Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6983 jäsentä  •  418361 viestiä  •  20016 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Humpy Dumpy, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Helsingin neulapolitiikka  (Luettu 19874 kertaa)

Tarutski

• Jäsen
Re: Helsingin neulapolitiikka
« Vastaus #60 : Heinäkuu 09, 2009, 13:44:00 ip »

Mä kerroin tossa noin kuukausi sitten diabeteshoitajalle, että nämä uudet neulat on tosi tylsiä, ja näytin sille, kuinka paljon Unifinen neulat "vuotavat". Hoitaja oli ihan järkyttynyt, ja sanoi, että oli juuri aiemmin kuunnellut yhden "mummon" valittavan, että pistäminen sattuu. Hoitaja oli kuulemma ajatellut, ettei se vain ollut osannut pistää ja valitti turhasta, mutta nyt se järkyttyi, kun tälleen nuorempi näytti, miten pahasti neulat oikeasti kirraa nahkaan ja paljon insuliinia vaan jää kellumaan ihon päälle pistämisen jälkeen. Hoitaja sanoi, että heillä oli tulossa diabateshoitajien kokous samana iltapäivänä, ja lupasi siellä puhua neula-asiasta kovaan ääneen.. Katsotaan nyt sitten, onko ollut mitään hyötyä
Kirjattu
Diabeetikko vuodesta 1986.
Humalog ja Levemir.

nmb

• Aloittelija
    • www.ndy.fi
« Vastaus #61 : Heinäkuu 10, 2009, 14:02:34 ip »

Nyt olen joutunut pistelemään Pentipseillä jo yli kuukauden päivät ja en voi muuta kuin valittaa. Adressia väsätessämme minulla oli tukena vain muiden käyttökokemukset, mutta nyt voin jo puhua omalla suullani.

Neulat todella jäävät ihoon kiinni ja pistäminen sattuu. Ja kyllä, kokemusta löytyy, yli 20 vuoden ajalta. Tämän lisäksi olen saanut reisiini ja vatsanahkaan pieniä mustelmia ja punaisia läikkiä. Toki mustelmia voi tulla ja tulikin muistakin neuloista, mutta ei todellakaan tässä mittakaavassa. Ihon paksuunutmista en ole vielä huomannut, mutta sitä päivää odotellessa...

En voi ymmärtää miten kaupunki VOI olla näin sokea. Itse olen tällä hetkellä terveyskeskushoidossa, enkä usko sanan oikein sieltä saakka kiirivän päättäjille, mutta jotain olisi nyt tehtävä.

Kävin hakemassa uusia liuskoja tässä muutama viikkoa sitten ja minulta kysyttiin tarvitsenko neuloja. Tarjolla oli vain Pentipsejä, joten vastasin olevani mieluummin ilman. Hoitaja katsoi hyvin myötätuntoisesti ja ymmärtävästi. He tietävät ongelman, varmasti useimmat lääkäritkin ovat kuulleet tästä, missä siis tökkii?!
Kirjattu
Nelli Bäckman
puheenjohtaja
Nuorten Diabetesyhdistys ry
www.ndy.fi

D1 v. 1989

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #62 : Heinäkuu 10, 2009, 17:01:09 ip »

Mä sain edelliskerralla näitä pentipsejä ja hyvin pelittivät, eivät olleet ollenkaan maanantai-erää. Pistän tosin vain kerran yhdellä neulalla. Mutta nyt viime kerralla sain BD Micro-Finejä ja joka toinen oli valmiiksi tukossa tai tylsä. Ihan hirveitä.
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

Tanjaleena

• Vieras
« Vastaus #63 : Heinäkuu 10, 2009, 18:01:05 ip »

Mä käytän aina BD Micro-finen neuloja ja ne toimii loistavasti ainakin mulla eikä oo ollu yhtäkään tukossa.
Kirjattu

Bicca

• Vieras
« Vastaus #64 : Heinäkuu 19, 2009, 21:44:31 ip »

Sama täällä! BD Micro-finet on olleet täällä käytössä sairastumisesta lähtien, eli sellaiset 13 vuotta, ja hyvin ovat toimineet. Itse asustelen Helsingissä, mutten ole vielä helsinkiläinen. Tämän opiskelijan kirjat pysyvät kotipaikkakunnalla siitäkin syystä, että siellä diabeteshoito toimii hyvin ja aina olen saanut mieleiset välineet. Nyt jo kauhistuttaa, että miten sitä selviää, sitten jos joutuu siirtymään pääkaupunkiseudun tarvikkeiden pariin. En suin surminkaan halua luopua hyväksi havaituista neuloistani.
Kirjattu

Taitsa

• Vieras
« Vastaus #65 : Heinäkuu 19, 2009, 21:57:31 ip »

Hmh..,mulla nyt on käytössä Penfine,(ypsomed ag,switserland)
en ota näitä enään vastaan,vatsanahka mustelmia täynnä,neulat "vuotavat".D-hoitsu käski kokeilemaan,sano BD-Micro-finejä saavani,jos en ole tyytyväinen,no,en ole,torstaina sen sitten näkee,mitä mä saan.
Kirjattu

sicilienne

• Intoilija
« Vastaus #66 : Heinäkuu 24, 2009, 21:38:37 ip »

Laitan minäkin lusikkani tähän soppaan, vaikka näin myöhässä ehkä. Sain toukokuussa Unifinen Pentips-neuloja ja aivan surkeita ovat. Olin järkyttynyt, kun pistin ensimmäsitä kertaa niillä ja neula ei meinannut mennä ihosta läpi. En myöskään saanut enää 5 mm neuloja vaan pituus on nyt 6 mm.

Valitus on aiheellinen ja toivon, että kyseinen neula poistetaan jakelusta. Parhaat neulat ovat olleet Novolla, mutta niitä ei enää saa. Minkähänlaisia parsinneula-kanyyleja tulen saamaan, kun siirryn pumppuun? ;-) Helsingin kaupunki kilpailuttaa. Voi, voi sentään!
Kirjattu

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #67 : Heinäkuu 24, 2009, 23:15:39 ip »

Ihan mielenkiinnosta kysyn miksei Novon neuloja saa enää?
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

Misty

• Lentävä kynä
« Vastaus #68 : Heinäkuu 25, 2009, 00:15:27 ap »

Tarjouskilpailun takia neulat ymmärtääkseni vaihdettiin. Eli siis huono voitti kisan hinnalla ei käyttäjäystävällisyydellä  
Kirjattu

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #69 : Heinäkuu 25, 2009, 10:27:09 ap »

Lainaus:

Ihan mielenkiinnosta kysyn miksei Novon neuloja saa enää?

Niin, siis Novon neulat vaihdettiin mulla ainakin BD:n neuloihin jo ennen tätä uutta systeemiä. Muistaakseni syyksi sanottiin Lantuksen jonkun kynän (en muista kertakäyttö vai kesto) ongelmat Novon neulojen kanssa. Jotenkin kierreosan pituudessa oli kynissä erot niin, että Novon neulat ei vaan sopineet Lantus-kynien kanssa. Vai oliko se niin, että Lantuksessa ne jengat onkin aina siinä ampullissa, ei siis kynässä. No anuway, jotain tuollaista.

Eli silloin aikoinaan, oisko ollut noin 3 vuotta sitten, minulle selitetty syy oli ihan toiminnallinen.

Samaa asiaa manaili yksi Novopuolen "ammattilainen" tuolla Kapkaupungin diabeteskonferenssissa, siis yhteensopivuusjuttua. Totesi jopa, että jotain virallisempaakin polemiikkia asian suhteen tultaisiin kansainvälisellä puolella asiasta käymään, mutta lopputuloksista ei ole ainakaan mulla tietoa.

Minä huomasin silloin neulamerkkiä vaihtaessani, että Novon 6mm neulojen toiminta oli hyvä, mutta BD:n 5mm neulat eivät enää mulla pelittäneet, joten silloin siirryinkin sitten BD:n 8mm neuloihin.

Eli sen mä ymmärrän, että saatavilla olevien neulojen pitäisi olla hyvin yhteensopivia kaikkien inskamerkkien ja kynien kierteiden kanssa. Ei olis kivaa, jos pitäisi käyttää samanaikaisesti yseampia merkkejä. Kilpailutus sitten on tuonut näitä "tylsiä rautakakkia" mukaan, mikä on tosi huono juttu. Eli niistä vaan valituksia mahdollisimman paljon peliin...
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #70 : Heinäkuu 25, 2009, 23:29:34 ip »

Niinpä tietysti.  
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

upi

• Veteraani
« Vastaus #71 : Heinäkuu 26, 2009, 22:31:18 ip »

No ilmankos.
Meikkä ihmettelee, että onko vatsanahka paksuntunut, kun
ei tahdo uusikaan neula aina mennä kivutta läskiin.
Ennen pystyi piikittään liiankin kauan yhdellä.

Jossain kyllä mättää, jos näissä säästetään.

Missä on barrikadit, vanha radikaali upi on valmiina

upi
Kirjattu
..niin se käy..

Linkkejä