Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6896 jäsentä  •  416912 viestiä  •  19921 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Amatööridiabentti, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Madeiralle?  (Luettu 15549 kertaa)

santsu.

• Veteraani
Re: Madeiralle?
« Vastaus #30 : Marraskuu 11, 2009, 21:11:52 ip »

Kuulostaa mukavalta tuo reissunne  

Mä haluaisin myös nähdä valaita ja delfiinejä luonnossa,se olisi ihan parasta  
Kirjattu
*Saat sen mistä luovut*

Yogi

• Veteraani
« Vastaus #31 : Marraskuu 22, 2009, 22:25:44 ip »

Kiitti kertomuksesta! Hyvinhän tuo on näköjään mennyt. Harmi ettette päässeet Levadoille. Talviaikaan siellä yllättävästi joskus sataa. Silloin vesiryöpyt kulkevat Levadojen yli. Alkoi tehdä mieli uudestaan sinne. Ehkä joskus eläkepäivinä, jos vielä jalka nousee.
Kirjattu
Aina napit vastakkain ollaan Pöystin kanssa. Ei ole hyvä tämä Pöysti.

Yogi

• Veteraani
« Vastaus #32 : Marraskuu 22, 2009, 22:33:04 ip »

Lainaus:

Mä haluaisin myös nähdä valaita ja delfiinejä luonnossa

Siihen on mahdollisuus kaikilla valtameren saarilla. Teneriffan edustalla näkee delfiinejä ja pallopäävalaita, Azoreilla delfiinejä ja kaskelotteja. Azoreilla vitsailivat, että miksette menneet Norjaan valassafarille. Se olisi tullut teille paljon halvemmaksi.
Kirjattu

Taitsa

• Vieras
« Vastaus #33 : Marraskuu 22, 2009, 23:06:24 ip »

New Fouland,saari,kuuluu Kanadalle.Siellä näkee paljon valaita.

Kouvolan Sanomissa on ollut aprillijuttuna,että joku on nähnyt pienen valaan Kymijoessa,Korian sillan kohdalla

Kiva lukea Keiju,että matka meni hyvin ja että nautitte siitä.
Kirjattu

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #34 : Marraskuu 22, 2009, 23:12:51 ip »

Lainaus:

Azoreilla vitsailivat, että miksette menneet Norjaan valassafarille. Se olisi tullut teille paljon halvemmaksi.

Olisikohan  ? Toisaalta Norjassa ei tarvi mennä merelle asti nähdäkseen valaita, vaan rannasta käsinkin voi nähdä.
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

Yogi

• Veteraani
Valassafarit
« Vastaus #35 : Marraskuu 23, 2009, 00:11:34 ap »

Minä käsitin sen piikiksi Norjan valaanpyynnille. Azorilaiset ovat ennen pyytäneet paljon valaita, mutta ovat muuttaneet valaanpyynnin kannattavaksi turistiteollisuudeksi, mitä käsittääkseni Norja ei ole tehnyt.

Muoks. Valaanpyynnin ohella Norjassa järjestetään myös valassafareita nykyisin. Ehkei Norjan valassafarit olleetkaan pelkkä vitsi.
Kirjattu

d1-nainen

• Lentävä kynä
Re: Valassafarit
« Vastaus #36 : Marraskuu 23, 2009, 07:20:35 ap »

Jep. Ei ne mikään vitsi ole, mutta halvemmaksi eivät välttämättä tule kuin matka Azoreille ja safari siellä. Oisin maistanut valasta Norjassa, jos ois jossain ollut myynnissä, mutta kun ei löytynyt, piti tyytyä kuningasrapuihin . Niitähän on siellä jo haitaksi asti.
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

mok-I

• Jäsen
Re: korista
« Vastaus #37 : Joulukuu 03, 2009, 15:49:09 ip »

aamulla Madeiralle - taitaa olla 5. kerta. Jotkut haluavat nähdä valaiden yms. leikkiä, itse olen yleensä käynyt katsomassa 'homo ludens' -koripalloa: halli on korkealla ja sieltä näkee kauas (tähtiin ja merelle ja kaupunkiin). Pitänee pakata lääkkeet käsimatkatavaroihin: matkatoimisto on vähän vihjannut, että matkalaukku saattaa tulla jollain seuraavista koneista.

hauskaa, vai mitä? Saan kokeilla melko rauhassa erilaisia dieettejä (jos vain PPuska ei ole paikalla ajamassa salaliiton airueena minua perikatoon - kai hän sentään desinfioi käsiään Linnan juhlissa?).

Valitan, kun en keksi edes tämän fiksumpaa Sokerit on ainakin parina viime päivänä tykänneet matkan odotuksesta - punaisilla aamusta iltaan
Kirjattu
DM1 vuodesta -76, levemir & humalog
<i>"Emme me tyhmiä ole! Me vain satumme olemaan köyhiä! Meillä on oikeus vaatia tätä eroa."</i>

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #38 : Joulukuu 03, 2009, 18:14:44 ip »

Lainaus:

itse olen yleensä käynyt katsomassa 'homo ludens' -koripalloa: halli on korkealla ja sieltä näkee kauas (tähtiin ja merelle ja kaupunkiin).

Siis MISSÄ käynyt...?  

Voi että kun pääsisisi Madeiralle vielä uudelleen ja vähän pitemmäksi aikaa. Voisi ajatella vaikka kevättä. Ei välttämättä ensi vuonna mutta joku vuosi.

Onnea matkaan ja toivottavasti matkalaukutkin pääsevät perille!
Minulla oli kaikki tarvittavat lääkkeet käsimatkatavaroissa.

Ja P.S. Se valaan näkeminen ON elämys! Joskin henkeäsalpaavat myös näkymät koko saarella.
Kirjattu

mok-I

• Jäsen
« Vastaus #39 : Joulukuu 10, 2009, 12:54:39 ip »

Lainaus:

Onnea matkaan ja toivottavasti matkalaukutkin pääsevät perille!
Minulla oli kaikki tarvittavat lääkkeet käsimatkatavaroissa.

Matkalaukuistat sen verran, että hotelliimme (kallein mahdollinen tällä matkalla) tuli neljä perhettä, joista vain yhden matkalaukut tulivat samaa matkaa (minun ja vaimoni!).

Joku yli-innokas kansalainen nappasi koneesta (vahingossa ja pienten haikailujen jälken palauttaen) käsimatkatavarani, joissa oli matkan insuliinit (toinen mokoma viikon annos oli matkalaukuissa).

Siis kyllä jännityksellä voi hekumoida ilman valaitakin
Kirjattu
DM1 vuodesta -76, levemir & humalog
<i>"Emme me tyhmiä ole! Me vain satumme olemaan köyhiä! Meillä on oikeus vaatia tätä eroa."</i>

Hese

• Lentävä kynä
« Vastaus #40 : Joulukuu 10, 2009, 13:50:00 ip »

Me olemme vaimon kanssa reissanneet melko paljon. Sekä omin nokkinemme, että valmismatkoilla. Yhtään kertaa ei ole sattunut, etteivätkö matkatavarat olisi tulleet mukanamme. Hyvää tuuria? Ehkä. Viime kesänä Wienissä aloime jo huolestua. Mutta, eikös ne meidän laukut tulleet siinä ihan viimeisenä.
Kirjattu
Tunne itsesi - mutta älä VAAN kerro kenellekkään.

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
Vs: Madeiralle?
« Vastaus #41 : Tammikuu 14, 2017, 12:06:15 ip »

Kaivoin tämän vanhan ketjun esiin sillä varasimme ukkokullan kanssa eilen matkan Madeiralle. :)

Lähtö on maaliskuun alussa ja hotelli on Funchalissa aivan meren rannalla. Olemme kohteessa viikon.

Lentomatka tietysti jännittää, mutta olen aina sanonut, että jos täältä maan päältä pitää ennen aikojaan lähteä niin lähdetään sitten tyylillä! :D

Enpä tiedä mitä mun reumani tykkää kosteasta meri-ilmasta mutta hitto soikoon, en anna sen rajoittaa tekemisiäni!

Oli kiva lueskella kokemuksistanne Madeiralla. Lisääkin aiheesta luen mielelläni. :)
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

V. Kuutti

• Veteraani
« Vastaus #42 : Tammikuu 14, 2017, 13:36:39 ip »

Madeiran kenttä on haastava, mutta ei hätiä!
Kirjattu

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #43 : Tammikuu 14, 2017, 13:40:03 ip »

Onneksi matkustajan ei tarvitse huolehtia siitä! Sitä varten on olemassa henkilökunta, ellei Toukkis sitten ole ostanut ihan halpamatkaa? :D

Oikein virkistävää reissua Toukkikselle ja K:lle. Matkasta tulee varmasti hieno. Kuvittelen, että olet haltioitunut maisemista, vihreydestä ja kukkaloistosta.  8)
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #44 : Tammikuu 14, 2017, 19:48:25 ip »

Onneksi matkustajan ei tarvitse huolehtia siitä! Sitä varten on olemassa henkilökunta, ellei Toukkis sitten ole ostanut ihan halpamatkaa? :D

Oikein virkistävää reissua Toukkikselle ja K:lle. Matkasta tulee varmasti hieno. Kuvittelen, että olet haltioitunut maisemista, vihreydestä ja kukkaloistosta.  8)

Niin rohkeaksi en sentään ole vielä heittäytynyt että halpismatkalle uskaltautuisin. ;) Meren päällehän se kiitorata on rakennettu mutta en ajattele sitä nyt enempää. :D

Kiitos toivotuksista! :)

Jokunen käytännön kysymyskin tässä heräsi, ehtisiköhän joku kokeneempi reissailija vastata?

- Millaiset kengät olisi hyvät? Lenkkarit taitaa olla liukkaat kosteilla kulkureiteillä?

- Kannattaako luonnonaltaissa uidessa pitää uimakenkiä?

- Uskaltaako kala-ja äyriäisruokia syödä huoletta? Ruokamyrkytystä mietin...

- Kannattaako ottaa hepatiittirokotus?

Kiitos vastauksista! :)

Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

Linkkejä