Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Mitä teille kuuluu? (Osa 2)  (Luettu 2003656 kertaa)

kivitatti

• Lentävä kynä
Vs: Mitä teille kuuluu? (Osa 2)
« Vastaus #8445 : Kesäkuu 15, 2011, 17:40:12 ip »

Määkin haluun sensoroinnin. :-[ Miten sen saa? Mitä perusteluja siihen tarvii että sen saa? Ja miksikö tarvisin? Ku mää tahon! :D Ei mulla sen kummempaa syytä ole. Lähinnä haluaisin nähdä miten nuo yöt menee ja onko yön basaali ja muutenkin basaali kohdillaan. Olisi myös mielenkiintoista nähdä miten pitkään se ateriainsuliini oikein vaikuttaa ja miten korkealla sokerit käy ruokailun jälkeen, koska varsinkin lounaan jälkeen ne oikeasti käy korkealla.

Lanttu-pottu-porkkana-palsternakka-sipuli-soosi on tulilla. Sit vielä ruokakermaa ja sulatejuustoa, survotaan ja lisätään salamisuikaleita. Pitäis kuulemma olla hyvää. *kuolaa*

Ostin Fazerin parhaita, kuoriin ne ja täytin uudestaan massalla ja kaikilla roskilla. :D Kivan näköisiä kulhossa, ja säilyvät paremmin kuin oikeat. Eikä tuo ukon rutjake rällä kertaa hotki niitä. ;D
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #8446 : Kesäkuu 15, 2011, 18:07:09 ip »

Ja Onkin hyvää! Namskis.
Kirjattu

Leppis

• Aktiivinen
« Vastaus #8447 : Kesäkuu 15, 2011, 21:14:35 ip »

Googlailu ja lääkärikirjan lukeminen on vähän sama asia. Sairastat ties mitä ja kaikki oireet täsmää. Korvantakuset siis kutiaa ihan sikana. Tai ei enää juurikaan, kun eilen älysin alkaa rasvaamaan kortisonivoiteella.

Meikäläinen on juhannuksen töissä ja mietin tässä erilaisia vaihtoehtoja illlan viettoon. Ehkä seurasaareen? Ei mitään kamalan myöhäistä häppeningiä kuitenkaan, kun klo 7 pitää olla viikonloppuaamuisin työpaikalla.

Olin eilen serkkulikkani seurana sytostaattihoidoissa. Olin varautunut henkisesti vaikka mihin, mutta ei se ollutkaan niin rankkaa kuin kuvittelin. Juteltiin ja naurettiin pari tuntia ja välillä hoitaja kävi kyselemässä olotilaa ja säätämässä tippaa. Opin sytostaattien eroista ja vaikutusajoista: pahin olo alkaakin parin päivän päästä hoidosta. Hain jääpaloja automaatista ja mietin, että vaikka olenkin vain lääkkeen avulla elossa, niin mulla on kuitenkin vain diabetes.
Sokerit oli aamupalan jälkeen 15 ja kun vähän asiaa ihmettelin, niin potilaan suusta kuului totuus: mitenkäs se mielentilan vaikutus sokereihin taas menikään?
Kirjattu
"Kiva suku, kehnot geenit."

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #8448 : Kesäkuu 16, 2011, 14:39:24 ip »

H-tinmoinen särky oikean käden etusormessa ja rystysessä. Punoittaa ja koko kädenselkää SÄRKEE, ei ole mitään pikku jomottelua.  ::)

Viime yö meni ihan ketuille ja aamuksi töihin. Reumapolille ei ole edes pistosaikoja, työterveyteen on mentävä jos haluaa apua. 9 päivää lomaan, jos sinnittelisin?  :-X
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #8449 : Kesäkuu 16, 2011, 18:10:43 ip »

9 päivää lomaan, jos sinnittelisin?  :-X
Miksi sinne lääkäriin ei mennä ajoissa? Miksi sinne mennään vasta kun on pää kainalossa? Miksi pilaisit lomasi tuolla kivulla ja säryllä, kun voit saada apua jo nyt ja muutaman päivän saikkuakin? Ja ehkä kivuttoman lomankin, jolloin voit tehdä omia juttuja kivuttomalla kädellä. ;) Sun ei tarvi kituuttaa töissä sillon kun sun käteen sattuu niin ettei tiedä miten päin olisi. Siksi meillä on keksitty saikkupäivät. Kipeänä Ei Mennä Töihin! Pilaat sillä vaan vapaa-aikasi. Kun käyttäisit työajan paranemiseen, saattaisit saada jotain omiakin hommia tehtyä. Elämässä on muutakin kuin työ.
Kirjattu

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #8450 : Kesäkuu 16, 2011, 18:49:57 ip »

Mutta kun... Jos ja jos... Huomenna sitten... *Häpee ja on nolo*  :-[.

Olet ihan oikeassa Kivitatti!  :)
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #8451 : Kesäkuu 16, 2011, 19:08:52 ip »

Mutta kun... Jos ja jos... Huomenna sitten... *Häpee ja on nolo*  :-[.

Turhaan häpeät. Asiat eivät vaan aina tahdo olla niin mustavalkoisia... Kuinkahan monta kertaa sitä tuli mentyä töihin vaikka olisi pitänyt vaan maata sängyn pohjalla?  ::) ::)
No, olen ottanut nyt takaisin nekin sairaslomat ja vähän vielä päälle.  ;)

Ei muuta kuin lekuriin. Ei se työnantaja sinulle kirkkaampaa kruunua anna siitä että olet käsi kipeänä töissä.  :(
Kirjattu

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #8452 : Kesäkuu 16, 2011, 21:04:40 ip »

Toukkikselle vielä, että minä oon ollu tällä viikolla 3 päivää sairaslomalla, ihan vain siksi kun on ollut pää kipeä, kurkku kipeä ja huipannut. Eli en varsinaisesti sairas, mutta voinut hieman heikosti. Tämä siksi, että huomenna on Tervasoutu, ja sinne on päästävä! :D Jos olisin mennyt puolikuntoisena töihin, olisin sairastunut vain kunnolla enkä pääsisi huomenna soutamaan. Tosin tänään oon ollut enemmän jalkeilla ja käynyt kahdessa paikassa kylässäkin ja nyt on kurkku Kaamalan kipeä ja päätä kivistää. :-[ Kunpa huomenna olo olisi hyvä, ja jaksaisi soutaa täysillä! Oon oottanut tätä niin paljon! :)

• Mutta siis kokemuksesta tiedän, että on parempi jäädä päiväksi-pariksi pois liian aikaisin(eli olo ihan kohtuullinen ja voi kotona olla jalkeilla ja vähän tuntuu että no oisko kuitenkin pitänyt mennä töihin), kuin sairastua kunnolla ja maata viikko sängyn pohjalla. Koska kun minä sairastun kunnolla, niin minä oikeasti sairastun kunnolla ja sitten minä makaan sen viikon punkan pohjalla enkä voi liikkuakaan.
• Ehkä asiaan vaikuttaa mulla vielä se että työ on fyysistä ulkotyötä, niin jos olo on vähän huono, niin työpäivän jälkeen se on oikeasti huono, koska työpäivä vastaa täysipainoista urheilusuoritusta. Mulla oli sykemittari kerran mukana ja sen mukaan työpäivän aikana kului 2000kaloria. Sitä ei ihan puolikuntoisena viitsi lähtä tekemään.. Jos olo on semmoinen ettei lenkille uskalla, niin sillon on parempi jättää se työpäiväkin väliin.
Kirjattu

Diabetesliiton tiedotus

• Administrator
  • Veteraani
« Vastaus #8453 : Kesäkuu 17, 2011, 15:23:24 ip »

Siirsin verensokerisensorointikeskustelun hoitovälineet -osioon. Joitakin viestejä voi olla hassuissa paikoissa, mutta pääpiirteissään sensorointikeskustelun pitäisi olla siirrettynä.

Diabetesliiton tiedotus
Kirjattu

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #8454 : Kesäkuu 17, 2011, 21:45:16 ip »

Mä kävin päivällä sandaaliostoksilla, alkoivat olemaan nuo vanhat ARA:n sandaalit jo vähän kulahtaneen näköiset, no ei kait ihmekään, koska ikää jo kymmenisen vuotta ::) Että minäkö tuhlaisin jalkineisiin ;)

No nyt tulikin sitten hommatuksi kahdet samalla kerralla, vanhojen Arojen tilalle Clraksit ja sitten toiset pikkasen sirommat Riekerit. Juuri tuossa vielä sovittelin noita Reikereitä ja mietin, että tarviiko tässä alkaa pitämään varana laastaria kehräluun alareunassa, kun voipi se nahkareuna painaa vähän... ::)
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #8455 : Kesäkuu 17, 2011, 22:40:29 ip »

Täällä istuu väsynyt, mutta onnellinen tatti. :) Tervasoutu on soudettu. 60km, 5:53h, eikä yhtään rakkoa! Sykemittaria pidin päällä aina kun soudettiin. Tauoilla laitoin paussille. Kaloreja kului 2750.

Meillä oli liukupenkkivene ja soutaessa tuntui että pakarat on tulessa, mutta nyt pari tuntia soudun jälkeen, kipein paikka on vasen ulkofile. Alaselkä kipeytyi vähän(väsyi) viimeisillä kilometreillä, ja nyt on pitkä selkälihas kipeä, mutta laitoin voltarenia, niin eiköhän se siitä. Oon tosi tyytyväinen siihen miten soudin, koska en oo ikinä ennen soutanut tuollaisella veneellä. Mikään paikka ei tullut kipeäksi ja yhtään rakkoa ei tullut, koska olin teipannut urheiluteipillä kaikki kriittiset paikat, eli jokaisen sormen erikseen ja kantapäät. Kädessä mulla oli vielä pyöräilyhanskat.
Housut kului reidestä puhki. :D Kun souti, niin airon pää hankasi joka vedolla vasempaan reiteen. Reikähän siihen tuli. ::) Ja ihan uudet housut! Onneksi ne maksoi vain vitosen, ja kun ne maksoi vain vitosen niin ostin niitä kahdet, eli ei ollut nyt niin vakava juttu, toiset on vielä ehjät. Ehkä vitonen oli ihan hyvä uhraus. Oli tuo niin hieno kokemus! Meillä oli aivan mahtava porukka. Kukaan ei valittanut, kitissyt ja nitissyt. Kaikki vaan souti ja huusi tahtia. Tauolla tankattiin ja juteltiin ja taas soudettiin. Välillä saattoi vaihtaa pari sanaa, mutta ei kovin montaa, ja nekin sanat piti rytmittää soutamisen mukaan, muuten meni soutu sekaisin.
Käsivarret ja etuolkapäät ruskettui ainakin. Ranteessa näkyy tummempia ja vaaleampia raitoja sen mukaan missä oli ranneketju, rannekello ja hanskat. Ja sormenpäät on ruskettuneet. Ne mitkä näkyi teippausten alta. ;D
Kirjattu

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #8456 : Kesäkuu 17, 2011, 22:56:42 ip »

Wau Tatti, oot sä vaan aika likka!  :D
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #8457 : Kesäkuu 18, 2011, 15:53:38 ip »

Haa, se on loppunut, siis vessaralli :D ;D. Tuntuu aika mahtavalta, kun samalla on muutenkin suoliston olo kovasti tasaantunut.

Jo nyt suorastaan rakastan Entocortia :-* :-* :-*
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #8458 : Kesäkuu 18, 2011, 18:36:54 ip »

Kiitos äskoo, illalla olikin melko voittajaolo! :) Tänään kävin salilla tekemässä palauttavan treenin soutulihaksille, ja sitten venyttelin huolella kaikki läpi. Pitkä selkälihas on vähän kipeä, samoin lapaluiden väli ja pakarat, mutta ei todellakaan kipeytynyt paljon yhtään! Odotin että kuolen tänä aamuna kun joka paikkaa särkee, mutta ei. Kai sitä ihan kohtuu kunnossa sitten on. :D Silläkin saattaa olla jotain tekemistä, että venyttelin eilen joka tauolla. ;)
Kirjattu

Ultsi

• Lentävä kynä
« Vastaus #8459 : Kesäkuu 18, 2011, 18:43:45 ip »

Hieno homma kivitatti! Miten sokerit käyttäytyi soudun aikana ja/tai sen jälkeen?
Kirjattu
Määrittämätön diabetes

Linkkejä