Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6949 jäsentä  •  417657 viestiä  •  19973 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi sasvee80, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Saako KP:lle kirjoittaa muutkin kuin D.t?  (Luettu 2360 kertaa)

Yogi

• Veteraani
Saako KP:lle kirjoittaa muutkin kuin D.t?
« : Helmikuu 05, 2009, 13:42:31 ip »

Minun kantani on, että jokaisen rekisteröityneen käyttäjän pitää saada kommentoida missä ryhmässä tahansa, mutta ryhmän aihealue ja keskustelun otsikko määrää, mistä keskustellaan. Muuten tulee vain loputonta tylsää metakeskustelua siitä, kuka saa tähän ryhmään kirjoittaa. Siis diabeetikon äiti voi hyvin kommentoida D2-alueella, mutta hänen pitäisi puhua siellä D2:sta. Itse olen piilottanut ne aihealueet, joista en katso itselleni olevan hyötyä ja joista en mitään tiedä. Silloin en tule kirjoittaneeksi toisten imussa täysin aihealueelle sopimatonta juttua.

Joskus aikojen alussa oli puhetta ns. erikoistiedosta. Jos jollain on ammattinsa tai muun perehtyneisyyden vuoksi sellaista erikoistietoa, jota muilla ei ole, saako hän siitä kirjoittaa? Muistaakseni jonkinlaiseen yksimielisyyteen päästiin, että saa ja pitääkin kirjoittaa oman kokemustaustansa pohjalta. Nyt kun on tämä vapaa sana, niin ehkä kovasti off-topic-aiheet olisi syytä käsitellä täällä. Keskustelu on ainakin minusta hedelmällisintä silloin, kun osapuolten taustat ovat erilaisia ja he sen tuovat myöskin julki.

Sitten on tämä kysymys, pitääkö toisten virheisiin puuttua. Jos asiasta saa selvän, niin pilkkuvirheisiin ei pidä puuttua. Ihmisillä voi olla esim. lukihäiriöitä eikä ole kiva kuulla huomautuksia. Selvät asiavirheet on syytä kohteliaasti oikaista. Nettiä syytetään siitä, että siinä disinformaatio leviää kulovalkean tavoin. Toisaalta jos huhuilta heti katkaistaan siivet, niin netti korjaa itse itseänsä. Jatkuvasti ei kuitenkaan kannata jankata samasta asiasta. Ihmiset eivät ole tyhmiä. Jos jankkaat, näyttää, että sinulla on oma lehmä ojassa.

Entä riitely? Se ei näytä hyvältä. Eri mieltä saa ja pitää olla. Olen huomannut, että pelkkä erimielisyys ei yleensä johda riitelyyn, mutta jos joku tahattomastikin kirjoittaa niin, että se voidaan tulkita kirjoitusoikeuden rajoittamiseksi, niin rähinä on valmis. Jotkut kokevat jo pelkän viittauksen netikettiin, oikeuksiensa rajoittamisena, vaikka netikettien tarkoitus oli alunperin saada ihmiset tulemaan keskenään toimeen tietoverkossa.
Kirjattu
Aina napit vastakkain ollaan Pöystin kanssa. Ei ole hyvä tämä Pöysti.

Hese

• Lentävä kynä
Re: Saako KP:lle kirjoittaa muutkin kuin D.t?
« Vastaus #1 : Helmikuu 05, 2009, 13:56:14 ip »

Lainaus:

pelkkä erimielisyys ei yleensä johda riitelyyn,

Ei niin. Olen paljolti erimieltä asioista esim. Konradin. Pete kakkosen ja EOJ:n kanssa, mutta eihän se tarkoita, että olisimme verissäpäin tappelemassa. Varsinkin kun tämä Dee on niin monitahoinen juttu, että jokaisella on omansa ja jokainen on havainnut itselleen omanlaisensa hoidon.

Uusille onkin mielenkiintoista, että tulee laidasta laitaan ohjeita, joita voi yrittää omaan hoitoonsa.
Kirjattu
Tunne itsesi - mutta älä VAAN kerro kenellekkään.

TonninStiflat

• Lentävä kynä
« Vastaus #2 : Helmikuu 05, 2009, 14:14:31 ip »

Minä taas olen niin onnellinen  
Minä en ymmärrä lainkaan joidenkin palstalle vuosiksi juuttuneiden Vhh spämmäreitten tarkoituksellisiaperiä, sillä minusta se ei ole Kp-palstan tarkoitus ?

Jokainen ihmiselämä ja eläimet ja pienet hyönteiset ja kärpäsetkin löytävät paikkansa tässä ihanssa yhteisössä, jos emme anna itikoitten häiritä suloista lopputalveamme:)

Minä olen tänään nauttinut sokereiden noususta ihan ilmaiseksi, ja eilen minä nautin lapsia ja perheitä esittävistä valokuvista ynpäri maailmaa joita katselin huvilan viereisessä jokirannassa kauniissa talvenyössä.

Kuinka kauniita ovatkaan  valojen girlandit ja koristeet öisen vantaan hämyssä, minä olin aivan ihastunut näkyyn, yöpalalle snagarille kiiruhtaessani.

Aamupäivällä minä nautin hurjasta talvi-ilmasta vuoteellani melkein alasti maaten, ikkuna auki ja tuulenvireen sähköistäessä kehoani niin että aivan puistatti onnesta

En voi ymmärtää kuinka voi nuoretkin ihmiset juuttua ruokailuvalioiseen saivarteluun tällaisena taikapäivänä?
Kirjattu
\|||/ TonninStiflat Vantaa
(o o) NHH, Monipistoshoito D2, Verenpaine ja
-(_)- keuhkoputkenahtaumatautinen.

Hese

• Lentävä kynä
« Vastaus #3 : Helmikuu 05, 2009, 17:59:21 ip »

Doh. Oletko ihan varma, että kirjoitit oikealle palstalle? Ettei olisiikin ollut jne......
Kirjattu
Tunne itsesi - mutta älä VAAN kerro kenellekkään.

Linkkejä

Tule meille toimistoassistentiksi!

Julkaistu 13.01.2020 | 12:22

Tule meille suunnittelijaksi!

Julkaistu 13.01.2020 | 12:16

Tule meille yhteyspäälliköksi!

Julkaistu 13.01.2020 | 10:51