Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Sensorointi menossa  (Luettu 19091 kertaa)

H1

• Vanha tekijä
Re: Sensorointi loppui
« Vastaus #105 : Toukokuu 14, 2009, 20:29:41 ip »

Mulla meinas kanssa hermo mennä kun KUUSI tuntia olin kuunnellu pumpun/sensorin herjoja... ei niin millään syttyny ensinnäkään lähettimen vihreä valo ja sitten tuli millon mitäkin herjaa huonosta sensorista ja signaalista jne. En kuitenkaan luovuttanut vaan annoin sensorin olla nahkassa (läskissä) mutta niin ettei sensori ollu päällä (sitä herjailua ei nimittäin vaan jaksa kuunnella). Ja koska sensorit on kalliita, niin aattelin kysyä ennen kuin revin irti...

Laitoin viestiä sekä d-hoitajalle että edustajalle, jolta tulikin selitys että se lähettimen vihreä valo on vain merkki siitä että sensorilla on jotain sanottavaa eli että on imeny kudosnestettä riittämiin. Ehdotti että laittaisin sensorin n. 30-60 min ennen kuin laitan lähettimen. Epäilin nimittäin myös että lähettimessä on vikaa (vaikka olikin tuore patteri latauslaitteessa jne.).

Tämä keino on kyllä tepsinyt. Ja sitten vaan hiton pitkää pinnaa... sanoin kyllä että jos tää menee näin vaikeeks ni antaa olla. Ilmeisesti mun manailut tehos, koska pari vikaa sensoria on menny puolen tunnin varoajalla, mutta muuten ok  

Se lähetin kai toimii ladattuna useamman sensorin ajan, vai muistanko ihan mettään? Ehkä muistan. Mutta jos oot saanu lähettimen niin kyllä se on ollu täyteen ladattu eikä vika ehkä ole siinä....paitsi että lähettimen toiminta-aikakin on rajallin 1-2 vuotta riippuen käytöstä.

Tosi harmi ettet saanu toimimaan.
Kirjattu
DM1, pumpussa Humalog

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #106 : Toukokuu 15, 2009, 10:28:57 ap »

No sitten loppujen lopulta n 12 tunnin yrittämisen jälkeen se lähtikin yllättäen toimimaan ja on toiminut siitä asti eli herätti yöllä mittaamaan sokereita jne. Eli kaikki laitteet sittenkin kunnossa, mutta kyllä siinä vähän jo epäilys alkoi tulla mieleen, kun kymmeniä hälytyksiä milloin milläkin nimikkeellä. Jatkuvaan käyttöön ainakin tälläisella meiningillä olisi kyllä minulle turhan työlästä, jos joka kolmas päivä menisi lähes kokonaan vehkeen säätely-yrityksiin. Mutta onhan näitä muitakin merkkejä.
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

SaidAnnikki

• Veteraani
  • Paradigm 715 / 7.6.2013 NovoRapid
« Vastaus #107 : Toukokuu 15, 2009, 19:17:44 ip »

Lainaus:

En nyt jaksa kahlata koko ketjua läpi, mutta...sensori on nahassa. Ja sensorin verensokeriarvo näyttää n. 4 mmol korkeampaa arvoa kuin mittari..onko tässä nyt joku vialla...?

No, näköjään heti ensimmäinen viesti koski juuri outoja arvoja...

Siis sensori mittaa keskiarvoa ja se on aina myöhässäkin siihen arvoon, minkä itse juuri olet mitannu. Itsellä oli juuri 3 vrk sensori ja arvot ei täsmänneet koskaan omaan mittaukseen, eroa oli välillä aikalaillakin. Kannattaa luottaa siihen omaan mittaukseen, se on oikea arvo juuri sillä hetkellä. Sensorin arvot oli mulla aina korkeammalla.

Hyvin kuulemma meni ja kuulun oikein parhaaseen A-ryhmään sanoi lääkäri, kun sensorin käyriä katteli, vaikka itsellä oli ihan muunlainen tunne ja kuinka ollakaan ei pahemmin mitään niitä haittoja ollu niinä päivinä kun sensori oli. Antohan taas uskoa et korkeat ja matalat sokerini on vain hetkellisiä ja osaan korjata ne hyvin.
Kirjattu
*Tuuri se on huonokin tuuri* :)

Rouva -77

• Vanha tekijä
« Vastaus #108 : Toukokuu 17, 2009, 16:18:24 ip »

Mulla on ollu ihan uskomattoman huono tuuri tuon sensorin kanssa!! Lopputulos on nyt se, että olen mitä ilmeisimmin saanut koko laitteen hajalle!!  

Heti torstaina, kun sain sen, vauva huitaisi laitteen käsistäni kovalle laattalattialle. Koko laite meni pimeäksi, jonka jälkeen alkoi kysellä pattereita. No, yritin vaihtaa pattereita, mutta ilmoitti koko ajan, että hylätty patteritesti. Vihdoin hyväksyi kuitenkin jonkun patterin, mutta kulutti kolmessa päivässä sen tyhjäksi... Juuri äsken yritin vaihtaa uuden patterin, mutta eipä hyväksynyt enää mitään patteria! Nyt en sitten saa koko pariston kantta enää auki, kun kiersin sen niin tiukalle kiinni, kun ajattelin, että jos jätän liian löysäksi kannen tms...Siis apua, miten mä kehtaan mennä huomenna hoitajalle palauttamaan laitetta ja kertoa, että menin sitten hajoittamaan koko laitteen!! Joudunko itse korvata?!

Edellinen sensorointi pari vuotta sitten meni sekin mönkään jostain käsittämättömästä syystä...Muistan kurkkineeni keskellä yötä kerrostalomme ikkunoista ulos, kun jonkun auton varashälytin vaan soi ja soi...No, sehän olikin minun sensori, joka ei vaan toiminut!!  

Voiko jollain olla näin huono tuuri!!  
Kirjattu
D1 vuodesta -92, Spirit-pumpussa Novorapid vuodesta -07.

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #109 : Toukokuu 17, 2009, 17:23:03 ip »

Mä jo luulin, että olen ainoa, jolla on ollut tämän kanssa vaikeuksia  

Vaikka nyt onkin toiminut pari päivää, niin koko ajan saa varoa, ettei irtoa nahasta, tarrat repsottaa eikä meinaa pysyä kiinni ja olen käyttänyt aikaa sitten jo kaikki varatarratkin. Suihkussa tarrojen alle menee vettä, joka jää pyörimään sinne lähettimen ympärille. Sensori on herättänyt mut n kertaa, vaikka kuinka yrittäisin kalibroida juuri ennen nukkumaanmenoa, mutta sillä on ihan oma aikataulunsa. Nyt se on mulla reidessä, housut hankaa sensoria ja jos nukun mahallani, signaali katkeaa. Ens yönä ois taas edessä 2 ja 6 tunnin kalibroinnit eli vähintään se kaks herätystä, todennäköisesti enemmän, jos ei ala heti toimimaan. Pahimmassa tapauksessa se 30 hälytystä kuten viime vaihdon yhteydessä. Että jos ei tällä meiningillä sokrut nouse stressistä, niin  
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

Linkkejä