Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Iskias  (Luettu 4453 kertaa)

LIISA (v.m -67-)

• Lentävä kynä
Iskias
« : Marraskuu 16, 2008, 20:49:49 ip »

Oletteko kärsineet?
Keinoja millä pääsee eroon?
Kirjattu
G 640+ Humalogi

Yogi

• Veteraani
Re: Iskias
« Vastaus #1 : Marraskuu 16, 2008, 21:20:52 ip »

Kyllä 40-50-vuotisena usein. Sen jälkeen ei ollenkaan. Olen kuullut sanottavan, että iskias on niitä harvoja vaivoja, jotka paranevat iän myötä itsestään. Selkä- ja vatsalihasten vahvistamisesta saattaa myös olla hyötyä. Välilevy ei luiskahda niin helposti pois paikoiltaan, jos lihakset ovat kunnossa.
Kirjattu
Aina napit vastakkain ollaan Pöystin kanssa. Ei ole hyvä tämä Pöysti.

matilda

• Aktiivinen
« Vastaus #2 : Marraskuu 16, 2008, 22:14:46 ip »

Olen kärsinyt jo useamman vuoden.
Välillä ihan helvetillistä kipua oikealla pakarassa, alaselässä ja säteilee myös jalkaan alas asti.
Sitten taas välillä ihan rauhallisia aikoja.
Olen huomannut että jos esim: töissä on jonain päivänä paljon nostoja ja taakkojen kantamista, niin siitä selkä ottaa nokkaansa ja sitten ollaan taas useamman päivän kipeitä.
Ainoat keinot jotka auttaa, on tulehduskipulääke ja lepo.
Niska mulla on myös aina ihan jumissa.
Muutama vuosi sitten oli ajanjakso että niska oli vasemmalta puolelta niin jumissa, että koko pää ja naama olivat ihan puuduksissa. Tunne oli sanalla sanoen karmea.
Mikäköhän siinäkin sitten on, että meikäläisellä on niska aina kipeä vasemmalta ja sitten alaselkä oikealta. luulisi vaivojen olevan samalla puolella.. Tai sitten mä vaan olen niin kieroon kasvanut..
Kirjattu

Dibbisman

• Intoilija
« Vastaus #3 : Marraskuu 16, 2008, 22:17:10 ip »

Kärsin 80-luvulla usein. Pääsin eroon 90-luvulla lopullisesti.
Miksi minä ilman korvausta kertoisin keinoistani teille? Löytäkää omat ratkaisunne, please!

Kirjattu
"Paljonko on paljon? Kun verensokerimittari näyttää "HI!" Ja se ei tarkoita että nauraisit.."

LIISA (v.m -67-)

• Lentävä kynä
« Vastaus #4 : Marraskuu 16, 2008, 22:51:50 ip »

Mulla on nyt 2 vuotta junginut.
Välillä enämmän ja välillä vähemmän.
Nyt kun olen väkisin hinannut tota leikattua händyä sentti sentiltä ylemmäs toi iskias käänsi mut vinoon ja sain päivystys ajan.

Nappasin buranaa ja 6mg sirdaludeja ja 1g panadolia helpotti vähän.

Täytyy varata aika kiropraktikolle ja kenties hierojalle.
Mulla on usein s1 nivel pois paikoiltaan ja muutama nikama selästä.

Tulee vain tosi kalliiksi.
Kirjattu
G 640+ Humalogi

karoliina*

• Aktiivinen
« Vastaus #5 : Marraskuu 16, 2008, 22:54:59 ip »

No mut eikö sitä oman hyvinvointinsa eteen vähän suostu maksamaankin...? Kai...
Itselläni ei moista vaivaa ole mut läheisillä kylläkin.
Kirjattu
Life is wonderful.
Life goes full circle.
Life is meaningful.
---
 Minä vm. '83
 D-hommeleita vuodesta '03

Miepä vaan

• Vanha tekijä
« Vastaus #6 : Marraskuu 17, 2008, 13:14:17 ip »

http://www.backontrack.eu/shownode.php?id=450 näistä on ollut hyötyä ja todellakin syvien selkä- ja vatsalihasten vahvistaminen.
Kirjattu

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #7 : Marraskuu 17, 2008, 13:43:11 ip »

Isälläni oli kovat iskias kivut ja pääsi niistä aina akupuktiohoidon avulla; Vaikka ei siihen meinannut ensin uskoa. Mutta kerran joutui kipujen takia kepin avulla kävelemään, kävi kokeilemassa tuota akupunktiotakin ja tuli ilman keppiä takaisin. Kävi sen jälkeen aina akupunktiossa kun alkoi vaivata.
Kirjattu

Hese

• Lentävä kynä
« Vastaus #8 : Marraskuu 17, 2008, 16:03:40 ip »

Kyllä, olen kärsinyt melko useinkin. Minä olen saanut avun sellaiselta taholta, jota monet pitävät yhä vieläkin täytenä humpuukina, vaikka monet lääkäritkin sen hyväksyvät - nimittäin kiropraktikolta.

On muuten merkillistä, että tällainen humpuukimaakari voi tehdä sen, että vaimo vietiin vaakasuorassa asennossa vastaanotolle, koska ei pää pitänyt ylhäällä, ja käveli omin jaloin sieltä pois. Johonkin hermoon oli nikama painanut.

Muuetn - kiropraktikkojakin on monenlaisia.
Kirjattu
Tunne itsesi - mutta älä VAAN kerro kenellekkään.

LIISA (v.m -67-)

• Lentävä kynä
« Vastaus #9 : Marraskuu 20, 2008, 13:20:44 ip »

Kävin kiropraktikolla ja auttoi vähän.
Menen uudelleen vielä.

Mulla on osaksi piriformis syndroomaa.kiropraktikko epäilee myös välilevyn pullistumaa.

En tiedä olisikohan kortisonista hyötyä?
Kirjattu
G 640+ Humalogi

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #10 : Marraskuu 20, 2008, 13:32:15 ip »

Kyllä, olen kärsinyt kerran.

Kipuilu äityi lopulta sellaisiin mittoihin, että ajoi mut työterveyslääkärille (ei pystynyt nukkumaan, ei istumaan hetkeä pidempään paikallaan - ainoa hyvä oli olla liikkeellä pikkuhiljaa koko ajan). Ekaksi otettiin röntgenit, josita selvisi, ettei kyse ollut mistään välilevypullistumasta tai vastaavasta. Hermo joutui pinteeseen ihan tulehtuneen lihaksen ansiosta.

Sain kunnon tukehduskipulääkkeet viikoksi ja kun neljäs yö oli mennyt kotona kipuillen enemmän ja vähemmän, niin viidentenä aamuna heräsi huomaamaan, että olinkin nukkunut koko yön ihan kunnolla. Eli kivut hellittivät sitten lähes kertoheitolla, kun olivat tulleet pikkuhiljaa paheten.

Sen jälkeen ei mitään (koputtaa puuta) ja tuosta kerrasta on varmaan jo lähes parikymmentä vuotta.
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

Linkkejä