Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6950 jäsentä  •  417771 viestiä  •  19977 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi baltrem60, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Diabeetikon matkatodistus ehdotus  (Luettu 16231 kertaa)

d1-nainen

• Lentävä kynä
Re: Diabeetikon matkatodistus ehdotus
« Vastaus #15 : Huhtikuu 13, 2009, 14:50:38 ip »

Mun hoitava taho ei tiedä mun insuliiniannoksia, niin siinä mielessä siitä ei paljon ois hyötyä, vaikka se olisikin kortissa. Viime käynnillä nimittäin ei kysytty mun insuliiniannoksia enkä sitten itsekään tajunnut kertoa, mitä muutoksia olen niihin tehnyt.

Muoks, niin joo siinä tapauksessa, etten itse pysty puhumaan, olisi varmaan tärkeä myös jonkun läheisen numero Suomessa, siltä varalta, että esim. hoitopaikkaan ei saada yhteyttä esim. yöllä tai joutuisi jopa jonottamaan puhelimessa. Jos hoitopaikka nimittäin on terveyskeskus, niin sinnehän ei niin vaan puhelimitse pääse.

Muoks. niin mä ajattelin tässä aluksi pelkästään sitä, mitä todistuksia tarvitaan, että saa viedä lentokoneeseen d-kamaa.
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

Yogi

• Veteraani
« Vastaus #16 : Huhtikuu 13, 2009, 22:27:08 ip »

Lainaus:

Muoks, niin joo siinä tapauksessa, etten itse pysty puhumaan, olisi varmaan tärkeä myös jonkun läheisen numero Suomessa, siltä varalta, että esim. hoitopaikkaan ei saada yhteyttä esim. yöllä tai joutuisi jopa jonottamaan puhelimessa. Jos hoitopaikka nimittäin on terveyskeskus, niin sinnehän ei niin vaan puhelimitse pääse.

Eikö tuota varten ole jo kansainvälisesti tunnettu ratkaisu, nimittäin ICE-koodi kännykkään?
Kirjattu
Aina napit vastakkain ollaan Pöystin kanssa. Ei ole hyvä tämä Pöysti.

Diabetesliiton tiedotus

• Administrator
  • Veteraani
« Vastaus #17 : Huhtikuu 14, 2009, 10:13:42 ap »

Kiitos hyvästä ideasta, jota pohdimme lisää, kun suunnittelemme uusia aineistoja. Tälle vuodelle emme voi luvata uudistusta.

Diabetesliiton tiedotus
Kirjattu

Renzo

• Aktiivinen
« Vastaus #18 : Huhtikuu 14, 2009, 11:31:34 ap »

Lainaus:

Kiitos hyvästä ideasta, jota pohdimme lisää, kun suunnittelemme uusia aineistoja. Tälle vuodelle emme voi luvata uudistusta.

Diabetesliiton tiedotus

Todistus on todella tärkeä, mutta asian saaminen on ollut luvattoman nihkeätä.
Diabetesliiton tiedotus oli todella suuri yllätys jos vertaa kesä-talviaika keskusteluun! Mittasuhteita verratessa, vaikka aika/henkilö, kuinka paljon terveydellisiä haittoja on todettu aiheutuvan diabetekseen varsinkin D_2:lla.  

Tiedotus/Ylläpitäjän toiminta ei tunnu kovin jämäkältä saati asioiden johdonmukaiselta hoitamiselta ja kannanottaminen hakuammuntana? !

Jos vähän laajennetaan matkailuun kuuluvia todistuksia yhtenä esimerkkinä paperi pinoon liittäisin.  

http://www.autoliitto.fi/matkalla_ja_liikenteessa/matkailuasiapaperit/usa-liite/

http://www.autoliitto.fi/matkalla_ja_liikenteessa/matkailuasiapaperit/
Kirjattu
Kun avaan lompakkoni, minulle tulee outo tunne, että raha ei ole enää muodissa.

Misty

• Lentävä kynä
Vs: Diabeetikon matkatodistus ehdotus
« Vastaus #19 : Lokakuu 25, 2011, 12:02:08 ip »

Olen ajatellut työstää tätä ajatusta eteenpäin. Kirjakaupasta löytyy liimalaminointitaskuja (jotka tietysti eilen oli lähikirjakaupasta loppu!) joten en päässyt testaamaan riittääkö tavallinen hieman painavampi nk valokuvauspaperi tuohon korttiin vai tarviiko olla tuhdimpaa. No askartelu jatkuu...  ;) Meikku olisi marraskuun 8 toivottavasti olen siihen mennessä saanut räpellettyä jonkin näköisen "matkakortin" itselle  8)
Kirjattu

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #20 : Lokakuu 25, 2011, 17:45:54 ip »

Ainakin yhtä paljon kuin paperin paksuus, vaikuttaa laminointikalvon paksuus. Laminoin just eilen messuja varten kylttejä ja kalvo oli (Lidlin) 125 micronista. Tuli ihan jämäkät, vaikka paperi olikin tavallista 80-grammaista.

Minkäkokoista korttia suunnittelet, luottokorttikokoistako? Ja mitä tekstiä siihen tulisi?
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

Misty

• Lentävä kynä
« Vastaus #21 : Lokakuu 25, 2011, 21:21:40 ip »

Hyvä tietää  ;) Layout on vähän auki mutta toisaalta korttihan on kaksipuoleinen jos toiselle laittaisi d - logon ja toiselle tekstit. Pitäisi nyt kaivaa niitä laminointitaskuja jostain kävin kolmessa kirjakaupassa kaikissa myytiin ei oota  ???
Kirjattu

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #22 : Lokakuu 25, 2011, 21:36:22 ip »

Mulla olis täällä niitä luottokortinkokoisia. Tuonko, kun seuraavan kerran nähdään vai onko niillä kiire?  ;)
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

Misty

• Lentävä kynä
« Vastaus #23 : Lokakuu 25, 2011, 21:40:30 ip »

Kiitti Äskoo  :D Palataan asiaan jos eivät saa tuonne kirjakauppaan niitä. Lupailivat että olisi ensi viikolla tulossa  ;)
Kirjattu

Misty

• Lentävä kynä
« Vastaus #24 : Marraskuu 02, 2011, 14:29:57 ip »

Olen tehnyt nyt printattavan matkakorttiversion; huom kuvat otettu ilman laminointia kiiltää muuten liikaa.

Mitä mieltä olette?

Kansi
http://aijaa.com/v.php?i=008958988679.jpg

Teksti
http://aijaa.com/v.php?i=009228988652.jpg

Testaan miten käyttäytyy laminoituna myöhemmin tällä viikolla. Tämä oli vasta printtitesti. Tuloste on tehty sillain, että puolet menevät vastakkain kun tulostaa kaksipuoleisena (eli ei tarvitse sommitella kahta lappua päällekkäin)
Kirjattu

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #25 : Marraskuu 02, 2011, 20:21:35 ip »

Näyttä hyvältä  :D Minulta kysyttiin viime perjantaina ensimmäisen kerran tuota todistusta, kun menin pumpun kanssa Hki-Vantaan turvatarkastuksesta läpi. Läpäre oli tietenkin ihan ruttuinen käytyään muutamia kymmeniä kertoja reissussa, mutta kyllä se kelpasi, tosin en usko, että tarkastaja ehti sitä kovin tarkkaan lukea. 
Kirjattu

zebra1

• Lentävä kynä
« Vastaus #26 : Marraskuu 02, 2011, 22:21:33 ip »

Hyvä! Sais näitä kyllä saada ihan valmiinakin, ettei tarviis ite askarrella...

Mulla on muuten ollu sellainen ihan virallinen liiton todistus, joka oli mahdollista taitella kahden pahvin väliin luottokortin kokoiseksi. Siis etu- ja takakanneksi tuli ne pahvit, suojasivat hyvin itse paperia. Onkohan sellaista enää olemassakaan?
Kirjattu
Levemir, Humalog ja metformiini
Keinotekoisesti hengissä, mutta tiukasti elämässä kiinni

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #27 : Marraskuu 03, 2011, 10:51:43 ap »

Misty, hienolta näyttää.

Oletko jo näyttänyt hoitotaholla? Heidänhän sitten pitää suostua tuo täyttämään ja ainakin mulla on lääkärin nimen lisäksi hoitopaikan leima yhteystietoineen sekä tietenkin se tärkein eli pvm (joka muuten ei saisi olla vuotta vanhempi, ettei jossain tarkat tarkastajat riehaantuisi siitä, kuten itselleni kävi Intiassa, kun todistus oli jo 2v vanha).
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

Misty

• Lentävä kynä
« Vastaus #28 : Marraskuu 04, 2011, 10:12:46 ap »

Mulla on itseasiassa Meikku kahdeksaspäivä saas nähdä laittavatko nimmaria  ;)
Kirjattu

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #29 : Marraskuu 04, 2011, 13:56:30 ip »

Mullakin meikku lähenee ja onpa hyvä, kun Antsu mainitsi tuosta 2 vuodesta, nimittäin oma todistuksenikin on 2v 2kk vanha, niin pitäis varmaan pyytää uus ennen kuin lähtee seuraavalle matkalle. Mutta nyt kyllä näyttäis siltä, että olen loppuvuoden Suomessa.
Kirjattu

Linkkejä

Tule meille toimistoassistentiksi!

Julkaistu 13.01.2020 | 12:22

Tule meille suunnittelijaksi!

Julkaistu 13.01.2020 | 12:16