Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Ikävä aamu tänään....  (Luettu 14649 kertaa)

Marre78

• Jäsen
Ikävä aamu tänään....
« : Maaliskuu 19, 2009, 10:28:46 ap »

Nyt on meillä koettu ensimmäinen "kunnon" hypo... Poika heräsi vähän vaille 7 aamulla ja sokrut 6.2. Pistettiin sitten Lantus 10ky n.klo 7. Mitään muuta inskaa ei tällähetkellä tarvita. Siitä sitte suoraan aamupalalle jota ehti syödä n. puolet eli 20hh ja yhtäkkiä sanoi olevan huono olo, (n.klo7.20) käveli sohvalle ja meni veltoksi! Mittasin 1.1!!! Oli kuiten tajuissaan ja joi pillimehun ja laitoin hunajat poskeen, niitä jo alkoi vastustella, silmät seisoi päässä... Seuraava mittaus oli 3.6 ja poika olikin sitte muutamassa minuutissa "kunnossa" eli jutteli ja ihmetteli mitä tapahtuu, ei muista mitään pillimehusta tai hunajan laitosta.

Kouluun en uskaltanut laittaa kun ei sokrut kummosesti alkanut kuitenkaan nousemaan vaikka reilu 100hh varmaan yhteensä sitte söi. Nyt vasta klo10 jälkeen nousi sokrut 10.2. Lääkärille jätin soittopyynnön kun ei oikein mene järkeen miten pitkävaikutteinen tämmöstä tekee. Pari kertaa on ollut sama tilanne että aamupalan aikana romahtaa tonne kolmosen pintaan.

Onneksi sitä osaa/pystyy/kykenee toimimaan vaikka äidin sydän on taas karrella pitkään!
Kirjattu
D-poitsu -01, sairastunut -07
Animas-pumppailija!

Kaisa81

• Lentävä kynä
Re: Ikävä aamu tänään....
« Vastaus #1 : Maaliskuu 19, 2009, 11:08:32 ap »

Mulle on käynyt myös muutaman kerran niin, että verensokerit on laskenu Lantuksen pistämisen jälkeen alle kahteen ja välillä on ollu myös niitä kolmosen ja vähän päälle kahden arvoja. Lantus on silloin varmaan menny verisuoneen ja imeytynyt tosi pikaisesti.
Kirjattu

E O J

• Lentävä kynä
« Vastaus #2 : Maaliskuu 19, 2009, 11:08:49 ap »

Lainaus:

ei oikein mene järkeen miten pitkävaikutteinen tämmöstä tekee.

Olisikohan hyvä opiskella uudelleen tuo pistostekniikka?
Glargiini-insuliini voi vaikkapa suoneen pistettynä toimia kuin pikainsuliini ikään
Kirjattu
D1, Lantus & NovoRapid.
Oli vain pelottavaa ja masentavaa havaita, miten kokonaan ruumis sittenkin johti henkeä   (Waltari)

Marre78

• Jäsen
« Vastaus #3 : Maaliskuu 19, 2009, 11:37:24 ap »

Olipas mukavan kannustava kommentti.....

Käytössä 5mm neula, pistopaikkana vain pakarat kun ei muualla juuri tuota rasvakerrosta löydy. 1.5v pistoskokemuksella äitinä ja 12v hoitotyönkokemuksella väitän osaavani pistää ihan oikealla tekniikalla! Paska säkä jos osuu suoneen!  
Kirjattu
Animas-pumppailija!

Kaisa81

• Lentävä kynä
« Vastaus #4 : Maaliskuu 19, 2009, 11:54:05 ap »

Lainaus:

Paska säkä jos osuu suoneen!  

Mä olen samaa mieltä. Mäkin osaan mielestäni ihan kohtuullisen hyvin pistellä, mutta aina välillä vaan tulee niitä mustelmia, veripisaroita tai muuta häikkää. Varmasti kaikille tulee joskus.

Onneksi lapselle ei käynyt kuitenkaan pahemmin, vaikka kyllähän tuollainen aina aika pahasti pelästyttää. 1.1 on jo kyllä tosi alhainen lukema.
Kirjattu

E O J

• Lentävä kynä
« Vastaus #5 : Maaliskuu 19, 2009, 11:58:38 ap »

Lainaus:

... ja 12v hoitotyönkokemuksella väitän ...

Suo nyt anteeksi, mutta en painottaisi tätä hoitotyökokemusta niin tavattomasti - tuskinpa sentään olet hoitanut ainoastaan ja nimenomaan diabeetikoita, he kun hoitavat useimmiten itse itsensä

Lisäksi huomauttaisin, että aikoinaan nimenomaan tavattoman kokeneen, suomalaisen hoitohenkilökunnan "ansiosta" olin päätyä koomaan (ja sen jatkona kenties ruumishuoneelle). Muuan jokseenkin kokematon lääkäri kuitenkin onnistui pelastamaan minut tältä kohtalolta.

Niin että kokemuksista ei minullakaan ole puutetta.
Kirjattu
D1, Lantus & NovoRapid.
Oli vain pelottavaa ja masentavaa havaita, miten kokonaan ruumis sittenkin johti henkeä   (Waltari)

TbT

• Aktiivinen
« Vastaus #6 : Maaliskuu 19, 2009, 12:02:18 ip »

Älä välitä, mielipiteestä .

Meillä ei ole kokemusta tuosta inskasta, tilanne oli varmaan tosi pelottava. Mitä jos laittaisitte inskan vasta aamupalan jälkeen?

Kerrotko mitä lääkäri sanoi?
Kirjattu
Asioilla on tapana järjestyä...

Marre78

• Jäsen
« Vastaus #7 : Maaliskuu 19, 2009, 12:17:39 ip »

Toivoisin että sinä et puuttuisi näin kärkkäästi näihin lasten asioihin! Miksi kyyttäät täällä "lastenpuolella" ikävine kommentteinesi, tuottamassa mielipahaa ihmisille?? Mulla oli erittäin ikävä aamu tänään eikä nämä sinun ala-arvoiset viestisi tätä oloa yhtään parantanut mutta ehkäpä sinä juuri pyritkin siihen, harmi!

Äläkä kommentoi asioita mitä et tiedä.. minä nimenomaan olen hoitanut työkseni 12v kehitysvammaisia diabeetikoita joilla ei ole käsitystäkään miten insuliini pistetään!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kirjattu
Animas-pumppailija!

TbT

• Aktiivinen
« Vastaus #8 : Maaliskuu 19, 2009, 12:22:53 ip »

Kiitos Marre kaikkien pelästyneiden puolesta, jotka ovat saaneet yhden ilkeän kommentin liikaa...
Kirjattu
Asioilla on tapana järjestyä...

E O J

• Lentävä kynä
« Vastaus #9 : Maaliskuu 19, 2009, 12:28:30 ip »

Lainaus:

Toivoisin että sinä et puuttuisi näin kärkkäästi näihin lasten asioihin!

Kun minä itse sairastuin diabetekseen, olin pikkulapsi.

Muistaakseni ehdotin ainoastaan insuliinin pistostekniikan uudelleen opettelua - virheitähän saattaa sattua ihan kokeneillekin.

Kyllähän näitä asioita voi käsitellä vaikka ihan pelkissä mammapiireissäkin ja vaikkapa kristallipalloa yhdessä tuijotellen, mutta onko siinä mitään järkeä? Mikä ihmeen salaseura tämä "Lapset ja diabetes"-osio oikein on?
Kirjattu
D1, Lantus & NovoRapid.

applefigure

• Lentävä kynä
« Vastaus #10 : Maaliskuu 19, 2009, 12:29:03 ip »

Voi inhaa... Mulla ei ole oikein kokemusta tuosta Lantuksesta, kun mulla se oli vain hetken ennen pumppuun siirtymistä. Mutta viimeksi kontrollissa diabeteslääkäri totesi mulle, kun tuskailin, etten vaan OSAAAAAAA aina arvioida insuliinin ja ruuan sun muun vaikutuksia, että ei se osaamattomuudesta ole kiinni, tällaista vaan välillä sattuu. Ehkä tänään vaan sattui... Ei se välttämättä paljon lohduta, mutta voi olla, että oli vaan sellainen once-in-a-lifetime-juttu. Kurjaa joka tapauksessa, onneksi olitte kotona ja sait homman hoidettua.

Ja mitä noihin Asiantunteviin kommentteihin tulee, niin EOJ:lla taitaa olla isselläänkin huono aamu ja näppäimet herkässä - mitenkään muuten noita sammakoita ei voi hyvällä selittää, mutta yritetään nyt jotenkin. Aika pöllöä kuitenkin tuollainen EOJ  
Kirjattu
I don't care what you think as long as it's about me.....

applefigure

• Lentävä kynä
« Vastaus #11 : Maaliskuu 19, 2009, 12:33:58 ip »

Lainaus:

Mikä ihmeen salaseura tämä "Lapset ja diabetes"-osio oikein on?

Tuskinpa mikkään, mutta ehkäpä hetken hengähdettyäsi huomaat itsekin, että kommenttisi olivat hieman kärkkäähköjä ja yksioikoisia. Kun ei sinulla käsittääkseni voinut olla minkään valtakunnan tietoa käytetyistä neuloista/pistotekniikasta/kokemuksesta. Niin jotennii tuo pisti minunkin kulmakarvani käymään takaraivon puolella... Tsori.
Kirjattu
I don't care what you think as long as it's about me.....

Marre78

• Jäsen
« Vastaus #12 : Maaliskuu 19, 2009, 12:58:31 ip »

Kiitos teille kaikille ASIALLISISTA kommenteista!

Lääkärin kanssa juuri keskusteltiin. Huomisesta alkaen 2ky pienempi aamuannos aamiaisen jälkeen. Lantuksella voi olla remissiota "pidentävä/parantava" vaikutus ja meillähän tuota omaa tuotantoa on vielä aika paljon vaikka sairautta takana jo reilu 1.5v. Lihakseen pistämisen mahdollisuus lääkärin mielestä äärettömän pieni koska pienin mahdollinen neula käytössä ja pistetään vain pakaraan missä on paksuin rasvakerros meidän pojalla. Ja koska muutenkin aamupäivät on matalalentoa...

Toivottavasti tämä oli eka ja vika näin ikävä kokemus!
Kirjattu
Animas-pumppailija!

SatuSinikka

• Jäsen
« Vastaus #13 : Maaliskuu 19, 2009, 13:13:18 ip »

Marre, mä haluan kehua sua siitä, että osaat/pystyt/kykenet auttamaan nopeasti lasta. Tiedät mitä teet.. osaat toimia! Meilläkin ollut muutama hypo 7 vuoden aikana. Vapisin sen ekan jälkeen varmaankin puoli päivää kun säikähdin niin kovasti. Vaikka kuinka hyvin d-lasta hoitais, puskista voi tulla ylläreitä. Ja sydän karrella on täälläkin äidillä ollut..taidan tietää miltä susta tuntuu.

t. SatuSinikka
Kirjattu
Keskustelemassa diabeetikon äitinä

Marre78

• Jäsen
« Vastaus #14 : Maaliskuu 19, 2009, 13:36:01 ip »

Kiitos SatuSinikka!
Juuri tätä vetaistukea minä toivon tältä foorumilta en muuta!
Kirjattu
Animas-pumppailija!

Linkkejä