Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Dibetesliiton rahoittajat - mistä selviää ?  (Luettu 22858 kertaa)

Misty

• Lentävä kynä
Re: Dibetesliiton rahoittajat - mistä selviää ?
« Vastaus #75 : Syyskuu 18, 2009, 15:13:21 ip »

Samaa mieltä kanssasi liitto osaa kyllä luennoida   Tosin vaikka luentosi olikin ilmainen jostainhan ne rahat sen järjestämiseen oli raavittu  
Kirjattu

DM1

• Aktiivinen
« Vastaus #76 : Syyskuu 18, 2009, 15:36:35 ip »

Miksi asiasta ei voisi keskustella vähän fiksummin? Tämähän on kuin katsoisi lasten hiekkalaatikkoleikkejä... Asia on kuitenkin hyvä ottaa esille. MEITÄ KAIKKIAHAN SE LIITON TOIMINTA KOSKETTAA... Mielestäni liiton toiminnasta voi ihan asiallisestikin keskustella ja tuoda omia mielipiteitä julki. Niinhän sen liiton toiminta vain rikastuu. Vai..? Olemmeko me nyt liittoa varten bai liitto meitä varten?
Kirjattu

DM1

• Aktiivinen
« Vastaus #77 : Syyskuu 18, 2009, 15:39:59 ip »

Lainaus:

Miksi asiasta ei voisi keskustella vähän fiksummin? Tämähän on kuin katsoisi lasten hiekkalaatikkoleikkejä... Asia on kuitenkin hyvä ottaa esille. MEITÄ KAIKKIAHAN SE LIITON TOIMINTA KOSKETTAA... Mielestäni liiton toiminnasta voi ihan asiallisestikin keskustella ja tuoda omia mielipiteitä julki. Niinhän sen liiton toiminta vain rikastuu. Vai..? Olemmeko me nyt liittoa varten bai liitto meitä varten?

Vastaukseni ei ollut Mistylle tarkoitettu vaan eräälle vastarannan kiiskille...Oikeestaan Misty otti hyvän asian esille, joka kaipaisi keskustelua.
Kirjattu

vivianv

• Vieras
« Vastaus #78 : Syyskuu 18, 2009, 19:12:10 ip »

Lainaus:

vähähiilihydraattista ruokavaliota koskevaan keskusteluun osallistuminen

Joo...
Kirjattu

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #79 : Syyskuu 18, 2009, 19:34:51 ip »

Lainaus:

Lainaus:

Joo...

Mutta eikö ne ole ottaneet siihen kuitenkin kantaa.. ?  
Kirjattu

vivianv

• Vieras
« Vastaus #80 : Syyskuu 18, 2009, 20:01:37 ip »

Lainaus:

Lainaus:

Lainaus:

Joo...

Mutta eikö ne ole ottaneet siihen kuitenkin kantaa.. ?  

No on, mutta tehdyn työn eteen maksaisin korkeintaan negatiivisen jäsenmaksun. Mahdollisimman suuren toki.
Kirjattu

eskoo

• Matkailija
« Vastaus #81 : Syyskuu 18, 2009, 21:00:39 ip »

Lainaus:

Mua ei kiinnosta liiton rahajutut vain tulokset. Ja ihan sama julkaiseeko liitto niitä tällä palstalla mutta toivottavampaa olisi käyttää isompaa mediaa. Ja totta mooses naputan liiton toiminnasta miksi liittyä sellaiseen kalkeutuneeseen organisaatioon joka ei toimi. Liityn sitten kun näen että kyseessä on POTILASETUJÄRJESTÖ joka ajaa asiaani. En ennen.  Diabetesliitto on valistava dinosaurus ei aktiivisesti jäseniensä etuja ajava potilasetujärjestö.

oot aika outo d1 jos pärjäät ilman ilmaista insuliinia joka on liiton ansiota. miten sä kuvittelet et liitto toimii jos kaikki ajattelee et ensin pitää olla kaikki edut valmiina ennen kun voi liittyä liittoon? ihmisii ne sielläkin on. mene mukaan toimimaan ja ajamaan omaa etuas. mikähän se muuten on?
Kirjattu

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #82 : Syyskuu 18, 2009, 21:09:45 ip »

Henkilötasolla tuo liitto ei toimi minun mielestäni, jos sulla on jokin ongelma, niin liitosta ei siihen ns. yksilötasolla puututa. Muilla liitoilla tai esim. dysfasialiitolla on potilasasiamies, jolle voi asioista kertoa ja liitto tarttuu henkilötasolla ongelmiin. Ollaan menty liian kauaksi jäsenistä, onhan se hyvä, että asiat on tähänkin jamaan saatettu.
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

eskoo

• Matkailija
« Vastaus #83 : Syyskuu 18, 2009, 21:41:57 ip »

enhän mä luullutkaan et liitto toimii henkilötasolla. vastasin toiselle kirjottajalle jolla on joku ongelma joka liiton pitäisi hoitaa. ei mulla.
Kirjattu

vivianv

• Vieras
« Vastaus #84 : Syyskuu 18, 2009, 21:42:19 ip »

Diabeetikoiden oman potilasasiamiehen postin ehdottaminen D-liittoon on vuoden tähtikehitysehdotus, parasta A-luokkaa!
Kirjattu

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #85 : Syyskuu 18, 2009, 21:48:11 ip »

No minä ainakin koin saaneeni ihan henkilökohtaita apua, kun kyselin osa-aikatyokyvyttömyyseläkettä hakiessani apuja ja vinkkejä Liitosta päin. Myös luvattii lisää apuja, jos tilanne olisi niin vaatinut, mutta enpä lisäapuja tarvinut, koska hakemus meni läpi ekalla yrittämällä.

Minä olen ymmärtänyt, että Liitto ei voi jonkun henkilön asiaa lähteä liittona ajamaan (koska kyse henkilökohtaisesta jutusta), mutta apuja kyllä saisi esim. valitusten ja vastaavien tekoon.

Mutta toki ongelmia voi olla monenlaisia...
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #86 : Syyskuu 18, 2009, 21:49:24 ip »

Joo ja se potilasasiamies voisi puuttua esim. sellaisiin juttuihin, kun joissain kunnissa ei saa tarpeeksi vs-liuskoja. Ja siihenhän voitais tukietyöllistää joku  pitkäaikaistyötön (öhöm  ), niin ei menis niin paljon liiton rahoja, jos siitä on kiinni.
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #87 : Syyskuu 18, 2009, 21:56:21 ip »

Lainaus:

Joo ja se potilasasiamies voisi puuttua esim. sellaisiin juttuihin, kun joissain kunnissa ei saa tarpeeksi vs-liuskoja. Ja siihenhän voitais tukietyöllistää joku  pitkäaikaistyötön (öhöm  ), niin ei menis niin paljon liiton rahoja, jos siitä on kiinni.

Toikin on aika jännä juttu. Liittohan sai aikoinaan korkeimman hallinto-oikeuden päätöksen (muistaakseni vuosi oli 2005), että kunnat eivät saa rajoittaa hoitavan lääkärin määräämää liuskamäärää omilla hallinnollisilla määräyksillään. No minkäs teet, jos esim. hoitavat lääkärit eivät määrää niitä liuskoja tarpeeksi...

Ja kunnat toimivat miten toimivat, vaikka on annettu suositus noudattaa tuota korkeimman hallinto-oikeuden päätöstä Toli liitosta saa valmiit pohjat tuosta valituksesta, joten aika vähällä työllä voi laittaa omassa kunnassaan/kuntayhtymässään tai mikä se taho nyt missäkin on, uuden valituksen...

Kuinka moni on muuten kokeillut saada apuja tuollaisen valituksen tekemiseen Liitolta?
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

vivianv

• Vieras
« Vastaus #88 : Syyskuu 18, 2009, 21:58:58 ip »

Lainaus:

Minä olen ymmärtänyt, että Liitto ei voi jonkun henkilön asiaa lähteä liittona ajamaan (koska kyse henkilökohtaisesta jutusta)

Minä ihmettelen että miksi ei voisi. Samoin ihmettelen, miksi kuulua sellaiseen liittoon, joka ei halua ajaa juuri minun(tai sinun tai heidän) asiaani/si/nsa. Mistään lakipykälästä ei voi olla kiinni, jos kerran dysfasialiitollakin on potilasasiamies. Kyse on linjavalinnasta, joka loitontaa toiminnan jäsenten tarpeista.
Kirjattu

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #89 : Syyskuu 18, 2009, 22:59:50 ip »

Korkea sokeritaso vaikuttaa myös vaikka tulehdusherkkyyteen ja haavojen paranemiseen. Ja kaikkien ei ole helppo pitää sopivaa sokeritasoa sairaalaruualla, varsinkaan jos ei ole ateriainskaa käytössä.

Tietty ammattiliitoissa on paljon dinosaurusmeininkiä, mutta enpä haluisi elää yhteiskunnassa ILMAN ammattiliittoja...
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

Linkkejä