Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Diabetes-liitto ja Kiva-mikrolainaajaryhmä!  (Luettu 4857 kertaa)

vivianv

• Vieras
Diabetes-liitto ja Kiva-mikrolainaajaryhmä!
« : Kesäkuu 05, 2009, 18:08:37 ip »

Ehdotan, että Diabetesliitto perustaa oman ryhmän Kiva-mikrolainasivustolle. Se ei maksa mitään ja on helppoa.

http://www.kiva.org/community

Sen jälkeen, se joka tahtoo ja on kiinnostunut, voi kirjautua tuon ryhmän jäseneksi ja lainata pienimmillään 25 taalan verran pienyrittäjille ympäri maailmaa, joiden on periaatteessa tarkoitus maksaa raha takaisin maksusuunnitelman mukaan vähitellen. Sitten rahan saa ulos tai sen voi lainata edelleen. On pieni riski, että rahat jäävät sille tielleen, mutta ylivoimainen enemmistö maksaa lainan takaisin.

Toki jos D-liitto ei halua perustaa omaa ryhmää, siellä on valmiita ryhmiä joihin voi liittyä tai sitten ihan yksityisenäkin voi liittyä. Mutta olisihan komeaa, jos meilläkin olisi tällainen porukka. Itse kyllä olen jo Kivan lainaaja toisten foorumeiden kautta, mutta halusin tuoda idean tännekin että saadaan viestiä eteenpäin.

Mikrolainat ovat yllättävän tehokas keino auttaa ihmisiä nostamaan itsensä pois köyhyydestä. Meiltä se ei vaadi kuin luottokortin tai visa electronin, pikkuisen ylimääräistä ja hivenen riskinottokykyä hyvän asian puolesta.
Kirjattu

Taitsa

• Vieras
Re: Diabetes-liitto ja Kiva-mikrolainaajaryhmä!
« Vastaus #1 : Kesäkuu 06, 2009, 00:47:25 ap »

Lainaus:

Se ei maksa mitään ja on helppoa.

On pieni riski, että rahat jäävät sille tielle

Mikrolainat ovat yllättävän tehokas keino auttaa ihmisiä nostamaan itsensä pois köyhyydestä. Meiltä se ei vaadi kuin luottokortin tai visa electronin, pikkuisen ylimääräistä ja hivenen riskinottokykyä hyvän asian puolesta.

Pieni riski,luottokortti joka tyhjennetään? Mä en oikein luota tähän juttuun.Nykyaikana on niin helppoa tyhjentää toisen tili,mä en osta mitään netistä luottokortilla.Sori vaan,periaatteesa tämä on ihan ok.juttu.
Kirjattu

Misty

• Lentävä kynä
« Vastaus #2 : Kesäkuu 06, 2009, 01:25:54 ap »

Itseasiassa luulen, että Vivian tarkoitti tuossa että on pieni riski siinä ettei lainanottaja pysty maksamaan takaisin lainaamaansa summaa -> silloin rahat menetetään. Itse olen esimerkiksi lainannut aina takaisin maksetun lainan uudestaan. Eli tavallaan sama raha auttaa montaa ihmistä  

Nuo mikrolainat ovat loistava keino tukea paikallisia ja auttaa ihmisiä parantamaan itse omalla yrittämisellään elämänlaatuaan/ansiotasoaan yms. Olen ollut pitkään kanssa mukana Kivan toiminnassa ja voin vain lämpimästi suositella sitä!  
Kirjattu

vivianv

• Vieras
« Vastaus #3 : Kesäkuu 06, 2009, 09:54:13 ap »

Joo, en tosiaan tarkoittanut, että luottokortille koituisi mitään riskiä (sivuston turva-asiat ovat kyllä kunnossa) vaan että et ehkä saa jokaista lainaa ainakaan kokonaan takaisin. Olikos ne uusimmat prosentit jotain sitä luokkaa, että 6 % ei onnistu takaisinmaksussa, mutta näistäkin suurin osa maksaa ainakin osan lainasta.

Lainattavat summat ovat tyypillisesti hyvin pieniä, voit lainata yhdelle yrittäjälle esim vain 25 dollaria, koko laina koostuu useampien lahjoittajien osalainoista. Sitten kun on jäsen ja ensimmäinen laina on lainattu, Kiva-sivuillesi muodostuu "tili", johon takaisinmaksusuoritukset tulevat.

Tilille voi laittaa myös rahaa kerralla vähän enemmän, niin ei tarvitse puljata joka kerran lainatessa luottokortin kanssa. Tältä tililtä voi nimittäin lainailla haluamileen ihmisille, ja kun rahaa tulee takaisin päin sille samalle tilille, sen voi laittaa uudelleen kiertoon jos haluaa. Näin kaiketi useimmat toimivatkin.

Kivalla on myös Team Finland, jos haluaa johonkin ryhmään ja D-liitto ei asiasta innostu. Lainakohteisiin ja tiimeihin pääsee tutustumaan etukäteen ilman rekisteröitymistäkin.
Kirjattu

Taitsa

• Vieras
« Vastaus #4 : Kesäkuu 06, 2009, 10:04:29 ap »

Okei,täytyy miettiä asiaa.Kiitos tiedoista.
Kirjattu

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #5 : Kesäkuu 06, 2009, 21:59:45 ip »

Hmmm... kiinnostavaa.
Olen yleensä mielelläni tukemassa hankkeita, jotka aktivoivat ihmisiä, erityisesti tyttöjen ja naisten koulutus-/työllistämishankkeita. Tosin minulla on jo nytkin kolme eri avustusjuttua meneillään (Intiassa, Etiopiassa ja Länsi-Afrikassa), mutta tämähän onkin laina...  
D-Team olisi hieno idea!  
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

Hese

• Lentävä kynä
« Vastaus #6 : Kesäkuu 07, 2009, 11:55:39 ap »

Lainaus:

Pieni riski,luottokortti joka tyhjennetään? Mä en oikein luota tähän juttuun.Nykyaikana on niin helppoa tyhjentää toisen tili,mä en osta mitään netistä luottokortilla.Sori vaan,periaatteesa tämä on ihan ok.juttu.

Olen käyttänyt paljon luottokorttia netissä, eikä ikimaailmassa ole ollut mitään ongelmaa. Toki täytyy vähän katsoa, millaisen firman palveluja häyttää.
Kirjattu
Tunne itsesi - mutta älä VAAN kerro kenellekkään.

vivianv

• Vieras
« Vastaus #7 : Kesäkuu 11, 2009, 11:31:06 ap »

Ei sitten tainnut liitossa herättää isompia tunteita Kiva-team Kohtauspaikka?

Unohdetaan koko juttu. Onneksi Kivaan pääsee muutenkin osaksi, ei se tästä ole kiinni.
Kirjattu

Linkkejä