Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6882 jäsentä  •  416777 viestiä  •  19914 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi d1hemuli, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Väsynyt hoitamaan.  (Luettu 85709 kertaa)

Osku_97

• Vieras
Re: Väsynyt hoitamaan.
« Vastaus #15 : Marraskuu 13, 2009, 16:39:06 ip »

Vihkon täyttäminen on tylsää. Yleensä muistan merkitä sinne vain sokerit.
Kirjattu

empsu

• Intoilija
« Vastaus #16 : Marraskuu 16, 2009, 16:58:21 ip »

Lainaus:

Vihkon täyttäminen on tylsää. Yleensä muistan merkitä sinne vain sokerit.

Jos sulla on vaan mahdollisuus pitää kirjaa tietokoneella, kuten esim. Exelissä, älä suotta raapustele tavallisella kynällä

Voithan tehdä itsellesi, jonkinlaisen oman pohjan tai taulukon mihin sitten ruksailet arvoja esim. kerran päivässä/viikossa

Yritä keksiä itseäsi eniten miellyttävä keino vs-arvojen seuraamiseen
Kirjattu
D1, Animas & Novorapid

lapintyttö1992

• Matkailija
« Vastaus #17 : Marraskuu 24, 2009, 17:50:23 ip »

Lainaus:

Korkeilla sokereilla menee ainakin yöunet, sen voi sanoo ku ite koen sitä nyt parhaimillaan ja yöllä pyörii sängyssä ku mikäkin.

Korkeilla sokereilla yöunet? Itsellä ainaki jos on korkeat sokerit, niin väsyttää ja saatan ärsyyntyä tosi helposti..
Kirjattu

lapintyttö1992

• Matkailija
« Vastaus #18 : Marraskuu 24, 2009, 17:56:44 ip »

Itse en ole herran aikoihin merkinnyt verensokereita vihkoon tai juurikaan muistiin, koska sitä ei muista kuitenkaan tehä joka päivä tai edes kerta viikkoon. Koska kuitenki ne verensokerit mitä on mitannut, niin jäävät muistiin siihen mittariin. Ja nykyisin ne mittarit voidaan purkaa tietokoneelle, tai ainakin useimmat mittarit.
Kirjattu

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #19 : Marraskuu 24, 2009, 17:58:33 ip »

Mä nukun kuin tukki korkeilla, jos on matalilla (eli sopivalla tasolla), niin en meinaa millään saada unta ja heräilen yöllä monet kerrat
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

applefigure

• Lentävä kynä
« Vastaus #20 : Marraskuu 28, 2009, 19:55:12 ip »

Lainaus:

Mä nukun kuin tukki korkeilla, jos on matalilla (eli sopivalla tasolla), niin en meinaa millään saada unta ja heräilen yöllä monet kerrat

Tää vei varpaat suustani...
Kirjattu
I don't care what you think as long as it's about me.....

Faija1

• Aloittelija
« Vastaus #21 : Marraskuu 29, 2009, 12:44:59 ip »

Lainaus:

Hei kaikille! Olen uusi täällä palstalla,mutta sairastanut jo 11-vuotiaasta asti kyseistä tautia.Mennäänpä asiaan.
Otsikko jo kertoo varmasti,että en jaksa enää hoitaa kyseistä tautia.Okei,olen sairastunut 3 vuotta,en millään saisi valittaa.Mutta kyseinen tauti on hirmu raskas kaikille.
Pistän aina inskat,mittaan verensokerit ja liikun säännöllisesti.Ja syön hyvin. Mutta välillä on tosi masentavaa elää taudin kanssa.Jos puhun äitini kanssa,hän vain sanoo että "hoida paremmin tautiasi!!". Kun sairastuin,sain PALJON tukea vanhemmiltani,nykyään en yhtään.He vain kiroavat ja huutavat jos jokin menee väärin tai on huonosti.Hoitotasapainoni on huono,ja suvussani on ties minkä laisia tauteja.
Nyt en tarkoita,että olisin tekemässä mitään "itsemurhaa",eheei! (: olen vain väsynyt.Ei aina jaksa laskea,kuinka paljon pistää aamiaisella tai koska pitäisi jaksaa täyttää vihkoa.En ole ainoa,tiedän sen.Mutta haluaisin myös ulkopuolislilta vähäsen tukea.Ajattelen silti myös positiivisia asioita.Stressaan silti tulevista lääkäri käynneistä.

Tsemppiä ja haleja kaikille diabeetikoille !

Minua kiinnostaa rehellisessä kirjoituksessasi yksi kohta.

Missä tai kuka sanoo että "ei saa millään valittaa ?
Kirjattu

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #22 : Marraskuu 29, 2009, 22:15:20 ip »

Lainaus:

Lainaus:

Tää vei varpaat suustani...

Kiva, että oli apua Itse asiassa sen aina tajuaa aamulla, että voe perse, nyt nukuttiin paksusti, sokerit on takuulla yli kympin
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

poitsu

• Vieras
Vs: Väsynyt hoitamaan.
« Vastaus #23 : Heinäkuu 28, 2010, 02:30:17 ap »

Mä oon nyt sairastanu vuoden ykköstä (jee!!!). Oon täyttäny 15 vuotta, yritän olla positiivinen tän sairauden kanssa. En enää mässäile karkkia enkä syö niin epäterveellisesti (hirveen pitkä sana ... huhhuh). Mä nyt vaan oon diabeetikko ja joudun pisteleen. Se on vaan pakko hyväksyä. TSEMPPIÄ KAIKILLE JA YRITTÄKÄÄ VAAN JAKSAA :D
Kirjattu

Tanjaleena

• Vieras
« Vastaus #24 : Heinäkuu 28, 2010, 13:06:11 ip »

Mustakin tuntuu nytten etten jaksa hoitaa mitenkään, ku koitan painia masennuksenkin kaa lisäks.. Vois heittää melkein kirveen kaivoon tässä..
Kirjattu

-cattie-

• Vieras
« Vastaus #25 : Lokakuu 04, 2010, 19:34:10 ip »

Mustakin tuntuu nytten etten jaksa hoitaa mitenkään, ku koitan painia masennuksenkin kaa lisäks.. Vois heittää melkein kirveen kaivoon tässä..
Älä vaan heitä kirvestä kaivoon! Varmaan raskasta masennuksen kanssa koittaa jaksaa hoitaa vielä diabeettestaki. Jaksamisii sulle <33

Itseänikin alkaa ärsyttämään tämä vaikka onkin vasta vajaa 2 vuotta takana. Kun nyt nämä remissiovaiheet ja muut lopussa nii sokerit menee ihan päin p*rsettä >:( Rasittaaavaaa...

Vihkoon en merkkaa ikinä muullon kuin neljänä päivänä ennen polikäyntiä nii saavat siellä jotain käsitystä. ;) Muuten ei vaan yksinkertaisesti jaksa.
Kirjattu
ykkösluokkaa (;

jonskuli97

• Vieras
« Vastaus #26 : Lokakuu 17, 2010, 17:43:44 ip »

Vielä kerkeän aiheeseen mukaan  :D
 Itellä sama ongelma, en jaksa hoitaa diebetesta.
En oo moneen kuukauteen enää mitannu sokeria, pistän kyllä yleensä jokaiselle aterialle jota syön, paitsi koulussa.
Se vaan jää, kun on niin rasittavaa! Itken joskus kavereille, että miks aina mulle sattuu kaikkee tällästä ja muille ei! :'(
Pitkäarvo mulla on tosi korkeella.. Ennen oli jotai 6.9 nyt sitte yli 12.... :(
Mä kyllä tiiän miten tärkeää se hoitamineolis, muttaa....
"Mutta sanan jälkeen tuleeyleensä vaan tekosyitä", sanoo joku viisas mies.
Niinhän se saattaakin olla, muttaa.. :D
En jaksa enää, joskus toivon, että saisi palattua ajassa taaksepäin, kuten varmaan kaikki joskus, mutta sekään ei oo mahdollista. Ehkä meirän kaikkien diabeetikoiden ja muitakin tauteja sairastavien kannalta mikään muu ei voisi olla parempaa, mutta näin se nyt on!
Saa kyllä olla kiitollinen, ettei ole sokea, kuuro, mykkä tms. Tai ettei sairasta syöpää tms.
Kyllä diabeteksen kanssa pärjää hyvinkin, jos jaksaa hoitaa ja välittää, jos ei, saattaa mennä tosi huonosti, mutta saadaan olla kiitollisia, että meillä on kumminkin siihen pelastava hoito!
Diabeteksestä nyt ei monikaan parane, mutta me yhessä kaikki diabeetikot, kannetaan samaa murhetta, samaa huolta, mutta me kaikki myös tiedetään, miten sen kanssa pärjää! Kannetaan yhdessä yhteinen huolemme - diabetes! Kyllä se sitte siitä taas!
Jaksakaa kaikki, yhdessä selviämme diabeteksen ja arjen kanssa! <3
T: jonskuli97
Kirjattu

amanda99

• Vieras
« Vastaus #27 : Tammikuu 03, 2011, 21:31:30 ip »

minä olen 11v tyttö enkä enää jaksa hoitaa tautiani joskus en merkaa vihkoon sokeri arvojani. kun kerran en hoitanut tautiani jouduin sairaallaan  4päiväksi koska minulla oli ketoasidoosi. se ei ollut kivaa. nyt hoidan pikkasen paremin jos sokeri on  korkea niin äidin kanssa korjaamme sokeri arvon. siskoni puuttuu tautiini silloin huudan hänelle mutta hän vain jatkaa. :'( no eise enää kiusaa. pääsen diapeetes leirille. pääsen syyskuussa sinne. ;D
Kirjattu

pinja 1 tyypin diapetes

• Vieras
« Vastaus #28 : Helmikuu 19, 2011, 12:10:41 ip »

minulla on ollut ongelmia vihkon täyttämisestä,se on  mielestäni AIVAN kamalaa!!!!!  hoitotasapainoni on huonontunut ja lääkäri valittaa......mutta kun se ei ole niin helppoa!!!!  on koulua,läksyjä,jne joskus  olen täysin kyllästynyt ja ajattelen:Miksi juuri minä!!!!! mun mese on tossa: pinjavesterinen@netti.fi     T:12v tyttö :)  lisätkääääää!!!!!  :) :) :) :) :) :)
Kirjattu

Jake

• Vieras
« Vastaus #29 : Maaliskuu 26, 2011, 01:28:45 ap »

Itteenikin kyllästyttää tään hoitamine. Joskus voi mennä lantuksen pistossa 1-2 h pitempään ja laitan pikainskat vasta n. puolen tunnin päästä ruokailusta. Jos teillä olis se purkukone nii ei tarviis laittaa niitä arvoja vihkoon. ;D
Kirjattu
Diabeetikko jo vuodesta 2005

Linkkejä

Tule meille kurssi- ja koulutussihteeriksi

Julkaistu 22.07.2019 | 09:00