Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6916 jäsentä  •  417191 viestiä  •  19934 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Lucas56, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: välillä vaan sieppaa..  (Luettu 5690 kertaa)

**DONOTDELETE**

• Vieras
välillä vaan sieppaa..
« : Kesäkuu 26, 2009, 09:53:31 ap »

..siis terveyskeskuksen sijaisten tyyli.
yhdellä kerralla ei mitään väliä paljonko liuskoja ja neuloja ottaa.
- sitten tulee "kaikentietävä" vastaanottoapulainen joka purukumia jauhaen sanoo: ai kauanks teill on ollut SE?- 3 v
ai, vieläks teidän on niiiin monta kertaa mitattava ja pistettävä ??????

Tässä vaiheessa katson parhaimmaksi kiittää ja poistua.
toivottavasti tulee syksy pian ja vakkari henkilökunta!

Onko ne tämän lomittajan pussista pois?
Eikö sinne seinään jum¤l%#%a saa sellaista taulukkoa jossa arvioidaan paljonko 1-tyyppi ja 2-tyyppi tarvitsee keskimäärin tarvikkeita, ettei ihan joka kerta tarvii rautalangasta vääntää.
meilläkin tk kesä-sulku kestää 6 vk, niin johan siinä kuluu pari liuskaa. "no eikö nyt yhdellä pärjäis???" Juttu ,että taas jututtaa...! Vhh on pientä tähän verrattuna
Kirjattu

applefigure

• Lentävä kynä
Re: välillä vaan sieppaa..
« Vastaus #1 : Kesäkuu 26, 2009, 10:19:16 ap »

Tyhmää  

Minä tilasin tuossa kesäkuun alussa meidän välinejakelusta ravakan satsin romppeita, ja mainitsin tilatessani, että "kun jos te kuitenkin jäätte pitkälle kesätauolle", mutta eipä vaan - välinejakelu pyörii koko kesän, mutta silti mulle tuli jättimäärä roinaa  
Kirjattu
I don't care what you think as long as it's about me.....

Tanjaleena

• Vieras
« Vastaus #2 : Kesäkuu 26, 2009, 10:33:09 ap »

mä ku kävin maanantaina hoitotarvikejakelussa niin siellä oli joku sijainen mut se anto kuitenkin sen määrän liuskoja mitä yleensä saan ja kysy et saako olla muutakin, mut en tarvinu ku neuloja on vielä kotona.
Kirjattu

rasvis

• Lentävä kynä
« Vastaus #3 : Kesäkuu 26, 2009, 10:51:27 ap »

=TEE ALOTE esim.lääninhallitukselle tms.että siirrytään keskitettyyn jakeluun,kuten esim.Hesassa,homma pelaa erinomasesti...ai niin,mut esim.välimatkat voi kyl tulla ongelmaksi.
Kirjattu

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #4 : Kesäkuu 26, 2009, 11:09:54 ap »

Ei pysty!

Pyrin tällä järjellä pysymään loitolla kaikenlaisista alotteista ja virallisista vaatimuksista.
Sitä kun tuppaa kertymään vähän liikaakin tuota kaikenlaista puuhaa. Ja jos johonkin ryhtyy olisi se hoidettava sitten loppuun. Aion vaan rimpuilla  ajoittaisen huonon palvelun kohteena ja äristä, koska saahan siitäkin hupia aikaan. Vaan jos se oikein rupeaa jurppimaan niin sitten nousen takajaloilleni ja sitten se taas loppuu leikki vähäksi aikaa ja kaikki on hetken hiljaa.
Niin siinä on ennenkin käynyt: Ja syyttäjä toteaa, jätetään syyttämättä n.n. hänen asemansa vuoksi. Jos teko olis tavallisen ihmisen tekemä, olis teko suoritettu raskauttavien asianhaarain vallitessa.
Shit happens!
Kirjattu

kriisikko

• Vieras
« Vastaus #5 : Kesäkuu 26, 2009, 14:53:01 ip »

Enpä ihmettele, että sieppaa. Varmaan minuakin, jos vastaavaa sattuisi. Vaan kun ei pääse testaamaan...
Tänä aamuna menin tk:n keskusvarastolta hakemaan neuvoa. Arvelin, että siellä tiedetään "kaikki". Niin tiedettiinkin.
Minulla kanyylin liima saa nahkan vienosti punertamaan ja kovasti kutisemaan. Ensiavuksi tarjottiin Skin-prep suojaavia haavapyyhkeitä. Niillä kun pyyhkäisee ennen kanyylin laittoa, niin ei pitäisi liiman ärsyttää. Pitääpä testata.
On näköjään tarvikejakeluita  ja "tarvikejakeluita". Minulla on näköjään onni myötä.
Kirjattu

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #6 : Kesäkuu 26, 2009, 18:02:07 ip »

Sanot siellä että "ANNA PRKLE SE MITÄ ENNENKIN ÄLÄKÄ KYSELE!!!"  

No, näinhän ei aikuiset ihmiset käyttäydy, mutta kova kovaa vastaan. Kyllä sijaiset paikkansa tietää!  

T. Yksi ä-lomasijainen vaan täältä huutelee...  
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

katiia

• Aktiivinen
« Vastaus #7 : Kesäkuu 28, 2009, 08:51:30 ap »

Mulla meinas itku päästä kun viimeks hain liuskoja sain niitä n.3,5kpl päivää kohti!!!! enkä oo vielä koskaan noin vähällä selvinny :/ . Kyllä 6 menee päivässä ainakin. Pari vuotta sitten sain 1000kpl välinejakelusta (ja saman verran  d-hoitajalta, josta välinejakeluun en kertonut muuten en ois sieltä saanu mitään.)
nytkin oon puolenvuoden aikana pyytänyt 2 kertaa lähetettä liuskoille, eikö ne oo menny perille?????

No kun menen pumppupolille pyydän niiltä lähetteen 1500 liuskaa ainakin

Kirjattu

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #8 : Kesäkuu 28, 2009, 10:39:48 ap »

Lainaus:

No kun menen pumppupolille pyydän niiltä lähetteen 1500 liuskaa ainakin

Ainakin mulle hesalaisena (sinäkin näkyisit olevan) ei pumppuaikana ole ollut mitään ongelmia liuskojen saannissa. Siis lähetteen määrät ovat olleet vain ohjeellisia eli mulle HUS:n diabetespolilla kirjoitettiin lähetteeseen 8kpl/vrk, mutta 10kpl/vrk olen pyytänyt ja aina saanut ihan nurinoitta.

Pistosaikana ennen tätä uutta keskitettyä systeemiä mulla oli kaupungin sisätautipolin toimesta lähete terveyskeskukseen kuudelle liuskalle vuorokaudessa. Uuden systeemin alkaessa sitä yritettiin kylmästi leikata ja vaadittiin uutta lähetettä. No minä nostin sellaisen metelin, kirjoittelin suoraan jakelun "ylijehulle" jne, että kiltisti nostivat määrän tuohon entiseen 6kpl/vrk - siis jopa ilman uutta lähetettä.
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

Kaisa81

• Lentävä kynä
« Vastaus #9 : Kesäkuu 28, 2009, 10:52:02 ap »

Mä en tällä hetkellä edes tiedä kuinka paljon saan liuskoja viikossa, koska määrä on ilmeisesti noussut toukokuun alussa pikkusen ja mulla on nyt aika tavalla liuskoja, kun "lainailen" myös äidin liuskoja aika ahkerasti. Mutta siis aiemmin sain 28 liuskaa/viikko eli 4 liuskaa/päivä. Sitten vielä lääkäri kehtasi huomauttaa, että mittaan aterianjälkeisiä arvoja harvakseltaan! Neljällä liuskalla päivässä ei hirveästi aterianjälkeisiä arvoja ole varaa mittailla, vaikka kuinka tahtoisi.
Kirjattu

jester

• Veteraani
« Vastaus #10 : Kesäkuu 28, 2009, 12:12:11 ip »

metformin annostelu on tarkka homma.liuskoja kuluu paljon.laakarit ja diabetes hoitajat eivat voi  eika osaa auttaa  paljon basal testeja.  tassa eilisen numeroita 4.8 5.1    6.1  3.7  6.3 5.6  ja tanaan 4.0  4.5  3.3  normaali sokerit ei ole liian vaikeaa  purkki viikossa kuluu liuskoja
Kirjattu

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #11 : Kesäkuu 28, 2009, 12:34:11 ip »

Sorry nyt, mutta sinä olet kyllä melko epäuskottava "jokapaikan neuvoinesi", kun et itsestäsi mitään kerro. Et omaa etkä diabeteksesi ikää, et diabetestyyppiäsi, Et siis mitään mihin viestiesi sisältöä voisi peilata...

Valitettavasti tää ei ole noin mustavalkoinen sairaus, ei lähimainkaan

Ja ihan vinkkinä, sulla siis meni eilen 6 liuskaa, tekee 42 liuskaa viikossa. Riippuu purkin koosta riittääkö yksi purkki viikossa vai ei

Eikä tällä ole mitään tekemistä sen kanssa paljonko kunnat täällä Suomessa suostuvat liuskoja antamaan... Ja miksi yksi kunta antaa vähemmän kuin toinen ja miksi kolmas enemmän...
Kirjattu
Antsu1

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #12 : Kesäkuu 28, 2009, 14:45:52 ip »

Vinkki:
Lainaus:

metformin annostelu on tarkka homma

Suomessa ei metforminia määrätä puhtaasti ykköstyyppiä oleville, joten rivien välistä voisi päätellä asiantuntijuuden ykköstyypin asioissa!  
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #13 : Kesäkuu 28, 2009, 14:54:52 ip »

Lainaus:

Vinkki:
Lainaus:

metformin annostelu on tarkka homma

Suomessa ei metforminia määrätä puhtaasti ykköstyyppiä oleville, joten rivien välistä voisi päätellä asiantuntijuuden ykköstyypin asioissa!  

No vaikka tuon tiedänkin, niin silti olisi hyvä, jos nämä "kaikkitietävät neuvojat" kertoisivat jotain itsestään, siis mistä ne kaikkitietävät neuvot oikien pursuvat

Sorry, on vähän vissiin tuo aurinko kuumentanut päätä, kun teksteistä tahtoo tulla tälläisiä Jaa, pitääkin taas lähteä lisää kuumentamaan itseään... Mulla on menossa sellanen ampullin vikan päivän kokeilu eli alkaako jossain vaiheessa näkymään sokereissa tää ulkona itsensä (ja katetrinsa) kärventäminen Toistaiseksi ei mitään.
Kirjattu
Antsu1

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #14 : Kesäkuu 29, 2009, 10:51:29 ap »

niin... palatakseni vielä otsikon aiheeseen...
ehkei minua niinkään siepannut se että välineissä sääteltiin vaan se että terveydenhoitohenkilökunnalla(sijaisella) on sellainen suhtautumistapa tähän hoiton että se kummasti helpottaa ja mitauksia tarvitaan vähemmän ja vähemmän kun vuosia kuluu. Ei ole meillä 14v pojan kanssa vielä helpottanut, koskahan se sitten vähenee tuo mittaaminen, jos pitkälinjalaiset voisivat asiaa valaista. Eikä meille lääkäri ole koskaan luvannut muuta helpotusta kuin että insuliinimäärät jossainvaiheessa ehkä jopa saattavat, jos hyvinkäy, vähän väliaikaisesti tasoittua. Mutta mitattava on aina ennen ruokaa ja mielellään se 1,5 h ruuan jälkeen , ja aina jos siltä tuntuu. Hmmmmm......
Tämä lienee syytä kertoa sijaiselle ensitilassa... sitten syssymmällä.

Kirjattu

Linkkejä

Lääkehoito onnistuu yhdessä

Julkaistu 08.10.2019 | 15:07