Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Dibetesliiton rahoittajat - mistä selviää ?  (Luettu 22822 kertaa)

jester

• Veteraani
Re: Dibetesliiton rahoittajat - mistä selviää ?
« Vastaus #15 : Syyskuu 14, 2009, 22:02:43 ip »

opetus hoitaja maija ojala ja sisatauti laakari vuokko kallioniemi sanovat.syo runsaasti vilja tuotteita,marjoja ja hetelmia.kaikkea saa syota vapaasti.insulinia kayttava 3 testi liuskaa viikossa....mika on syy moiseen...ovat hulluja ,huijareita,toita laakareille,kehittavat lisa sairauksia,yrittaa tappaa sokeri tautisia.....eivat  tollikat ole tietoisia ruoka valio hoitoisista sokeri tautisista...........kerro kaverille
Kirjattu

jester

• Veteraani
« Vastaus #16 : Syyskuu 14, 2009, 22:18:52 ip »

eiko laakarit uskalla komentaa oikealle ruoka valiolle.kiukkuista harjasniskaa sarvikuonoa sokeri tautista.joka on hyvin syonyt ja terveellisesti.koko elamansa ajan
Kirjattu

kimalainen

• Vieras
« Vastaus #17 : Syyskuu 14, 2009, 23:07:28 ip »

Katoinpa nyt ihan D-liiton v 2008 toimintakertomusta. Tuloslaskelmassa RAY:n yleisavustusta 852 000 e (mikähän on muuten sen kohtalo jatkossa, eikös RAY:lla tapahdu jotain jossain muussa aiheessako sitten).
Jäsenmaksuja on tullut vajaa 300 000 e. Muut varainhankinnan tuotot vajaa 600 000.
Olihan siellä joku kongressikin  WCPD 08, jossa on kai isoa rumbaa pyöritetty, se mikä tuli se meni jo.

Kunhan vähän harjoittelin tuloslaskelman tarkastelua.
Kirjattu

Misty

• Lentävä kynä
« Vastaus #18 : Syyskuu 15, 2009, 19:41:16 ip »

Mielestäni on ihan hyvä kysyä mistä Liiton rahat ovat peräisin ja vielä enemmän miten Liitto on niillä rahoilla helpottanut jäsentensä elämää? 300 000 Euroa valistukseen ja mussutukseen diabeedikkojen omia rahoja! Hyvänen aika sentään!
Kirjattu

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #19 : Syyskuu 15, 2009, 20:42:28 ip »

Minä kyllä koen, että olen noin 5 euron jäsenmaksulleni saanut täyden vastineen vuosien saatossa. Erityisen tärkeänä pidän valistusta ja tutkimustyötä, joka koituu tulevien sukupolvien hyväksi!
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

Taitsa

• Vieras
« Vastaus #20 : Syyskuu 15, 2009, 20:46:51 ip »

Jep,samoin,peesaan sinua.Järjestöjohtaja Janne Mikkonen (diabetesliitosta)sanoi RAY:n avustuksen jatkuvan.
Kirjattu

Hese

• Lentävä kynä
« Vastaus #21 : Syyskuu 15, 2009, 21:06:53 ip »

Tämähän sitä iänikuista mussutusta on. Olen jo muutaman kerran sanonut, että kannattaisi sinunkin ottaa asioista selvää, niin ehkä tämäkin mussutus loppuisi - mussutus, jota esittävät vain asioista täydellisen tietämättömät yksilöt - anteeksi vaan.
Kirjattu
Tunne itsesi - mutta älä VAAN kerro kenellekkään.

Misty

• Lentävä kynä
« Vastaus #22 : Syyskuu 15, 2009, 21:31:42 ip »

Organisaatio joka kerää jäseniltään satoja tuhansia euroja on kyllä tilivelvollinen esittämään saavutuksensa suurelle yleisölle ja ennenkaikkea maksaville jäsenilleen. Lisäksi tulolset olisi hyvä esittää alueittain: eli Helsinki kiinnostaan. Mutta hyvä että liiton toimintaa on alettu kyseenalaistaa jo jäsenten keskuudessa! Siitä se muutos lähtee!  
Kirjattu

Misty

• Lentävä kynä
« Vastaus #23 : Syyskuu 15, 2009, 21:35:33 ip »

Lainaus:

Minä kyllä koen, että olen noin 5 euron jäsenmaksulleni saanut täyden vastineen vuosien saatossa. Erityisen tärkeänä pidän valistusta ja tutkimustyötä, joka koituu tulevien sukupolvien hyväksi!

Kiitos että nostit tämän pointin esiin. Lainaus suoraan Liiton sivuilta

"Liittymällä paikallisen diabetesyhdistyksen jäseneksi liityt samalla Diabetesliittoon. Diabetesyhdistysten jäsenmaksut ovat 6-25 euroa (2009). "

Eli siis jossain päin Suomea vedetään liki VIISINKERTAINEN hinta jäsenmaksuista kun jossain muualla. Miten ihmeessä diabeedikot voisivat olla tasa-arvoisia esim. kuntien hoitovälinejakelussa eri paikkakuntien välillä kun he eivät ole edes oman liiton jäsenmaksuissa? Tosin siis halvimmalla pääsee kun ei ole jäsen  

Ja tuosta valistuksesta joka kohdistuu aika paljon kakkostyyppiin. Olemme saaneet tältä palstalta lukea että hyvin monet (heistä varmaan monet vielä jäseniä) ovat tyytymättömiä tähän valistukseen. Eiköhän heidänkin olisi aika saada rahalleen vastinetta...
Kirjattu

Ultsi

• Lentävä kynä
« Vastaus #24 : Syyskuu 15, 2009, 22:06:43 ip »

Kyllä minä kakkosena olen ollut tyytyväinen Diabetesliittoon ja sen valistukseen.

Liuskojen vähäinen määrä kakkosille on Helsingin Kaupungin huonosti hoitama asia.
Kirjattu
Määrittämätön diabetes

vivianv

• Vieras
« Vastaus #25 : Syyskuu 15, 2009, 22:13:29 ip »

Mulla olisi paljonkin sanottavaa liitosta, mutta kun en ole jäsen niin ei kuulu mulle. Paitsi joo, se valistus kyllä vaikeuttaa mun julkista syömistä, mutta paheen estämis- ja hyveen edistämiskomission ruokapoliiseja ei onneksi  vielä partioi ja joitain elintarvikkeitakin saa vielä myydä.
Kirjattu

Taitsa

• Vieras
« Vastaus #26 : Syyskuu 15, 2009, 22:19:17 ip »

Kuule,syö sitä mikä sulle käy,ei mikään taho voi sanoa,mikä on ainoa oikea ratkaisu. Ainoastaan sinä tiedät mikä sopii sinulle,väittäkööt muut mitä tahansa.
-Kuulun liittoon ja maksan kiltisti jäsenmaksuni-
Kirjattu

vivianv

• Vieras
« Vastaus #27 : Syyskuu 15, 2009, 23:01:02 ip »

Kuule, mulle on moni taho sanonut aika tarkkaan, mitä voin syödä ja osoittanut sen tuomalla perunaeineen konkreettisesti nenän alle ja vaihtoehto on ollut joko syömättömyys tai karkaaminen sairaalavaatteissa ostoksille Manskun Alepaan.
Kirjattu

Taitsa

• Vieras
« Vastaus #28 : Syyskuu 15, 2009, 23:13:34 ip »

Sanokoon mitä ne haluaa,sinä kumminkin tiedät,mikä sulle sopii,uhkailkoot,ainoastaan sinä tunnet oman kehosi ja miten se reakoi ruokaan,oli se hyväksyttävä vaihtoehto tai sitten ei.Karkaaminen sairaalasta,no,minä tein sen luvan kanssa ja palasin takaisin osastolle,mut ne eivät tietäneet ,missä olin ja mitä tein
Kirjattu

vivianv

• Vieras
« Vastaus #29 : Syyskuu 15, 2009, 23:15:39 ip »

Niin kauan se onnistuu, kun pääsee itse liikkumaan mutta entäs vanhana ja väsyneenä. Siihen mennessä vaihtoehtona ovat varmaan peruna, kuolemanpilleri ja syömättömyys, mutta karppimuona se on niiiin vaarallista ettei sitä sentään.  
Kirjattu

Linkkejä