Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6900 jäsentä  •  416957 viestiä  •  19922 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Tyypin 1, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Diskussionsgrupp för vuxna typ 1 diabetiker  (Luettu 9807 kertaa)

Linde

• Aloittelija
Diskussionsgrupp för vuxna typ 1 diabetiker
« : Maaliskuu 01, 2009, 00:17:42 ap »

Målet är att över en kopp kaffe eller te prata om vardagen med diabetes typ 1, utbyta tankar och erfarenheter, och diskutera sådant som känns aktuellt. Tidpunkten för den månatliga träffen är den andra tisdagen i månaden klockan 17.30, med start den 10 mars på Café Strindberg på Norra Esplanaden 33 i Helsingfors. Välkommen med!  
Kirjattu

MiniMi

• Lentävä kynä
Re: Diskussionsgrupp för vuxna typ 1 diabetiker
« Vastaus #1 : Maaliskuu 05, 2009, 16:06:19 ip »

Vad roligt det skulle vara att komma med på träffen, men nu är det osäkert ifall jag hinner på följande träff. Jag är nämligen just nu i Keminmaa o kommer hem härifrån just 10.3. på eftermiddagen. Jag ska också gå på Amadeus på Lillan samma kväll kl. 19.00. Ska försöka hinna titta in på Café Strindberg ifall jag hinner. Hur känner man igen D-diskssionsgruppen? Tror inte att jag träffat några svenskspåkiga diabetiker i Helsingfors förut.
Skriv iallafall här hur träffen lyckades om inte jag denna gång hinner komma med. En lysande idé! MiniMi
Kirjattu
D1 vuodesta -72 + "kaikki" liitännäiset + vähän muitakin juttuja
Kokemus on hyvä opettaja,joka lähettää sikamaisen kalliita laskuja

Linde

• Aloittelija
« Vastaus #2 : Maaliskuu 06, 2009, 09:13:29 ap »

Välkommen att sticka dej in om du hinner (O:
Jag skall ha en lapp på bordet där det står D1 diskussionsgruppen. Om det går att reservera bord på förhand skall jag återkomma med var vi kommer att sitta.
H. Linde
Kirjattu

Linde

• Aloittelija
« Vastaus #3 : Maaliskuu 09, 2009, 21:21:23 ip »

Det går inte att reservera bord på Strindberg, men om jag lyckas så försöker jag få bord nära fönstret mot Esplanaden eller Mikaelsgatan.
Jag har en lapp på bordet där det står D1-diskussion.
Välkomna med!
Kirjattu

rosa

• Matkailija
« Vastaus #4 : Maaliskuu 10, 2009, 15:05:57 ip »

Vad roligt att ngn ordnar en svenskspråkig träff. Skriv gärna och berätta hur det var och om ni var många som deltog. mm. Hoppas ni får en trevlig eftermiddag/kväll.
Kirjattu

onneton

• Vieras
« Vastaus #5 : Maaliskuu 10, 2009, 22:49:52 ip »

Hoppas träffen blev lyckad! Skulle jag själv bo i Helsingfors skulle jag säkert komma med, för efter ett antal år i diabetesträsket är nog kamratstöd det enda som ger den där kicken som gör att man orkar vidare...
Kirjattu

MiniMi

• Lentävä kynä
« Vastaus #6 : Maaliskuu 10, 2009, 23:03:00 ip »

ATTANS ATTAN...., Teaterföreställningen Amadeus (dit jag var på väg)var inhiberad pga. sjukdom o så GLÖMMDE ja helt bort diskussionsträffen . Så när jag kunde ha tilbringat tiden i trevligt sällskap med en kopp kaffe så var jag istället i matbutiken.... Jag kommer så gärna med nästa gång ett liknande möte ordnas o LÅVAR att inte glömma att komma på plats. Skriv Linde gärna hur motet gick o när nästa möte blev/blir planerat.
Kirjattu

EmmaF

• Vieras
« Vastaus #7 : Maaliskuu 11, 2009, 23:02:06 ip »

Jag var där   och det var riktigt trevligt, vi var ganska få men hoppas vi blir fler nästa gång den 7.4.
Kirjattu

MiniMi

• Lentävä kynä
« Vastaus #8 : Maaliskuu 12, 2009, 11:45:22 ap »

Vad roligt att nästa datum redan är bestämt. Satte den i min kalender med alarm så att jag nu säkert kommer ihåg den. Jag antar att platsen och klockslaget är detsamma som sist. Ses alltså om en knapp månad MiniMi
Kirjattu

Linde

• Aloittelija
« Vastaus #9 : Maaliskuu 15, 2009, 22:01:17 ip »

Roligt att så många är nyfikna   Alla som bara har möjlighet är jättevälkomna med! Vi ses i regel den andra tisdagen i månaden, så nästa gång blir det den 7.4 på Café Strinberg kl. 17.30. Temat är diabetes typ 1 men diskussionen är fri. Huvudsaken är ju att vi har det trevligt och att såhär i början lite lära känna varandra. Vi ses!  
Kirjattu

MiniMi

• Lentävä kynä
« Vastaus #10 : Elokuu 31, 2009, 11:14:37 ap »

Hej! Nå nu vet jag att det börjar bli dags för våran nästa träff. Jag har bara glömmi vilket exakta datum o klockslag träffen är, så kunde ni som vet o är på kommande sätta en "reminder" här. Kanske fler intresserade skulle också vara på kommande
Kirjattu

Linde

• Aloittelija
Diskussionsgrupp för vuxna typ 1 diabetiker 8.9.09
« Vastaus #11 : Syyskuu 01, 2009, 12:10:08 ip »

Hjärtligt välkomna med! Diskussionsgruppenför D1 fortsätter på Strindberg. Vi träffats en gång i månaden, alltid på en tisdag klockan 17.30. Här kommer höstens träffdatum:

ti 8.9
ti 6.10
ti 3.11
ti 8.12

(O: Linde
Kirjattu

Linkkejä