Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6908 jäsentä  •  417089 viestiä  •  19928 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Anili, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Kesä-talviaika?  (Luettu 49449 kertaa)

Antsu1

• Lentävä kynä
Re: Kesä-talviaika?
« Vastaus #60 : Maaliskuu 29, 2010, 12:41:46 ip »

No minä en ainakaan itse ole sen paremmin illan virkku kuin aamun torkkukaan. Eli mun on vaan nukuttava tarpeeksi vuorokauden 24 tunnin aikana. Se mitä kello näyttää tai onko pimeää/valoista, on melkein sivuseikka. Ja toki sen aktiivisemman ylhäälläoloajan (joka mulla on siis työpäivän jälkeen) haluaisin mieluumin viettää valoisana aikana työpäivän jälkeen

Ei minua haittaa se, että talvella nyt sattuu Suomen leveysasteilla tuo valoisa aika jäämään melko lyhyeksi, mutta kesäisin häiritsee se, että on pakko käydä nukkumaan ajoissa, siis vielä, kun vois nauttia valosta, jotta seuraavana aamuna pääsee ajoissa ylös.
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #61 : Maaliskuu 29, 2010, 13:44:54 ip »

Lainaus:

kesäisin häiritsee se, että on pakko käydä nukkumaan ajoissa, siis vielä, kun vois nauttia valosta, jotta seuraavana aamuna pääsee ajoissa ylös.

Joo koululaisia koskee myös tuo juttu kesäajan vaihduttua, kun pitäisi mennä nukkumaan, kun on vielä valoisaa. Kesällä ongelmaa ei tietenkään heillä ole, kun ei ole kouluakaan.
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #62 : Maaliskuu 29, 2010, 14:35:30 ip »

Minä olen niin valoriippuvainen, että alan heräillä kevättalvella ihan itsestäni aamulla normaalia aikaisemmin. Siinä vaiheessa, kun kelloja siirretään, minun elimistöni on jo valmiiksi sen tunnin edellä.  
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

Renzo

• Aktiivinen
« Vastaus #63 : Maaliskuu 29, 2010, 14:52:56 ip »

Lainaus:

Minä olen niin valoriippuvainen, että alan heräillä kevättalvella ihan itsestäni aamulla normaalia aikaisemmin. Siinä vaiheessa, kun kelloja siirretään, minun elimistöni on jo valmiiksi sen tunnin edellä.  

Pysyykö sama vire syksyllä, kun käännetään kelloa taakse päin, että täysipimeys on kello 16 ja... ?  
Kirjattu
Kun avaan lompakkoni, minulle tulee outo tunne, että raha ei ole enää muodissa.

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #64 : Maaliskuu 29, 2010, 16:27:17 ip »

Lainaus:

Lainaus:

Pysyykö sama vire syksyllä, kun käännetään kelloa taakse päin, että täysipimeys on kello 16 ja... ?  

Syksyllä ei pysy minkäälainen vire, vaan alan nukkua talviunta, josta heräilen maaliskuun alkupuolella.  
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #65 : Maaliskuu 29, 2010, 23:21:05 ip »

Joku proffahan ehdotti, että alettais tekemään talvella lyhyempää ja kesällä pitempää työpäivää. No mulle sopis kyllä toisin päin, kun eihän kesäkuumalla mitään jaksa tehdä . Mutta sitähän vois valita, että toiset toisinpäin ja toiset toisinpäin.
Kirjattu

applefigure

• Lentävä kynä
« Vastaus #66 : Huhtikuu 04, 2010, 12:03:01 ip »

Minäkin voisin tehä talvella pidempää päivää, kun ainakin pahimpaan loska- tai kaamosaikaan on aivan sama mitä sitä tekee, voi olla sisällä töiden kimpussa ihan hyvin ja raahautua kodin ja työn väliä taikinanaamana.

Kesällä voisin ihan mielelläni tehdä lyhyempää päivää ja nauttia enemmästä vapaa-ajasta.

Ja nyt meni tämä keski-ikäinen täti entistäkin pahemmin sekaisin, kun olin tuossa Suomen itäpuolella kesäaikaan siirtymisen aikoihin. Ensin piti siirtää kello aikaeron takia tunnin eteenpäin ja jo muutaman päivän päästä uudelleen, kun siirryttiin kesäaikaan. Huuuuhhh... Ikää kun on tullut tuo pikkusen rapsakat 20, niin keho vaan ei ihan tuosta vaan taivu noihin muutoksiin - varsinkaan tuohon suuntaan.
Kirjattu
I don't care what you think as long as it's about me.....

Renzo

• Aktiivinen
Vs: Kesä-talviaika?
« Vastaus #67 : Helmikuu 08, 2011, 21:22:28 ip »

Nyt oltaisiin ajoissa eikä tulisi tunnetta talvi yllätti autoilijan:    http://www.kaleva.fi/uutiset/venaja-luopuu-talviajasta/888220    ;D   http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/Ven%C3%A4j%C3%A4%20luopuu%20stressaavasta%20talviajasta%20/art-1288367850935.html
Diabetesliitosta en ooo ihan varma ehtiikö tulevaan!! ?    ??? ??? ::)
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 08, 2011, 21:28:16 ip kirjoittanut Renzo »
Kirjattu
Kun avaan lompakkoni, minulle tulee outo tunne, että raha ei ole enää muodissa.

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #68 : Helmikuu 08, 2011, 21:58:21 ip »

Onko venäjällä se ns kesäaika sitten ns alkuperäinen aika? Meillähän ns talviaika on se alkuperäinen, jota elettiin läpi vuoden, ennen kuin alettiin siirtymään kesäaikaan.
Kirjattu

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #69 : Helmikuu 09, 2011, 12:22:41 ip »

Onko venäjällä se ns kesäaika sitten ns alkuperäinen aika? Meillähän ns talviaika on se alkuperäinen, jota elettiin läpi vuoden, ennen kuin alettiin siirtymään kesäaikaan.
Veikkaisin, ettei olisi. Päättivät nyt vaan valita sen :D Ja arvausta kaikki tyyni.

Mullekin sopis se jatkauaan kesäaikaan jääminen, eli ei mitään väliä kunhan vaan ei se talviaika 8) :P
Kirjattu
Antsu1

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #70 : Helmikuu 09, 2011, 12:36:16 ip »

Saa nähdä seuraako Suomi Venäjää. Islannissa ei ole ollut tuota siirtymää koko aikana, vaan läpi vuoden on oltu samaa aikaa.
Kirjattu

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #71 : Helmikuu 09, 2011, 12:42:18 ip »

Mä luulen, että se suuntaus ratkaisee minne tuo talouselämä enemän vetää, siis mikä suunta katsotaan maalle parhaimmaksi
Kirjattu
Antsu1

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #72 : Helmikuu 09, 2011, 12:48:58 ip »

Mä luulen, että se suuntaus ratkaisee minne tuo talouselämä enemän vetää, siis mikä suunta katsotaan maalle parhaimmaksi

Niinpä, ihme, että Islanti on kuitenkin pystynyt pienenä maana pitämään oman aikansa vuosikymmenet. Se mielestäni osoittaa, ettei asialla ole niin suurta merkitystä kuin luullaan, siis talouselämän kannalta. (Ellei sitten maan talouskriisi johdu siitä  :o ;)) Mutta kyllähän Suomelle Venäjän-kauppa on aika tärkeä ja tulee koko ajan tärkeämmäksi.
Kirjattu

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #73 : Maaliskuu 26, 2011, 09:55:18 ap »

Ensi yönä taas siirrytään tuohon keinotakoiseen kauhistukseen, toivottavasti viimeistä kertaa tämän maan historiassa.
Kirjattu

Philomela

• Vanha tekijä
« Vastaus #74 : Maaliskuu 26, 2011, 09:59:49 ap »

Ensi yönä taas siirrytään tuohon keinotakoiseen kauhistukseen, toivottavasti viimeistä kertaa tämän maan historiassa.

Voiko tätä toivoa jostain erityisestä syystä?  Hyvä se olisi, tämä siirtyminen eestaas on syvältä  >:(
Kirjattu

Linkkejä