Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6916 jäsentä  •  417191 viestiä  •  19934 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Lucas56, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Kesä-talviaika?  (Luettu 49897 kertaa)

applefigure

• Lentävä kynä
Re: Kesä-talviaika?
« Vastaus #30 : Maaliskuu 30, 2009, 23:19:55 ip »

Virkaihmisistä ja liukumista: Minäkin olin virkahenkilö aikanaan, kun tuo kesäaika oli olemassa ja meillä jopa liukumat käytössä. Mudda mudda. Kun tein päivystysluontoista hommaa 8 reikäleipä - 16.15, niin ei liu'uttu eikä saatu tuntia hyvää. Korvattiinko se jotenkin? No EI. Mun työkaveri oli joku "#!¤%¤ "talonmies" joka ei olis ajanut omaa etuaan vaikka henki olis siitä ollut kiinni ja meikä taas oli nuoremmansorttinen ja oikeastaan mistään tietämätön. Tosin oli meillä työkaveri, joka tuli joka aamu klo 9 ja lähti klo 15.15, kun kerran oli se liukuma (MEILLÄ ei ollut silloin kellokortteja, vaikka niitä minä ja se mun työkaveri kovaan ääneen vaadittiin...) niin kai se sitten käytti ne meidän liukumat ja kesätunnit. Hyvä kun kelepas...

Nykyvirmassa on liukumat, virallisesti seitsemästä puoli kymmeneen, mutta niistä nyt lipsutaan herttaisesti puoleen jos toiseen. Kun mä menen "aamuvuoroon" niin menen reilustikin ennen seitsemää ja noh, "iltaan" en oikeastaan koskaan mene paljon yhdeksän jälkeen. Pois saa virallisesti lähteä milloin huvittaa klo 15.15 ja 19.00 välillä. Meikkis lähtee yleensä vartin yli neljä tai jotain... Mutta hyvin siinä ehtii asiat hoitaa "normaaliaikaa" duunaavien kanssa tai ainakin lounaalla käydä ja siinä tsäbistä työ- ja kotiasiat. Ainakin meillä. Teillä voi Antsu asiat tietysti olla hankalammin ja työ niin vahvasti tiimiluonteista, että kaikkien olis välttämättä oltava kauemmin yhtäaikaa paikalla. Silloinhan liukumat ei oikein hyvin toimi, ja silloin voisi yrittää sopia jotain "puolipakollista" aikaa, milloin koko popula olisi läsnä useamman tunnin ajan.
Kirjattu
I don't care what you think as long as it's about me.....

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #31 : Maaliskuu 30, 2009, 23:28:59 ip »

niin sinänsä tää kyllä on d-liiton asia, että meikäläisillä saattaa saada hoidon sekaisin aika pitkäksi aikaa, esim. kun pumpun siirtää illalla uuteen aikaan, saattaa vaikka aamuyön alhaiset inskantarpeet ja aamun korkeat osua aika vääriin kohtiin... hankala arvioida, kauanko keholta kestää siirtyä uuteen systeemiin.

Tänään nukuttiin pommiin, ko tyttö heräsi oman sisäisen kellonsa mukaan, vasta 8:40..ei hoksattu laittaa kelloa soimaan ko tuohon Lailan heräämiseen ajoissa on voinut luottaa.

Muuten tykkään kesä- ja talviajasta, ikäänkuin kerralla jouduttaa sekä kevään valoistumista että syksyn pimenemistä!
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #32 : Maaliskuu 30, 2009, 23:32:59 ip »

Mä en ole pumpun kelloa edes siirtänyt ja voipi olla, etten siirräkään, onpahan valmiina syksyä varten talviajassa  
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #33 : Maaliskuu 31, 2009, 08:44:49 ap »

Lainaus:

Mä en ole pumpun kelloa edes siirtänyt...

Oho, emmääkään!  
*menee säätämään asetuksia*
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

Hese

• Lentävä kynä
« Vastaus #34 : Maaliskuu 31, 2009, 09:51:00 ap »

Lainaus:

Muuten tykkään kesä- ja talviajasta, ikäänkuin kerralla jouduttaa sekä kevään valoistumista että syksyn pimenemistä!

Öh....

En kyllä ymmärrä. Nytkin on aamuisin tunnin kauemmin pimeää.

Niinkuin jo sanoin, täysin hölmöläisten hommaa. Otetaan toisesta päästä tunti ja lisätään toiseen päähän.
Kirjattu
Tunne itsesi - mutta älä VAAN kerro kenellekkään.

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #35 : Maaliskuu 31, 2009, 09:58:55 ap »

Ja vaikka tunnenkin selvästin vähemmistöön jääväni, niin haluan, HALUAN,  HALUAN ,  H A L U A N pitää kesäajan .
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

Hese

• Lentävä kynä
« Vastaus #36 : Maaliskuu 31, 2009, 10:09:00 ap »

Kyllähän minäkin kesäajan. Jos kesäajalla tarkoitetaan sitä, kun on lämmintä, aurinko porottaa, kärpäset surisevat korvissa, hyttyset pistelevät paljaaseen py - eiku - selkään ja käydään aitan nurkalla hörppäämässä suoraan pullon suusta taskulämpöisempää neekerirommia (yök - se oli nuorena).

Mutta tuota kellojen siirtoa???
Kirjattu

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #37 : Maaliskuu 31, 2009, 10:15:52 ap »

Jos siirryttäis kerran, siis ihan kellonaikoja myöten, kesäaikaan... Mulle sekin sopisi hyvin. Eli jatkettais tästä vaan syksyllä ja eteenpäin kelloja kääntämättä

Niinkauan kuin yhteiskunta lähes kaikissa muodoissaan elää kellon mukaan, niin tosiaan itse nauttisin enemmän vähän valoisammista ja myös lämpimämmistä illoista. Tarkenis töiden jälkeen vähän pidempäänkin istua terassilla ilman pitkähihaista pusakkaa
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

Ultsi

• Lentävä kynä
« Vastaus #38 : Maaliskuu 31, 2009, 10:18:53 ap »

Pidetään vaan kesäaika!
Kirjattu
D2

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #39 : Maaliskuu 31, 2009, 10:25:48 ap »

Mulle sopis parhaiten sellainen pelkkä talviaika, että tästä päivästä hypättäis suoraan tuonne syyskuun alkuun ja tuo väliaika jätettäis kokonaan väliin, on se niin rasittavaa, kun hiki valuu ja kuuma koko ajan  
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

applefigure

• Lentävä kynä
« Vastaus #40 : Maaliskuu 31, 2009, 10:41:02 ap »

No niin, nyt lähti raisu lapasesta kokonaan  
Kirjattu
I don't care what you think as long as it's about me.....

Renzo

• Aktiivinen
« Vastaus #41 : Huhtikuu 04, 2009, 16:17:33 ip »

Lainaus:

Lainaus:

Jos siirryttäis kerran, siis ihan kellonaikoja myöten, kesäaikaan... Mulle sekin sopisi hyvin. Eli jatkettais tästä vaan syksyllä ja eteenpäin kelloja kääntämättä

Sama juttu, en välitä yhtään kellonaikojen siirtämisestä, vaikka kesä-/talviaika ei mitään ongelmia tuotakaan itselleni. Tuntuu vaan niin turhauttavalle siirrellä kellonaikoja edestakaisin puolen vuoden välein

Miten D-liitossa päättäjät  paneutuvan  akatemiatukija Timo Partosen raporttiin, koska joka kevät asia nostetaan esille, mutta mitään ei tehdä millään tasolla asian hyväksi vai ei kuulu meille?…..  
Onko D-liitolla kesäajasta omaa näkemystä?  

http://www.ktl.fi/portal/suomi/julkaisut/kansanterveyslehti/lehdet
_2005/6_2005/sisaisen_kellon_hairiot_saattavat_selittaa_monen
_sairauden_synnyn/
Kirjattu
Kun avaan lompakkoni, minulle tulee outo tunne, että raha ei ole enää muodissa.

Renzo

• Aktiivinen
« Vastaus #42 : Lokakuu 26, 2009, 13:22:06 ip »

Lainaus:

Haastetaan ja valtuutetaan Diabetesliitto ajamaan kesä ja taviajan poistamisesta, koska sisäisen pääkello ei tottele mahtikäskyä! Aivan järjetön oivallus, millä saadaan tehtyä haittoja  erittäin paljon, jos verrataan saatuun ns. hyötyyn. Tutkijat ovat todenneet, ettei hyötyjä synny olenkaan, vaan syntyy turhia kuluja!!  

Perutaan haaste?
Diabetesliiton hallitus / tiedotus Ylläpitäjä ei kommenttia!?  Olisi luullut, että edes  hallituksen 13:sta jäsenestä jollain olisi ollut kiinnostusta sen verran yhteisten asioiden hoidossa , että edes kommentin verran!?

Kirjattu
Kun avaan lompakkoni, minulle tulee outo tunne, että raha ei ole enää muodissa.

Diabetesliiton tiedotus

• Administrator
  • Veteraani
« Vastaus #43 : Lokakuu 28, 2009, 09:15:03 ap »

Hei. Aloitteen asioiden käsittelemiseksi Diabetesliiton päättävissä elimissä voi tehdä Diabetesliiton liittohallituksen tai -valtuuston jäsenille, joiden yhteystiedot ovat liiton verkkosivuilla. Sivustolla on myös liiton asiantuntijaelinten eli lääkärineuvoston ja ravitsemustoimikunnan kokoonpanot.

Liittohallituksen ja -valtuuston jäsenten yhteystiedot löytyvät tämän sivun kautta: http://www.diabetes.fi/sivu.php?artikkeli_id=32 (Diabetesliitto > Päättäjät > valitse vasemmasta navigaatiosta joko Liittohallitus tai Liittovaltuusto).

Lääkärineuvoston ja ravitsemustoimikunnan kokoonpanot selviävät täältä: http://www.diabetes.fi/sivu.php?artikkeli_id=820 (Diabetesliitto > Asiantuntijaelimet > valitse vasemmasta navigaatiosta joko Lääkärineuvosto tai Ravitsemustoimikunta).

Ystävällisin terveisin
Pirita Salomaa
Verkkotoimittaja
Diabetesliitto
Kirjattu

Hese

• Lentävä kynä
« Vastaus #44 : Lokakuu 28, 2009, 10:37:14 ap »

Olen yhä sitä mieltä, että tämä on täysin hölmöläisten touhua. Muistaako kukaan kertomusta hölmöläisistä, jotka leikkasivat peiton yläpäästä kaistaleen ja neuloivat sen alapäähän, että saisivat jaloillekin peittoa? Tämä on ihan sama juttu. Aurinko kiertää rataansa ja päivä EI pitene yhtään kellon siirtämisellä. Jos saadaan illalla valoisampaa, niin aamulla on pimeämpää. Näin se vaan on. Kuka kertoisi tämän noille päättäjille?
Kirjattu

Linkkejä

Lääkehoito onnistuu yhdessä

Julkaistu 08.10.2019 | 15:07