Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6912 jäsentä  •  417187 viestiä  •  19933 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Savoost, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Taas kuntoutukseen--  (Luettu 2213 kertaa)

maikki69

• Aktiivinen
Taas kuntoutukseen--
« : Maaliskuu 28, 2009, 19:41:24 ip »

Menen taas kuukauden päästä Iirikseen näkövamman takia kuntoutukseen. Ihan ilomielin sitä odotan. Opettelen tällä kertaa lisää pistekirjoitusta ja käden taitoja. Saapas nähdä miten vappu menee siellä....
Kirjattu
Kokemus on se minkä saa. kun ei saa sitä mitä haluaa.....

Humalog pumpussa

applefigure

• Lentävä kynä
Re: Taas kuntoutukseen--
« Vastaus #1 : Maaliskuu 28, 2009, 21:46:31 ip »

Hei kivaa kuntoutusjaksoa! Onko sulla kuinka paha  näkövamma jo, kun pistekirjoitusta menet treenaamaan? Tai minkä tyyppinen? Minkälaisia apuvälineitä sulla on tietsikassa tai tarvitsetko niitä vielä? Tsemppiä!
Kirjattu
I don't care what you think as long as it's about me.....

maikki69

• Aktiivinen
Re: Taas kuntoutukseen--
« Vastaus #2 : Maaliskuu 28, 2009, 22:20:15 ip »

Mulla on 86% näkövamma niin sanottu putkinäkö. Oikeassa silmässä mulla on paljon mustia pisteitä ja harmaata kalvoa jotka haittaavat jopa sitä putken näköä. Silmilleni ei voi enää tehdä mitään ne on niin laseroitu kuin vain voi. Olen ajatellut että haluan opiskella jo ajoissa pistekirjoituksen, jos sitä sitten joskus tulee tarvitsemaan.
  Tietokoneella mulla on Zoomohjelma puheella ja sitten vielä mikropuhe. ja lisäksi olen käynyt ATK-kursseilla myös Iiriksessä, kun tuon hiiren osoittimen kanssa on hankalaa välillä nähdä sitä niin voin käyttää näppäinkomentoja. Puhelimessa minulla on Talks, eli puhelin kertoo mulle numerot, nimet viestit jne. Näiden lisäksi mulla on kiikari yhdelle silmälle,suurennuslasi, hyvin tummat aurinkolasit,häikäisylasit ja lukulasit, jotka täytyy kohta vaihtaa.
Kirjattu
Kokemus on se minkä saa. kun ei saa sitä mitä haluaa.....

Humalog pumpussa

Linkkejä

Lääkehoito onnistuu yhdessä

Julkaistu 08.10.2019 | 15:07