Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6934 jäsentä  •  417408 viestiä  •  19955 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Veppe, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Diabetes ja napakoru ?  (Luettu 11015 kertaa)

Misty

• Lentävä kynä
Re: Diabetes ja napakoru ?
« Vastaus #15 : Kesäkuu 26, 2009, 09:44:10 ap »

Sattui jonkin verran tuo silmän reuna on aika herkkää aluetta. Ota aurinkolasit mukaan näytät toimenpiteen jälkeen aika köniisi saaneelta. Mulla on viiva tummenettu kerran heti kaksi viikkoa toimenpiteen jälkeen En ole uusia laittanut mutta viivat erottuvat vieläkin. Viivan värinä taisi olla musta-harmaa jos oikein muistan (sanoivat että on kestävämpi kuin musta tiedä häntä)
Kirjattu

applefigure

• Lentävä kynä
« Vastaus #16 : Kesäkuu 26, 2009, 11:11:17 ap »

Lainaus:

Tatskoista jotka amatöörit ovat tehneet tulee tuollaisia, ei ammattilaisten tekemistä  

No niin minäkin ajattelin, mutta en uskaltanut ihan varmaksi ruveta huutelemaan, kun ei silviisiin ole aivan satavarmaa tietoa - paitsi että niillä meidän kirjoneuleilla on kyllä vanhojakin tatskoja, jotka on todella siistissä kunnossa. Yks tyyppi kävi kyllä yhtä tatskaansa vähän korjauttamassa, mutta ei se mitenkään levähtänyt ollut.

Mun kynsitäti kauppasi mulle kanssa "kajaliviivoja" mutta en innostunut ainakaan silloin, kun arvelutti se sattuminen. Kuinka kauan ne kestää korjailematta? Vivianin tavoin en kaipaisi mitään meikattua luukkia, mutta olishan se ihan kiva kun olis heti aamusta silviisiin "ilmettä silmässä" ja kajalit valmiina. Siihen kun räpsäis aina ripsivärjäyksen, niin sitähän olis het aamusta diskoon valmis   sitä minä olen harkinnut vakavasti, kun tuo ripsari tahtoo levitä, kun hieroo silmiään. Sitä minä tuppaan tekemään aika usein.  
Kirjattu
I don't care what you think as long as it's about me.....

masukas

• Aktiivinen
« Vastaus #17 : Heinäkuu 03, 2009, 11:31:16 ap »

Ei ole ikinä haittaa ollut napakorustani. Tosin otin sen pois tovi sitten, mutta syynä raskaus ja paisuva maha. Ei diabetes. Hoidat kunnolla lävistyksen niin ei pitäisi eloa haitata  
Kirjattu

liitäjä

• Vieras
« Vastaus #18 : Heinäkuu 03, 2009, 15:39:39 ip »

Markkinoilla on tosiaan hävyttömän epäpuhdasta "kultaa",
on hyvää ja sitten on halpaa....
Halpaa JA hyvää ei ole.
Kirjattu

Misty

• Lentävä kynä
« Vastaus #19 : Heinäkuu 04, 2009, 15:16:12 ip »

Ihan lävityskoruihin suositelluin materiaali jonka ei pitäisi allergisoida (en tiedä jos on superherkkä) taitaa olla titaani.

Kirurginteräksestä tehdään myös koruja mutta jotkut ovat allergisoituneet näille.

Tietysti kun koruja laittaa niiden pitää olla puhtaita. Amnmattiliikkeissä on autoklaavit joilla korut saa varmasti puhtaaksi.

Korjatkaa jos meni väärin  
Kirjattu

Piisamirotta

• Veteraani
« Vastaus #20 : Heinäkuu 06, 2009, 10:32:07 ap »

Minä otin napalävistyksen jouluna 2007. Kunnon paraneminen kesti 1,5 vuotta. Napani mäti kokoajan enemmän tai vähemmän kerrallaan. Hoidin napaani saamieni ohjeiden mukaisesti saippualla ja vedellä sekä mätimistä Bacibactilla+yhdellä antibioottikuurilla, mutta siitä huolimatta lävistys oli kokoajan hieman tulehtunut.  

Aloin desinfioimaan lävistystä säännöllisin väliajoin ja vihdoinkin napa tuntuu tottuneen koruun. Kuuleman mukaan napa on yksi hankalimmista parantumaan ja kunnon paraneminen vie aikaa muutamasta kuukaudesta jopa vuoteen. HArva näet muistaa pestä napaansa kunnolla ja jopa leikkaushoitajien mielestä napa on varsinainen bakteeripesä .

Navan ja haavojen yleisen hitaan paranemisen vuoksi olen haudannut haaveeni nilkkatatuoinnista.
Kirjattu
Piisamirotta
DM1 (pumppu, Humalog)
<i>"On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo." -Nalle Puh-</i>

iddaa

• Vieras
« Vastaus #21 : Heinäkuu 16, 2009, 23:13:56 ip »

mulla on napakoru ei mitää ongelmaa diabeteksen kanssa.. jos tulehtuu nii tulehtuu.. antibioottii vaa:D mul on myös läväri tos korvanipukas eli tragus läväri:D se on tulehtunu ja huomenna lääkärii...että sillai mä käytän lantusta ja novorapidia iha btw
Kirjattu

Linkkejä