Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6539 jäsentä  •  412311 viestiä  •  19575 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Wiljami, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Minkä kirjan luit viimeksi?  (Luettu 83339 kertaa)

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
Minkä kirjan luit viimeksi?
« : Joulukuu 19, 2008, 11:46:53 ap »

Toukkis täällä taas kyselee...  

Siis minkä kirjan olet lukenut viimeksi ja mitä pidit kirjasta?

Itse luin John Ajvide Lindqvistin  YSTÄVÄT HÄMÄRÄN JÄLKEEN . Pidin kirjasta, vaikka aihe olikin kummallinen (koulukiusaus, vampyyrit jne.).

Tämä 600-sivuinen teos suorastaan tempaisi mukaansa ja nyt odottelen kirjasta tehtyä elokuvaa, ruotsalainen sekin. Saa nähdä, tuleeko leffa tänne "syrjäkylän" teatteriin ollenkaan.  

Nyt kun minulla on tiedossa monen viikon sairasloma ensi vuoden alussa, niin tahtoisin lukuvinkkejä, kiitos!  
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

d1-nainen

• Lentävä kynä
Re: Minkä kirjan luit viimeksi?
« Vastaus #1 : Joulukuu 19, 2008, 11:52:22 ap »

Karin Fossum: "Den älskade Poona". Tai se on vielä vähän kesken, mutta edellinen luettu oli saman kirjailijan "När djävulen håller ljuset". Loistavaa norjalaista dekkaria   Jostain syystä jos Fossumin kirjoissa on joku hullu, niin se on usein joku suomalainen   sama pätee joihinkin ruotsalaisiin dekkaristeihin.
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

Rouva -77

• Vanha tekijä
« Vastaus #2 : Joulukuu 19, 2008, 12:22:15 ip »

Luin uutuuskirjan (Myron, Vicki) "Kirjastokissa", hyvä kirja kissojen ystäville.

Kesällä luin (Nazer, Mende)
Orja : kaapatun tytön tie Sudanista Lontooseen. Hyvä tositapahtumiin perustuva kirja, suosittelen!

Yksi parhaista kirjoista, mitä olen lukenut on (Defonseca, Misha) "Susilapsi". Suosittelen lämpimästi!

Nämä kirjat ovat sellaisille, jotka tykkäävät tosijutuista, itse en tykkää "saduista"...

Muoks. Ehdoton bestselleri koirien ystäville on (John Grogan) Marley ja minä. Varaudu nenäliinoin!!  
Kirjattu
D1 vuodesta -92, Spirit-pumpussa Novorapid vuodesta -07.

zebra1

• Lentävä kynä
« Vastaus #3 : Joulukuu 19, 2008, 12:37:31 ip »

Patrick Jordan: Designing pleasurable products.

Työhommia, ei valitettavasti oo koko syksynä muuten ehtinyt / jaksanut lukeakaan. Mut sinänsä kyllä tykkään siitä, että työnkuvaan kuuluu lukeminen ja jatkuva uuden opettelu.
Kirjattu
Levemir, Humalog ja metformiini
Keinotekoisesti hengissä, mutta tiukasti elämässä kiinni

PateT

• Lentävä kynä
« Vastaus #4 : Joulukuu 19, 2008, 12:52:41 ip »

Työn alla:Roberto Saviano GOMORRA Mafian valtakunta 2006;kertomus Napolin mafian, camorran hallitsemilla alueilla ja yl.järjestäytyneen rikollisuuden parissa.Kirjailija Saviano on jo pari vuotta elänyt ympärivuorokautisesti poliisiturvan alla.Napolilainen rikollisjärjestö on ilmoittanut,että kirjailija murhataan ennen joulua,jättänyt Italian turvallisuussyistä ja elää "maan alla."

Myös:Åsne Seierstad:GROZNYIN ENKELIT 2007,teos on selonteko Tsetsenian murhenäytelmästä ja nykyhetken tilanteesta.

Erityisesti suosittelen Åsne Seierstadin aikaisempaa "Kabulin kirjakauppias 2003",vaikka monesti luokitellaan tietokirjaksi,se toimii myös romaanina.

Åsne Seierstad kävi Hgissä kevällä-08,mun oli pakko mennä akateemiseen kuuntelemaan haastattelua=tapaamaan,niin kiehtovasti hän raportoi maailman kriisipisteistä.

Rattoisaa sairaslomaa!
t.Pate
Kirjattu
Elämä on kuin kameli.Sen saa tekemään mitä tahansa paitsi peruuttamaan.
-Marcelene Cox

kultakala

• Aloittelija
« Vastaus #5 : Joulukuu 19, 2008, 15:21:56 ip »

Tällä hetkellä luen Jan Guilloun Ingen mans landia ja Stephen Kingin Skeleton Crewtä. Viimeisin kirja, jonka luin loppuun taisi olla Astrid Lindgrenin Veljeni leijonamieli.

Suosittelen lukemaan Jan Guilloun Ondskanin (nimi on Pahuus suomeksi). Ajattelin tässä joskus piakkoin lukea sen uusiksi, on meinaan hyvä kirja!
Kirjattu
So what if I don't care
So what if I wish you were dead
Scarred up and bruised, left alone to hate

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #6 : Joulukuu 19, 2008, 16:17:10 ip »

Veijo Meren Manillaköyden. Olen koko syksyn opiskellut avoimessa yliopistossa kotimaista kirjallisuushistoriaa ja klassikoita, mikä tarkoitti 32 klassikkoteosta Kalevalasta Saarikoskeen. Huh-huh. Pino muita kirjoja, mm. nyt niin ajankohtaiset vuoden 1918 tapahtumista kertovat Veriruusut, Tampereen naiskaarti, Tampere 1918 odottavat, että saan tentit tentityiksi.

Ennen tenttikirjoja luin Hannu Väisäsen molemmat kirjat. Kysy tammikuussa - joululahjapakettien jälkeen - uudestaan.  
Kirjattu
“Every cloud has a silver lining”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

Miia88

• Intoilija
« Vastaus #7 : Joulukuu 19, 2008, 16:18:09 ip »

Stephen Kingin maantievirus matkalla pohjoiseen on muutamaa sivua vaille luettu.
Se hotellitarina oli mahtava.  
Kirjattu
1-tyyppiläinen Äiti (poikani syntyi 25.2.2011), vaimo (naimisissa 16.2.2008 lähtien) ja kotiorja! (yhteiseloa saman katon alla 16.7.2006 lähtien!) ;)

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #8 : Joulukuu 19, 2008, 16:25:56 ip »

No tällä hetkellä on menossa Åke Edwadsonin Maanpäällinen taivas. Siis eräänlaisella dekkarilinjalla olen juuri nyt menossa...
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

ovkh56

• Jäsen
« Vastaus #9 : Joulukuu 19, 2008, 16:56:58 ip »

Nyt menossa Wilbur Smith "Petolinnut". Tosi hyvä. Vaikeuksia laskea käsistään. Olen kova lukemaan, kirjaston vakioasiakas.
Luen kaikkea laidasta laitaan. Viime aikojen suosikkeja on olleet historialliset romaanit, varsinkin Ranskan ja Englannin hovien touhut 1600-1700-luvuilla ovat kiinnostavia.
Sandersin "Kolmas kuolemansynti" poikkeaa sitten toiseen laitaan, mutta hyvää luettavaa.
Childin kirjat.. sanat eivät riitä kertomaan..
Kirjattu
-kiiruhda hitaasti-

applefigure

• Lentävä kynä
« Vastaus #10 : Joulukuu 19, 2008, 17:01:08 ip »

Stieg Larssonin Tyttö joka leikki tulella. Nyt on menossa Stephen Kingin Liseyn tarina.
Kirjattu
I don't care what you think as long as it's about me.....

ovkh56

• Jäsen
« Vastaus #11 : Joulukuu 19, 2008, 17:10:24 ip »

S.King on tosi hyvä. olen lukenut varmaan kaikki. Onko tuo mainitsemasi aivan uusi?
Kirjattu
-kiiruhda hitaasti-

applefigure

• Lentävä kynä
« Vastaus #12 : Joulukuu 19, 2008, 17:16:26 ip »

On, tämä on uusin suomennettu Kingi. Ihan hyvä, kingimäinen vaikka ei varsinaisesti kauhutarina - enemmänkin tarina surusta ja rakkaudesta sekä sisaruudesta. Minäkin olen lukenut suurimman osan Kingin kirjoista, meillä on ne kaikki kotikirjastossa (Kirjafriikkejä, kirjafriikkejä....) ja tykkään hänen kirjoistaan. Mustaa tornia en päässyt Susannan laulua pidemmälle - se tuntui silloin niin julmalta, kun itse odotin justiinsa lasta sitä aloittaessani...
Kirjattu
I don't care what you think as long as it's about me.....

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #13 : Joulukuu 19, 2008, 17:44:44 ip »

Lainaus:

Stieg Larssonin Tyttö joka leikki tulella

Stieg Larsson-vainaan perikunnan riidoista tuli toissailtana televisiosta mielenkiintoinen dokumenttiohjelma:
http://www.yle.fi/tv1/ohjelmaopas.php?date=20081217&time=1305
Kirjattu
“Every cloud has a silver lining”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

PateT

• Lentävä kynä
« Vastaus #14 : Joulukuu 19, 2008, 17:46:55 ip »

Mun lähes suosikki dekkarikirjailija on just Åke Edwardson "Rum nummer 10" med Erik Winter,super.
Ekalle sivulle on joku(en muista kenelle olen sitä lainannut)kait kirjoittanut-en bra bok fastnar.

Tottahan se on;siihen koukuttuu ja ei voi laskea kädestään eikä lopettaa lukemasta
Kirjattu
Elämä on kuin kameli.Sen saa tekemään mitä tahansa paitsi peruuttamaan.
-Marcelene Cox

Linkkejä

Virkeyttä hoitoon senioreille

Julkaistu 18.07.2017 | 08:52