Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Mitä teille kuuluu? (Osa 2)  (Luettu 2003687 kertaa)

Ladalainen

• Jäsen
Vs: Mitä teille kuuluu? (Osa 2)
« Vastaus #8430 : Kesäkuu 14, 2011, 16:35:42 ip »

Nyt on kuulemma hyvä aika mennä satujen saarille, sillä hinnat ovat laskeneet. Oli tytöllä flunssantapainen lähtiessä, mutta parani perillä heti.
Kirjattu

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #8431 : Kesäkuu 14, 2011, 16:58:38 ip »

Upillle pidetään peukkuja täälläkin!  :)
Kirjattu

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #8432 : Kesäkuu 14, 2011, 17:51:13 ip »

Nyt on kuulemma hyvä aika mennä satujen saarille, sillä hinnat ovat laskeneet. Oli tytöllä flunssantapainen lähtiessä, mutta parani perillä heti.

Kääk, ja mä en ole saanut matkatoimistosta vieläkään varmistusta, että olisivat saaneet lennot, hotellit ja auton varattua :( Minua inhottaa tälläinen epätietoisuus, kun lähtöönkin olisi enää vain reilu kolme viikkoa. Haluais edes kerran käydä satujen saarilla ja just nyt ois se hetki...
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #8433 : Kesäkuu 14, 2011, 19:15:58 ip »

Aikas hyvin, mulla on paino noussut 4kg 5 päivässä :( Ihan kohtuullinen vauhti, jos noin jatkuu, niin taidan kohta lukittautua neljän seinän sisälle :o ::)
Kirjattu
Antsu1

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #8434 : Kesäkuu 14, 2011, 19:19:02 ip »

Turvotuksia Antsu? Ei kait kortisoni nyt ihan näin äkkiä painoon vaikuta?  :(
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #8435 : Kesäkuu 14, 2011, 19:41:01 ip »

Turvotuksia Antsu? Ei kait kortisoni nyt ihan näin äkkiä painoon vaikuta?  :(

No tuota minäkin ihmettelen, että voisko jo ihan viidessä päivässä ::). Ja turvotusta tosiaan on, joten sopisi kyllä kortsikan aiheuttamaksi. Eikä mikään muu ole muuttunut. Tai no, onhan mun vessajuoksut jo vähentyneet eli kertyy normisti suoleen sitäkin puolta, mutta ei nyt kait sentää montaa kiloa :o Ja sitten kasvoissa on ollut koko päivän sellanen hassu tunne - ja silmissä :-\ Onneksi se pahoinvointi jäi siihen yhteen päivään ja yhteen kertaan.

Ajattelin huomenna kokeilla, että pääsiskös työterveyslekurin kanssa juttelemaan, jos se osais jotain kertoilla. Meni se puhelu kuurin määränneen lekurin kanssa niin sukkelaan, että jäi kaikki tälläset asiat kyselemättä.
Kirjattu
Antsu1

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #8436 : Kesäkuu 14, 2011, 19:44:06 ip »

Oletko muistanut juoda nestettä?
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #8437 : Kesäkuu 14, 2011, 20:18:08 ip »

Antsu, silloin kun jouduin kerran syömään isot määrät kortisonitabletteja allergiseen reaktioon, niin mun silmät tuntui omituisilta. Niinkuin olisi laitettu puudutustippoja ja samaan aikaan silmät tuntuivat myös aroilta. Ja kasvot punoittivat reilusti, suorastaan hehkuivat.  :o Ja olo oli muutenkin jotenkin... rauhaton.  ???
Kirjattu

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #8438 : Kesäkuu 14, 2011, 20:18:53 ip »

No mielestäni ihan normisti. Jo tuon nykyisen pillerimääränkin kanssa menee vettä about 6 lasillista päivässä ja sitten ruokavedet vielä lisäksi. Pillereitä kun menee aamulla kolmella satsilla (=3 lasillista vettä) päivällä yhdellä satsilla ja illalla kahdella satsilla. Päälle sitten ne normijuomiset ;)
Kirjattu
Antsu1

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #8439 : Kesäkuu 14, 2011, 20:23:21 ip »

Antsu, silloin kun jouduin kerran syömään isot määrät kortisonitabletteja allergiseen reaktioon, niin mun silmät tuntui omituisilta. Niinkuin olisi laitettu puudutustippoja ja samaan aikaan silmät tuntuivat myös aroilta. Ja kasvot punoittivat reilusti, suorastaan hehkuivat.  :o Ja olo oli muutenkin jotenkin... rauhaton.  ???

Siis ei ole totta, kerroit just miltä musta on tuntunut koko päivän ja jo eilenkin ::) Vaarvinaisesti rauhatonta oloa en ole mielestäni kokenut, mutta kuitenkin töissä olen ollut totaalisen saamaton, siis en laiskuuttani vaan ihan muuten vaan, kun ajatukset menee omia menojaan... Nukkunut olen hyvin eli uneen ei ole (ainakaan vielä) vaikuttanut mitenkään. Siis autsh :-\, vasta viisi päivää takana ja monta viikkoa edessä :o
Kirjattu
Antsu1

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #8440 : Kesäkuu 14, 2011, 23:03:48 ip »

Antsu eiköhän se olo siitä tasoitu kun kroppa vähän tottuu siihen kortisoniin. Tuskin se montaa viikkoa tuollainen olo on. Tai ainakaan toivottavasti ei ole. ::)

Oisko kellään vinkkejä mitä tehdä juhannuksena? Mielessä ei ole yhtään mitään. Mökille ei viitsitä mennä kun siellä on koko appiukon suku (joista en välitä, en niin sitten pätkääkään). Meidän porukoille? Tavanomaista. Ne asuu 500m päässä ja ollaan oltu siellä monena juhannuksena. Yhdelle kaveripariskunnalle laitoin viestiä mitä ne aikoo tehdä, mutta jos ei niidenkään kanssa mitään keksitä, niin pitää kysyä anopilta oisko siitä seuraa.. :D Ei olla minään juhannuksena tehty mitään jännää kun aina on ollu töitä ja nyt kun ois pe, la ja su vapaata molemmilla, niin ei keksitä mitään! :o ;D
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

Ladalainen

• Jäsen
« Vastaus #8441 : Kesäkuu 15, 2011, 10:01:21 ap »

Antsu I, nuoret ovat rohkeita ja Islantiin pieni porukka meni näin - en minä.
"Suoraan netistä lennot ebookersilta (Icelandair lentää suht halvalla ja suoraan helsingistä, meillä vähän reilu 300 eur). Asunto otettiin netistä suoraan (http://www.redappleapartments.com/reykjavik/en/apartments/check), oli siis ihan vuokrattava asunto, ei hotelli (mutta hotelleja löytyy netistä myös useilta firmoilta, hotels.com, booking.com jne... Myös kaikki ratsastukset ja valassafarit varattiin etukäteen netin kautta, mutta onnistuu myös paikan päällä."
Kirjattu

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #8442 : Kesäkuu 15, 2011, 10:12:06 ap »

Antsu I, nuoret ovat rohkeita ja Islantiin pieni porukka meni näin - en minä.
"Suoraan netistä lennot ebookersilta (Icelandair lentää suht halvalla ja suoraan helsingistä, meillä vähän reilu 300 eur). Asunto otettiin netistä suoraan (http://www.redappleapartments.com/reykjavik/en/apartments/check), oli siis ihan vuokrattava asunto, ei hotelli (mutta hotelleja löytyy netistä myös useilta firmoilta, hotels.com, booking.com jne... Myös kaikki ratsastukset ja valassafarit varattiin etukäteen netin kautta, mutta onnistuu myös paikan päällä."

Juu, noin toki voisi toimia. Mä olen vaan niin laiska, etten viitsi :-[ Helpompi jotenkin vaan kertoa matkatoimistolle mitä haluaa ja jäädä odottamaan valmista... juu, edelleen odottelen ;)
Kirjattu
Antsu1

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #8443 : Kesäkuu 15, 2011, 10:25:35 ap »

Antsu, mulla kasvot punoittivat koko kuurin ajan ja olo huononi aina tablettien ottamisen jälkeen. Kuuri kesti viikon ja otin kahdesti päivässä KAHDEKSAN Prednisolon-tablettia, vahvuus tosin vaan 5 mg/tbl.  :o

Sitä ihmettelen vieläkin, että kuuri loppui kuin seinään kun mulle on opetettu, että kortisonikuuri puretaan pikku hiljaa. Lääkkeet määrännyt lääkäri oli näitä "hoono soomi"-tohtoreita.  ;)

Ja joo, oireet hävisivät (ihottuma, hillitön kutina) kuurin myötä. En vaan tiedä tänä päivänäkään mikä tuon rajun reaktion aiheutti. Kasvot, rinta, käsivarret ja jalat olivat tulipunaisen, kutiavan röhelmän peitossa. Inhottavaa.  :(
Kirjattu

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #8444 : Kesäkuu 15, 2011, 10:29:40 ap »

Hitsi, tuo äskeinen kommentti ei nyt varsinaisesti kuulu tähän osioon mutten nyt lähde sitä siirtelemäänkään.  :P

Ja kohta töihin!  :D

PS. Kivitatti, ei ole juhannuksenvietto-ongelmia. Minä olen töissä, mies vapaalla.  :-X
Kirjattu

Linkkejä