Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6933 jäsentä  •  417408 viestiä  •  19955 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi hirax, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Diabeetikot karppaajien hampaissa  (Luettu 26061 kertaa)

espionage

• Matkailija
Re: Diabeetikot karppaajien hampaissa
« Vastaus #120 : Syyskuu 02, 2009, 02:17:42 ap »

Lainaus:

Mä tein karppauksen käytännössä alettua mutta vielä syystä tai toisesta silloin tällöin hiilaripläjäyksiä syövänä sydämentykytyshavainnon. Yllätyksekseni se ei ollut hiilari, joka sydäntä tykytteli, vaan Humalog. Jos sitä meni kerralla 8-10 ky tai enemmän, tykytys lähtee kuin dieselmoottorista. Muutamaan ottteeseen söin, annoin sokerin nousta enkä pistänyt kun tätä varta vasten testailin, ja sydän ei tykyttänyt vaikka vs nousi nopeasti yli 20 mmol/l:n.

Onko sul ollu muita pikainskoja käytössä? Mul ei oo ollu tykyttelyä mut kiinnostavaa ois tietää onko jengillä samaa ollu esim just novorapidin kans. Lähinnä jos joskus tulee esim. vaihdettua humalogiin niin osaa sitten tietää jos tällaisia tuleepi.
Kirjattu
D1 vuodesta 1997, Levemir + Novorapid

HbA1c
7.0% / 53 labra (28.9.2015)
7,5% labra (6.4.11)
7,7% labra (23.2.10)
7,2% pika (30.12.09)
7,8% pika (23.9.09)

Dad

• Vanha tekijä
« Vastaus #121 : Syyskuu 02, 2009, 08:15:01 ap »

Lainaus:

...Toinen puoli kuuluu muille verenkiertoa ja aineenvaihduntaa rasittaville asioille kuten  tietyt rasvat niinkuin kaikilla tiedossa on....

Ei ole tiedossa.
Kirjattu
"Well managed diabetes is the leading cause of nothing", Dr. William Polonsky

"It never ceases to surprise me at the infinite capacity of the human mind to resist the introduction of useful knowledge." Thomas Raynesford Lounsbury

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #122 : Syyskuu 02, 2009, 09:26:09 ap »

Lainaus:

Mutta oon silti huomannut voivani myös henkisesti paljon paremmin nyt. Oon pistänyt sen tasoittuneiden sokereiden piikkiin.

Tämä on minusta se villakoiran ydin! Kun sokerit eivät seilaa vuorokauden aikana alas ja ylös, olo on PAAAALJON parempi niin fyyisesti kuin henkisestikin.

Joten jos sen saavuttaa millä tahansa ruokalitottumuksella, niin mitä väliä, montako hiilihydraattia sattuu lautasella olemaan? Kuten jo aikaisemmin mainitsin, meille sopii se hidas hillari ja sekin maltilla. Toiset tarvitsevat sitä ehkä hieman enemmän mutta eikö kuitenkin jokaisen tavoite diabeetikkona ole saavuttaa mahdollisimman tasaiset sokerit? Ja sitä kautta se energinen ja hyvä olo?

Olen aivan satavarma että jokaiselle tulee joskus pulmatilanteita, karppaa, surffaa tai bailaa miten tahansa, mutta jos pääsääntöisesti oma ruokavalio tuntuu oikeanlaiselta, niin kannattaa jatkaa valitsemallaan tiellä.

Joten kun ja jos joku joskus tälläkin palstalla valittaa jotain ongelmaa, ei siihen kannata ekana mitään totaalista ruokavaliomuutosta suositella.  
Tosin, voihan sekin olla yksi ratkaisu. Mutta pääsääntöisesti vastaamme itse omasta elämästämme ja mm. syömisistämme.
Kirjattu

rasvis

• Lentävä kynä
« Vastaus #123 : Syyskuu 02, 2009, 09:39:51 ap »

kyllä juuri NÄIN ON ASIAT...turha edes jatkaa näitä keskusteluja,kun edellä sanottu ON ABSOLUUTTINEN TOTUUS.
Kirjattu

rasvis

• Lentävä kynä
« Vastaus #124 : Syyskuu 02, 2009, 09:45:35 ap »

Lainaus:

Lainaus:

tuoreenlihan ostopaikan josta saat 1,50/kg lihaa.  

Lidlistä saa tuollaista Pekka Puskankin hyväksymää marinoitua broilerin koipea josta pesen ensin marinaadit pois ja sen jälkeen keitän n. 10 min että saan mahdolliset loputkin jäämät lähtemään.
Marinoin uudestaan ja paistan pannulla. Eihän tässä tietenkään mitään lihaa ole kuin 30-40 prosenttia. Marinaadia on painosta 30 pros. ja luita samanverran joten lihan hinnaksi jää 4eur/kg. Tämä mössöbroileri kuitenkin luokitellaan kaupassa lihatuotteeksi.

en vain tajua,miksi viittit nähdä tuollaisen vaivan,kun voi VAIN IHAN YKSINKERTAISESTI ostaa tiskiltä puolikkaan grillatun broilerin...jos on pikkusen kalliimpi,niin so what?? sinullahan on juttujesi mukaan varaa matkustella ympäri maailmoo,niin ei luulis 1-1,5 e enemmän kanan hinnassa paljon puristelevan.
Kirjattu

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #125 : Syyskuu 02, 2009, 10:01:37 ap »

Näin se menee.
Jokainen täysikasvuinen voi tehdä OMALLA kohdallaan OMAT ratkaisunsa.
Tiedosta ei ole puute. Kaikki vaan ei sovi kaikille.
Sivulliset saavat rauhassa jeesustella ja siunailla, mutta jos itse on tyytyväinen elämäänsä, ravintoonsa ja hoitoonsa, silloin kaikki on niinkuin olla pitää.

Jos taas on ongelmia, kuuntelee ,katselee,opettelee, kokeilee ja toteuttaa. Jos sopii hyvä, jos ei, palaa entiseen.

Aivan turhaan asiasta tietämättömät veisaavat "kun ne on niin laumasieluja että virallisterveellistä, ja virallist......"

Kyllä nämä ihmiset aivojaan osaa käyttää!
Laumasielut saattavat sittenkin majaille eräällä toisella foorumilla

Koska tämäkin ketju alkaa saada inttämisen piirteitä, kiitän keskustelijoita ja totean villakoiran ytimen löytyneen.

Avataan uusia otsikoita joissa voimme puida asiaa eri kantilta
Kirjattu

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #126 : Syyskuu 02, 2009, 10:15:13 ap »

Avataan vaan, mutta silti jatkan vielä (kaveri kerran sanoi, että sinun se aina pitää saada sanoa viimeinen sana, vaikka se olisi "joo tossa olet kyllä oikeessa" ) .

Siis siitä oman, itselle sopivan löytämisestä. Kyllä siinä tämän palstan keskustelut ovat ainakin mun kohdalla olleet avainasemassa. Kyllähän netti on pullollaan ns. "tietoa", mutta kyllä mulle on merkitystä kuunnella kollegoiden kokeiluja omalla kropallaan, ja selkeästi ja kiihkottomasti esitettyjä ns. yhden hengen tapaustutkimuksia kokeneilta dippiksiltä, joihin täällä olen oppinut luottamaan. Ja nimenomaan deetikon näkökulmasta, ruokavalioitahan tuolla maailmalla ja netissä riittää. Ja vielä, nimenomaan deetikon arjen ja käytännön kokemusten näkökulmasta, ei yksioikoisen tyrmäävästä virallisesta näkökulmasta.

Ja ihan vaan näitä kaikkien arkikokemuksia ja kertomuksia omista tavoistaan ja keksinnöistään, runsailla hiilareilla tai vähemmillä. Ja tietty myös muissa kuin ruokavalioasioissa. Ei tätä käytännön tason tietoa ja aulista halua jakaa sitä ole missään muualla. En edes uskalla kuvitella, missä tilassa deeni hoito olisi ilman palstaa. Kiitos kollegat!!

Että jokainen tyylillään joo, mutta keskustellaan pliis näistä edelleen!! Aihe on kaikkea muuta kuin loppuu käsitelty...
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #127 : Syyskuu 02, 2009, 10:25:29 ap »

Tarvetta on , sen huomaa tämänkin ketjun lukijamäärästä.
Ja olisi se mukavampaa jos ei heti alettais viilaamaan jotain epäoleellista heittoa, vaan asia säilyisi otsikossa.
DADDA avaa uusi ketju!
Ja kuittaa nyt vielä, niin sitten en jatka
Saat sen viimeisen sanan (tällä kertaa )
Kirjattu

vivianv

• Vieras
« Vastaus #128 : Syyskuu 02, 2009, 10:31:41 ap »

Lainaus:

Onko sul ollu muita pikainskoja käytössä? Mul ei oo ollu tykyttelyä mut kiinnostavaa ois tietää onko jengillä samaa ollu esim just novorapidin kans. Lähinnä jos joskus tulee esim. vaihdettua humalogiin niin osaa sitten tietää jos tällaisia tuleepi.

Apidraa kokeilin jokin aika sitten, mutta silloin jo karppasin, eli sen kertamäärät olivat aika pieniä. Ei tykytellyt kuitenkaa,n kuten ei Humalogkaan näillä määrillä. Apidra ei sopinut muuten, se alkoi vaikuttaa hyvin epätasaisesti, varsinkin korkeammilla sokereilla jopa useiden tuntien kuluttua. Sitten kun se vaikutti, ärhäkkä oli. Yhdistelmä arvaamaton ja ärhäkkä ei toiminut mulla. Novorapidin ounastelen olevan mulle liian hidas, Humalog on sopiva, kun hiilarit koostuvat pääasiallisesti kasviksista.
Kirjattu

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #129 : Syyskuu 02, 2009, 10:31:41 ap »

Enkä!

Eiku oho, tuli sittenkin..nyt keksin aiheen.
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

tyyppi2

• Vieras
« Vastaus #130 : Syyskuu 02, 2009, 10:31:59 ap »

Lainaus:

sinullahan on juttujesi mukaan varaa matkustella ympäri maailmoo,niin ei luulis 1-1,5 e enemmän kanan hinnassa paljon puristelevan.

Asun siellä missä vuodenaikaan nähden on edullisinta.
Talvella talon pitäminen lämpimänä maksaa paljon enemmän kun lentoliput Thaimaahan.
Perillä kuluu ruokaan joka on "maailman parasta" n. 200eur/2henk/kk yhtiövastike on 150eur/vuosi. Thaimaassa kulutamme kaikkiaan reilusti alle 1000eur/kk.
Unkarissa on jonkun verran kalliinpaa kuin Thaimaassa mutta ruoan laatu on paljon parempi kuin Suomessa ja viini 1eur/litra. Unkarin rahanarvo on pudonnut vuoden aikana reilusti joten hinnatkin ovat ulkomaalaisille edullisemmat.
Virossa on ruoka myös parempaa ja edullisempaa kuin Suomessa, mutta hinnat noussut paljon. Nyt ollaan oltu Tampereella toukokuusta asti ja rahaa näyttää kuluvan ruokaan paljon enemmän kuin muualla vaikka osa vihanneksista ja marjoista kasvatetaan itse.
Kirjattu

tyyppi2

• Vieras
« Vastaus #131 : Syyskuu 02, 2009, 10:39:30 ap »

Lainaus:

VAIN IHAN YKSINKERTAISESTI ostaa tiskiltä puolikkaan grillatun broilerin...

Siitä on vaikea pestä marinaadeja pois.
Kirjattu

Linkkejä