Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6960 jäsentä  •  418037 viestiä  •  19985 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi milkavainamo, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Dr, Bernstein's Diabetes Solution  (Luettu 19752 kertaa)

Hese

• Lentävä kynä
Re: Dr, Bernstein's Diabetes Solution
« Vastaus #30 : Heinäkuu 23, 2009, 13:18:28 ip »

En tietääkseni mainnut mitään nimiä - vai?

Voit päätellä jotakin siitä, ettet ole minun ohituslistallani
Kirjattu
Tunne itsesi - mutta älä VAAN kerro kenellekkään.

kriisikko

• Vieras
« Vastaus #31 : Heinäkuu 23, 2009, 16:44:42 ip »

Itse asiassa myös "virallisen linjan" vastustajien takana on sponsorit. Ketä he ovat? Eivät vastustajatkaan voi toimia ilman käyttövaroja. Ainakin kampanjan vetäjien on saatava palkkionsa.

Mikä minua sitten eniten ärsyttää tuossa saarnaamisessa on sen toistuvuus samanlaisena. Toiseksi, tietääkseni - korjaa, jos olen väärässä, - Heikkilä on manannut d-liiton käräjille.
Sen vuoksi minusta on vähintäänkin kyseenalaista, että liiton ylläpitämällä keskustelupalstalla aletaan pistellä linkkejä haastajan sivuille. En usko, että se on tahatonta. Enkä jaksa uskoa, että siitä on Heikkilälle ainakaan etua.
Ja tuo "vähintäänkin kyseenalaista" on lievästi sanottu.
Kirjattu

kriisikko

• Vieras
« Vastaus #32 : Heinäkuu 23, 2009, 17:49:21 ip »

Hese! On se niin vaikeata olla tavallinen. Joittenkin mielestä väärin. Ainakin syömisen suhteen.
Kirjattu

Hese

• Lentävä kynä
« Vastaus #33 : Heinäkuu 23, 2009, 18:15:44 ip »

Niin. Ja minä kun takuuvarmasti olen tähän ikään mennessä oppinut tietämään, miten minun elimistöni toimii ja mikä on seurauksena mistäkin. Mutta, kun se ei kuulemma ole näin. Joidenkin saarnamiesten(naisten) mukaan olen täysin väärässä. Eihän minun elimistöni VOI toimia noin.....

Näyttää tämä foorumi pikkuisen rauhoittuneen
Kirjattu
Tunne itsesi - mutta älä VAAN kerro kenellekkään.

applefigure

• Lentävä kynä
« Vastaus #34 : Heinäkuu 23, 2009, 20:40:45 ip »

Minusta tuo PIP:n kommentti oli hyvinkin asiallinen ja antoi tilaa myös VHH-ruokavaliolle, joskin todeten, ettei se ole kaikille tarpeen tai edes sovi kaikille. Mutta ilmeisesti nyt jotkut jättivät sen osan lukematta, että KAIKILLE. Tai tulkitsivat sen siten, että eikukaankoskaanikinäsaa... Noista Perstiinin opeista ruokailuajoista sun muista en tiedä sanoa, kun en ole kirjaa lukenut (on minun kirjastossa hyllyssä EVVK) mutta en minä nyt ihan tällä istumalla taida uskoa, että PIP olisi siitä lähtenyt iloisesti valheita laskettamaan.

Jotenkin tässä menee kohta lapsi pesuveden mukana kun vaahdotaan ylenmäärin suuntaan tahi toiseen. Toisille tiukka VHH sopii, toisille ei. Joillekin käy maito, joillekin ei jne... mikä siinä on niin jumalattoman vaikea käsittää?
Kirjattu
I don't care what you think as long as it's about me.....

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #35 : Heinäkuu 23, 2009, 22:24:03 ip »

Lainaus:

Juu, osa näytti siirtyvän tuonne Suoli24:lle paasaamaan  
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

Taitsa

• Vieras
« Vastaus #36 : Heinäkuu 23, 2009, 22:29:41 ip »

Lainaus:

Lainaus:

Juu, osa näytti siirtyvän tuonne Suoli24:lle paasaamaan  

Onneksi!
Kirjattu

Haimaremppa

• Intoilija
« Vastaus #37 : Heinäkuu 24, 2009, 00:42:13 ap »

Lainaus:

Mikä minua sitten eniten ärsyttää tuossa saarnaamisessa on sen toistuvuus samanlaisena. Toiseksi, tietääkseni - korjaa, jos olen väärässä, - Heikkilä on manannut d-liiton käräjille.
Sen vuoksi minusta on vähintäänkin kyseenalaista, että liiton ylläpitämällä keskustelupalstalla aletaan pistellä linkkejä haastajan sivuille. En usko, että se on tahatonta. Enkä jaksa uskoa, että siitä on Heikkilälle ainakaan etua.
Ja tuo "vähintäänkin kyseenalaista" on lievästi sanottu.

Ja mitä tekemistä Heikkilän sivulla olevalla jutulla oli käräjien kanssa? Tuskin edes luit koko juttua. Mulla ei ole mitään sidonnaisuuksia sinne suuntaan eikä kyllä D-liittoonkaan, enää.
 Tahattomuudesta saat olla mitä mieltä haluat, mua kiinnostaa asiat, ei eri tahojen oikeustaistelut.
 Kyseenalaisuudesta saat olla aivan mitä mieltä haluat, sulla ei ole mitään sananvaltaa siitä mille sivuille kukin kirjoittaja linkittää.

Ovatko mielipiteeni vääriä? Eikö lääkeyhtiöiden esiintyminen pääsponsorina herätä ollenkaan epäilyksiä? Heillä on sentään tavoite myydä lääkkeitä mahd. paljon. Itse pudotin lääkemääräni ensiksi puoleen(100g hh) ja sitten kolmasosaan(30-50g hh) ja siitä ei oikein tykätä, jos enemmistö alkaisi niin tekemään.
 Eikö täällä saa olla erilaisiin ruokavalioihin tukeutuvia ihmisiä? Haluatko ajaa minut pois palstalta vai mikä noissa sun hyökkäyksissä on takana?
Kirjattu

jester

• Veteraani
« Vastaus #38 : Heinäkuu 24, 2009, 03:18:03 ap »

vhh ,hiilarit,niitten mittaaminen ja laskeminen.hylattiin tarpeettomana 3-4 vutta sitten.nyt on kaytossa  GI index.saa syota kaikkea jonka GI on alle 4.kaikein tyhmimmatkin oppii sen helposti   Bernsteins opetti samaa ruoka valiota
Kirjattu

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #39 : Heinäkuu 24, 2009, 11:27:43 ap »

Lainaus:

saa syota kaikkea jonka GI on alle 4.

No varmasti laihtuu, jos tuota noudattaa, kun GI-taulukossa ei ole yhtään ruokaa, jonka GI olisi alle 4  
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

vivianv

• Vieras
« Vastaus #40 : Heinäkuu 24, 2009, 21:06:16 ip »

Lainaus:

Jokainen voi valita oman tapansa hoitaa hankittuaan riittävästi tietoa ja kokemusta näkemykselleen. Tiukkoihin rajoituksiin ei ole tarvetta.

Koskeeko tämä valinnanvapauslausuma siis myös VHH-ruokavaliota ja tiukan rajoituksen tarpeettomuus myös hiilihydraattien alarajaa?
Kirjattu

zebra1

• Lentävä kynä
« Vastaus #41 : Heinäkuu 24, 2009, 21:32:11 ip »

Musta tuossa lainauksessa "tieto ja kokemus" on ne avainsanat. Lääkäreillä on tapana teilata suosituksista poikkeaminen aika rutiininomaisesti. Mutta kun itse ottaa selvää, kokeilee, kerää puolueetonta dataa poikkeuksellisen hoitotavan/ruokavalion hyvistä ja huonoista puolista JUURI ITSELLE, lääkäreillä ei enää olekaan mitään sitä vastaan.

Itse asiassa aika päin vastoin: ainakin ne lääkärit, jotka ovat minua hoitaneet, ovat olleet hyvinkin innostuneita sekä näistä mun hormonien kanssa pelailuista että nyt hiilihydraattien aika vähäisestä syönnistä & kasvispainotteisista hiilareista.

Tulokset puhuvat näissä asioissa puolestaan, mutta osansa on myös kommunikaation tavalla. Mä olen mennyt aina lääkärin vastaanotolle erittäin hyvin valmistautuneena, mutta silti avoimin ja ystävällisin mielin. Täällä palstallakin mä toivoisin paluuta vanhoihin hyviin aikoihin, siis siihen että asioista voisi keskustella, jokainen niiden omien kokemustensa kautta.
Kirjattu
Levemir, Humalog ja metformiini
Keinotekoisesti hengissä, mutta tiukasti elämässä kiinni

kriisikko

• Vieras
« Vastaus #42 : Heinäkuu 24, 2009, 21:36:18 ip »

Sinäpä sanoit ne avainsanat, "jokainen omien kokemustensa kautta". Siinä se tärkein.
Kirjattu

rasvis

• Lentävä kynä
« Vastaus #43 : Heinäkuu 29, 2009, 15:56:47 ip »

Lainaus:

Tuli väärä linkki noista D-liiton sponsoreista niin laitetaan uusi:
 http://www.diabetes.fi/tiedoston_katsominen.php?dok_id=1738

Se vaan on niin, että vhh:lla ei tarvitse syödä 2h välein. Menee raskaskin työ vaikka 5h putkeen ilman hypoja. Maratonista en tiedä, mutta 2h lenkit ja jääkiekot sujuvat aika hyvin. Kyllä ne eskimot ennen tekivät pitkiä päivämatkoja ilman hiilareita ja jaksoivat. Nykyään niilläkin on hampurilaiset ym. muut viljat käytössä ja ovat alkaneet saada verisuonisairauksia. Afrikassa on myös sakkia jotka syövät lihaa ja läskiä ja tekevät pitkiä päivämatkoja jalan ja ilman hiilareita.
 MUISTAKAA MARJAT JA KASVIKSET.

1.Afrikassa syödään MYÖS  erittäin paljon hedelmiä ja muutakin vastaavaa 2.jos on INSULIINIHOITOINEN diabeetikko,ETENKIN 1.tyypin ja pyrkii pitämään sokerinsa hyvänä (n.5-7,5),niin TODELLAKIN jos lähtee tolta tasolta esim2h lenkille,niin on HYVÄ ottaa hiilareita hypojen ehkäisemiseksi,TÄÄLLÄ kun puhutaan liikunnasta,niin puhutaan diabeetikkojen liikunnasta ja sen eri variaatioista,TERVEET ei aina vastaavia lisätankkauksia tartte....ja ed.mainitut asiat ovat FAKTAA,ei mit.mielipidekysymyksiä.
Kirjattu

ERKKU

• Aktiivinen
Vs: Dr, Bernstein's Diabetes Solution
« Vastaus #44 : Joulukuu 06, 2010, 10:52:15 ap »

MOI SOKERISET

Kirjoitin jonun kerran toiseen paikkaan, mutta täällähän varsinaisesti puidaan asiaa.
Itse olen 1diab.-ilman haimaa. Diabeetesohjeiden mukaan en mielestäbi saanut oloani mukavaksi. Saattaa olla, että tavoittelin liian matalaa sokeria, mutta korkeiden myötä on luvassa muita ongelmia. Viime keväästä lähtien olen opiskellut ja ottanut käyttöön Bernsteinin metodin. Yllätys oli se, että sokeri asettui helposti 5%:paikkeille. Yöhypot ovat historiaa. Enää  en tankkaa illalla kuten ennen. Yöinsuliinin voi määritellä nyt tarkkaan, koska edellisestä ruokailusta on n. 5 t. 5 tunnin raja on tarpeen, että insuliiniannokset voidaan määrittää asiallisesti. Kyllä syödä voi tarvittaessa muulloinkin kuin 5 t:n välein jos on tarpeen.
Yllätyksenä tuli hypopelkojen kaikkoaminen. Se on ehkä suurempi etu kuin pelkkä sokerin alhaisuus. Diabeteksen tuntemukset ja pelot voi aistia vain diabeetikko itse. Paljon kuulee moitittavan diabeetikoita, etteivät he osaa hoitaa sairauttaan, kun välillä on paha hypo päällä. Jojo toimii.
Luulen kyllä, että lääkärikuntaa ei saa hevin tämän taakse. Joku jolla itsellä on tämä vaiva ja haluaa kokeilla ja kokea voi kiinnostua. Lääkärien mukanaolo olisi kyllä tarpeen. Mitä haittaa tästä ruokavaliosta sitten on, paitsi ettei se ole perinteinen eikä yhdityksen suosittama. Itselläni rasva-arvot hiukan laskivat, ja tietenkin sokeri. Mitä voi olla muuta jos yleiset tutkittavat veriarvot ovat kohdallaan. Niillähän tilannetta seurataan. Itse olen ainakin tyytyväinen. En juokse maratoonia, en juossut ennenkään. Liikun kyllä ja jaksan normaalisti hyvin. Tarvittaessa otan sokeria. Toki arvoja on seurattava kuten ennenkin eli liuskoja kuluu.
Kirjattu

Linkkejä

Puolustusvoimat ei muuta päätöstään diabetesta sairastavien varusmiespalveluksesta

Puolustusvoimat vahvisti tänään päätöksensä, että diabetesta sairastavat vapautetaan palveluksesta rauhan aikana. Käytännössä päätös hautaa monen nuoren diabeetikon toiveet asevelvollisuuden suorittamisesta.

Julkaistu 07.02.2020 | 13:29