Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6900 jäsentä  •  416951 viestiä  •  19922 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Tyypin 1, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Diabetes ja napakoru ?  (Luettu 10123 kertaa)

ahannah

• Vieras
Diabetes ja napakoru ?
« : Huhtikuu 26, 2009, 11:08:12 ap »

Eli oon harkinnut napakorun ottoa ja oon saanut jo luvankin, mutta nyt äiti on alkanut miettiä vaikuttaako se diabetekseen ?   Tahtoisin vähän neuvoa niiltä joilla nyt on napakoru =)
Kirjattu

applefigure

• Lentävä kynä
Re: Diabetes ja napakoru ?
« Vastaus #1 : Huhtikuu 26, 2009, 11:27:57 ap »

Omaan kokemukseen perustuvaa tietoa ei ole mulla, mutta enpä oikein usko, että napakoru sinun diabetestasi maalta merelle nakkaa, jos pidät siitä reiästä hyvän huolen etkä päästä tulehtumaan - ja jos pääsee tulehtumaan, hoidat sen huolella kuntoon. Onhan diabeetikoilla korvakorujakin sun muita läväreitä (?) ja tatskojakin.

Sais nyt joku napakoruinen vastata!  
Kirjattu
I don't care what you think as long as it's about me.....

ahannah

• Vieras
« Vastaus #2 : Huhtikuu 26, 2009, 11:31:41 ap »

Lainaus:

Omaan kokemukseen perustuvaa tietoa ei ole mulla, mutta enpä oikein usko, että napakoru sinun diabetestasi maalta merelle nakkaa, jos pidät siitä reiästä hyvän huolen etkä päästä tulehtumaan - ja jos pääsee tulehtumaan, hoidat sen huolella kuntoon. Onhan diabeetikoilla korvakorujakin sun muita läväreitä (?) ja tatskojakin.

Sais nyt joku napakoruinen vastata!  

Jooh =)  Onhan mulla korviksetkin
Kirjattu

ahannah

• Vieras
« Vastaus #3 : Huhtikuu 26, 2009, 11:45:17 ap »

Onko ketään jolla on napakoru ?
Kirjattu

MiniMi

• Lentävä kynä
« Vastaus #4 : Huhtikuu 26, 2009, 19:00:42 ip »

Mulla oli aikoinaan napakoru joka toimi ihan ok. Jouduin poistamaan sen leikkauksen ajaksi saadessani uuden munuaisen 2005 ja sitten sen takasinlaitto vaan unohtui niin pitkäksi aikaa, että reikä umpeutui. Kohdallani napakorun aika on kyllä förbi, mutta en näe sen laittamiselle mitään esteitä jos vaan huolehtii siitä, ettei reikä tulehdu. Sokereihin ei tietääkseni napakoru vaikuta
Kirjattu
D1 vuodesta -72 + "kaikki" liitännäiset + vähän muitakin juttuja
Kokemus on hyvä opettaja,joka lähettää sikamaisen kalliita laskuja

ahannah

• Vieras
« Vastaus #5 : Huhtikuu 26, 2009, 19:13:44 ip »

Lainaus:

Mulla oli aikoinaan napakoru joka toimi ihan ok. Jouduin poistamaan sen leikkauksen ajaksi saadessani uuden munuaisen 2005 ja sitten sen takasinlaitto vaan unohtui niin pitkäksi aikaa, että reikä umpeutui. Kohdallani napakorun aika on kyllä förbi, mutta en näe sen laittamiselle mitään esteitä jos vaan huolehtii siitä, ettei reikä tulehdu. Sokereihin ei tietääkseni napakoru vaikuta

okei =)   Entä sitten vielä tuosta iästä.. Voiko 12 vuotiaana laittaa jos on vanhempien lupa ?
Kirjattu

liisukka

• Veteraani
« Vastaus #6 : Huhtikuu 26, 2009, 20:07:04 ip »

No täällä yksi napakorullinen höpsö ilmoittautuu...

Laitatin sen viimekesän heinäkuussa ja on se välillä ollut kipea - pumpun letkuilla olen onnistunut sitä reväyttämään ja verta vuotamaan. Nyt VASTA se alkaa olla ok ja aikaa on kulunut jo monta kuukautta... Vaihdoin ekan kerran korua nyt huhtikuussa ja vielä veri virtasi...

Missään vaiheessa se ei ole kunnolla tulehtunut, välillä hieman ärtynyt.

Kylpyläreissuista se ei ole tykännyt kovin hyvää.
Kirjattu
//// / \\\
/// ¨o` \\
/// <> \\\
////I I\\\\\Elämä on ihanaa!

päivikki

• Aktiivinen
« Vastaus #7 : Huhtikuu 26, 2009, 21:19:41 ip »

Vaikutaako tässä hommassa myös se, että miten kenelläkin paranee haavat? Eli jos sulla yleensä paranee haavat kohtalaisen nopeesti, niin voit varmaan harkita korua sillä edellytyksellä että huolehdit extrahyvin reiän hoidosta, mutta nyt on jo kesä niin lähellä, että kannattaisiko jättää syksyyn kuitenkin??? Mut jos sulla on taipumus pitkittyneeseen haavojen paranemiseen, niin oisko viisainta unohtaa koko homma???

pähkäilen vaan, vaikkei kokemusta oo ees lähipiirissä...
Kirjattu

Misty

• Lentävä kynä
« Vastaus #8 : Huhtikuu 26, 2009, 21:28:54 ip »

Useimmissa (ammattilais)paikoissa vaaditaan että alaikäisellä on vanhemmat mukana lävistystapahtumassa tai he soittavat henkilökohtaisesti liikeeseen; on erittäin suuri + paikan ammattitaidosta jos he eivät hyväksy pelkkää lupalappua vaan vaativat vanhempia joko käymään tai soittamaan.

Mut on aika lävistetty myös napa ja kyllä se ihan ok on parantunut. Täytyy kyllä sanoa että napa oli yksi hankalimmista lävistyksistä parantaa mutta kyllä se ajan kanssa parani.
Kirjattu

päiviö

• Jäsen
« Vastaus #9 : Huhtikuu 27, 2009, 06:33:13 ap »

Ei ole napakorua mutta muuten olen välistelty ja tatuoitu. Nenässä oli joskus vuosia sitten, pirun hitaasti parani ja sitten meni ja tulehtui. Syynä luultavasti että läväri oli limakalvolla ja että räpläsin sitä jatkuvaan. Eli käsihygienia kunniaan!
Rustoon otin viime lokakuussa ja kerran sen oon saanut jo tulehtumaan. Eli näköjään tulehduksia tulee herkemmin ja paraneminen on hitaampaa.
Minulla sokerit on olleen suht ok (ei heittele kovin pahasti), mutta jos sokrut viskoo kovastikkin ylösalas voi hoito olla kinkkisempää.
Kirjattu
20. v d1 vuodesta -99, lantuksella ja humalogilla eteenpäin

liitäjä

• Vieras
« Vastaus #10 : Kesäkuu 25, 2009, 16:11:13 ip »

Koruntekijänä aina jankkaan, kultaakin on monenlaista.
Kandee varmistaa mitä metalleja ja kuinka paljon on korussa.
Kuparilla yleensä vahvistetaan kultaa.
Mutta kandee olla hankala ja vaatia tietoa materiaalista, puhdasta kultaa kun ei ole kuin lemmenjoella
Kirjattu

applefigure

• Lentävä kynä
« Vastaus #11 : Kesäkuu 26, 2009, 08:54:10 ap »

Ahaaaa... sen vuoksi siis aikanaan, kun pidin korviksia, tuli tuhelluksia joistakin kultakoruista ja joistakin taas ei. Eli halpaa ei kannata ostaa (?)

Mutta mulla on varmaan joku täti-ikäkriisi, kun tatskan ottaminen kiinnostaa aina vaan enemmän. Hmph. Meillä on töissä pari Todella Tatuoitua tyyppiä, ja vaikka itse en kyllä mitään kirjoneulenahkaa halua, niiden nahkat on aika stydin näköisiä, ja on aina kiva ihmetellä niiden uusia kuvia.
Kirjattu
I don't care what you think as long as it's about me.....

vivianv

• Vieras
« Vastaus #12 : Kesäkuu 26, 2009, 08:59:25 ap »

Tatskat ovat hienoja tuoreina, mutta vuosien kuluessa viivat jotenkin levähtävät ja niistä tulee sellaisten halpojen merimiestatskojen näköisiä. Eli ei mulle, kiitos.

Mutta jonain päivänä otan kyllä kestopigmentoinnin yläluomiin, semmoiset ohuet kestokajalit.  
Kirjattu

Misty

• Lentävä kynä
« Vastaus #13 : Kesäkuu 26, 2009, 09:17:37 ap »

Lainaus:

Tatskat ovat hienoja tuoreina, mutta vuosien kuluessa viivat jotenkin levähtävät ja niistä tulee sellaisten halpojen merimiestatskojen näköisiä.

Tatskoista jotka amatöörit ovat tehneet tulee tuollaisia, ei ammattilaisten tekemistä  

Mulla on myös pigmentoinnit ollut varmaan viimeiset 10 v mutta käytännössä pigmentointiviivat ovat niin ohuet että kyllä se meikin vaatii jos haluaa näyttää meikatulta. Pigmenttiviivat ovat niin ohuet että ne on ilman meikkiä nice to have mutteivat ole samat kuin meikki.
Kirjattu

vivianv

• Vieras
« Vastaus #14 : Kesäkuu 26, 2009, 09:30:36 ap »

Lainaus:

Mulla on myös pigmentoinnit ollut varmaan viimeiset 10 v mutta käytännössä pigmentointiviivat ovat niin ohuet että kyllä se meikin vaatii jos haluaa näyttää meikatulta. Pigmenttiviivat ovat niin ohuet että ne on ilman meikkiä nice to have mutteivat ole samat kuin meikki.  

Mulla ei arkisin ole juurikaan meikkiä, mitä nyt vähän mineraalipohjaa kevyesti kasvoilla, eli ohuetkin viivat olisivat jees. Eli en haekaan kestotällinkiä, vaan normipäivään pikkaisen lisää ilmettä silmiin kun oma väriskaala on niin laimea.

Miten muuten sun kokemuksen mukaan pigmentointi

a)sattui
b)parani
c)vaati laittokertoja
d)on vaatinut vuosien kuluessa uusintalaittoa
e)-viivan väri kannattaa valita
Kirjattu

Linkkejä