Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6983 jäsentä  •  418361 viestiä  •  20016 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Humpy Dumpy, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Ikävä aamu tänään....  (Luettu 14588 kertaa)

applefigure

• Lentävä kynä
Re: Ikävä aamu tänään....
« Vastaus #30 : Maaliskuu 19, 2009, 21:08:31 ip »

Lainaus:

Olen myös omaisen roolissa diabeteksen suhteen joten tiedän omaisen huolen.

On olemassa sananlasku "kun isä puuttuu, niin paljon puuttuu. Kun äiti puuttuu niin kaikki puuttuu" Tämän voi oikeasti kääntää myös siten, että äidin roolia ja rakkautta  ei vaan voi millään korvata. Esimerkki. Minulla on aivan maailman rakkain ja tärkein kummityttö. Voin aivan vilpittömästi sanoa, että hän merkitsee minulle kaikkea maailmassa. Ei ole asiaa, jota en hänen vuokseen tekisi. PAITSI. Minun omat lapseni. Koko maailmankaikkeus on suurin piirtein samanarvoinen kuin minun lapseni pikkurillinkynsi, jos sen saa kivutta leikattua pois.

Ja usko ihan huviksesi, vaikka se omainen olisi sinulle kuinka tärkeä ja läheinen (ja usko vaikka puolileikillään, että minullakin on tärkeitä ihmisiä jopa suvun ulkopuolella, Todella Tärkeitä), hän ei koskaan voisi olla yhtä tärkeä kuin oma lapsesi - jos suhteesi lapseesi olisi ns. normaali. Niin se biologia meitä vaan nakkelee. Joku niissä ruojissa vaan on.
Kirjattu
I don't care what you think as long as it's about me.....

Misty

• Lentävä kynä
« Vastaus #31 : Maaliskuu 19, 2009, 21:12:15 ip »

En allekirjoita tuota väitettä. Kukaan ei voi sanoa toiselle kuka on kenelle se tärkein. Ei edes biologia  
Kirjattu

E O J

• Lentävä kynä
« Vastaus #32 : Maaliskuu 19, 2009, 21:17:08 ip »

Lainaus:

"kun isä puuttuu, niin paljon puuttuu. Kun äiti puuttuu niin kaikki puuttuu"

Sukupuolien välinen epätasa-arvo?
Kirjattu
D1, Lantus & NovoRapid.
Oli vain pelottavaa ja masentavaa havaita, miten kokonaan ruumis sittenkin johti henkeä   (Waltari)

päky

• Aloittelija
« Vastaus #33 : Maaliskuu 19, 2009, 21:18:04 ip »

boring ja boring...

Ei minulle ainakaan tee tiukkaa myöntää etten TIEDÄ, kuvitella toki voin, minkälaista on elää 20 vuotta joka päivä diabeetikkona. Mutta sen tasan tarkkaan tiedän, minkälaista on elää diabeetikkolapsen kanssa. Kyllähän äidillä herää esim. huoli vaikkakin lapsi olisi "terve", mutta 40 asteen kuumeessa. Kun on itse kuumeessa, se huoli on kuitenkin vähän toisenmoinen... Jos nyt joku äkkää mitä tarkoitan (äidit ainakin taitaa  )
Kirjattu

Misty

• Lentävä kynä
« Vastaus #34 : Maaliskuu 19, 2009, 21:21:29 ip »

no todetaan vaan että me vanhemman polven diabeedikot olemme nähneet ajan jolloin verensokerimittareita ei ollut ja ainut tapa millä lapsen shokki huomattiin oli se kun se kuukahti hiekkalaatikolle. Ja kun pissanäytettä istutettiin potalla monta tuntia (itse en kokenut mutta monella on tästä kokemuksia) Siinä voisi monella nykyäidillä olla aika boringia  
Kirjattu

E O J

• Lentävä kynä
« Vastaus #35 : Maaliskuu 19, 2009, 21:23:56 ip »

Lainaus:

Kyllähän äidillä herää esim. huoli...

Mammaklubi?

Eihän isä voi tuntea huolta lapsistaan, eihän?
Kirjattu
D1, Lantus & NovoRapid.
Oli vain pelottavaa ja masentavaa havaita, miten kokonaan ruumis sittenkin johti henkeä   (Waltari)

E O J

• Lentävä kynä
« Vastaus #36 : Maaliskuu 19, 2009, 21:25:44 ip »

Lainaus:

me vanhemman polven diabeedikot olemme nähneet ajan jolloin verensokerimittareita ei ollut ja ainut tapa millä lapsen shokki huomattiin oli se kun se [lapsi] kuukahti hiekkalaatikolle.

Näin on.
toteaa itsekin kuukahdellut.
Kirjattu
D1, Lantus & NovoRapid.

applefigure

• Lentävä kynä
« Vastaus #37 : Maaliskuu 19, 2009, 21:26:53 ip »

Lainaus:

Pirustako minä sen tiiän, se on venäläinen sananlasku, ja ainakin omassa elämässäni voin sen allekirjuuttaa tietyllä tapaa.
Kirjattu

E O J

• Lentävä kynä
« Vastaus #38 : Maaliskuu 19, 2009, 21:29:05 ip »

Lainaus:

Lainaus:

Pirustako minä sen tiiän, se on venäläinen sananlasku, ja ainakin omassa elämässäni voin sen allekirjuuttaa tietyllä tapaa.

Niin. Suuressa ja Mahtavassa nainen ei esimerkiksi saanut ajaa traktoria. Eli epätasa-arvo kukoisti ja oli kunniassaan.
Kirjattu
D1, Lantus & NovoRapid.

applefigure

• Lentävä kynä
« Vastaus #39 : Maaliskuu 19, 2009, 21:30:51 ip »

Lainaus:

Eihän isä voi tuntea huolta lapsistaan, eihän?

Juu täähän se pointti oli ja sen tiedät vallan hyvin itsekin. Kehtaa iso älykäs (ainakin tähän asti olen aatellut niin) ihminen ryhtyä närväämään. höh. Myöntäisit reippaasti, että tuli sanottua turhan turskisti, niin juttu olis siinä. Ala siinä aikuinen mies nipertämään. Selekään sietäisit. Ja nyt en tarkoita rintsikoilla.
Kirjattu

applefigure

• Lentävä kynä
« Vastaus #40 : Maaliskuu 19, 2009, 21:32:09 ip »

Lainaus:

Suuressa ja Mahtavassa nainen ei esimerkiksi saanut ajaa traktoria. Eli epätasa-arvo kukoisti ja oli kunniassaan.

VENÄLÄINEN. ei neuvostoliittolainen.
Kirjattu

applefigure

• Lentävä kynä
« Vastaus #41 : Maaliskuu 19, 2009, 21:34:35 ip »

No elä allekirjoita. Mulla on kokemusta sekä biologisista että muunlaisista vanhempisuhteista. Että anteeksi kun en muistanut painottaa sitä vanhemmuuden universaalia käsitettä. NO JOS NYT MUISTAISIN. Vanhemmuus on eri juttu kuin omaisuus. Voi hyvänen aika, mullakin alkaa kasvaa saivareita....
Kirjattu

applefigure

• Lentävä kynä
« Vastaus #42 : Maaliskuu 19, 2009, 21:37:40 ip »

Lainaus:

no todetaan vaan että me vanhemman polven diabeedikot olemme nähneet ajan jolloin verensokerimittareita ei ollut ja ainut tapa millä lapsen shokki huomattiin oli se kun se kuukahti hiekkalaatikolle. Ja kun pissanäytettä istutettiin potalla monta tuntia (itse en kokenut mutta monella on tästä kokemuksia) Siinä voisi monella nykyäidillä olla aika boringia  

Söy, mitä tekemistä sillä on nykyajan kanssa? Niin minäkin olen elänyt tuota aikaa eikä tulis pienen mitättömän mielen viereenkään verrata niitä aikoja nykyiseen. Entisajan elämä, entiset huolet, nykyajan elämä nykyiset huolet. Voi että....
Kirjattu

Misty

• Lentävä kynä
« Vastaus #43 : Maaliskuu 19, 2009, 21:39:22 ip »

*Reps*   tuohon ekaan viestiisi

No vertaaminen auttaa aina vähän palauttamaan realiteetteja asiohin  

Kirjattu

päky

• Aloittelija
« Vastaus #44 : Maaliskuu 19, 2009, 21:40:28 ip »

Lainaus:

Lainaus:

me vanhemman polven diabeedikot olemme nähneet ajan jolloin verensokerimittareita ei ollut ja ainut tapa millä lapsen shokki huomattiin oli se kun se [lapsi] kuukahti hiekkalaatikolle.

Näin on.
toteaa itsekin kuukahdellut.

Ja sepä tekeekin meistä nykyajan diabeetikoiden vanhemmista mitääntietämättömiä turhastarutisijoita?? (Kyllä meillä ainakin isäkin on huolissaan, kerrottakoon se nyt pilkunviilaajille  ) Tästähän puuttuu vain se paljon kuultu "ole iloinen ettei ollut vakavampaa"-kommentti. No totta hemmetissä hypimme silloin pitkin sairaalankäytäviä siitä riemuissamme... ..???

Vertaistukea täältä taitaa moni hakea, vaan kuinkas käykään ...taas...??
Kirjattu

Linkkejä