nanon sekä 50 liuskaa. Kun mulle koko on melko tärkeä, niin tuo Nano tuntuisi ensikokemalta kohtuulliselta vaihtoehdolta.

Kerroin miettineeni siihen Precision Xceed -mittariin siirtymistä myös verensokerin puolella, kun jo mittarikin olisi sekä siihen ketoliuskat. Kuulemma nyt onkin vielä epätietoisuutta siihen kustantaako Hesa kyseiseen mittariin vain ketoliuskat vaiko myös verensokeriliuskat, jos sen haluaisin valita. Selviää/varmistuu varmaan pian, mutta todella hölmöltä tuntuisi, jos ei verensokeriliuskoja saisikaan
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #33 : Joulukuu 09, 2009, 08:47:12 ap »

Lainaus:

Kerroin miettineeni siihen Precision Xceed -mittariin siirtymistä myös verensokerin puolella, kun jo mittarikin olisi sekä siihen ketoliuskat. Kuulemma nyt onkin vielä epätietoisuutta siihen kustantaako Hesa kyseiseen mittariin vain ketoliuskat vaiko myös verensokeriliuskat, jos sen haluaisin valita. Selviää/varmistuu varmaan pian, mutta todella hölmöltä tuntuisi, jos ei verensokeriliuskoja saisikaan

Hölmöä joo, mutta niin kävi Lahdessa tämän vuoden alusta.Minä olen aina tykännyt Xceedistä, mutta nyt se on vain ketomittausta varten ja tuppaa olemaan silloinkin hukassa.  
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #34 : Joulukuu 09, 2009, 08:56:44 ap »

Ja minä kun juuri sinua muistelin miettiessäni myös siirtymistä pelkästään tuohon. Siis Lahtikin pihtailee, joten samaa tuntuu linja olevan jokapuolella...
Kirjattu
Antsu1

Misty

• Lentävä kynä
« Vastaus #35 : Joulukuu 09, 2009, 10:09:26 ap »

Itse olen kovasti pitänyt Exciidistä.

Muuten ihan kiinnostuksella onko kaupunki vastannut mitään PSDY:n kirjeeseen?
Kirjattu

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #36 : Joulukuu 09, 2009, 10:27:15 ap »

Lainaus:

Mutta käydessäni pika-hobiksessa siellä meidän yhteisellä d-hoitsulla (tai ainakin hoitopaikassa ), sain mukaani jo Aviva Nanon sekä 50 liuskaa. Kun mulle koko on melko tärkeä, niin tuo Nano tuntuisi ensikokemalta kohtuulliselta vaihtoehdolta.

Kävin juuri eilen siellä ja sanottiin, että täällä ei tiedetä vielä tästä vaihtoasiasta mitään. En siis saanut mittaria, enpä tosin tajunnut pyytääkään, lähettä uusiin liuskoihin kyllä pyysin, mutta sitä en vielä saanut. Pitäisköhän soittaa takaisin, kun seuraava känyti on kesällä?
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #37 : Joulukuu 09, 2009, 10:31:27 ap »

Jaa, ei mitään tietoa, sitä pitäisi varmaan kysellä yhdistyksestä. Toivottavasti ovat ainakin saaneet kunnon keskusteluyhteyden noihin kaupungin byrokraatteihin.
Kirjattu
Antsu1

Saaga

• Intoilija
« Vastaus #38 : Joulukuu 09, 2009, 20:07:14 ip »

Lainaus:

sain mukaani jo Aviva Nanon sekä 50 liuskaa

Oletkos Antsu jo kokeillut Nanoa? En ole jaksanut firman sivuille mennä katsomaan lisätietoja mittarista. Näytössä on valo, mutta onko liuskaportissa myös? Syttyykö valo automaattisesti vai tarvitseeko se erikseen "sytyttää"? Tarvitseeko mittaria koodata?

kyselee Saaga
Kirjattu
DI, AC Spirit Combo Humalogilla loppuvuodesta 2011

H1

• Vanha tekijä
« Vastaus #39 : Joulukuu 09, 2009, 22:22:55 ip »

Mä oon parin liuskapurkin verran käyttäny Nanoa.

Näyttöön syttyy valo kun liuskan työntää sisään. Liuskaporttiin ei tule valoa. En ole tutkinut saako sitä valoa jostain nappulasta, kaiketi ei.

Jokaisen liuskapurkin mukana on pieni "siru" joka tungetaan mittarin kylkeen eli koodataan mittari.

Nano on tosi pieni ja sievä. Liuskat on vaan tottumattomalle (käytin ennen contour-liuskoja jotka pienempiä ja jäykempiä eli helpompi laittaa liuskaporttiin, mun mielestä) vähän kömpelöitä eli isompia ja lerpumpia. Mutta siis samat liuskat käy kun esim. Avivaan jne.

Tää on paras mittari mihin mä saan liuskoja. Valon takia. Että voi käyttää pimeessäkin. Parempi olis jos liuskaporttiinkin sais valon, mutta siihen mittariin en saa liuskoja.

Jos joku tietää tästä mittarista jotain hyödyllistä käytön kannalta, saa kertoa. Laiskana en ole jaksanu mitään käyttöohjeita lukea...
Kirjattu
DM1, pumpussa Humalog

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #40 : Joulukuu 09, 2009, 22:39:31 ip »

Tuo Nano kuulostaa hyvältä. Pitäisikö se nyt sitten pyytää hoitopaikasta vai suoraan firmasta?
Kirjattu

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #41 : Joulukuu 10, 2009, 09:06:02 ap »

Mä olen nyt vasta muutaman liuskallisen verran kokeillut tuota Nanoa, mutta hyvin samanlaiset on kokemukset kuin sulla, H1. Lyhyesti mittari näppärän kokoinen, lukemat selkeät, liuskat kolhon ison tuntuiset ja mun tämän hetken näpeille (siis toivottavasti väliaikainen tila nyt mun näpeillä) vähän hankalat käsitellä.

Nopeus todella hyvä eikä ole tuhraantunut liuskoja esim. siihen, että olisi liian nopeesti veritippaa liuskalle tarjonnut

Mulle tuli uusi ongelma SmartPix -laitteen kanssa. Yritin sitä päivittää uuteen versioon ohjeiden mukaan ja lopputuloksena SmartPix kyllä lukee pumpun (ja mittareiden) tiedot ok, mutta sitten vain ilmoittaa "raporttia ei voida muodostaa". Myöskään ohjelmiston versio ei ole muuttunut täksi uudemmaksi, vaan näyttää vanhaa (muistaakseni versiota 2.1).

Mulla saattoi puuttua välistä jonkin version päivitys eli en edes ole varma oliko tuo 2.1 se edellinen, mutta pitänee ottaa yhteyttä firmaan, jotta saisin asian kuntoon. Mulla oma kirjanpito takkuaa nyt pahemman kerran, kun pumpun tiedot puuttuvat kokonaan
Kirjattu
Antsu1

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #42 : Joulukuu 10, 2009, 14:47:00 ip »

Soitin tänään jakeluun ja sieltä sanottiin, että tuo Nano on ainoa, joka tulee käyttöön vuoden vaihteesta ja niitä Nanoja saa ensi vuoden puolella jakelusta ja uutta lähetettä ei tarvita. Varmistin vielä, että eikö tulekaan viittä mittarimallia, niin sanottiin, että ei tule muita kuin Nano.
Kirjattu

Saaga

• Intoilija
« Vastaus #43 : Joulukuu 10, 2009, 15:00:39 ip »

Lainaus:

Soitin tänään jakeluun ja sieltä sanottiin, että tuo Nano on ainoa, joka tulee käyttöön vuoden vaihteesta ja niitä Nanoja saa ensi vuoden puolella jakelusta ja uutta lähetettä ei tarvita.

Tossa on haluttu tehdä ihmisten elämä helpoksi. Ei tartte miettiä, että minkä mittarin ottaisin kun tarjolla on vain yhtä  

Kun mittarit edellisen kerran vaihtuivat sain tarvikejakelusta yhden uuden mittarin. Mittarin valmistajalta/maahantuojalta (Abbott) olen saanut sitten lisää. Tietääkö kukaan "jakaako" Roche yhtä auliisti näitä mittareita siinä vaiheessa kun liuskat tulevat kaupungilta?

muoks. en ole vielä saanut aikaiseksi itse heiltä kysyä
Kirjattu
DI, AC Spirit Combo Humalogilla loppuvuodesta 2011

Misty

• Lentävä kynä
« Vastaus #44 : Joulukuu 10, 2009, 15:30:33 ip »

Lainaus:

Soitin tänään jakeluun ja sieltä sanottiin, että tuo Nano on ainoa, joka tulee käyttöön vuoden vaihteesta ja niitä Nanoja saa ensi vuoden puolella jakelusta ja uutta lähetettä ei tarvita. Varmistin vielä, että eikö tulekaan viittä mittarimallia, niin sanottiin, että ei tule muita kuin Nano.

TÄH? Exciidhän on ainut missä toimii ketoaineliuskat eli mielestäni sitä ei voida karsia valikoimista.

Vai onko niin että pitää olla kaksi mittaria? Exciidiin tarjotaan ketoliuskoja ja nanoon veresokeri.

Ja sitten viimeisimpänä muttei vähäisimpänä mulla ei yks mittari riitä. Oletteko saaneet niitä Abbotilta ilmaiseksi vai ostaneet?

Muoksis muoksis. Laitoin Exciidistä kyselyn välinejakeluun katsotaan mitä sanovat  

Ja muoksis taasen tässäpä väliejakelun vastaus: "uudet mittarit ovat Accu-Chec Nano,Performa Nano ja Performa. Ketoliuskoja saa precision Xceediin" (lauseet lainattu kahdesta erillisestä mailista)

Kirjattu

Linkkejä