Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Mitä teille kuuluu? (Osa 2)  (Luettu 2002914 kertaa)

Antsu1

• Lentävä kynä
Vs: Mitä teille kuuluu? (Osa 2)
« Vastaus #8475 : Kesäkuu 20, 2011, 08:55:34 ap »

Tänään pitäis olla aamuseiskalta langon kyydissä PK-seudulle vanhempieni luota, mutta uni ei vaan tuu >:( Saatan jättää suosiolla kotiinpaluun tuonnemmaks, kun ei sinne oikeastaan mikään kiirus ole :-\  Kulkeehan ne bussit ja junat päivemmälläkin ja langolle joka asuu naapurssa riittää, ku pistän tekstarin että jatkan nukkumista (toivottavasti herään että saan tekstarin matkaan ::)

No mites kävi heräämisen? Mietin vaan kun tuo sun viestisikin on tullut klo 2:33 ::) ;) Oletko ollut "hurvittelemassa" vai ihan muuten vaan nukkumisen asemesta kukkunut tuohon aikaan
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #8476 : Kesäkuu 20, 2011, 10:02:09 ap »

Toukkis täällä miettii ihan samaa!  ;D ;D ;D

Sain tyttäreni ehjänä ja iloisena kotiin festareilta. Tästä on taas hyvä jatkaa!  :D :D :D
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

MiniMi

• Lentävä kynä
« Vastaus #8477 : Kesäkuu 20, 2011, 11:53:13 ap »

No en ollut hurvittelemassa en :( Provinssissa piti käydä, mutta olivat luppaileet sateita ja sitten joku tarjos lipuista melko sievosen summan, jot oli "pakko" myydä..... pikkasen kyllä eilen harmitti vielä.
Minä muuten vaan en saanut unta kuin vasta joskus ennen kuutta aamusta. Seiskalta soitin langolle että jään nukkuun naapriin ja nyt lounaan jälkeen ois tarkotus lähteä junalla himppeen. Varmaan ens yö sujuu paremmin nukkumisen kannalta 8)
Kirjattu
D1 vuodesta -72 + "kaikki" liitännäiset + vähän muitakin juttuja
Kokemus on hyvä opettaja,joka lähettää sikamaisen kalliita laskuja

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #8478 : Kesäkuu 20, 2011, 17:19:40 ip »

Tänään oli sensorin purku... No, täti ihmetteli mun sokereita, vihkoa ja ruokapäiväkirjaa ja sanoi, että "miten mä oikein jaksan hoitaa itseäni?" Siinä kohdin meinas kyllä itku tulla, kun oon välillä todella väsy. Sanoi kyllä sitten, että pumppu voisi todella helpottaa elämääni, kun mä nyt teen näin paljon töitä tän taudin eteen, eikä hoppis kuitenkaan ole tuon parempi.  Lekuri on joskus, en tiedä milloin ja hän on vissiin se päättävä elin pumpun suhteen. En usko, että sitä saan.
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #8479 : Kesäkuu 20, 2011, 18:57:08 ip »

Äläs sano! Mulle kävi just noin aikoinaan sensoripumpun kanssa. Ajattelin, ettei d-hoitajan kauhistelu edistä pumppuasiaani, kun lääkäri ei kuitenkaan sitä anna, eikä ollut edes lääkäriaikaa tiedossa. Kuukauden päästä tuli yllättäen aika pumppuvalmistelua varten!  :)

Minä pidän peukkuja!
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #8480 : Kesäkuu 20, 2011, 19:16:23 ip »

Parempi ettei odottele suuria, ettei sitten pety ;D Jotenkin toivon, että yöt helpottuisi ja kun tuntuu, että koko päivä menee pilalle aamunkoiton vuoksi. Sensorointi kyllä auttoi näkemään, missä mennään. Mutta eväät on aika heikot niiden kohtien ylitsepääsemiseksi, normimenetelmin.
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #8481 : Kesäkuu 20, 2011, 19:33:15 ip »

Parempi ettei odottele suuria, ettei sitten pety ;D Jotenkin toivon, että yöt helpottuisi ja kun tuntuu, että koko päivä menee pilalle aamunkoiton vuoksi. Sensorointi kyllä auttoi näkemään, missä mennään. Mutta eväät on aika heikot niiden kohtien ylitsepääsemiseksi, normimenetelmin.

Jos sensorointi näytti selvän, ja isonkin vielä, aamunkoiton, niin kyllä´tuo jos mikä pitäisi avata lekurin silmät. Toki voisit itse vielä lisätä, että kun töissä pitää jaksaa käydä, niin ei siinä joka yö aamuyän tunteina nousta inskaa pistämään... Ei sitä pidemmän päälle jaksa. Pidetään peukkuja, jotta asia menisi sun kannalta positiivisesti eteenpäin.
Kirjattu
Antsu1

E O J

• Lentävä kynä
« Vastaus #8482 : Kesäkuu 20, 2011, 20:03:05 ip »

... ei siinä joka yö aamuyön tunteina nousta inskaa pistämään... Ei sitä pidemmän päälle jaksa.

Kyllä näin on - nyt liikettä töppösiin ja keskustelemaan hoitotahojen kanssa ongelmasta ja sen mahdollisista ratkaisutavoista (pumppu?) Yölliset korjauspistokset vievät nimittäin helposti ojasta allikkoon  :o
Kirjattu
D1, Lantus & NovoRapid.
Oli vain pelottavaa ja masentavaa havaita, miten kokonaan ruumis sittenkin johti henkeä   (Waltari)

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #8483 : Kesäkuu 20, 2011, 20:15:36 ip »

... ei siinä joka yö aamuyön tunteina nousta inskaa pistämään... Ei sitä pidemmän päälle jaksa.

Kyllä näin on - nyt liikettä töppösiin ja keskustelemaan hoitotahojen kanssa ongelmasta ja sen mahdollisista ratkaisutavoista (pumppu?) Yölliset korjauspistokset vievät nimittäin helposti ojasta allikkoon  :o

Ei ne korjauspistokset alliikkoon vie, niillä yritetään korjata aamua. Tosin, mulla käy aamusin sokerit ylimmillään 14:sta, parhaimmillaan saan ne pidettyä alle 10. Kahvitunnilla alkaa sokerit olla kohdillaan ja joskus tuo aamu tuntuu todella pitkältä. Aamupalan olen siirtänyt klo 9.00, koska aiemmin syötynä sokereita ei halitse mitenkään :) ja aamupala ei saa olla 20 hillaria enempää. Niin, ja lounas on kans ongelma, parempi olis, ettei söis ennen kahta mitään.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 20, 2011, 20:18:11 ip kirjoittanut Friita »
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #8484 : Kesäkuu 20, 2011, 20:26:21 ip »

Friita niin se menee molemmin päin. Minun piti herätä öisin syömään, sinun pistämään, ja kumpikaan niistä ei ole ok. Mun mielestä kans tuo on aivan hyvä peruste pumpulle, koska muulla tavoin sitä ei voida hoitaa. Pitkän lisääminen tai vaihtaminen tai ajankohdan muuttaminen ei auta, niin ei tossa ole oikein vaihtoehtoja. Mulla tapasi kans tulla aamunkoitto, joskin se tuli vasta aamulla, eikä aamuyöllä, mutta se aiheutti kovaa insuliiniresistenssiä aamupalalle, jolloin mikään maailman inska ei tuntunut riittävän. Se tuntui niin koomiselta, kun joka yö sokerit laski hypoille, niin miten nopeasti se voikaan kääntyä päälaelleen.. Pumppu on korjannut tämänkin ongelman. :)

Mun pitää kyllä sanoa lääkärille että haluan sensoroinnin. Koska minä teen paljon töitä tän eteen ja hobis ei oo tän parempi, niin haluan tietää mikä menee väärin. Mitä pitäis tehdä toisin. Pitää kattoo toi heinäkuun alussa oleva hobismittaus. Jos se on yli 8,0 niin kysyn sensorointimahdollisuutta.

Ostin kirpparilta kolme puista valokuvakehystä. Maalasin ne mustaksi ja teen niihin lyijykynäpiirrokset makrokuvista. Niihin tulee saniainen, koiranputki ja tukkimiehentäi melkein liian läheltä kuvattuina. Sitten ripustan ne oviaukon viereen harmaalle tapetille pystyriviin.. allekkain.. päällekkäin, miten se nyt sanotaankaan. :D Mutta kivan näköinen tulee. :)

Meinas muuten olla jänskää... Viime kuussa ei tullut kuukautisia, mikä sinänsä on ihan normaali asia, mutta ei meinannut tulla tässäkään kuussa! Nyt kaks päivää ennen kuin niiden pitäisi loppua, ne alkoi. Huh huh. :o Tuli jo ihan tuskanhiki että vauvanvaatteitako se pitää lähtä ostamaan... ::) Onneksi ei sentään. Olishan siinä ollut ihmeissään. Pitääkö se, vai eikö pitää. Sokeritasapainokin on siinä ja siinä että kannattaako alkaa lisääntymään. Entä jos se on ainoa mahdollisuus, jos sen jälkeen ei enää tärppääkään sitten kun haluaa.. Onneksi ei tarvinnut alkaa miettimään nuita, vaikka tulihan niitä väkisinkin mietittyä. :D
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 20, 2011, 20:29:49 ip kirjoittanut kivitatti »
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #8485 : Kesäkuu 20, 2011, 20:44:52 ip »

Niin ja lantusta ei voi enempää laittaa, sillä silloin ollaan yöllä hypoilla.
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019

Leppis

• Aktiivinen
« Vastaus #8486 : Kesäkuu 20, 2011, 21:11:53 ip »

Sain tänään puhelun, jollaista en ollut odottanut ollenkaan.

Täältä saa aina hyviä neuvoja anonyymisti.

Mulle tarjottiin vakituista paikkaa, kun kuulema olen erittäin hyvä työntekijä. Sijainti olisi lähes keskellä Helsinkiä, samaa konsernia, jossa nyt työskentelen vuorotteluvapaasijaisena Espoossa. Paikka ei ole edes vielä haussa, koska haluaisivat tietää minun mielipiteeni asiasta ensin. Jos kieltäydyn, niin menee vasta sitten hakuun.

Että mitä ihmettä mä niille vastaan?

Toisaalta haluan ihan älyttömästi ottaa paikan vastaan, toisaalta pelkään jaksanko reissata Z-junalla tai linkulla. Mietin, että eikö talo-ostoksemme ole sen takia onnistuneet, kun tämä on ollut jossain taustalla? Koska asioillahan on tapana järjestyä.
Toisaalta mietin, että miksi otin vuorotteluvapaan edes vastaan, niin ei olisi moista murhetta ollenkaan. Olisi vaan työttömän arkea H****lassa.
Mieletön mahdollisuus, jossa ei ole mitään järkeä. Paitsi että koulutusta vastaava työ ja hyvä palkka ja vakituinen paikka ja vapaat viikonloput.
Vitsi että on vaikeaa olla aikuinen. Miksi kaikki hyvät työtarjoukset tulee kehä kolmosen sisäpuolelta? Miksi 100 km pohjoisempana on tarjolla vain ansiosidonnaista päivärahaa?
Kirjattu
"Kiva suku, kehnot geenit."

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #8487 : Kesäkuu 20, 2011, 21:15:22 ip »

Friita niin se menee molemmin päin. Minun piti herätä öisin syömään, sinun pistämään, ja kumpikaan niistä ei ole ok. Mun mielestä kans tuo on aivan hyvä peruste pumpulle, koska muulla tavoin sitä ei voida hoitaa. Pitkän lisääminen tai vaihtaminen tai ajankohdan muuttaminen ei auta, niin ei tossa ole oikein vaihtoehtoja. Mulla tapasi kans tulla aamunkoitto, joskin se tuli vasta aamulla, eikä aamuyöllä, mutta se aiheutti kovaa insuliiniresistenssiä aamupalalle, jolloin mikään maailman inska ei tuntunut riittävän. Se tuntui niin koomiselta, kun joka yö sokerit laski hypoille, niin miten nopeasti se voikaan kääntyä päälaelleen.. Pumppu on korjannut tämänkin ongelman. :)

Jaa, mulla oli yöhypojen jälkeen aina aamulla korkeat sokerit eikä oikein mikään normi-inskamäärä riittänyt tiputukseen. Minä en tuota pitänyt aamunkoittona vaan nimenomaan yöhyposta johtuvana reaktiivisena korkeana. Kun pääsin pahemmista yöhypoista eroon, niin aamun korkeatkin hävisivät. Mutta tosiaan pumpusta on apuja niin aidon aamunkoiton kuin sitten yöhypojenkin hoidossa, siis yleensä kaiken sellaisen hoidossa, jossa perusinskan määrät vaihtelevat hyvinkin pienellä ajanjaksolla esim. juuri öisin tai aamöisin/aamuisin.

Kivitatti, toivotaan, että saat sensoroinnin. Onko sulla ollut se jo miten pumppu-urasi aikana ja koitko sen apuja antavaksi? Kyllä noita sensorijaksoja pitäisi vähän kaikkien D-ykkösten saada aina välillä asioiden varmistamista varten.
Kirjattu
Antsu1

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #8488 : Kesäkuu 20, 2011, 21:22:49 ip »

Leppis, saitpa sinä pulmia kerrakseen... Ei ole varmaan helppoa päätöstä tehdä.

Jos oisit sinkku..., mutta kun et ole. Matka on kyllä melkoinen, vaikka toisaalta onhan se Z aika nopsa. Mulla oli työkaveri, joka kulki vuosikausia tuota Z-matkaa, jopa jo silloin ennen oikorataa eli "mutkan kautta". Miten puolisko ja puoliskon työ? Tai voisko miettiä matkan puolitusta molempien kannalta? Mun veli asuo perheineen Hyvinkäällä, veli kävi omalla autolla Lahdessa ja vaimo junalla Hesassa...

Mutta on se hienoa, että tuollaisia tarjouksia saa. Saat olla todellakin ylpeä itsestäsi :D 8)
Kirjattu
Antsu1

Leppis

• Aktiivinen
« Vastaus #8489 : Kesäkuu 20, 2011, 22:01:06 ip »

Miten puolisko ja puoliskon työ? Tai voisko miettiä matkan puolitusta molempien kannalta?

Puolison työt on tällä hetkellä H:ssa, 5 min kävelymatka meiltä. Muutaman kerran on ollut tämän illan aikana Mäntsälä mielessäin. Ja autoilua/moottoripyöräilyä harrastavalle miehelle alle tunnin matka ei olisi ongelma. Mutta monta muuta muttaa ja epävarmuustekijää on.

Siihen en kuitenkaan enää rupea, että asuttaisiin kahdessa eri asunnossa. Se se vasta on rankkaa. Nähdään kerran viikossa ja omat tavarat on aina väärässä osoitteessa (esim. insuliinit).
Kirjattu
"Kiva suku, kehnot geenit."

Linkkejä