Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6972 jäsentä  •  418229 viestiä  •  19999 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi beret, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Helsingin neulapolitiikka  (Luettu 19741 kertaa)

Sikka

• Vieras
Helsingin neulapolitiikka
« : Helmikuu 02, 2009, 15:22:03 ip »

Tilailinpas tuossa hoitotarvikkeita Helsingin jakelusta ja sain mielenkiintoisen vastauksen.

Tiesittekö, että ovat vaihtaneet ainoaksi saatavaksi neulaksi Unifine Pentipsit?

Sen mitä mie olen kuullut ja oma hämärä muistikuva puhuisivat sen puolesta että siinä on joukko markkinoiden huonoimpia tuotteita. Toivoa tietysti saattaa, ettei asia ole näin....mutta...

Onkos teillä parempaa tietoa kyseisistä neuloista?

Että pitääkö tässä nousta barrikaadeille...koska minähän en ala viettämään päiviäni neulojen runnomisen parissa. Kerpele sentään. Ja taas tämä, että mitään tietoa asiasta ollut ja sitten ei olekaan kuin se yksi ainokainen vaihtoehto tilattavaksi. Että jos et sillä pärjää niin milläs sitten.

Ja ai niin: Toimittajalla on toimitusongelmia näin mukavasti aika alkuunsa. Tilaus tulee ehkä joskus viikon päästä. Että näin.
Kirjattu

Misty

• Lentävä kynä
Re: Helsingin neulapolitiikka
« Vastaus #1 : Helmikuu 02, 2009, 15:27:54 ip »

Onko kyse insuliinikynän neuloista vai verensokerimittareiden lanseteista?
Kirjattu

Sikka

• Vieras
« Vastaus #2 : Helmikuu 02, 2009, 16:00:20 ip »

Insuliinikynän neuloista. Lansetit on monesti vaihtunut allekirjottaneella, enkä ole huomannut niissä suurtakaan eroa.
Kirjattu

Saaga

• Intoilija
« Vastaus #3 : Helmikuu 02, 2009, 22:26:54 ip »

Lainaus:

Tiesittekö, että ovat vaihtaneet ainoaksi saatavaksi neulaksi Unifine Pentipsit?

Toivottavasti tuo ei ole totta. Ovat minusta ihan surkeita, on kuin pistäisi parsinneulalla. Ja tämä jo ensimmäisellä pistoskerralla. Jos nuo ovat ainoita mitä saa niin minä olen valmis nousemaan barrikaadille.
Kirjattu
DI, AC Spirit Combo Humalogilla loppuvuodesta 2011

Sikka

• Vieras
« Vastaus #4 : Helmikuu 02, 2009, 23:57:32 ip »

Ainakin miulle tulleesta viestistä sai hyvin selkeästi sen kuvan, että niillä ei varastoissakaan ole enää muuta kuin BD:n 5mm ja niitäkään ei ole lisää tulossa kuhan loppuvat. Että aika pahalta näyttää.

"Helsingin kaupungin sopimustuotteisiin ei kuulu enää BD -microfine neulat.
Tilalle tullut Unifine Pentips 8mm neulat, sopivat kaikkiin ins.kyniin."

Ja käsittääkseni Novon neuloja ei ole Helsingistä muutenkaan enää saanut. Joten tuo on aika selkeä nootti täydellisen siirtymisen puolesta...

Itse liitin jo vastaukseeni siitä, pärjäänkö viikon päähän nykyisillä valmisteilla asiallisen, mutta aika vuodattavan palautteen. Ei voi oikeasti käsittää, että mennään taas tähän. Fiilis vähän sama kuin OneTouch liuskojen poistoyrityksessä. Kummasti kyllä tulivat nekin takaisin. Uskaltaisikohan sitä toivoa samaa tässä asiassa?

Oli pakko ihan kysyä, että päteekös sitten edelleen tämä neulamäärästä kitsastelupolitiikka, jos neulat on sellasia että niitä ei saa kunnolla läpi yhdelläkään kertaa...? Ja että ne, jotka tällaisia päätöksiä tekevät eivät yksinkertaisesti osaa katsoa pidemmälle kuin seuraavaan laskuun. Sillä hyvät välineet ehkäsee niin paljon enemmän ongelmia, että säästöt tulis sieltä...ei tästä.

Palautteeni luvattiin lähettää eteenpäin asiaan kuuluville tahoille ja omasta puolestani voin sanoa, että olen todellakin antamassa lisää palautetta jos neulojen laatu todellakaan ei ole mihinkään muuttunut sitten sen edellisen testaukseni. Ja tämä likka alkaa harkita siinä vaiheessa jo marssimista  vaikka apteekkiin ja neulojen ostamista, kun ei kunnon mahdollisuuksia oman hoitonsa toteuttamiseen tunnu saavan kuin hampaat irvessä ja taistelemalla. On se kumma. Joskus sitä miettii tekisikö näistä asioista päättäville hyvää piikitellä itse itseään sen kolme-neljä kertaa jo alussa tylsällä neulalla...Ehkä oivaltaisivat asioita uusilla tavoilla. Ei se raha ole kaikessa ensisijaista. Ei sen ainakaan pitäisi olla.

Anteeksi tämä romaanimuotoinen vuodatus, mutta jostain syystä tämä koko asia käy hermojen päälle suorastaan harvinaislaatuisesti. Se kun yksinkertaisesti on vain niin Ajattelematonta. Mutta asiallehan ei mitään tapahdu ainakaan, jos emme itse sen puolesta nouse sinne barrikaadeille. Ei sille tapahdu välttämättä mitään nousun jälkeenkään, mutta tätä taisteluahan en mie ainakaan aio vastaanpistämättä luovuttaa. :|
Kirjattu

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #5 : Helmikuu 03, 2009, 07:20:50 ap »

Lainaus:

Lainaus:

Toivottavasti tuo ei ole totta. Ovat minusta ihan surkeita, on kuin pistäisi parsinneulalla. Ja tämä jo ensimmäisellä pistoskerralla. Jos nuo ovat ainoita mitä saa niin minä olen valmis nousemaan barrikaadille.

Olen Saagan kanssa harvinaisen samaa mieltä, ovat tosiaan kuin parsinneuloja ja vieläpä tylsiä sellaisiakin. Olisko ollut vuonna 2005 (tai siinä main), kun sain niitä paketin ja todellakin rutinaa kuului mahanahasta.

Saakohan noita nyt sitten sen vähintään 5-7 kpl/vrk eli jokaista pistosta varten uuden, koska toisella kerrallahan neula tökkii jo oikein kunnolla.

Nyt täytyy todeta, että tuli yksi uusi syy olla onnellinen pumpun käyttäjä
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

E O J

• Lentävä kynä
« Vastaus #6 : Helmikuu 03, 2009, 10:40:32 ap »

Lainaus:

Pienellä surffauksella selviää, että 8 mm Unifine Pen-neulat ovat noin 45% halvempia kuin vastaavat Novofine Pen-neulat.

Unifine Pen-neuloja mainostetaankin motolla: Why pay more? Pen users now have a choice!
Kirjattu
D1, Lantus & NovoRapid.
Oli vain pelottavaa ja masentavaa havaita, miten kokonaan ruumis sittenkin johti henkeä   (Waltari)

Misty

• Lentävä kynä
« Vastaus #7 : Helmikuu 03, 2009, 10:46:54 ap »

[quoteWhy pay more? Pen users now have a choice!

Do they?  
Kirjattu

E O J

• Lentävä kynä
« Vastaus #8 : Helmikuu 03, 2009, 11:05:58 ap »

Tuo mainoslause jääköön omaan arvottomuuteensa. Selvää kuitenkin on, että laatu maksaa. Helsingin päättäjiä ei näinollen liikuta se, minkä laatuista hoito on, vaan ainoastaan se, mitä hoito maksaa.
Säästyneillä rahoillahan voi sitten vaikkapa järjestää muutaman jatkokoulutustilaisuuden jossakin Thaimaassa...

Eivät tunnu turhan viisailta nuo Helsingin herrat (ja/tai rouvat?)

P.S.
Minä saan edelleenkin Novon neuloja, vaikkakaan en ihan täysin ilmaiseksi enkä enempää kuin yhden-puolitoista neulaa per päivä. Novon neuloilla sopii kyllä tökkiä nuo suurinpiirtein viisi annosta per päivä.
Hädän tullen vaikkapa Novon neuloja voi (myös Suomessa) tietysti maksaa ihan omastakin pussista, mutta luonnollisesti se jonkin ajan kuluttua alkaa kyllä potuttaa...
Kirjattu
D1, Lantus & NovoRapid.
Oli vain pelottavaa ja masentavaa havaita, miten kokonaan ruumis sittenkin johti henkeä   (Waltari)

Sikka

• Vieras
« Vastaus #9 : Helmikuu 03, 2009, 11:21:06 ap »

Itsellä oli aikanaan jo totuttelua Novon neuloista BD:n neuloihin, mutta mielestäni BD:ssä tapahtui tuossa vuosia sitten laadun parannus. Ovat toimineet ihan hyvin ja kun käytän yhdistelmää Novorapid - Lantus toimivat jonkin verran jopa paremmin kuin ihan Novon neulat.

Mutta tämä muutos kyllä tulee olemaan piste, jossa mie rupean ostamaan vaikka ne neulani tosiaan itse, jos muuta vaihtoehtoa ei ole kuin tehdä se tai käyttää noita Pentipsejä. Koska jotenkin ainoaksi syyksi tästä vaan koko ajan nousee se, että ne olisivat halvempia. Nahkamme tuskin moista kiittää.

Itse kirjailen varmaan jo tänään viestiä tarvikejakelun antamaan osoiteeseen, Ylilääkäri Heikki Sumuvuorelle. Aion kysellä siitä, millä perusteilla tämä päätös on tehty, onko siihen itse käyttäjillä mitään mahdollisuutta millään tavalla vaikuttaa etc. Postailen sitten kun/jos saan vastausta.

EDIT: Päätin laittaa näin alkuun ihan vain kysymysviestin. Annetaan sitten palautetta kunhan tiedetään MITEN he tarkalleen muutosta perustelevat. Ei voi kyllä ymmärtää miten sitä voisi perustella millään muulla kuin säästöllä...?
Kirjattu

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #10 : Helmikuu 03, 2009, 11:45:54 ap »

EU:n säädösten mukaisesti julkiset hankinnat on kilpailutettava ja halvin vaihtoehto on sitten valittava. Helsingin herrat ja rouvat eivät oikein pysty kiertämään tuota kilpailutussäädöstä rikkomatta lakia ja heidän jos kenen odotetaan noudattavan lakia   Eli jos tällä kerralla tietty neulanvalmistaja on tehnyt "parhaan" tarjouksen, se on hyväksyttävä.
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

E O J

• Lentävä kynä
« Vastaus #11 : Helmikuu 03, 2009, 11:57:28 ap »

Lainaus:

EU:n säädösten mukaisesti julkiset hankinnat on kilpailutettava ja halvin vaihtoehto on sitten valittava.

No niin, tietysti. Mutta luulenpa, että jos löytyy selvä peruste toisen, kalliimman tuotteen valitsemiseksi, niin eiköhän tuo "este" ole kierrettävissä. Perusteena voi olla esimerkiksi halvempien vaihtoehtojen selvä soveltumattomuus aiottuun tarkoitukseen. Ja tämänsuuntaisia perusteluita on kyllä vuosien saatossa opittu viilaamaan mitä merkillisempiin tilanteisiin
Mutta ehkäpä nuo jatkokoulutukset ovat sittenkin tarpeellisempia?
Kirjattu
D1, Lantus & NovoRapid.

Jape

• Lentävä kynä
« Vastaus #12 : Helmikuu 03, 2009, 12:02:43 ip »

Unifine pentipsit näyttää olevan nämä Kuopionkin neulat, tosin löytyy myös 12-millisinä. Kyllä ne suht teräviltä tuntuu, mutta tuntuu myös niin, että ne tylsyy entisiä nopeammin. Eli kiusa se on pienikin kiusa....
Kirjattu
Jape, vanha pessimisti.

Sikka

• Vieras
« Vastaus #13 : Helmikuu 03, 2009, 12:04:15 ip »

Mielenkiintoista olisi tietää sekin, millä Onetouch liuskat yhtäkkiä tupsahtivat takaisin, vaikka nekin meinattiin poistaa tarjonnasta...?

Ja kuten E O J totesi, ei mikään säädös voi vaatia, että tuoteen halpa hinta määrää sen pakkokäyttöön, jos tuote ei toimi kunnolla. Jos neula ei mene läpi ihosta hyvin ensimmäiselläkään kerralla, se on silloin minun silmissäni ainakin viallinen tuote.
Kirjattu

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #14 : Helmikuu 03, 2009, 12:07:26 ip »

Valitettavasti käsityksiä tuotteiden ominaisuuksista kysellään yleensä lääkäreiltä (=asiantuntijoilta  ) eikä tuotteiden käyttäjiltä (jotka oikeasti olisivat asiantuntijoita), joilla voi olla ihan toisenlainen käsitys. Eli lääkäreiden kautta ja suoraan jakelupisteisiin vaan negatiivista palautetta kannattaa laittaa joka käynti/hakukerta, jos neulat ovat huonoja. Itse en osaa sanoa, kun käytin entisiä neuloja ennen pumppuaikaa monta viikkoa samaa neulaa, niin että säästöjä ainakin tuli
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

Linkkejä

Haastaako korona arkea diabeteksen kanssa?

Julkaistu 02.04.2020 | 10:14