Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6916 jäsentä  •  417191 viestiä  •  19934 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Lucas56, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Kesä-talviaika?  (Luettu 49898 kertaa)

Renzo

• Aktiivinen
Kesä-talviaika?
« : Maaliskuu 28, 2009, 14:21:01 ip »

Haastetaan ja valtuutetaan Diabetesliitto ajamaan kesä ja taviajan poistamisesta, koska sisäisen pääkello ei tottele mahtikäskyä! Aivan järjetön oivallus, millä saadaan tehtyä haittoja  erittäin paljon, jos verrataan saatuun ns. hyötyyn. Tutkijat ovat todenneet, ettei hyötyjä synny olenkaan, vaan syntyy turhia kuluja!!  
Kirjattu
Kun avaan lompakkoni, minulle tulee outo tunne, että raha ei ole enää muodissa.

Antsu1

• Lentävä kynä
Re: Kesä-talviaika?
« Vastaus #1 : Maaliskuu 28, 2009, 19:29:51 ip »

Joo, minullekin sopisi hyvin, että elettäisiin aina ns. kesäaikaa. Talvella kun on jokatapauksessa pimeää, niin eipä tuo itselläni ainakaan paljoa vaikuttaisi.

Toisaalta tykkään kyllä kovasti tästä nykysysteemistäkin eikä kehokaan reagoi tuohon tunnin siirtoon oikein mitenkään
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

applefigure

• Lentävä kynä
« Vastaus #2 : Maaliskuu 28, 2009, 21:59:45 ip »

EI kun talviaikaa! Minen osaa tottua kesäaikaan! MINÄ haluan elää talviaikaa. MINÄ MINÄ MINÄ!!! EI KESÄAIKAA, EI!!! NUKUTTAA MAANANTAINA! EI
Kirjattu
I don't care what you think as long as it's about me.....

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #3 : Maaliskuu 28, 2009, 23:16:32 ip »

Talviaika on se oikea aika, sopisi kyllä minullekin. Aika äkkiä siihen kyllä tottuu, mutta kun huomenna sattuu olemaan aikainen herätys, niin se on sitten vielä tuntia aikaisemmin   mutta ennen puolta päivää tapahtuvat herätykset on joka tapauksessa liian aikaisia  
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #4 : Maaliskuu 28, 2009, 23:24:58 ip »

Mä olen reissatessa tottunut aikaan kuin aikaan eli missäpäin maailmaan vaan, olkoon sitten talvi- tai kesäaika.

Ainoa missä ajan kanssa oli vähän enemmän aina funtsimista oli siellä päivämäärärajan lähettyvillä, kun meinasi sekoilla edestaas lennellessä siitä mikä päivä nyt olikaan, milloin elettiin samaa päivää kahdesti ja milloin taas yllättäen siirrytttiin seuraavaan

Jopa leotojen varaaja sekosi tuossa hullunmyllyssä, kun lenotpakettiamme kursi kasaan Meinasi käydä niin, että olis jääty yhdelle pikkusaarelle viikoksi parin päivän sijaan. No toisaalta olishan siellä pidempäänkin ollut...
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #5 : Maaliskuu 29, 2009, 08:32:01 ap »

Mä en taho oppia uuteen aikaan, kestää n. 2 kuukautta, että homma alkaa olla hanskassa. Samoin täällä on yks lekuri, joka samaa valitti. Ja kun miettii tuota kellonajan siirron hyötyä, niin onpa suuri, joopa joo.
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

Kaisa81

• Lentävä kynä
« Vastaus #6 : Maaliskuu 29, 2009, 13:05:57 ip »

Mun mielestä kesäaikaan siirtyminen on mukavaa, mutta eipä se kyllä yhtään haittaisi, vaikka koko vuosi elettäisiin samassa ajassa. Huomenna ei ole sen vaikeampi herätä kuin muulloinkaan. En ole ollut 2 viikkoon töissä ja huomenna taas alkaa työt, joten joka tapauksessa pitää herätä monta tuntia aikaisemmin kuin mitä olen nyt viime päivät heräilly.
Kirjattu

Kataja

• Intoilija
« Vastaus #7 : Maaliskuu 29, 2009, 13:18:39 ip »

Mulle sopisi tämä talvi- eli normaaliaika koko ajan. Tai lyhyempi kesäaikajakso.
Kirjattu

ergava

• Veteraani
  • D2 Keliakia
« Vastaus #8 : Maaliskuu 29, 2009, 13:56:09 ip »

No niin, taas on tunti päivästä pöllitty ja töihin menneillä yöstä.

Vai miten se oli?
Kirjattu
D2 vuodesta 1997 ja Keliakia n.1995
Menee toistaiseksi : Levemir 14yks, Metforem 750mg 1,Trajenta 1 aamulla, Met 2 illalla,  ASA-ratiopharm 50mg, Magnesium,  vitamiineja

applefigure

• Lentävä kynä
« Vastaus #9 : Maaliskuu 30, 2009, 08:32:31 ap »

Helekkarin viistoista   Mulla oli tietysti SE kännykkä jäänyt talviaikaan, johon illalla laitoin herätyksen. Enkähän mä illalla sitä tarkastanut, että mitä se tiuku repi. Laitoin vaan toosan soimaan klo 6.30 kun ajattelin nukkua vähän pidempään. Noh, isäntä siinä sitten herättelee keskellä yötä, että milloinka rouva arveli lähteä töihin. Minä olin ärmäkkäänä, että perhana mulla on kello soimassa puoli seittemältä, mitä siinä toista puistelet. "No kun kello on kymmentä vaille seitsemän" toteaa taloutemme herrahenkilö.

Aika napakasti mä poukkasin sängystä, kävin suihkussa ja syöksyin lääkekaapin kautta baanalle... Mutta vieläkin on olo kuin olisi vahingossa joutunut johonkin Lintsin vitkuttimeen. Ihan pihalla (ja miten se normaalipäivästä eroaa....)  
Kirjattu
I don't care what you think as long as it's about me.....

MiniMi

• Lentävä kynä
« Vastaus #10 : Maaliskuu 30, 2009, 09:23:10 ap »

Lainaus:

Ihan pihalla (ja miten se normaalipäivästä eroaa....)  

Olo niinku meikkiksellä, vaikkei mulla kellon kanssa ollutkaan ongelmia (joten mulla tää nyt on ihan normi-maanantaipäivä)
Kirjattu
D1 vuodesta -72 + "kaikki" liitännäiset + vähän muitakin juttuja
Kokemus on hyvä opettaja,joka lähettää sikamaisen kalliita laskuja

Hese

• Lentävä kynä
« Vastaus #11 : Maaliskuu 30, 2009, 09:50:15 ap »

Kyllähän tämä koko kesäaikaidiotismi on täysin järjetöntä. Ihan hölmöläisten touhuja. Muistattehan sen hälmöläisjutun, kun liian lyhyttä peittoa korjattiin niin, että yläpäästä otettiin suikale ja neulottiin se alapäähän. Tämä on täysin vastaavaa. Otetaan aamusta yksi tunti ja lisätään se iltaan. Ja mitä ihmeen energiaa se säästää, poltetaanko niitä valoja aamupimeällä vai iltapimeällä?

Toiseksi, jos kerran halutaan, että olisi illalla tunti valoisampaa, niin silloinhan tämä pitäisi tehdä Suomessa talvella, eikä kesällä, kun on muutenkin yötä päivää valoisaa.

Kolmanneksi, juurihan eräs tutkija sanoi, että tästä hullutuksesta tulee kustannuksia paljon enemmän, kuin saadaan sitä mukamassäästöä. Lisäksi kukkoa ei voi siirtää kesäaikaan, eikä likikään kaikkia ihmisiäkään.

Ja vielä - aina syksyllä sanotaan, että palataan normaaliaikaan. Eli sanotaan suoraan, että talviaika on normaaliaika - siis kesäaikahan on silloin humpuukiaika.
Kirjattu
Tunne itsesi - mutta älä VAAN kerro kenellekkään.

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #12 : Maaliskuu 30, 2009, 11:20:33 ap »

Lainaus:

Toiseksi, jos kerran halutaan, että olisi illalla tunti valoisampaa, niin silloinhan tämä pitäisi tehdä Suomessa talvella, eikä kesällä, kun on muutenkin yötä päivää valoisaa.

Just noihan se menee eli mitkään "järki"perustelut ei oikein osu. Eli mikä on se todellinen syy tähän hullutukseen? Ei voi olla sekään, että muutkin maat siirtyy kesäaikaan, tässä ollaan joka tapauksessa eri ajassa kuin useimmat maailman maat. Täytyy olla joku, joka käärii tästäkin rahat taskuunsa  
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

Yogi

• Veteraani
« Vastaus #13 : Maaliskuu 30, 2009, 12:00:39 ip »

Eikö ollut niin, että kesäajasta oli jotain hyötyä Keski-Euroopan maille (en nyt muista mitä). Pohjoismaille siitä on pelkkää haittaa. EU:hun liittymisen jälkeen eri aika EU:n kanssa olisi tuottanut niin paljon ongelmia, että täällä päätettiin siirtyä kesäaikaan synkronisesti EU:n kanssa. Voin muistaa väärinkin.
Kirjattu
Aina napit vastakkain ollaan Pöystin kanssa. Ei ole hyvä tämä Pöysti.

TonninStiflat

• Lentävä kynä
« Vastaus #14 : Maaliskuu 30, 2009, 12:07:32 ip »

Eiks toi kesäaika ollu jo paljon ennen EU-jäsenyyttä.
Haluttiin pitää sama aika tai aikaero suurimpiin keskieuroopan maihin.

Tonni
Kirjattu
\|||/ TonninStiflat Vantaa
(o o) NHH, Monipistoshoito D2, Verenpaine ja
-(_)- keuhkoputkenahtaumatautinen.

Linkkejä

Lääkehoito onnistuu yhdessä

Julkaistu 08.10.2019 | 15:07